Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@vvv tak sobie mysle, ze skoro patrzysz na i4, to moze warto zerknac w strone nowego, elektrycznego Mercedesa CLA?

Mercedes skupil sie na obnizeniu zuzycia energii stosujac rozwiazania z konceptu Vision EQXX, ma tez szybsze ladowanie niz i4.

 

Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz CLA 250+ mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,1-12,2 kWh/100 km

Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,7 - 12,5 kWh/100km

bis zu 325 km in 10 Minuten nachladen

 

BMW i4 Abmessungen, Kofferraumvolumen, Gewicht und ähnlichen

BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 17,8 kWh/100 km

BMW i4 M60 xDrive Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 20,9 kWh/100 km

bis zu 154-209 km in 10 Minuten nachladen

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, cordi7 napisał(-a):

@vvv tak sobie mysle, ze skoro patrzysz na i4, to moze warto zerknac w strone nowego, elektrycznego Mercedesa CLA?

Mercedes skupil sie na obnizeniu zuzycia energii stosujac rozwiazania z konceptu Vision EQXX, ma tez szybsze ladowanie niz i4.

 

Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz CLA 250+ mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,1-12,2 kWh/100 km

Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,7 - 12,5 kWh/100km

bis zu 325 km in 10 Minuten nachladen

 

BMW i4 Abmessungen, Kofferraumvolumen, Gewicht und ähnlichen

BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 17,8 kWh/100 km

BMW i4 M60 xDrive Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 20,9 kWh/100 km

bis zu 154-209 km in 10 Minuten nachladen

 

To mają być małe, miejskie samochody? Niskie i owszem, ale małe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

To mają być małe, miejskie samochody? Niskie i owszem, ale małe?

 

Skoro padlo pytanie o alternatywe dla i4 to takowa zostala zaproponowana - ale doceniam lapanie za slowka jako nastepstwo wczesniejszej dyskusji ;)

Jesli w odpowiedzi na moje pytanie o sposob uzytkowania okaze sie, ze autem ma jezdzic jedna osoba to badz pewny, ze padna tez inne propozycje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, vvv napisał(-a):

@cordi7 co byś rozważał z klasy B? Patrzyłem na mini, czy alpine a290. Myślę nad czymś do miasta i na razie wygrywa i4... a to nie jest najmniejszy samochód

Wprawdzie nie do mnie ...

 

Oglądałem mini i niestety jest tragiczny - plastik goni plastik, do tego w całości wytwarzane w Chinach. Renault 5 lub Alpine w małych elektrykach to chyba jedyny w miarę sensowny wybór. Miałem ten sam "problem" i skończyło się na ... i5 w cenie i4 :). Ale u  mnie ma się zmieścić 4sosobowa rodzina

Edytowane przez Finke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, cordi7 napisał(-a):

 

Skoro padlo pytanie o alternatywe dla i4 to takowa zostala zaproponowana - ale doceniam lapanie za slowka jako nastepstwo wczesniejszej dyskusji ;)

Jesli w odpowiedzi na moje pytanie o sposob uzytkowania okaze sie, ze autem ma jezdzic jedna osoba to badz pewny, ze padna tez inne propozycje.

 

Nie było żadnych podtekstów, ale realna ocena długości. :) Mój ProCeed ma 460 cm i krótkim go nazwać trudno.

Zresztą sam zacząłem od SUB-a a po drodze się przyplątał fajny pięcio-metrowiec, na dodatek sedan. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z malych aut dla 2 osob Renault 5 jest faktycznie bardzo ciekawa opcja, z ciut wiekszych moze Cupra Born - teraz chyba niezle znizki da sie wyrwac.

Choc w tym drugim niestety mamy slynne aczkolwiek juz poprawione multimedia koncernu VW - lecz sluchajac o Volvo nie sa odosobnieni widze.

Moze Kia EV3 albo Volvo EX30? Choc w tym ostatnim mnie osobiscie drazni brak wyswietlacza przed kierowca z podstawowymi informacjami typu predkosc.

 

Tragiczne plastiki to niestety teraz standard praktycznie wszedzie poza naprawde topowymi modelami - choc i tam nie wszedzie jest OK.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@cordi7 większość czasu jeżdżę sam, albo w dwie osoby. Nawet rozważałem mazdę mx5 ale teraz silnik już tylko 1.5. 

 

50 minut temu, Finke napisał(-a):

Wprawdzie nie do mnie ...

 

Oglądałem mini i niestety jest tragiczny - plastik goni plastik, do tego w całości wytwarzane w Chinach. Renault 5 lub Alpine w małych elektrykach to chyba jedyny w miarę sensowny wybór. Miałem ten sam "problem" i skończyło się na ... i5 w cenie i4 :). Ale u  mnie ma się zmieścić 4sosobowa rodzina

 

Dochodzę do tych samych wniosków. Mam poprzedniego countrymana i jeszcze jakoś to wygląda, w nowym mini brak skóry wszystko sztuczne. Plus cooper jest bardzo mały, jak odsunałem fotel pod siebie to za mną już nikt nie usiądzie. Bagażnik mały nawet na zakupy. 

