Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Usztywnienie zawieszenia :)

 Obrazek


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Usztywnienie zawieszenia :)

 Obrazek

Z przodu chyba podobnie 🤔


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Z przodu chyba podobnie 🤔

To raczej jedna oś, a nie przód i tył ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ładny kolor...nie mój. Ale moja fota :)

376dd790321d0585e000a581233af215.jpg

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ciekawe czy kiedykolwiek jakiś Veyron lub Chiron zrobił lub zrobi 100 000 km? 🤨

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, tommly napisał(-a):

To raczej jedna oś, a nie przód i tył ;)

Masz rację, to będzie jedna oś. I przy okazji warto pochwalić wynalazcę, że wzmacnia zawieszenie symetrycznie, żadnej fuszerki 👍🤪


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, memento mori napisał(-a):

Ciekawe czy kiedykolwiek jakiś Veyron lub Chiron zrobił lub zrobi 100 000 km? 🤨

 

Może ten już dobił albo przebił, skoro miał 72 kkm już w 2014 roku  ;)

https://carsandlife.net/2014/04/second-hand-bugatti-veyron-at-72000km.html

W 4 lata tyle trzepnąć takim autem to niezły wyczyn... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistrz parkowania. Wczoraj moja żona chciała sobie pojechać "via panoramica" niedaleko jeziora Garda i wpakowała się w tak wąską drogę, że była pewna że się nie zmieścimy (nasz samochód ma 1,67m szerokości i w pewnym momencie musieliśmy składać lusterka, a to była normalna droga w miasteczku😆. I nagle zobaczyliśmy tego mistrza (tu akurat droga jest bardzo szeroka jak na tamte standardy), który sobie na wstecznym wjechał pod górkę i zaparkował. Dzień jak co dzień, a ja bym chyba w aucie na ręcznym spalił sprzęgło przy takim podjeździe.

IMG_6345.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, mkl1 napisał(-a):

 

Nic nowego nie odkrył, cały ten dałnsajzing to mega ściema.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdzę poprzednią generacją, czyli F20 i wydaje mi się być najbardziej udana. W środku miejsca jest całkiem sporo myślę, że więcej niż w nowej odsłonie. Bagażnik też jest ok. Do tego jeszcze napęd na tył. Silnik od liftingu F20 to też trzycylindrowe 1.5. Kultura pracy bez uwag, skrzynia manualna, więc nie mogę narzekać (chyba, że na siebie). Jedynie co to rzeczywiście spalanie mogłoby być niższe.

No i cena...


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzycylindrowe 1,5 BMW ma wysoką kulturę pracy? To chyba innymi silnikami jeździliśmy. Przy odpalaniu ta R3-ka chce wyskoczyć z mocowań, szarpie autem bardziej niż stare diesla VAG na pompowtryskiwaczach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie napisałem, że wysoką tylko bez uwag, czyli ok. To jest dalej silnik 3 cylindrowy i w takich kategoriach trzeba na niego spojrzeć. Jak porównam go do toyoty aygo 1.0 to jest nawet bardziej niż ok. To nigdy nie będzie 6 cylindrów. 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testowałem go jednocześnie z podobnym R3 w volvo XC40, jak zastanawiałem się nad żonowozem. Jako, że jestem fanem BMW, było to dla mnie przykre doświadczenie - pod względem kultury pracy i oddawania mocy silnik volvo bił ten w bmw na głowę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Peugeocie 107 miałem 3 cylindry. Obecnie również mam 3 cylindry. Lepiej pracował silnik w Peugeocie. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, żona miała 208 1,2 jakiś czas temu i ten silnik ładniej pracował, chociaż dynamikę miał kiepską.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać ja już się przyzwyczaiłem/pogodziłem teraz to już i w x1 jest 1.5 z dumnym oznaczeniem 25e. 

 

 

 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do R3 nigdy się nie przyzwyczaję. Chociaż wszystko wskazuje na to, że do R4 wkrótce będę musiał, bo jeszcze trochę i kupno większego silnika będzie niemożliwe. Ale wtedy będę jeździł od czasu do czasu moim dziadkiem SL-em, żeby sobie uświadomić jak fajnie było dawniej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeździłeś Fordowskimi R3 (pewnie tak, ale zapytam)? Są chyba najlepiej wyważone na rynku (nie mają wałków wyrównoważających jak pozostałe konstrukcje konkurencji tylko specjalnie niewyważone koło zamachowe i bodajże pasowe również). Oczywiście nie ma sensu porównanie ich do V6 z Fusiona z USA itp. ale do tego co oferuje współczesny rynek aut z silnikami 100-160 KM.

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Fordowskimi nie jeździłem, bo Puma, która się żonie podobała, nie miała wersji z automatem.

 

A co do EV to nie jestem wcale negatywnie nastawiony, jeździłem wieloma i sprawiało mi to sporą przyjemność (szczególnie w wypadku Tesli S). Przez moment nawet zastanawialiśmy się nad i3 dla żony.

Uważam, że to świetne rozwiązanie do miasta, bo jeżdżenie jakimkolwiek elektrykiem w dalekie trasy uważam za szczególny przypadek masochizmu. Ktoś musi kochać te emocje: dojadę do najbliższej stacji ładowania czy nie, będą wolne miejsca czy nie, jak już będą to ładowanie zadziała czy nie itp.  

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 16.06.2021 o 07:52, Tommaso napisał(-a):

Fordowskimi nie jeździłem, bo Puma, która się żonie podobała, nie miała wersji z automatem.

 

A co do EV to nie jestem wcale negatywnie nastawiony, jeździłem wieloma i sprawiało mi to sporą przyjemność (szczególnie w wypadku Tesli S). Przez moment nawet zastanawialiśmy się nad i3 dla żony.

Uważam, że to świetne rozwiązanie do miasta, bo jeżdżenie jakimkolwiek elektrykiem w dalekie trasy uważam za szczególny przypadek masochizmu. Ktoś musi kochać te emocje: dojadę do najbliższej stacji ładowania czy nie, będą wolne miejsca czy nie, jak już będą to ładowanie zadziała czy nie itp.  

 

Puma jest teraz dostępna z automatem. I nie jest to już na szczęście PowerShift stworzony razem przez Forda i Getraga w 2012 r. Ford w 2019 r. porzucił go niemal całkowicie i stosuje od tamtej pory w Focusie i S-Maxie klasyczne skrzynie hydrokinetyczne ZFa A7 i A8 stosowane przez BMW. Pracował też z GM nad czymś swoim, ale nie ma chyba jeszcze efektów.

W nowej Pumie jest teraz skrzynia Magna/Getrag 7DCT300 (7HDT300 w mild hybrid) znana i stosowana od kilku lat w BMW, MINI, Mercedesie i Renault (FWD, silnik poprzecznie, do pojemności 2.0 i do 320 Nm). 

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie wadą EV jest zasięg przy autostradowych prędkościach i koszt prądu na szybkich ładowarkach. Przepaść w ekonomii w porównaniu do diesla na takim dystansie staje się ogromna.

 

Zastanawiam się dlaczego tylko mercedes próbuje PHEV z silnikiem diesla, a inni producenci nie.


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.