Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Czasy niestety takie, że za 100k, wyjeżdżamy z salonu Oplem Corsą... golasem. To musi je**ąć w końcu (choć to samo powtarzam od dobrych kilku lat odnośnie cen nieruchomości). Mózg się lasuje 🤪

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Wiadomo, że kupowanie kota w worku, to zawsze ryzyko, ale Toyota/Lexus jakościowo raczej wpadek nie notują, które jednak zdarzają się innym renomowanym firmom. Co do wnętrza Toyot, to ustępują wizualnie np. Volvo XC 60, czy Lexusowi, ale obecnie jeżdżę Kią ProCeed i do luksusów nie nawykłem. ;) 


Aktualne Toyoty sa epoke za czolowymi markami. Szczegolnie jesli chodzi o "systemy inforozrywki". Zegary przed kierowca i wyswietlacz na konsoli to praktycznie osobne twory, ktore sie nie komunikuja. Zeby bylo ciekawiej, czesc opcji jest upakowana w zegarach, a czesc z wyswietlaczu glownym, a ze nigdy nie wiedzialem gdzie jest co, to tracilem mnostwo czasu. Nowa Ravka powinna otryzmac to, co nowy NX, wiec nie bedziesz miec tego problemu.

Jesli chodzi o wpadki Toyoty i Lexusa to nie chcesz, zebym rozpoczynal sagi rozczarowania, ktora mnie spotkala z GR Yaris. Nigdy nie wiesz, ale i tak, Ravka powinna byc o wiele bardziej dopieszczona :) 

7 godzin temu, Olo_H napisał(-a):

Tak, dla mnie, podkreślam DLA MNIE, rozwiązanie w volvo jest na co dzień wygodniejsze niż w Audi. Być może kwestia rozdzielczości, nie wiem.

Nie twierdzę, że rozwiązanie Audi nie jest bardziej zaawansowane, piszę o subiektywnych odczuciach. Podobnie jak dla mnie skrzynia biegów w volvo przy niskich prędkościach działa lepiej niż w Audi. Ale to znowu subiektywne odczucie. 

 

Co do reszty Twoich doświadczeń nie będę się wypowiadał, bo uważam je za indywidualne. Tobie system zawieszał się w ciągu 3k kilometrów kilkukrotnie, mi na przestrzeni ponad 10k kilometrów i prawie roku zdecydowanie rzadziej. Dlatego uważam, że nie należy swoich doświadczeń do końca przenosić na całość 


Oczywiscie, piszemy tu o subiektywnych odczuciach wszyscy.
Wg mnie, system Volvo jest z poprzedniej epoki. O wiele latwiej mi parkowac z systemem 3D gdzie moge sobie ustawic widok jak chce, a z boku mam dodatkowy widok z gory.

Tak jak mowisz, dla Ciebie kilkukrotne zawieszenie systemu czy wizyty w serwisie z powodu webasto to nie problem - i to jak najbardziej jest ok. Dla mnie - eliminacja. Nie chce ponownie doswiadczyc wylaczenia wszystkiego przy predkosci 180km/h.

To trzeba przyznac Volvo, ze skrzynia w testawie T8 dziala dobrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

podobne uwagi mam do G60 , świetne auto które jest wykastrowane pod względem opcji dodatkowych...szkoda, co do poziomu wyciszenia, moim zdaniem A6 C8 z akustycznymi szybami łącznie z szybą przednią jest lepiej wyciszone od G60 które nie posiada szyb akustycznych ani termoizolacyjnych - troche wstyd jak na model premium-, daj znać proszę jak będziesz testował A6 C9 


G60 nie ma chcyba w opcki typowych akustykow, ale seryjnie jest wyposazony w jakis rodzaj izolacji, juz nie pamietam o co chodzilo sprzedawcy :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, pmwas napisał(-a):

 

Zalezy do czego jest potrzebne auto. Jak ma być czysto użytkowe, to premium nie ma sensu. Zasadniczo jeździ się tak samo, choć czasem łatwiej zawalidrogę wyprzedzić czymś mocniejszym... Ale różnice w eksploatacji są dużo mniejsze niż różnice w cenie. 

