Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Osiem napisał(-a):

Gratuluję. Oby służyło wiernie i bezpiecznie. 
Mnie XC90 wpędziło we wrzody i nerwicę. 

 

A który rocznik i wersja silnikowa. Z czym były największe problemy?

Brat rozważa zakup poprzedniego modelu i fajnie aby nie wszedł w kłopoty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrzucam pare filmików z moją zastavą:

 

 

(Polecam podgłośnić)

 

 

 


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Volvo miało kiedyś silnik V8 od Yamahy – i mimo jego kaprysów, warto byłoby wrócić do tego poziomu męskości.

V8 żeby być w extra-lidze ok ale Volvo miało świetne R6 i R5. 3.0 R6 to optymalny silnik do wagi ciężkiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 minut temu, trollu napisał(-a):

V8 żeby być w extra-lidze ok ale Volvo miało świetne R6 i R5. 3.0 R6 to optymalny silnik do wagi ciężkiej

Miało świetne bo R6 i R5 jeździła w przeciwieństwie do V8mki - która brzmiała fenomenalnie :) 

Tutaj z wydechem od Heico - mistrzostwo!

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem sobie na imprezie i ktoś takim cudem przyjechał 😀

 

IMG_20250618_204902_edit_433888631672854.thumb.jpg.8c2831a9258e838645385bd3a9860418.jpg


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.06.2025 o 08:18, Tommaso napisał(-a):

 

Jedyna rzecz nieakceptowalna w tym aucie moim zdaniem to przewodowy Apple Car Play, zmienili system na nowy, dali nowy wielki ekran, a nie potrafili ogarnąć tak podstawowej rzeczy? Szlag by mnie trafił jakbym musiał podpinać kabel do telefonu za każdym razem gdy wsiadam do auta.

 

 

Tylko pytanie po co komuś AA/ACP , jak się ma oryginalnie Google maps jako nawigację , i chyba tak jest w Volvo z tego co pamiętam ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Tylko pytanie po co komuś AA/ACP , jak się ma oryginalnie Google maps jako nawigację , i chyba tak jest w Volvo z tego co pamiętam ? 

Wbudowane mapy Google’a w Volvo działają bardzo dobrze. Ja korzystałem z tego rozwiązania w najnowszym XC60 i działało to sprawnie. Nigdy nie widziałem potrzeby podłączania swojego telefonu, jedynie do muzyki go używałem. 

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Tylko pytanie po co komuś AA/ACP , jak się ma oryginalnie Google maps jako nawigację , i chyba tak jest w Volvo z tego co pamiętam ? 

 

Do obsługi na ekranie telefonu, yanosika, spotify itp. Dodatkowo jakość muzyki streamingowanej przez ACP jest znacznie lepsza niż przez bluetooth.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tommaso napisał(-a):

 

 jakość muzyki streamingowanej przez ACP jest znacznie lepsza niż przez bluetooth.

ciekawa sprawa , bo faktycznie ACP/AA przesyła muzykę przez WiFi ,a nie przez bluetooth , ale czy to ma znaczenie jeśli chodzi o jakość audio ?  sprawdzę dziś 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Paulus57, nie wiem czy nadal rozważasz Lexusa UX. Jeśli tak, to kilka słów ode mnie.

Pół roku temu przejąłem od mojego ojca leasing (cesja) 250H F Sport Design (184KM) z czerwca 2023. Auto ładne, stylowe, itp.

Dlaczego? Oboje rodzice (70+) po prostu męczyli się w nim:

- mikro bagażnik

- fotele pokryte ceratą, a nie skórą 

- kompletny brak regulacji odcinka lędźwiowego 

 

Ja tym autem przejeździłem ok. 2000km i też miałem dość. Obecnie jeździ moja żona po mieście i dla niej jest OK, poza małym bagażnikiem.

 

No i hit (dla mnie przynajmniej, bo całe życie w VAG albo BMW, albo w Oplu siedziałem) - chcesz zmienić stację radiową albo jakieś inne ustawienia? Klikaj w APLIKACJĘ Lexus przez kolejne ekrany (w cholerę nieintuicyjną), żeby coś zmienić. APLIKACJĘ Lexus (!!!) żeby zmieć stację radiową 🤪

 

Na plus - zawieszenie super - mimo fabrycznych opon Run-Flat 18" - nie ma żadnych wyczuwalnych stuków, puków, itp. Komfort jest, i tyle.

IMG_20250116_144155.jpg

IMG_20240922_151710.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Chorwat napisał(-a):

@Paulus57, nie wiem czy nadal rozważasz Lexusa UX. Jeśli tak, to kilka słów ode mnie.

