Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj 3.0d to dopracowana jednostka. Wiem Tommaso że jesteś fanem fanem Audi wiec nie muszę chyba ci przypominać silnika  2,5tdi i początków 3.0tdi. Kolorowo z nimi nie było a bolączki Bmw można uznać przy tym za błahostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mercedes też produkuje SUV-y w USA, do niedawna chyba jedynie tam. Moja R-ka wyprodukowana w Tuscaloosa AL, z przeznaczeniem na rynek niemiecki. Jak ją porownywalem z wersją na USA z prywatnego importu tu zdecydowanie widać że amerykaniec bardziej tandetny w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@YouAreNext

 

Ten fordowski 3.5l ecoboost ma 380KM przy 5000 obr/min I 625Nm przy 2500 obr/min, wiec slaby nie jest, ale zauwazylem jeden powazny "drawback" jeżeli chodzi o montowanie go w trucku, ma tak male opory wewnetrzne ( nie wiem czy tak to sie polsku okresla) ze praktycznie nie hamuje silnikiem.

Jak 5.7 v8 był w stanie praktycznie spowolnic tak trucka jadacego z gory ze trzeba bylo mu pomagac gazem, to w takich samych warunkach ten v6 nie jest w stanie, swmochod rozpedza sie jakby był na luzie.

Tego aspektu nie wzialem niestety pod uwage, no nic bede czesciej zmienial tarcze I klocki, chociaz jadac z przyczepa po gorach jest to powazna niedogodnosc

 

Druga opcja był GMC z 6.2 v8, ale tam nie podoba mi sie deska rozdzielcza

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj 3.0d to dopracowana jednostka. Wiem Tommaso że jesteś fanem fanem Audi wiec nie muszę chyba ci przypominać silnika 2,5tdi i początków 3.0tdi. Kolorowo z nimi nie było a bolączki Bmw można uznać przy tym za błahostki.

Fanem to ja jestem, ale Mazdy Mx-5. Audi ma mnie po prostu szybko, komfortowo i bezawaryjnie przewieźć z punktu A do punktu B i tyle. Bardzo podobają mi się BMW i dałem im szanse 2 razy (e60 i f10). W obydwu przypadkach okazały się bardzo awaryjne, a podejście serwisu imo nieakceptowalne.

Co do Audi to wiem, że niektóre silniki, nie tylko te wymienione przez Ciebie, nie są szczytem bezawaryjności. Ja wybrałem 3.0 TDI 245 KM, który podobno jest już dopracowany, na razie 80kkm i nie ma problemów, Obydwa bmw przy tym przebiegu już przynajmniej raz miały sporą naprawę.

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pękające kolektory to chyba dość częsty przypadek w 3.0d. Obydwa miałeś nowe? Awarie trafiały się przy przebiegu poniżej 100tys? Ogólnie kiedyś irytowały pierdoły, teraz każda jednostka ma mniejsze lub większe bolączki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

. Ja wybrałem 3.0 TDI 245 KM, który podobno jest już dopracowany, na razie 80kkm i nie ma problemów,

 

Tomek, a bierze Ci olej - 1 raz miałem komunikat uzupełnij olej po 15kkm. Teraz mam na liczniku prawie 30k i pierwszy przegląd zaplanowany wiec zapytam co sie dzieje.

Pozdrawiam


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Bardzo podobają mi się BMW i dałem im szanse 2 razy (e60 i f10). W obydwu przypadkach okazały się bardzo awaryjne, a podejście serwisu imo nieakceptowalne.

 

Bardzo pechowo, u mnie jeden egzemplarz E90 przejechał ponad 160k, drugi dobija do 130k i poza jednorazową zwiechą oprogramowania skrzyni nigdy nie przydarzyła im się żadna awaria, mimo problematycznych silników N47 i napędu x-drive. Inna sprawa że ja ignoruję zalecenia serwisowe wymiany oleju i zmieniam max co 15tys a nie wg tego co komp pokazuje, bo w takie LongLife nie wierzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo, ze nie jest sympatykiem fordow to wracajac do tematu nowe mondeo zwraca moja uwage i gdybym szukal samochodu nowego z tego segmentu to rozwazylbym jego zakup.

 

3.0d z bmw takie klopotliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@YouAreNext

Ten fordowski 3.5l ecoboost ma 380KM przy 5000 obr/min I 625Nm przy 2500 obr/min, wiec slaby nie jest, ale zauwazylem jeden powazny "drawback" jeżeli chodzi o montowanie go w trucku, ma tak male opory wewnetrzne ( nie wiem czy tak to sie polsku okresla) ze praktycznie nie hamuje silnikiem.

Jak 5.7 v8 był w stanie praktycznie spowolnic tak trucka jadacego z gory ze trzeba bylo mu pomagac gazem, to w takich samych warunkach ten v6 nie jest w stanie, swmochod rozpedza sie jakby był na luzie.

Tego aspektu nie wzialem niestety pod uwage, no nic bede czesciej zmienial tarcze I klocki, chociaz jadac z przyczepa po gorach jest to powazna niedogodnosc

Druga opcja był GMC z 6.2 v8, ale tam nie podoba mi sie deska rozdzielcza

Dokładnie tak samo ma mój evoboost. Od razu zwróciłem na to uwagę. Praktycznie nie hamuje silnikiem i ma bardzo małe opory toczenia. Ma to jedną zaletę, że można sporo przejechać bez gazu, co powoduje praktycznie zerowe spalanie i mocno podnosi ekinomikę jazdy. Ja zawsze tak jeździłem, a to auto jest do tego wręcz idealne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje fajnego Mondeo.

 

Ja zamowilem i czekam na nowe BMW X1 i jeszcze troche poczekam :( Moze ktos z kolegow juz jezdzi?

Dzięki. Ja też gratuluję. Nowe X1, to naprawdę fajne auto. Urosło i wygląda już na kawał auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skoro o eco mowa to się pochwale spalaniem z 3tys km

To jest X3? Przy jakiej średniej prędkości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiany oleju co 25 tys to zarzynanie silnika. BMW robiło akcję serwisową na N42 - pękały łańcuchy rozrządu i przyczyną były zbyt duże interwały między wymianami oleju. 

3.0d raczej nie jest jakiś kłopotliwy, zdarzają się jakieś pierdoły, od czasu do czasy padnie coś poważniejszego ale ogólnie uchodzi za solidny silnik a nie ma rzeczy niezniszczalnych. Tak samo trzeba brać poprawkę na to, jak silnik jest użytkowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pękające kolektory to chyba dość częsty przypadek w 3.0d. Obydwa miałeś nowe? Awarie trafiały się przy przebiegu poniżej 100tys? Ogólnie kiedyś irytowały pierdoły, teraz każda jednostka ma mniejsze lub większe bolączki

 

 

Tak, obydwa od nowości. W E60 kolektor ssący poszedł do wymiany przy 70 tys. km, a wydechowy przy 80. I mimo, że doradca serwisowy rozbrajająco oznajmił mi, że to standard w tych silnikach, to o jakimkolwiek pokryciu kosztów nie było mowy.

 

 

Tomek, a bierze Ci olej - 1 raz miałem komunikat uzupełnij olej po 15kkm. Teraz mam na liczniku prawie 30k i pierwszy przegląd zaplanowany wiec zapytam co sie dzieje.

Pozdrawiam

 

 

Nie, jeszcze ani razu nie dolewałem oleju, od wymiany do wymiany gubi mi jakieś pół zakresu skali min-max.

 

 

Mimo, ze nie jest sympatykiem fordow to wracajac do tematu nowe mondeo zwraca moja uwage i gdybym szukal samochodu nowego z tego segmentu to rozwazylbym jego zakup.

 

3.0d z bmw takie klopotliwe?

 

 

W E60 3.0d, w F10 miałem 2.0 d, tam problemy były z wtryskiwaczami i rozrządem.

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest X3? Przy jakiej średniej prędkości?

520d +- 140km/h w 90% autostrada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedawno była dyskusja o układzie hamulcowym - takie małe nawiązanie, z tego co wiem hamulce seryjne - topowe wersje Mustanga i Camaro więc hamulce już konkretne - GT500 chyba 6 tłoki Brembo. W obydwu przypadkach najprawdopobiej zagotowany płyn. Dżwięk Camaro - muzyka  :rolleyes:

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś musiał pampersy zmieniać po takiej jeździe :), tylko raz mi się zdarzyło coś podobnego że stałem na hamulca a samochód jechał dalej jakbym go o zatrzymanie nie prosił.

Z tego co wiem to chyba max. Temperatura wrzenia dostępnych płynów to 600F.

Jedne z najlepszych płynów ma o dziwo ford dot3 Heavy duty brake fluid o temperaturze min. 550F

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedawno była dyskusja o układzie hamulcowym - takie małe nawiązanie, z tego co wiem hamulce seryjne - topowe wersje Mustanga i Camaro więc hamulce już konkretne - GT500 chyba 6 tłoki Brembo. W obydwu przypadkach najprawdopobiej zagotowany płyn. Dżwięk Camaro - muzyka  :rolleyes:

 

 

 

Tym Mustangiem świetny kierowca powoził :) Gdyby nie idealny slide bokiem to nie wróżyłbym mu długiego żywota :D Szacun.

Edytowane przez Mikołaj N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widziałem już kilka filmików, gdzie driverzy się ratowali z takich opresji. Tylko zimna krew i objeżdżenie dają szanse na takie coś, pierwszy lepszy kierowca wciska hamulec, chwyta kurczowo kierownicę i zapomina pacierza  :P

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochody eu

ropejskich koncernów na rynek USA muszą być tańsze bo konkurencja jest duża.

Stąd np. Porsche na rynek USA ma zauważalnie gorsze materiały w środku.

Czytałem o jakimś samochodzie z Japoni (nie pamiętam czy to nie był Nisan 350z/ Infinity) że ma mniej spawów- trn na rynek USA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ee - no chyba aż tak to nie jest. Z materiałami gorszej jakości to może być prawda - zresztą łatwo sprawdzić - amerykańców z europejskim rodowodem sporo na rynku i fakty potwierdzają tę pogłoskę, ale spawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest bzdura, auta są zgrzewane przez roboty i w miejscach wyznaczonych przez zespół projektantów. Brak punktu oznacza znaczne osłabienie konstrukcji. 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co, Walker się zabił, bo jechał amerykańską (słabszą) wersją?

Gdyby jechał europejską, to by przeżył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mercedes miał inna konstrukcje karoserii na Eu i USA. Sprawy, zgrzewy itd. Do tego dermę zamiast skóry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mercedes nie ma dermy, on ma Benztex...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mb-tex kolego, jak już chcesz błyszczeć. Ja jednak mówię o materiale bardziej przypominającym skaj / dermę, niż Mb-tex.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.