Premium jest dla tych, co są gotowi wydać dużo więcej, żeby mieć trochę lepiej. Niektórzy też lubią oznajmiać autem, że mają kasę i ich stać, na pewnym poziomie nie wypada jeździć zbyt tanim autem (nie powodzi się ;)

Oczywiście właściciele premium pewnie się nie zgodzą, ale ja to tak widzę. Tak samo do Wenecji dojechałem Fiatem Stilo, Kia Rio, dwoma Subaru, Alfą i tak samo bym dojechał BMW czy Maserati. Różnice w komforcie podróży... Są, ale moim zdaniem nie jakieś kosmiczne. UAZem byłoby gorzej, ale mówimy chyba o samochodach osobowych, nie traktorach... 

 

I na zakończenie - tyle razy już mnie ktoś obił pod sklepem, że w życiu nie pojadę na zakupy czy do centrum miasta drogim autem. Ja mam od tego czarnego grata i mogą sobie o niego swoje auta uszkadzać jak lubią 😆


Osobiscie wybieram premium, bo mam to szczescie, ze moge, jest wg mnie bezpieczniejsze, wygodniejsze, przyjemniejsze. I ocyzwiscie, kiedys Maluchami jezdzilo sie do Wloch i Hiszpanii - mozna, tylko po co :) 
Ale oczywiscie kazdemu wg potrzeb, kazdy moze miec inne spojrzenie na samochody czy zegarki. Przykladem zawsze bedzie Ingvar Kamprad, stan konta nie jest rownoznaczny z luksusowymi samochodami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Paweł Bohacz napisał(-a):


Aktualne Toyoty sa epoke za czolowymi markami. Szczegolnie jesli chodzi o "systemy inforozrywki". Zegary przed kierowca i wyswietlacz na konsoli to praktycznie osobne twory, ktore sie nie komunikuja. Zeby bylo ciekawiej, czesc opcji jest upakowana w zegarach, a czesc z wyswietlaczu glownym, a ze nigdy nie wiedzialem gdzie jest co, to tracilem mnostwo czasu. Nowa Ravka powinna otryzmac to, co nowy NX, wiec nie bedziesz miec tego problemu.

Jesli chodzi o wpadki Toyoty i Lexusa to nie chcesz, zebym rozpoczynal sagi rozczarowania, ktora mnie spotkala z GR Yaris. Nigdy nie wiesz, ale i tak, Ravka powinna byc o wiele bardziej dopieszczona :) 

Plan na teraz. Zamawiam we wrześniu, w grudniu/styczniu pewnie jazda próbna i jak mi nie podpasuje, to wtedy przymiarka do NX-a. Nieźle się prezentuje nowa Camry, ale to sedan i raczej nie ma takiej opcji.

Znajoma się przymierza do LBX-a, ale dysponuje budżetem około 140k zł i mam dylemat co jej doradzić. Skromną wersję Lexusa, czy bogatą Yaris Cross, w podobnej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paweł Bohacz napisał(-a):

Tak jak mowisz, dla Ciebie kilkukrotne zawieszenie systemu czy wizyty w serwisie z powodu webasto to nie problem - i to jak najbardziej jest ok. Dla mnie - eliminacja. Nie chce ponownie doswiadczyc wylaczenia wszystkiego przy predkosci 180km/h.

Nie mówię, że to nie jest problem. Nie miałem takich problemów jak Ty. System zawiesił mi się od razu po włączeniu samochodu, co było wkurzające, ale nie powodowało niebezpieczeństwa - wyświetlacz "przed oczami" działał cały czas.

Ojciec przez kilka tygodni musiał zimą wsiadać do Audi przez drzwi pasażera bo system postanowił nie otwierać drzwi kierowcy. Czy to istotny problem? Jeden to oleje, drugi już więcej Audi nie kupi. I tak ze wszystkim w dzisiejszych czasach  - telefony, samochody, itp. Ceny coraz wyższe, a jakość coraz gorsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Olo_H napisał(-a):

 

Ojciec przez kilka tygodni musiał zimą wsiadać do Audi przez drzwi pasażera bo system postanowił nie otwierać drzwi kierowcy. Czy to istotny problem? Jeden to oleje, drugi już więcej Audi nie kupi. I tak ze wszystkim w dzisiejszych czasach  - telefony, samochody, itp. Ceny coraz wyższe, a jakość coraz gorsza


