trollu 721 #13451 Napisano 20 Marca 2016 ale to wynika prędzej z konstrukcji niż z tego, że ktoś komuś chciał utrudnić życie. Ledy są bardziej skomplikowane niż zwykłe żarówkowe reflektory 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13452 Napisano 20 Marca 2016 Tomek, przynajmniej przy led zachodzi szansa, że będzie dożywotni. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #13453 Napisano 20 Marca 2016 no chyba nie bardzo sama dioda może i ma długą żywotność ale cały osprzęt reflektora już nie. Np w leonach są już full ledy i gdzieś coś czytałem, że już są pierwsze problemy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13454 Napisano 20 Marca 2016 (edytowane) W Toyocie jak już zrobią to pewnie będzie dożywotni. Edytowane 20 Marca 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #13455 Napisano 20 Marca 2016 toyota już ma, czas pokaże 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dorian06 41697 #13456 Napisano 20 Marca 2016 (edytowane) Wczoraj tj. w piątek znów miałem przyjemność obcować z płodem tego genialnego producenta wyrobów samochodopodobnych - Megane 3, 3d, 2,0 turbo. Jadę stroić, myślę: "nawet ładny" , silnik zajadły jak Niesiołowski podczas rozmowy z Brudzińskim... Oczywiście nie zawiódł i tym razem - przy trzecim, średniointensywnym hamowaniu robił już to wyczuwalnie słabiej, przy piątym kopcił już z klocków na niebiesko a po wjechaniu zaraz potem na warsztat - trzeba było firmę niemal wietrzyć. A ja naprawdę nie męczę aut klientów.Jeśli chodzi o podatność hamulców na fading - kunszt ich twórców jest porównywalny z geniuszami z Fiata.Zmień dilera albo bierz połowę. Edyta.Miałem się nie wypowiadać. Ale jak się czyta takie mądrości to ręce opadają. Edytowane 20 Marca 2016 przez Dorian06 0 W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał: ... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13457 Napisano 20 Marca 2016 Argumenty proszę, jeśli się nie zgadzasz. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #13458 Napisano 20 Marca 2016 stal to stal, szybko się nagrzewa i puchnie. Nawet w przypadku BMW, które od zawsze uchodziło za samochody o sportowym zacięciu można było przeczytać o podatności na fadding i to w M. Nawet w MPowerach nie dostajemy wyczynowych hamulców, dopiero ostatnimi czasy ludzie mają możliwość kupić ceramikę, w której takich problemów nie ma. Hamulce w zwykłych dupowozach nie są przystosowane do ostrego katowania a zważając na materiał, rozmiar i chłodzenie tarcz w seryjnych samochodach jak dla mnie to raczej normalne zjawisko, do czego by się nie wsiadło to hamulce napuchną. Dobrym przykładem są też motocykle - niby kupujemy litrowego przecinaka na tor, może dopiero teraz to się pozmieniało bo kiedyś seryjne przewody i płyn były dobre na wystawkę w salonie, na drodze ostry driver już dociągał do max wytrzymałości a na torze to bez stalowych oplotów nikt się nie pokazywał. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Testral 22 #13459 Napisano 20 Marca 2016 Argument jest taki, że większości użytkowników Megane, nigdy nie zadymiły klocki a ty je skopciłeś na jeździe testowej... I to jeszcze autem klienta. Słów brakuje... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13460 Napisano 20 Marca 2016 Jeśli chodzi o podatność hamulców na fading - kunszt ich twórców jest porównywalny z geniuszami z Fiata. Fiat jako grupa akurat ma hamulce na bardzo wysokim poziomie jak na daną klasę. Co do fadingu sam producent nie ma tu nic do rzeczy bo na pierwszy montaż z reguły w Renault, Peugeocie Fiacie czy VW czy w BMW czy w Audi idzie TO SAMO. Mogą się różnić wielkością, ale co do zasady to jest to z reguły zacisk pływający z jednym tłokiem i jakiś klocek. I to ten ostatni element ma najwięcej do gadania czy hamulce sa podatne na fading czy nie. Miewałem takie klocki, że po dwóch trzech dohamowaniach aż sie szkliły i odmawiały współpracy na amen a miewałem w tych samych zaciskach i przy tych samych tarczach takie, że co hamowanie wypadały lepiej. Dopisz do tego płyn hamulcowy dobry i nawet z najgorszego teoretycznie układu zrobisz genialny niemal. Oczywiscie nie piszmy tu już o czymś wyżej: cztero, sześcio czy ośmio tłokach. To jest coś zupełnie innego. Jakiś czas temu robiłem przymiarkę do Octavi RS. Wielkie zaciski wyglądały solidnie ale jeden tłoczek nie dawał rady i ten samochód przy swojej masie poprostu gotował hample. Ten sam patent montują nawet w S3 Audi! Maskara. Strach się bać jak to na torze sie musi gotować. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dorian06 41697 #13461 Napisano 20 Marca 2016 gustaw6666 skoro Megane jest wytworem samochodopodobnym to co jest samochodem?Co masz do inżynierów Fiata? 0 W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał: ... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13462 Napisano 20 Marca 2016 (edytowane) A dodając jeszcze Gustaw, zerknij jakie hamulce masz we wszystkich Alfach o mocach powyżej 150KM. Wszystkie mają czterotłoki Brembo i porządną tarczę 305mm. W Golfie R nawet nie ma czterotłoka!!! Więc nie pisz bajek kolego Edytowane 20 Marca 2016 przez Mikołaj N 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13463 Napisano 20 Marca 2016 (edytowane) Mikołaj, pisałem o konkretnym Renault oraz o zwykłych wersjach nowego Punto i Bravo. Wszystkie ww. mają sensacje hamulcowe przy niżej opisanej procedurze towarzyszącej strojeniu układu LPG . Argument jest taki, że większości użytkowników Megane, nigdy nie zadymiły klocki a ty je skopciłeś na jeździe testowej... I to jeszcze autem klienta. Słów brakuje...No i co z tego, że autem klienta?! Jeśli jadę autem i wykonuję pięć następujących po sobie przyspieszen do 90 kph na przemian z niezbyt forsownymi hamowaniami a samochód reaguje na to ostrym fadingiem hamulców to jest to problem mojej jazdy czy problem auta?! Otrząsnij się. Edytowane 20 Marca 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13464 Napisano 20 Marca 2016 (edytowane) A nie wyciągasz czasem wniosków po samochodach w których już ktoś zmieniał klocki i pewnie wsadził najtańsze? Ja zawsze dawałem i daję Ferrodo HP1000. Piszczą jak są zimne ale za to nigdy ich nie zagotowałem Edytowane 20 Marca 2016 przez Mikołaj N 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13465 Napisano 20 Marca 2016 A czym jeździsz? Auta o których pisałem powtarzały się u nas. Wątpię w takie zbiegi okoliczności, że każdy miał trefne klocki. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13466 Napisano 20 Marca 2016 Abarth 500, Skoda Octavia III. Ja jednak uważam, że za taką sytuację o której piszesz nie składa się jakość układu jako konstrukcja ogólna tylko oszczędność użytkowników na częściach. Dwa lata temu żona miała Pandę Cross. Ona miała hamulce porównywalne z tymi które mam teraz w Abarcie Ale tam też założyłem tarcze brembo i klocki HP100. Oczywiście zaciski były seryjne Boscha 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13467 Napisano 20 Marca 2016 Mikołaj. Po pierwsze - Abarth. Po drugie - Panda - auto lżejsze. Po trzecie - konkretne przypadki konkretnych cech należy rozpatrywać na przykładach konkretnych modeli a nie marek. Oczywiście takie przypadki w danym modelu rzutuja na opinie o całej marce ale na to nic się nie poradzi. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buczo 1929 #13468 Napisano 20 Marca 2016 Tak ogólnie to powiem, że lubię tu wpaść. Wątek motoryzacyjny i te spory nieraz poprawią mi humor 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Master Yoda 2171 #13469 Napisano 20 Marca 2016 Tor w Lublinie po przejeciu przez dewelopera....( miasto sprzedało)Stan na : 0 Pozdrawiam, Marek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #13470 Napisano 20 Marca 2016 Tor w Lublinie po przejeciu przez dewelopera....( miasto sprzedało)fosa z oponami, mają rozmach... Lublin przestał się już chwalić, że ma tor wyścigowy? Długo po tym jak się go pozbyli chwalili się jeszcze jakim to nie są super miastem dla fanów motorsportu, tor i inne szmery-bajery 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati7811 98 #13471 Napisano 20 Marca 2016 Mając na myśli stolice biorę pod uwagę sytuacje na dzień dzisiejszy w zakresie ilość i ranga imprez na obiekcie. A co do Unii Leszno to cóż, no z tytułami racje masz ale nic nie jest wieczne 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iko 618 #13472 Napisano 20 Marca 2016 Tylko Falubaz (pracowałem tam w czasach świetności, jak się jeszcze Morawski ten klub nazywał ...) Pozdrawiam 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #13473 Napisano 21 Marca 2016 Przyuważony dzisiaj na drodze - chuba nowy Focus ST 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #13474 Napisano 21 Marca 2016 Mi to wygląda na Civica. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dorian06 41697 #13475 Napisano 21 Marca 2016 Mi to wygląda na Civica.Zgadzam się. 0 W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał: ... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach