Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi



 


Ok, odpowiedź pojawiła się w trakcie jak ja pisałem. Ale skoro na "mazut" to wynik spalania, już nie robi wrażenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 minut temu, alleck napisał(-a):


 

 


Ok, odpowiedź pojawiła się w trakcie jak ja pisałem. Ale skoro na "mazut" to wynik spalania, już nie robi wrażenia :)

 

To jest średnia. Przy 90km/h schodzi poniżej 6l/100km. Plusem jest to, że na jednym zbiorniku potrafi zrobić 1000km. 

Zbiornik paliwa - 70l.

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest średnia. Przy 90km/h schodzi poniżej 6l/100km. Plusem jest to, że na jednym zbiorniku potrafi zrobić 1000km. 
Zbiornik paliwa - 70l.
No średnia. Zwykle podaje się średnie spalanie, ja też podałem swoje średnie. To ona nam obrazuje ile paliwa spalamy w warunkach w których zwykle podróżujemy (drogi, prędkość itd.). To, że Twój czy mój może spalić mniej to fajnie, tylko co z tego skoro jeździmy jak jeździmy. 7,9l ON to dla mnie nie jest wynik "wow'.
Kiedyś pokazywałem spalanie 4,2l benzyny mojego drugiego auta, ze 100km trasy głównie poza miastem (max 90 km/h, a przed wyjazdem do miasta było nawet 3,9l). Ale średnio to on pali około 7/100 bo w 95% jeździmy nim w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, alleck napisał(-a):

 

Czy to do mnie? Chyba raczej nie...

 

Po części tak, gdyby @mario1971przeczytałby instrukcję, nie wyjdzie w serwisie na ignoranta, bo producenci określają normę zużycia oleju.

Poza tym oleje 0 - to rzadzizny i w mojej opinii powodują utrzymanie lepszych parametrów związanych z wymogami unijnymi( m.in. spalanie), ale wg mnie mogą się szybciej zużywać.

Pewnie z 20 lat temu; były przeznaczane dla aut, których używano na kole podbiegunowym ;)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

Po części tak, gdyby @mario1971przeczytałby instrukcję, nie wyjdzie w serwisie na ignoranta, bo producenci określają normę zużycia oleju.

Poza tym oleje 0 - to rzadzizny i w mojej opinii powodują utrzymanie lepszych parametrów związanych z wymogami unijnymi( m.in. spalanie), ale wg mnie mogą się szybciej zużywać.

Pewnie z 20 lat temu; były przeznaczane dla aut, których używano na kole podbiegunowym ;)

Nie czytam instrukcji...


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcję się czyta jak już wszystko inne zawiedzie.

Ale jestem zdziwiony, że Audi tak wciągają olej. W M3 i w 540 nic nie dolewałem między wymianami, a M3 to jednak wyczynowy silnik i olej też był niezbyt gęsty.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja juz pisałem ze Q5 2.0D 204KM żre olej, ale nie wiem czy pisałem rozwinięcie historii.

Generalnie spiąłem się z serwisem po kolejnej dolewce około litra i wzięli go na procedurę weryfikacyjną. Zalali do pełna, zaplombowali korek. Przejeździłem więcej niż zakładane minimum do wiarygodnych pomiarów i wynik... 0,03l/1000km 🤯🤷‍♂️ Norma przypomnę 0,5l/1000km.

Poszukałem dojścia do doświadczonych mechaników z serwisu OOOO, licząc na jakieś korporacyjne technosekrety i usłyszałem, że mam zmieniać olej co 10 tys. i problem dolewek na 99% zniknie. Zobaczymy 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Instrukcję się czyta jak już wszystko inne zawiedzie.

Ale jestem zdziwiony, że Audi tak wciągają olej. W M3 i w 540 nic nie dolewałem między wymianami, a M3 to jednak wyczynowy silnik i olej też był niezbyt gęsty.

 

Jesteś ignorant i się nie znasz. Masz prawo być tak samo zdziwiony jak ja. 😆

4 minuty temu, Valygaar napisał(-a):

Ja juz pisałem ze Q5 2.0D 204KM żre olej, ale nie wiem czy pisałem rozwinięcie historii.

Generalnie spiąłem się z serwisem po kolejnej dolewce około litra i wzięli go na procedurę weryfikacyjną. Zalali do pełna, zaplombowali korek. Przejeździłem więcej niż zakładane minimum do wiarygodnych pomiarów i wynik... 0,03l/1000km 🤯🤷‍♂️ Norma przypomnę 0,5l/1000km.