I nie zostalo to naprawione na gwarancji? 😶 Dla mnie niedopuszczalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wejdź na stronę jakiejś marki i poszukaj takich gotowych do odbioru? Z 2025 roku. One mają teraz super rabaty. Może coś się znajdzie. Nawet A6 C8, które, zapewniam Cię, jest klasę lepsze niż C9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paweł Bohacz napisał(-a):

I nie zostalo to naprawione na gwarancji? 😶 Dla mnie niedopuszczalne

W końcu naprawili ale dla mnie w aucie tej klasy nie powinno to się zdarzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Olo_H napisał(-a):

W końcu naprawili ale dla mnie w aucie tej klasy nie powinno to się zdarzać


Tez tak uwazam, a jesli wyjatkowo cos sie wydarzylo, to powinno byc usuniete jak najszybciej 👍

Godzinę temu, mandaryn44 napisał(-a):

A może wejdź na stronę jakiejś marki i poszukaj takich gotowych do odbioru? Z 2025 roku. One mają teraz super rabaty. Może coś się znajdzie. Nawet A6 C8, które, zapewniam Cię, jest klasę lepsze niż C9.


jezdziles juz C9ka?

2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Plan na teraz. Zamawiam we wrześniu, w grudniu/styczniu pewnie jazda próbna i jak mi nie podpasuje, to wtedy przymiarka do NX-a. Nieźle się prezentuje nowa Camry, ale to sedan i raczej nie ma takiej opcji.

Znajoma się przymierza do LBX-a, ale dysponuje budżetem około 140k zł i mam dylemat co jej doradzić. Skromną wersję Lexusa, czy bogatą Yaris Cross, w podobnej cenie.


I to jest dobry plan. 
Jesli chodzi o LBX vs Yaris to nie pomoge, ani jednym, ani drugim nie jezdzilem 🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Plan na teraz. Zamawiam we wrześniu, w grudniu/styczniu pewnie jazda próbna i jak mi nie podpasuje, to wtedy przymiarka do NX-a. Nieźle się prezentuje nowa Camry, ale to sedan i raczej nie ma takiej opcji.

Znajoma się przymierza do LBX-a, ale dysponuje budżetem około 140k zł i mam dylemat co jej doradzić. Skromną wersję Lexusa, czy bogatą Yaris Cross, w podobnej cenie.


siedziałem w wersji yaris cross z 2023r najwyższej i w lbx z tego roku za 150 tys brutto i jest przepaść na korzyść lbx. Ale może od 2023 w yarisie cos sie zmieniło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, beniowski napisał(-a):

Ja wiem że ceny aut odjechały w ostatnich latach, ale nazwać budżetowym auto za 200 tysięcy to chyba jednak nie to. Ja jednak mentalnie nie byłbym gotowy zapłacić obecnie wicej niż 100 tysięcy za nowe auto, a to i tak sporo. Przecież zakup auta to dopiero początek kosztów z tym związanych. Zegarek to co innego😂. Dożyliśmy czasów gdzie auto klasy BMW 5 kosztuje tyle co mieszkanie poza dużym miastem - to jest chore. 

Planowałem wydać 200k, wydałem (kwota brutto, wzięte w leasing) 178k plus koszty leasingu, ubezpieczenia itd. 

Za 200k w PL można kupić gospodarstwo na wsi ze sporym kawałkiem ziemi... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem C9 ale posiedziałem w niej w Wiedniu w salonie. Kokpit w sumie prawie identyczny jak w Q5 i A5, a Q5 jeździłem, A5 też. Jakość materiałów i ergonomia spadła mocno w porównaniu do C8. Imo C8 znacznie fajniejsze, a i już dopracowane . No i beznadziejna konfiguracja napędu - quattro w benzynie nie ma w dwulitrówce, jest w 3 litrach. Co ciekawe w Q5 i chyba A5 jest w 2 litrach.

Edytowane przez mandaryn44

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kcp85 napisał(-a):


siedziałem w wersji yaris cross z 2023r najwyższej i w lbx z tego roku za 150 tys brutto i jest przepaść na korzyść lbx. Ale może od 2023 w yarisie cos sie zmieniło 

Teraz jest odnowiona wersja Yarisa. Ciężko wybrać, bo Yaris może być nawet 4x4 albo 4x2 z kamerą 360 stopni, etc. Do tej pory miała Yarisa i Aurisa a jej marzeniem jest Lexus, więc może nie uszczęśliwiać na siłę "wypasionym" YC i poradzić LBX-a? Będzie miała ładne wnętrze a, że jej dotychczasowe samochody nie były super wyposażone, to i braku nowinek nie odczuje. 

Godzinę temu, szuwi napisał(-a):

Planowałem wydać 200k, wydałem (kwota brutto, wzięte w leasing) 178k plus koszty leasingu, ubezpieczenia itd. 

Za 200k w PL można kupić gospodarstwo na wsi ze sporym kawałkiem ziemi... 

Dziwnie kupujesz samochody. Ja zwykle z kwoty 100% mam na koniec 150. :) 

7 godzin temu, szuwi napisał(-a):

Premium co do zasady wolę zegarki niż samochody ;-) 

 

 

Ja akurat odwrotnie, choć samochody premium, póki co, jak na razie teoretycznie. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mandaryn44 napisał(-a):

Nie jeździłem C9 ale posiedziałem w niej w Wiedniu w salonie. Kokpit w sumie prawie identyczny jak w Q5 i A5, a Q5 jeździłem, A5 też. Jakość materiałów i ergonomia spadła mocno w porównaniu do C8. Imo C8 znacznie fajniejsze, a i już dopracowane . No i beznadziejna konfiguracja napędu - quattro w benzynie nie ma w dwulitrówce, jest w 3 litrach. Co ciekawe w Q5 i chyba A5 jest w 2 litrach.


Napisz o swoich wrazeniach jak sie przejedziesz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, beniowski napisał(-a):

Ja wiem że ceny aut odjechały w ostatnich latach, ale nazwać budżetowym auto za 200 tysięcy to chyba jednak nie to. Ja jednak mentalnie nie byłbym gotowy zapłacić obecnie wicej niż 100 tysięcy za nowe auto, a to i tak sporo. Przecież zakup auta to dopiero początek kosztów z tym związanych. Zegarek to co innego😂. Dożyliśmy czasów gdzie auto klasy BMW 5 kosztuje tyle co mieszkanie poza dużym miastem - to jest chore. 

Po prostu mieszkania w Polsce sa nadal bardzo tanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Paweł Bohacz napisał(-a):


G60 nie ma chcyba w opcki typowych akustykow, ale seryjnie jest wyposazony w jakis rodzaj izolacji, juz nie pamietam o co chodzilo sprzedawcy :) 

szyby napewno nie są akustyczne ani termoizolacyjne,  z przodu są jedno warstwowe 5mm , z tyłu 3mm , tak samo jak w poprzednim modelu G30. natomiast napewno poprawiono wygłuszenia podwozia , jest wyraźnie cichsze od G30 jeśli chodzi o hałas z okolicy podwozia, natomiast tak samo słychać innych samochodów czy ciężarówek podczas mijania , czy stania w korku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Toho napisał(-a):

Po prostu mieszkania w Polsce sa nadal bardzo tanie.

Oczywiście, masz rację. Mieszkanie w Krakowie w cenie mieszkania w takim Madrycie. GdZież tam Madrytowi do Krakowa. Poland rulez😂! Kupujcie, taniej nie będzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, beniowski napisał(-a):

Oczywiście, masz rację. Mieszkanie w Krakowie w cenie mieszkania w takim Madrycie. GdZież tam Madrytowi do Krakowa. Poland rulez😂! Kupujcie, taniej nie będzie. 

Madryt latem był nie do wytrzymania. Zdecydowanie wołałbym Kraków. Tylko ruscy trochę bliżej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, beniowski napisał(-a):

Oczywiście, masz rację. Mieszkanie w Krakowie w cenie mieszkania w takim Madrycie. GdZież tam Madrytowi do Krakowa. Poland rulez😂! Kupujcie, taniej nie będzie. 

Oczywiscie ceny mieszkań w Madrycie są 2x droższe niż w Krakowie. Ale co tam, wiadomo, napisac wszystko można.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, GostRado napisał(-a):

Ze strachu od razu zwalniamy 🙂

Screenshot_20250730_173556_Instagram.jpg

Screenshot_20250730_173600_Instagram.jpg

Chciałbym zobaczyć jak to wygląda z innej perspektywy. Albo z przeciwnej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest skuteczne, bo by się tak nie produkowali.


=> Joie de Vivre <=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.