Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

30-20 lat temu nie było ceramiki i te  samochody do dziś jeżdżą i Świetnie wyglądają ich lakierom  nic nie dolega .

Można zastosować twardy wosk o wiele tańszy, a cena jest adekwatna do produktu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, KRISTOF_KON napisał(-a):

30-20 lat temu nie było ceramiki

20-30 lat temu były zupełnie inne lakiery i inne grubości powłoki lakierniczej. Zresztą...moja prywatna 8 letnia skoda z 2012 r i przebiegu grubo ponad 200 tys km miala lakier w lepszym stanie niż roczne renault z przebiegiem 25 tys km, w którym lakier rysuje się od samego patrzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry lakier miałem w Stilo. W Subaru odpryski były częstsze, o dziwo najwiecej na dachu (mama parkowała pod drzewami???) a w Suzuki Swift Sport to jakaś masakra. Brat „profesjonalnie” zaciapuje odpryski na masce i dachu, i gdyby użył białej farby, byłby już cudowny muchomor 😂


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie serwis MB w Poznaniu zaproponował polerkę i położenie ceramiki w cenie promocyjnej 1,5k. Pomyślałem sobie - tanio jak barszcz. Poczytałem o tej super powłoce, porozmawiałem z fachowcami i ostatecznie odpuściłem temat. Teraz mając na uwadze powyższe wyceny zastanawiam się, czy nie podali mi ceny w EUR. 😁 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie cały ten odświeżający zabieg czyli, pranie całego środka (jasny beż), odświeżenie i zaimpregnowanie skóry, cztery folie pod klamkami, polerowanie całości, nałożenie dwóch warstw ceramiki, usunięcie dwóch wgniotek na drzwiach i zamalowanie i spolerowanie kilku odprysków na przednim zderzaku, (dorabiali lakier na podstawie numeru VIN) kosztowało 5500 zł. Samochód trzymali 5 dni i miesiąc wcześniej musiałem zarezerwować termin. 

Resztę lakieru w takiej małej fiolce mi oddali. 

Aktualnie od kilku już lat rocznie moimi prywatnymi samochodami robię około 10 do 14 tysięcy kilometrów rocznie wyłącznie latem i głównie na długich trasach.  

Obecnie mam na stanie trzy prywatne samochody i wszystkie Volvo. Miałem w życiu wiele różnych samochodów z różnych fabryk i w mojej ocenie Volvo dla takiego dziadka jak ja jest najlepsze i najwygodniejsze i z moich takich pobieżnych wyliczeń wynika, że jest nieco tańsze w utrzymaniu niż porównywalne BMW czy MB. 

 

Wokół komina i zimą jeżdżę najlepszym samochodem pod słońcem, czyli służbowym. :)

 


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja trzymam kurczowo słowa mojego mechanika - za czasów Forda Scorpio V6 Cossworth - auta dzielą się na niemieckie i materiał zastępczy 😉 

Co do ceramiki mam teraz mały dylemat , czekam na moją 5er i też czarna , wiem że ceramika nadaje nieprawdopodobną głębię koloru nie osiągalną w przypadku wosku- miałem to i to na obecne auto , ale nie , mój styl jazdy 40tyś km/ rok autostradami większość, skłania mnie jednak do wosku i częstszego mycia deatalingowego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, dziadek napisał(-a):

Mnie cały ten odświeżający zabieg czyli, pranie całego środka (jasny beż), odświeżenie i zaimpregnowanie skóry, cztery folie pod klamkami, polerowanie całości, nałożenie dwóch warstw ceramiki, usunięcie dwóch wgniotek na drzwiach i zamalowanie i spolerowanie kilku odprysków na przednim zderzaku, (dorabiali lakier na podstawie numeru VIN) kosztowało 5500 zł. Samochód trzymali 5 dni i miesiąc wcześniej musiałem zarezerwować termin. 

Resztę lakieru w takiej małej fiolce mi oddali. 

Aktualnie od kilku już lat rocznie moimi prywatnymi samochodami robię około 10 do 14 tysięcy kilometrów rocznie wyłącznie latem i głównie na długich trasach.  

Obecnie mam na stanie trzy prywatne samochody i wszystkie Volvo. Miałem w życiu wiele różnych samochodów z różnych fabryk i w mojej ocenie Volvo dla takiego dziadka jak ja jest najlepsze i najwygodniejsze i z moich takich pobieżnych wyliczeń wynika, że jest nieco tańsze w utrzymaniu niż porównywalne BMW czy MB. 

 

Wokół komina i zimą jeżdżę najlepszym samochodem pod słońcem, czyli służbowym. :)

 

I to jest w moim przekonaniu bardzo przyzwoita kwota. Volvo jest tańsze w utrzymaniu od BMW lub Audi . Z MB nie mam doświadczenia.

9 godzin temu, mario1971 napisał(-a):

Mnie serwis MB w Poznaniu zaproponował polerkę i położenie ceramiki w cenie promocyjnej 1,5k. Pomyślałem sobie - tanio jak barszcz. Poczytałem o tej super powłoce, porozmawiałem z fachowcami i ostatecznie odpuściłem temat. Teraz mając na uwadze powyższe wyceny zastanawiam się, czy nie podali mi ceny w EUR. 😁 

Polerka i powłoka za 1,5k... Hm🤔 Gdzie jest haczyk.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja trzymam kurczowo słowa mojego mechanika - za czasów Forda Scorpio V6 Cossworth - : auta dzielą się na niemieckie i materiał zastępczy  
Co do ceramiki mam teraz mały dylemat , czekam na moją 5er i też czarna , wiem że ceramika nadaje nieprawdopodobną głębię koloru nie osiągalną w przypadku wosku- miałem to i to na obecne auto , ale nie , mój styl jazdy 40tyś km/ rok autostradami większość, skłania mnie jednak do wosku i częstszego mycia deatalingowego 

Z mojego doświadczenia odpuść ceramikę ;) szkoda kasy. U mnie po roku i 40kkm z przodu auta ślad po ceramice zaginął. Jak zostawiasz auto na dłużej to przy jeździe autostradowej tylko folia, przynajmniej na przód. Ja po zakończeniu leasingu raczej rozstanę sie z autem, wiec nie chciałem przesadnie w nie inwestować. Ceramiki nigdy nie miałem, więc stwierdziłem sprawdzę.

Drugi wątek, te obecne lakiery to są tak delikatne że to jest masakra… maskę to już mam jak szwajcarski ser, a i z boku samochodu też mam odpryski od kamyczków


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja trzymam kurczowo słowa mojego mechanika - za czasów Forda Scorpio V6 Cossworth - : auta dzielą się na niemieckie i materiał zastępczy  



Dobrze, że dodałeś emota na końcu. Większość mechaników, z którymi rozmawiałem mówi zgodnie, że dziś różnice w cenach samochodów wynikają z komfortu jazdy, wyposażenia, po prostu pewnych oczywistych oczywistości. Ale od dawna nie są kwestią trwałości, bezawaryjności, etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, vvv napisał(-a):


Z mojego doświadczenia odpuść ceramikę ;) szkoda kasy. U mnie po roku i 40kkm z przodu auta ślad po ceramice zaginął. Jak zostawiasz auto na dłużej to przy jeździe autostradowej tylko folia, przynajmniej na przód. Ja po zakończeniu leasingu raczej rozstanę sie z autem, wiec nie chciałem przesadnie w nie inwestować. Ceramiki nigdy nie miałem, więc stwierdziłem sprawdzę.

Drugi wątek, te obecne lakiery to są tak delikatne że to jest masakra… maskę to już mam jak szwajcarski ser, a i z boku samochodu też mam odpryski od kamyczków


Sent from my iPhone using Tapatalk

Widzę że podobnie korzystamy z auta , tak , też uważam że w naszym przypadku ceramika nie jest dobrym pomysłem .