Alpine spodobało mi się bo jest ich mniej na drogach niż reanult. Wyposażenie spoko, skóra prawdziwa, ale też ciasno w środku. 

Stąd pomysł na i4 bo to najmniejszy elektryczny nieSUV BMW, jednak i5 to już kawał auta. 

Edytowane przez vvv

Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, vvv napisał(-a):

@cordi7 większość czasu jeżdżę sam, albo w dwie osoby. Nawet rozważałem mazdę mx5 ale teraz silnik już tylko 1.5. 

 

Stąd pomysł na i4 bo to najmniejszy nieelektryczny nieSUV BMW, jednak i5 to już kawał auta. 


i4 jest właśnie tylko elektryczne przecież? A ty piszesz, że nie chcesz elektryka?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, cordi7 napisał(-a):


i4 jest właśnie tylko elektryczne przecież? A ty piszesz, że nie chcesz elektryka?

 

za dużo nie ;) miało być elektryczny nieSUV ;)


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na twoim miejscu zaczalbym od umowienia sie na jazde probna Renault 5, ja bym patrzyl na wersje z wieksza bateria (52 kWh).

Natomiast z racji na parametry napedu (zuzycie energii, zasieg, predkosc ladowania) na Mietka CLA tez bym rzucil okiem - mimo, ze wiekszy.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę z innej beczki. Zanosi się, że na początku sierpnia będę ze swoim S3 na przełęczy Stelvio :D jakieś rady co do hoteli, ewentualnie czy warto zobaczyć coś w okolicy poza samymi przejazdami po przełęczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat Stelvio to raczej przełęcz do podziwiania, a nie do jeżdżenia, jak chcesz pocisnąć, to lepiej wjechać na nią przez Umbrail Pass od strony Szwajcarii. Zatrzymać się oczywiście najlepiej jest w Bormio.

Jak chcesz pozwiedzać okolice, to masz jeszcze niedaleko Lago di Cancano, niecałą godzinę jazdy przepiękne Livigno, bardzo ładną przełęcz Passo Gavia, niestety z niesamowicie wąską drogą, która totalnie korkuje się w godzinach 10-17, bo tam auta ledwo się mijają.

A jak chcesz sobie zrobić całodniową wycieczkę do Szwajcarii, to możesz wybrać się do St Moritz przez przełęcz Bernina i dalej pętelkę przez kultowe przełęcze Fluela i Albulla, a powrót przez Livigno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Stelvio wydaje się takim kompromisem między tym co ja chce i między tym co szefowa sobie z okna poogląda :) Choć na pewno poczytam o tym co piszesz. Plan generalnie jest taki, że chcę zahaczyć o Stelvio, jadąc nad Como i Gardę, w międzyczasie jeszcze odwiedzając muzeum Ferrari, ale jak udałoby się namówić kobitę na zaliczenie takiego Lago di Cancano i Livingo zamiast Gardy, to byłbym szczęśliwym człowiekiem :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Ceteth napisał(-a):

No właśnie Stelvio wydaje się takim kompromisem między tym co ja chce i między tym co szefowa sobie z okna poogląda :) Choć na pewno poczytam o tym co piszesz. Plan generalnie jest taki, że chcę zahaczyć o Stelvio, jadąc nad Como i Gardę, w międzyczasie jeszcze odwiedzając muzeum Ferrari, ale jak udałoby się namówić kobitę na zaliczenie takiego Lago di Cancano i Livingo zamiast Gardy, to byłbym szczęśliwym człowiekiem :D 

Do muzeum Ferrari będziesz mieć kawałek znad Como i Gardy. Bliżej masz wspaniałe muzeum Alfy Romeo w Arese pod Mediolanem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może w sumie zapytam kolegów, którzy mają o tym najwyraźniej większe pojęcie, bo na chwilę obecną to tak między sobą strzelamy co byśmy chcieli zobaczyć. Mając 5-6 dni na północy Włoch, chcąc przejechać przez Stelvio i spędzić 2 doby nad Como (plan jest taki żeby dojechać po południu/wieczorem tam gdzie będziemy spać, mieć cały dzień żeby popływać po jeziorze, wrócić na spanko tam gdzie zaczęliśmy i rano jechać dalej. Na co jeszcze warto poświęcić pozostałe 2-3 dni? Duże miasta raczej odpadają, bardziej chodzi o jakąś naturę + jakąś pozycję pokroju tego zaproponowanego muzeum Alfy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja na północy Włoch to bardziej lubię wschodnią część, a szczególnie okolice Canazei czy Cortina D'Ampezzo. Dużo przepięknych przełęczy do jazdy (Pordoi, Sella, Fedaia), ale też miejsc do wędrówek czy podziwiania (na czele z niesamowitym Tre Cime di Lavaredo czy pasmem Marmolada).