Poszukałem dojścia do doświadczonych mechaników z serwisu OOOO, licząc na jakieś korporacyjne technosekrety i usłyszałem, że mam zmieniać olej co 10 tys. i problem dolewek na 99% zniknie. Zobaczymy 🤔

W moim przypadku wyszłaby wymiana oleju 4 razy w roku. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Jesteś ignorant i się nie znasz. Masz prawo być tak samo zdziwiony jak ja. 😆

 

No jesteś. Zapewne dobową odchyłkę każdego mechanizmu zamieszczonego w kopercie swoich zegarków wyrecytowałbyś o 2 w nocy będąc naładowany jak Messerschmitt. Ale dla pewności sprawdziłeś specyfikację techniczną danego mechanizmu chociażby na stronie producenta.

To tak jakbym awanturował się w temacie Rolexa, że późni mi się 2s na dobę, co jest niedopuszczalne bo 10 krotnie tańsze Eposy robią odchyłkę max 1s.

Wyobrażam sobie Twój ironiczny uśmieszek po takim wpisie, gdzie odgrażałbym się, że zrobię awanturę w Rolexie...

To nie był atak z mojej strony, tylko wskazówka, aby się upewnić czy jest to w normie. Wg producenta jest.

15 minut temu, Valygaar napisał(-a):

Ja juz pisałem ze Q5 2.0D 204KM żre olej, ale nie wiem czy pisałem rozwinięcie historii.

Generalnie spiąłem się z serwisem po kolejnej dolewce około litra i wzięli go na procedurę weryfikacyjną. Zalali do pełna, zaplombowali korek. Przejeździłem więcej niż zakładane minimum do wiarygodnych pomiarów i wynik... 0,03l/1000km 🤯🤷‍♂️ Norma przypomnę 0,5l/1000km.

Poszukałem dojścia do doświadczonych mechaników z serwisu OOOO, licząc na jakieś korporacyjne technosekrety i usłyszałem, że mam zmieniać olej co 10 tys. i problem dolewek na 99% zniknie. Zobaczymy 🤔

Może uszczelki na korkach mają do d*py ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

No jesteś. Zapewne dobową odchyłkę każdego mechanizmu zamieszczonego w kopercie swoich zegarków wyrecytowałbyś o 2 w nocy będąc naładowany jak Messerschmitt. Ale dla pewności sprawdziłeś specyfikację techniczną danego mechanizmu chociażby na stronie producenta.

To tak jakbym awanturował się w temacie Rolexa, że późni mi się 2s na dobę, co jest niedopuszczalne bo 10 krotnie tańsze Eposy robią odchyłkę max 1s.

Wyobrażam sobie Twój ironiczny uśmieszek po takim wpisie, gdzie odgrażałbym się, że zrobię awanturę w Rolexie...

To nie był atak z mojej strony, tylko wskazówka, aby się upewnić czy jest to w normie. Wg producenta jest.

Może uszczelki na korkach mają do d*py ;)

Niektórzy tacy jak Ty wchodzą do tego wątku aby pomagać czy też pouczać takich ignorantów jak ja, a ja wchodzę tu aby czerpać wiedzę od znawców, bo samochody to nie mój konik. 🤝

Nie można być dobrym we wszystkim, co nie? 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

Niektórzy tacy jak Ty wchodzą do tego wątku aby pomagać czy też pouczać takich ignorantów jak ja, a ja wchodzę tu aby czerpać wiedzę od znawców, bo samochody to nie mój konik. 🤝

Nie można być dobrym we wszystkim, co nie? 

Mariusz z Tobą zawsze sztama.

Ale oczy, że zdumienia przecierałem, że chcesz wszcząć awanturkę nie spojrzawszy na normy producenta.

👊


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te normy są wprowadzone tak wysoko po problemach a 2.0 tfsi, który olej żarł na potęgę. Znam osobę, która miała Audi A4 z tym silnikiem w wersji 211 KM i jak jechałi do Włoch na wakacje to baniaczek 5l nie wystarczał.

Niemniej dolewanie oleju co 2000 km to w dzisiejszych czasach raczej żart, bez względu na to, co twierdzi producent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

Te normy są wprowadzone tak wysoko po problemach a 2.0 tfsi, który olej żarł na potęgę. Znam osobę, która miała Audi A4 z tym silnikiem w wersji 211 KM i jak jechałi do Włoch na wakacje to baniaczek 5l nie wystarczał.

Niemniej dolewanie oleju co 2000 km to w dzisiejszych czasach raczej żart, bez względu na to, co twierdzi producent

Oczywiście, ale że lubię temat to trochę czytam. Jeszcze w latach 80tych serwis olejowy przeprowadzało się co 5000km, a w między czasie dokonywano dolewek. Co również było normą...