Pół roku temu przejąłem od mojego ojca leasing (cesja) 250H F Sport Design (184KM) z czerwca 2023. Auto ładne, stylowe, itp.

Dlaczego? Oboje rodzice (70+) po prostu męczyli się w nim:

- mikro bagażnik

- fotele pokryte ceratą, a nie skórą 

- kompletny brak regulacji odcinka lędźwiowego 

 

Ja tym autem przejeździłem ok. 2000km i też miałem dość. Obecnie jeździ moja żona po mieście i dla niej jest OK, poza małym bagażnikiem.

 

No i hit (dla mnie przynajmniej, bo całe życie w VAG albo BMW, albo w Oplu siedziałem) - chcesz zmienić stację radiową albo jakieś inne ustawienia? Klikaj w APLIKACJĘ Lexus przez kolejne ekrany (w cholerę nieintuicyjną), żeby coś zmienić. APLIKACJĘ Lexus (!!!) żeby zmieć stację radiową 🤪

 

Na plus - zawieszenie super - mimo fabrycznych opon Run-Flat 18" - nie ma żadnych wyczuwalnych stuków, puków, itp. Komfort jest, i tyle.

IMG_20250116_144155.jpg

IMG_20240922_151710.jpg

Dzięki za informacje, ale podobnie jak Ty zauważyłem że mało w nim trochę miejsca a i wykonanie wnętrza słabiej wygląda niż nawet w teoretycznie mniejszym LBX. Co prawda, to ma być samochód którym będę raczej sam jeździł albo z Żoną, ale na wyjazd urlopowy trochę brakowałoby swobody. 

Myślałem o zamianie ProCeeda na hybrydę i SUV-a a ostatecznie raczej z tej drugiej opcji zrezygnuję. Wolę jednak cieszyć oko a SUV-y, czy crossovery jakoś mnie nigdy nie kręciły. :) 

Radia nie słucham, bo organicznie nie znoszę reklam, więc żadne komplikacje mi nie straszne. Nie ma jak pendrive z audiobookami albo ulubioną muzyką. Słucham co lubię a nie to co dają. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Chorwat napisał(-a):

@Paulus57, nie wiem czy nadal rozważasz Lexusa UX. Jeśli tak, to kilka słów ode mnie.

Pół roku temu przejąłem od mojego ojca leasing (cesja) 250H F Sport Design (184KM) z czerwca 2023. Auto ładne, stylowe, itp.

Dlaczego? Oboje rodzice (70+) po prostu męczyli się w nim:

- mikro bagażnik

- fotele pokryte ceratą, a nie skórą 

- kompletny brak regulacji odcinka lędźwiowego 

 

Ja tym autem przejeździłem ok. 2000km i też miałem dość. Obecnie jeździ moja żona po mieście i dla niej jest OK, poza małym bagażnikiem.

 

No i hit (dla mnie przynajmniej, bo całe życie w VAG albo BMW, albo w Oplu siedziałem) - chcesz zmienić stację radiową albo jakieś inne ustawienia? Klikaj w APLIKACJĘ Lexus przez kolejne ekrany (w cholerę nieintuicyjną), żeby coś zmienić. APLIKACJĘ Lexus (!!!) żeby zmieć stację radiową 🤪

 

Na plus - zawieszenie super - mimo fabrycznych opon Run-Flat 18" - nie ma żadnych wyczuwalnych stuków, puków, itp. Komfort jest, i tyle.

IMG_20250116_144155.jpg

IMG_20240922_151710.jpg

Na kierownicy jest przycisk do przełączania stacji radiowych, które można wcześniej zaprogramować. Wszystkie ustawienia są na ekranie dotykowym lub pod gładzikiem w zależności od wersji. A jakiej aplikacji Ty piszesz??? Wszystkie ustawienia są na ekranie lub pod fizycznymi przyciskami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używając Android Auto (jadąc na mapach Google), żeby zmienić stację radiową muszę najpierw na ekranie dwukrotnie kliknąć w lewym dolnym rogu (jakieś kropki, potem kwadraty), żeby przejść do menu głównego (z różnymi apkami), w którym to klikam apkę LEXUS, w której to dopiero są ustawienia auta, radio, navi Lexa, i inne rzeczy, które w normalnym są po prostu łatwiej dostępne.

 

Pewnie da się przyciskami na kierownicy zmienić stację, ale to znowu - przeklikiwanie się kilkanaście razy.