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ceteth Dobrze przegadaj z szefową bo skończysz jak ja: Como, tu miało być muzem Alfy ale wygrał Mediolan, tu miała być Garda ale pojawiło się Serravalle Outlets, tu była Garda a miało być Stelvio, Wenecja i urlop się skończył 😅 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem gdzieś w Polsce...

1.jpg


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś pierwszy poważny test. 5 i pół godziny jazdy Lexusem ES300h. 245 kilometrów, miasto około 50 km, reszta drogi tzw. zwykłe: Łódź-Uniejów-Turek i z powrotem. Średnie spalanie 5,3l/100km. Wynik na podstawie "dolewki", bo komputer pokazywał 5,1 a żeby było ciekawiej GPS 5,6. Jazda raczej spokojna, choć na trasie szybkiego ruchu było też szybko. Nie słyszałem nic męczącego w skrzyni e-CVT. Choć wyczuwałem nieco mniej dynamiki, niż w ProCeedzie (204KM). Masa samochodu robi swoje. :) Płynna, ale i dość dynamiczna jazda. Teraz kolej na następnego do testu. Będzie to albo Hyundai Santa Fe, albo Nissan X-trail. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja na północy Włoch to bardziej lubię wschodnią część, a szczególnie okolice Canazei czy Cortina D'Ampezzo. Dużo przepięknych przełęczy do jazdy (Pordoi, Sella, Fedaia), ale też miejsc do wędrówek czy podziwiania (na czele z niesamowitym Tre Cime di Lavaredo czy pasmem Marmolada).

Podzielam opinię - w tym roku ponownie jadę do San Cassiano, świetne miejsce, zarówno na wędrówki, jak i rowery.
No i świetne drogi i przełęcze, jak piszesz.

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, vvv napisał(-a):

@Ceteth Dobrze przegadaj z szefową bo skończysz jak ja: Como, tu miało być muzem Alfy ale wygrał Mediolan, tu miała być Garda ale pojawiło się Serravalle Outlets, tu była Garda a miało być Stelvio, Wenecja i urlop się skończył 😅 

Serravalle outlets? Naprawdę? Przecież tam nic nie ma oprócz sklepów. Gdzie ty proponujesz koledze jechać znad Stelvio? Aż do Ligurii? Żeby jechać do Włoch do outletów? Naprawdę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, beniowski napisał(-a):

Serravalle outlets? Naprawdę? Przecież tam nic nie ma oprócz sklepów. Gdzie ty proponujesz koledze jechać znad Stelvio? Aż do Ligurii? Żeby jechać do Włoch do outletów? Naprawdę?

No też piszę, żeby przegadał z szefową. Ja nie przegadałem trasy i tyle miałem do gadania, myślisz że w Mediolanie Zamek Sforzów czy Duomo zwiedzałem, raczej galerie Wiktora Emanuela.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, vvv napisał(-a):

No też piszę, żeby przegadał z szefową. Ja nie przegadałem trasy i tyle miałem do gadania, myślisz że w Mediolanie Zamek Sforzów czy Duomo zwiedzałem, raczej galerie Wiktora Emanuela.

My na szczęście jeśli chodzi o gusta do zwiedzania jesteśmy kompatybilni, a na zakupy chodzimy zadaniowo - tego potrzebuje/to chcę, po to idę :) Garda i muzeum Ferrari już wypadły z obiegu, Stelvio debatujemy, bo sam wolę miejsca gdzie można przyjemnie pojeździć i mieć widoki, a takie mi tutaj podaliście :) dzisiaj wieczorkiem pewnie siądziemy do planowania trasy, więc jeśli kolega @beniowski może coś jeszcze polecić (bo jak dobrze pamiętam mieszkasz w okolicy), to chętnie posłucham. Jak już zaplanujemy co i jak to się podzielę planem na przejażdżkę :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić olej w nowym A7 2.0 tfsi 265 km. Po 3tys kilometrów przebiegu. Zlać syf. W ASO chcą odsysać , ponoć W tym silniku się odsysa. Pierwsze słyszę, zresztą chciałbym zlać całość a nie zostawić na dnie. Ktoś ma jakieś doświadczenie z takim podejściem? Chyba ich oleję i pojadę tam gdzie zlewają. Żadna sztuka, sam to umiem zrobić ale wiadomo, gwarancja. W sumie jakbym korek nowy kupił oryginał to pewnie by się nawet nie połapali, że ktoś wymieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.