Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Przy czym piecioletnia Fabia niestety przypomina misia Jogi, w wersji hatchback lub srajacego na trawniku psa, w wersji kombi.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabia jest mniejsza, a cena to wcale nie trochę więcej. Czasy taniej Skody się skończyły. Włóż do Fabii, to co ma Tipo i zabacz cenę. Bagażnika nie będziemy porównywać, żeby nie pogrążać Skody. Konkurencją dla Tipo jest Citroen C Elise i Peugeot nie pamiętam jaki numer ;) Z tym że jeden i drugi droższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupując Skodę kupujesz technikę Audi z gorszymi plastikami i bez prestiżu, za to inzynierska wyższą półkę. Weź na autostradę Fabię i rozpedz do 160 kph i odkryj ze zdziwieniem, że jest cichsza niż renomowanej marki modne auto o dwie klasy wielkości wyzej - Mazda 6. Tipo to tandeta którą da się tolerowac w aucie klasy Pandy ale nie wyższej.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ciekawe dlaczego, nie wiedzialem ze w Polsce może byc inaczej niż u nas, myślałem ze kolega nie zglebil tematu.

 

Sent from my SGP312 using Tapatalk

no co nieco zgłębiłem - piękne GS w jasnej skórze, wentylacją foteli, Mark Levinson, 345 KM w hybrydzie, ehhh bajka za mniej niż 2,5 stówki :rolleyes: 

po czym napęd tylny skutecznie mnie obudził  :wacko:

nie rozumiem tej polityki  :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile mnie pamięć nie myli, to w tym temacie padło stwierdzenie, że BMW "naprawiło" swój "błąd" montując do i3 silnik spalinowy. 

http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,bmw-i8-spyder-pojawi-sie-w-roku-2018-a-jego-nastepca-w-2021

 

 

Wprowadzenie i8 spyder oznaczać będzie koniec cyklu życiowego tej sportowej hybrydy, a pogłoski mówią, że następca będzie w 100% autem elektrycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustaw, a co to za technika z audi w fabii? :)

Włączniki sterujące szybami :P  :D


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzychu, akurat jak kulą w płot ;) Klawisze szyb są gorsze niż w Audi. Miałem na myśli motory, skrzynie, układy jezdne i inne części ktorych nie opłaca się projektowac gorszych tylko po to, żeby wlozyc do Skody i Seata. O podejsciu do filozofii pprojektowania auta nie wspomnę.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, płytę podłogową PQ25 ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Az tak potrzebujesz awd? :)

A mam sobie zrobić gorzej niż obecnie ? ;)

 

Teraz jeżdżę fwd i awd. Wiem czego się spodziewać. Kupując nowe auto przymierzam się do rozwiązań nie gorszych. Zależy mi na komforcie i elastyczności. Takie 450h w GS byłoby miodne. Już opcja fwd jak w A6 byłaby w zasadzie wystarczająca.

 

Ostatnio jeździłem chociażby mustangiem v6 rwd i po prostu to jest masakra w kraju gdzie co najmniej 4 m-ce masz śnieg/lód, kolejne 2-3 dużo wody, liści, gołoledzi i innych tego typu.

 

Tak, potrzebuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupując Skodę kupujesz technikę Audi z gorszymi plastikami i bez prestiżu, za to inzynierska wyższą półkę. Weź na autostradę Fabię i rozpedz do 160 kph i odkryj ze zdziwieniem, że jest cichsza niż renomowanej marki modne auto o dwie klasy wielkości wyzej - Mazda 6. Tipo to tandeta którą da się tolerowac w aucie klasy Pandy ale nie wyższej.

Bez przesady z tą technologią. Nie było nie ma i nie będzie żadnych różnic w stosunku do innych marek. No może poza awaryjnością. Oczywiście na korzyść konkurencji. :P

Edytowane przez Dorian06

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochody były i są tak samo bardzo różne tak jak bardzo różnią się od siebie ludzie którzy je projektują.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojechałeś z ta technika Audi. To niestety jest odwrotnie - małe Audi ma technikę fabii i golfa  a nie na odwrót.

Mazda jest głośniejsza niż Passat - on jest w klasie liderem zapewne  i zbliża się do aut premium - ale z fabią też pojechałeś, Chyba, że robiłeś pomiary i podważasz testy fachowców. Subiektywne odczucie mocno może mylić. Nastawienie i "chciejstwo" również. 

 

Mazda kombi - czyli wersja głośniejsza, z dieslem czyli wersja.... głośniejsza... Fakt - po liftingu - tam poprawiono podobno wyciszenie. Natomiast każdy kto słyszał o problemie -wsiada do Mazdy 6 z nastawieniem, ze jest głośna i z takim wysiada. Pomiary mówią coś innego. Szybciej przy 160 - w Maździe nasila się szum wiatru - ale bez szaleństwa. W Fabii 3 cylindrowy 1,2 pewnie jest coraz cichszy, a linia nadwozia o CX pieca z podajnikiem zapewne łagodzi opływ powietrza ;) Powyżej 200 nie czułem różnicy między Mazdą a S80 2013. Oba szumiały. 

Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 110KM od 2014
Głośnośc przy 130 km/h - 67,7 db

 

Dla porównania

Skoda Octavia III Kombi 1.8 TSI 180KM 2013-2015
Głośnośc przy 130 km/h - 66,3 db 

 

Lexus IS III Sedan 300h 223KM 2013-2015

Głośność przy 130 km/h - 68,6 - 2 decybele więcej niż Mazda 6 - to tak ok połowę głośniej. 

 

Volvo S90 II Sedan 2.0 T6 320KM od 2016

Głośnośc przy 130 km/h - 65.9 db - auto klasy poziom wyżej i to premium - cichsze - ale bez szaleństw.