 

Nie neguję kunsztu inżynierskiego Japończyków, bo auto jest bardzo porządnie wykonane, ALE system multimedialny jest po prostu do bani. Europejczycy robią to znacznie lepiej.

 

No i - brak jakiejkolwiek regulacji odcinka lędźwiowego? Serio, w aucie z 2023r.? 🤬

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Chorwat napisał(-a):

Używając Android Auto (jadąc na mapach Google), żeby zmienić stację radiową muszę najpierw na ekranie dwukrotnie kliknąć w lewym dolnym rogu (jakieś kropki, potem kwadraty), żeby przejść do menu głównego (z różnymi apkami), w którym to klikam apkę LEXUS, w której to dopiero są ustawienia auta, radio, navi Lexa, i inne rzeczy, które w normalnym są po prostu łatwiej dostępne.

 

Pewnie da się przyciskami na kierownicy zmienić stację, ale to znowu - przeklikiwanie się kilkanaście razy.

 

Nie neguję kunsztu inżynierskiego Japończyków, bo auto jest bardzo porządnie wykonane, ALE system multimedialny jest po prostu do bani. Europejczycy robią to znacznie lepiej.

 

No i - brak jakiejkolwiek regulacji odcinka lędźwiowego? Serio, w aucie z 2023r.? 🤬

No tak, nie zrozumieliśmy się. Chodzi o przejście z AA do systemu multimedialnego samochodu. Rzeczywiście w tym konkretnym aucie przy używaniu telefonu z Androidem być może właśnie taka jest procedura. W przypadku Apple po boku ekranu zostają ikony systemu mulimedialnego Lexusa i nie ma z tym żadnego problemu. W moim ES jest jeszcze jeden sposób, bo auto ma więcej przycisków fizycznych. Można do tego użyć przycisków < media > na desce i od razu wyskakuje z AA do innych ustawień.

Jeżeli zmiana stacji radiowych to jest główny problem, to proponuję zaprogramować ulubione stacje i zmieniać przyciskami < > na kierownicy (po prawej stronie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Chorwat napisał(-a):

Używając Android Auto (jadąc na mapach Google), żeby zmienić stację radiową muszę najpierw na ekranie dwukrotnie kliknąć w lewym dolnym rogu (jakieś kropki, potem kwadraty), żeby przejść do menu głównego (z różnymi apkami), w którym to klikam apkę LEXUS, w której to dopiero są ustawienia auta, radio, navi Lexa, i inne rzeczy, które w normalnym są po prostu łatwiej dostępne.

 

Pewnie da się przyciskami na kierownicy zmienić stację, ale to znowu - przeklikiwanie się kilkanaście razy.

 

Nie neguję kunsztu inżynierskiego Japończyków, bo auto jest bardzo porządnie wykonane, ALE system multimedialny jest po prostu do bani. Europejczycy robią to znacznie lepiej.

 

No i - brak jakiejkolwiek regulacji odcinka lędźwiowego? Serio, w aucie z 2023r.? 🤬

Nie każdy samochód posiada regulację odcinka lędźwiowego. Jak widzisz, nawet w klasie premium. W tym roku kupiłem Hyundaia i30 Fastback N-line i nawet o czymś takim nie myślałem. Da się bez tego jeździć. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wiadomo, że bez wielu rzeczy da się jeździć. Natomiast płacąc taką kasę wymagam jednak innych standardów. W tym Lexie jest masa takich właśnie różnych drobnych rzeczy, które mnie wkurzają. Np. za każdym odpaleniem auta muszę ponownie uruchamiać funkcję tempomatu i ustawiać dystans od poprzedzającego auta.

 

Z dużym sentymentem wspominam Astrę K z 2016r., która na pokładzie miała dosłownie wszystko, co mi było potrzebne (łącznie z wentylacją skórzanych foteli). Nic mnie w niej nie denerwowało :)

 

Od prawie trzech lat jeżdżę Cuprą Formentor, która właściwie (dla mnie) niemal nie ma wad. Jedynie ospały i przez to czasami niebezpieczny start-stop.

 

 

 

 

Edytowane przez Chorwat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Chorwat napisał(-a):

Wiadomo, że bez wielu rzeczy da się jeździć. Natomiast płacąc taką kasę wymagam jednak innych standardów. W tym Lexie jest masa takich właśnie różnych drobnych rzeczy, które mnie wkurzają. Np. za każdym odpaleniem auta muszę ponownie uruchamiać funkcję tempomatu i ustawiać dystans od poprzedzającego auta.

 

Z dużym sentymentem wspominam Astrę K z 2016r., która na pokładzie miała dosłownie wszystko, co mi było potrzebne (łącznie z wentylacją skórzanych foteli). Nic mnie w niej nie denerwowało :)

 

Od prawie trzech lat jeżdżę Cuprą Formentor, która właściwie (dla mnie) niemal nie ma wad. Jedynie ospały i przez to czasami niebezpieczny start-stop.

 

 

 

 

W Twojej Cuprze nie ma opcji wyłączenia start-stop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Dzięki za informacje, ale podobnie jak Ty zauważyłem że mało w nim trochę miejsca a i wykonanie wnętrza słabiej wygląda niż nawet w teoretycznie mniejszym LBX. Co prawda, to ma być samochód którym będę raczej sam jeździł albo z Żoną, ale na wyjazd urlopowy trochę brakowałoby swobody. 

Myślałem o zamianie ProCeeda na hybrydę i SUV-a a ostatecznie raczej z tej drugiej opcji zrezygnuję. Wolę jednak cieszyć oko a SUV-y, czy crossovery jakoś mnie nigdy nie kręciły. :) 

Radia nie słucham, bo organicznie nie znoszę reklam, więc żadne komplikacje mi nie straszne. Nie ma jak pendrive z audiobookami albo ulubioną muzyką. Słucham co lubię a nie to co dają. :) 

Rozważ x-trail. Mam +2000 km i jak na razie jestem zadowolony. Recki nie piszę, bo nie umiem. Miejsca dużo, bagażnik ok (choć mniejszy niż w subaru obk), 7-8l/100km. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

W Twojej Cuprze nie ma opcji wyłączenia start-stop?

Jest, ale to też trzeba kliknąć w tablecie kilka razy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, szuwi napisał(-a):

Rozważ x-trail. Mam +2000 km i jak na razie jestem zadowolony. Recki nie piszę, bo nie umiem. Miejsca dużo, bagażnik ok (choć mniejszy niż w subaru obk), 7-8l/100km. 

W perspektywie "emeryckiej sprawności" trochę myślałem o SUV-ie, jednak pewien sedan "skradł mi serce" i właściwie decyzję już podjąłem. Oby jazda próbna niczego nie zmieniła. ;) 

Sedany są też oszczędniejsze w eksploatacji, to między innymi dlatego chcę zamienić aktualny samochód na hybrydę (HEV). 

Oczywiście jak na masywnego SUV-a jakim jest X-Trail spalanie na poziomie 7-8, to dobry wynik, ale w sedanie hybrydzie można zejść do 4l w mieście. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szuwi napisał(-a):

Rozważ x-trail. Mam +2000 km i jak na razie jestem zadowolony. Recki nie piszę, bo nie umiem. Miejsca dużo, bagażnik ok (choć mniejszy niż w subaru obk), 7-8l/100km. 

Z chęcią bym przeczytał, myślałem kiedyś nad X-Trailem - jako SUV na zimę.

7 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

W perspektywie "emeryckiej sprawności" trochę myślałem o SUV-ie, jednak pewien sedan "skradł mi serce" i właściwie decyzję już podjąłem. Oby jazda próbna niczego nie zmieniła. ;) 

Sedany są też oszczędniejsze w eksploatacji, to między innymi dlatego chcę zamienić aktualny samochód na hybrydę (HEV). 

Oczywiście jak na masywnego SUV-a jakim jest X-Trail spalanie na poziomie 7-8, to dobry wynik, ale w sedanie hybrydzie można zejść do 4l w mieście. 

Jazda próbna będzie tylko dopełnieniem skradzionego serca :)

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

W perspektywie "emeryckiej sprawności" trochę myślałem o SUV-ie, jednak pewien sedan "skradł mi serce" i właściwie decyzję już podjąłem. Oby jazda próbna niczego nie zmieniła. ;) 

Sedany są też oszczędniejsze w eksploatacji, to między innymi dlatego chcę zamienić aktualny samochód na hybrydę (HEV). 

Oczywiście jak na masywnego SUV-a jakim jest X-Trail spalanie na poziomie 7-8, to dobry wynik, ale w sedanie hybrydzie można zejść do 4l w mieście. 

Daj znać jak już będziesz pewny na 100%. Jeśli to jest to o czym wspominałeś wcześniej, może jeszcze coś doradzę przed zakupem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, facecik napisał(-a):

Daj znać jak już będziesz pewny na 100%. Jeśli to jest to o czym wspominałeś wcześniej, może jeszcze coś doradzę przed zakupem.

Odezwę się po jeździe. Czekam na potwierdzenie zamówionego terminu (30.6-1.7).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.