Co do lakierów , niestety obecne lakiery tzw. wodne to porażka , i to nie ważne czy to zwykły lakier czy metalizowany , z tego co mi mówił fachowiec od ceramiki,obecnie tylko lakier tzw. perłowy ma solidną jakość na długie lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rafi napisał(-a):

 


Dobrze, że dodałeś emota na końcu. Większość mechaników, z którymi rozmawiałem mówi zgodnie, że dziś różnice w cenach samochodów wynikają z komfortu jazdy, wyposażenia, po prostu pewnych oczywistych oczywistości. Ale od dawna nie są kwestią trwałości, bezawaryjności, etc.

 

Dokładnie tak jest , jak w przypadku innych urządzeń zresztą- pralki , zmywarki...itc- kupujesz drożej oczekując więcej możliwości , komfortu użytkowania ..itd ale nie dłuższej eksploatacji, Takie czasy 🙄.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Widzę że podobnie korzystamy z auta , tak , też uważam że w naszym przypadku ceramika nie jest dobrym pomysłem .

Co do lakierów , niestety obecne lakiery tzw. wodne to porażka , i to nie ważne czy to zwykły lakier czy metalizowany , z tego co mi mówił fachowiec od ceramiki,obecnie tylko lakier tzw. perłowy ma solidną jakość na długie lata

Gładki , metalizowany czy perłowy wszystko jedno. I tak przykrywane są tym samym bezbarwnym. W segmencie premium lepsza jakość bezbarwnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagadka - z którego roku pochodzi ten silnik ? Jest jak najbardziej sprawny i napędza jeżdżący samochód 😜

 

IMG_3023.jpeg.2c43587f645ca4c4e626bae5a71a6ed8.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Eugeniusz Szwed napisał(-a):

Zagadka - z którego roku pochodzi ten silnik ? Jest jak najbardziej sprawny i napędza jeżdżący samochód 😜

 

IMG_3023.jpeg.2c43587f645ca4c4e626bae5a71a6ed8.jpeg

 

Merc Benz 180 - koniec lat 50 zeszlego wieku ;);)

Edytowane przez Trojin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie to wyglada na przedwojenną konstrukcję...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, pmwas napisał(-a):

A mnie to wyglada na przedwojenną konstrukcję...

M136 silnik - pierwsza wersja powstala w latach 30 ale produkowany co najmniej do polowy 50. To wyglada na 1.8 z koncowki produkcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest tzw. mb ponton... Produkowany do 1959 roku

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to ponton. Ten egzemplarz (pierwszy z lewej) pochodzi z 1957 roku. Trudno uwierzyć, ale to auto ma 65 lat. Jest odrestaurowane, jeździ i jest w doskonałej kondycji. Chociaż najpiękniejszy samochód to ten w środku - Adenauer,  ma już 67 lat ! 

 

IMG_3025.jpeg.9f83514c80293d5b4b1c0427b5b02599.jpeg             IMG_3008.jpeg.f089e2f690ebe627819bd88e5c11aa89.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękne samochody :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszły weekend rozpoczęliśmy sezon nad morzem

 

spacer.png

 

Były gonitwy po zamkniętym odcinku drogi

 

spacer.png

 

Sceny jak z Driver 1

 

spacer.png

 

Zabawa na luzie do późnego popołudnia

 

spacer.png

 

Później zalogowaliśmy się w bungalow na campingu na dodatkowe kilka dni

 

spacer.png

 

Ale po powrocie i odpoczynku auto znowu zaprzęgnięte do roboty, dzień bez szpadla, to dzień stracony :D

 

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekstrrraa odcinek. Pamiętajcie o swoich pociechach i poswiecajmy im jak najwięcej czasu:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, no ja jeszcze muszę trochę popracować zanim rozpocznie sezon...😆IMG20220523110759.thumb.jpg.5e9e93b7b646dfa544415f99515eb215.jpg


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.