 

BMW Seria 7 F01 Sedan Facelifting 750d 381KM 2012-2015
Głośnośc przy 130 km/h - 62,7 db - tu juz widac różnice. BMW 7 gra w innej lidze ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adrian, Fabia 3 1,2l nie ma 3 a 4 cylindry.

 

Po drugie odnosiłem się do niewydarzonej akustycznie aktualnej Mazdy 6 sprzed liftingu.

 

To czy Skoda ma technikę Audi czy Audi ma technikę Skody to nie ma kompletnie znaczenia.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej ma - mocno deprecjonuje w moich i nie tylko czach takie A1 czy A3. Sam użyłeś określenia o użyciu techniki Audi w Skodzie jako plus. Więc znaczenie to ma.

Silnik - mój błąd - nie śledzę zbyt tego segmentu - a te dawnej stosowane 1,2 miały 3 cylindry. 

Wracając do mazdy - przed liftem to nie była jakaś straszna różnica. To auto kupiła masa ludzi. A larum na forach jest od kilkunastu osób - być może dały się nabrać na sugestie jakoby Mazda 6 była autem premium ;) a z premium się przesiedli i rzeczywiście jest gorzej. Ja w premium miałem tylko krótsze i dłuższe przejażdżki. Dużo użytkowałem Astry wszystkie modele, Megane wszystkie modele do ostatniego, Vectrę C, Insignię, Superba, Hyundai IX35 i na ich tle głośność Mazdy jest ok. Nawet tej sprzed liftu choć było głośniej. Cała ta akcja głośnościowa wynika prawdopodobnie nie z tego, że jest hałas o dużym natężeniu - a że są to być może dźwięki nietypowe. Szum z konkretnego miejsca. I przez to może faktycznie irytować. 

ps

Każdy z nas stara się potwierdzić trafność swoich wyborów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hałas hałasowi nie równy nawet jeżeli jest na tym samym poziomie dB. Znaczenie ma jeszcze częstotliwość dzwięku. Decybelomierz tego nie zmierzy. Paradoksalnie właśnie przez rodzaj hałasu nie kupiłem M6. Co do Fabii, to nowa mi się podoba i jest brana pod uwagę przy zakupie, choć cenowo wypada średnio. Z tą techniką to trzeba oddać VW, źe PR to oni mają kozacki ;) Można ich podejrzewać o czrną magię i przekaz podprogowy w reklamach ;)

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hałas hałasowi nie równy nawet jeżeli jest na tym samym poziomie dB. Znaczenie ma jeszcze częstotliwość dzwięku. Decybelomierz tego nie zmierzy. Paradoksalnie właśnie przez rodzaj hałasu nie kupiłem M6. Co do Fabii, to nowa mi się podoba i jest brana pod uwagę przy zakupie, choć cenowo wypada średnio. Z tą techniką to trzeba oddać VW, źe PR to oni mają kozacki ;) Można ich podejrzewać o czrną magię i przekaz podprogowy w reklamach ;)

No Fabia może się podobać, ale wspominałeś wcześniej o Fiatach i z tego co czytam na temat motoryzacji to raczej wszyscy bardzo pochlebnie wypowiadają się i nowych fiatolotach. Ja brałbym 500x'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do hałasu, bardzo dużo zależy również od opon.

Założyłem w swoim leksusie letnie high performance od Vredestein i poziom hałasu podniósł się dosyć znacząco.

Opony bardzo dobre ale niestety halasliwe

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rety. Że wam się chce tak długo wybierać. Ja od półtora roku jeżdżę sobie takim dziadkowózkiem. Jest trochę wyższy, trochę wyżej zawieszony. Ma rachityczne 120 koni z 1,6 l., bez żadnego turbo. Zimą i na błocie trzyma się dobrze, bo napędzają mu się się cztery kółka. Radyjko gra wystarczająco, pokonuje dość głośny silnik i słabawe wyciszenie. Skrzynia biegów to powszechnie znienawidzone CVT, które ja bardzo polubiłem za bardzo gładką jazdę. Luksusu niewiele, szklany dach którego nie lubię i podgrzewana skórka (nie było wyjścia), coś co robi pik pik przy cofaniu i zbliżaniu się do przeszkód i ksenony. Dobrze trzyma się drogi, nie ma opisywanego w części modeli problemu ze "sztywną kierownicą" podczas jazdy na wprost. Ponoć "się nie kradnie".

 

post-6402-0-32421700-1477333726_thumb.jpg


Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adrian a czym się zajmujesz zawodowo?

 

A jakie to ma znaczenie? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faworytem jest Fiat :) ale konkurencję dla świętego spokoju rozważyć trzeba. Pięćsetka ma dla nas fajny design, natomiast ustaliliśmy z żoną, że czekamy na "habete" Tipo do stycznia, bo żonie bardzo się podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Fiata. Żałuję, że nie ma nowego Bravo, tylko te 500 w iluś tam mutacjach. Bo Tipo gra w innej (niższej) lidze, a Bravo iluś tam klientów dla Golfa czy Focusa jednak podebrało.

 

Np. 2.0 JTD 165KM czy też 1.4 T-jet 120KM i 150KM to były naprawdę fajne motory. Proszę tylko, żeby "fachowcy" nie pisali zaraz o wadach i problemach z nim związanych. Zwłaszcza tacy, co nigdy dłużej Fiatem nie jeździli.

 

Przy okazji przypominam, kto stworzył Common Rail - FIAT.

 

Poza tym Bravo to przepiękna włoska stylistyka i bardzo dobre wyposażenie, zwłaszcza w wersji Sport.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.