Dziś np ten Diesel w Volvo, który mam nie zużywa oleju, tylko go "produkuje" i się zdziwiłem jak mi pewnego dnia wskazał zbyt wysoki stan oleju i pilny serwis. Naturalnie problemem okazał się DPF i procedura przepalania, a w zasadzie krótkie przejazdy w mieście. Ale pojechałem już z tą wiedzą do serwisu.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem Passata i dwa Superby na 2.0 TDI. Wszystkie 4x4. Nie dolewałem oleju wcale albo bardzo rzadko. Teraz w nowym Superbie jest już olej 0W i muszę dolewać pół litra co jakieś 3.000 km. Stylu jazdy nie zmieniłem. Chyba rodzaj oleju robi różnicę. Albo silniki coraz gorzej robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

Miałem Passata i dwa Superby na 2.0 TDI. Wszystkie 4x4. Nie dolewałem oleju wcale albo bardzo rzadko. Teraz w nowym Superbie jest już olej 0W i muszę dolewać pół litra co jakieś 3.000 km. Stylu jazdy nie zmieniłem. Chyba rodzaj oleju robi różnicę. Albo silniki coraz gorzej robią.

Robert napisałem wcześniej 0W - to rzadzizna.

Poniżej zakres pracy...

oleje klasyfikacja.jpg

 

Ale nie zmieniaj go, jak zalecili tak jeździj.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Dziś np ten Diesel w Volvo, który mam nie zużywa oleju, 

 

ktory silnik? podobno 2 l. diesle D4 i D5 maja znana firmie przypadlosc, wadliwy odlew bloku powyzej uszczelniacza walu od strony sprzegla, firma wie ale nic z tym nie robi
ciekaw jestem czy usuneli to i jesli tak to od kiedy?


Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, neclocus napisał(-a):

 

ktory silnik? podobno 2 l. diesle D4 i D5 maja znana firmie przypadlosc, wadliwy odlew bloku powyzej uszczelniacza walu od strony sprzegla, firma wie ale nic z tym nie robi
ciekaw jestem czy usuneli to i jesli tak to od kiedy?

Rozwinięcie D5 tj. MHEV czyli B5 nowa generacja.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w A3 190KM quattro spalanie z 32 tys. km 7,28l/100km. Olej wymieniony po 2.5 tys. km, po 15 i 30 tys. km. Norma 508/509 0W20. Żadnych dolewek pomiędzy wymianami. Na bagnecie trudno zauważyć jakiś ubytek🙂.


IWC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozwinięcie D5 tj. MHEV czyli B5 nowa generacja.

B5 to już obecnie benzyna z tego co się orientowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, The_Rocket napisał(-a):


B5 to już obecnie benzyna z tego co się orientowałem.

Tak na początku roku 2024 Volvo przestało montować jednostki wysokoprężne do swoich samochodów. Z tego co pamiętam decyzja o zaprzestaniu produkcji zapadła znacznie wcześniej.

Wielka szkoda, bo Volvo produkuje jedynie silniki o pojemności 2l, a więc diesel w tej pojemności z wiadomych względów ma znacznie więcej momentu obrotowego od benzyny...

A w przypadku XC90 i jej rozmiarów, to dosyć istotne.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak na początku roku 2024 Volvo przestało montować jednostki wysokoprężne do swoich samochodów. Z tego co pamiętam decyzja o zaprzestaniu produkcji zapadła znacznie wcześniej.
Wielka szkoda, bo Volvo produkuje jedynie silniki o pojemności 2l, a więc diesel w tej pojemności z wiadomych względów ma znacznie więcej momentu obrotowego od benzyny...
A w przypadku XC90 i jej rozmiarów, to dosyć istotne.

Ja m.in. dlatego zrezygnowałem ostatecznie z XC90. Niestety znaleźć dzisiaj 3l silnik w nowym dużym aucie to jest sztuka. Dużego wyboru niestety nie ma…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
27 minut temu, The_Rocket napisał(-a):


Ja m.in. dlatego zrezygnowałem ostatecznie z XC90. Niestety znaleźć dzisiaj 3l silnik w nowym dużym aucie to jest sztuka. Dużego wyboru niestety nie ma…

Jedyne 3 litrowe SUV jak to mówi Paweł @SzefSzefow ma św. Trójca tj. Audi, BMW i Merc, ale LR również ma jednostkę 2.9 z tego co pamiętam oraz Prosiak.

Faktycznie wybór jest ograniczony. Pozostaje jeszcze Tuareg i chyba wsio bo Toyota w swoim LC ma teraz 2,4, czyli to co pakują do Lexusa RX 500... Chyba.

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pph

Dokładnie 3,3 Diesel, 550Nm momentu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pph napisał(-a):

Dokładnie 3,3 Diesel, 550Nm momentu.

 

Nie lubię diesel, ale brzmi... kusząco :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.