Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

To najlepiej wybrać coś z programów typu "Drive Selection"

Ok, sprawdzę co to takiego... W ofertach dealerów są fajne propozycje...czasami. 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Sądzę, że problem dotyczy aut z drugiej ręki i tych jeżdżących po Jakucji.

Jak będzie jeździł i dolewał systematycznie nie sądzę, by wystąpiły przy nowym samochodzie jakiekolwiek problemy, a jak będzie garażowany to ewentualne będą znacznie zminimalizowane.

Wielu znajomych ma problem z adblue w nowych dieslach z pierwszej ręki niestety często przed 100 kkm, niezależnie od producenta - choć znajomi głównie z psa / toyota (bo w proace jest silnik psa). Sporo materiałów co i dlaczego pada jest na YouTube. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minutes ago, StaryWilk said:

głównie z psa


Muszę się zgodzić, u nas w firmie 90% to psa, chłopaki non stop przysyłają zdjęcia do biura ze zdjęciem wyświetlacza i informacji o kłopocie z wyżej wymienionym… rekord był w aucie które jeździło niecałe dwa tygodnie, nie obeszło się bez serwisu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Audi adblue padł przy 40 tys. km, a w serwisie diagnozowali go dwa tygodnie zanim udało im się naprawić.

Oczywiście na auto zastępcze nie było żadnych szans, mimo, że auto było na gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Byl tak brzydki, ze az piekny :) 

Fajny był 😁😁😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem awarię AdBlue koło 90kkm, również w Audi. W serwisie powiedzieli, że to przez to, że tankowałem AdBlue z dystrybutora i że ciśnienie jest za duże. Po wymianie dojechałem do 160kkm bez awarii, a potem w nowym kolejne 100kkm bez żadnych problemów.

Jedyna zmiana, jaką wprowadziłem, to przestałem blokować pistolet i zacząłem ręcznie wolniej dolewać AdBlue.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co piszecie od AdBlue - ja lałem 4 lata do Volvo i nic się nie działo. Teraz nalałem do nowego Volvo i też nic się nie dzieje od 2 miesięcy. Ale może to dlatego że ja leję z butelki, bo we Włoszech większość stacji przypomina CPN-y za komuny w Polsce i o takich cudach jak lanie AdBlue z dystrybutora (w Polsce mnie to zaskoczyło gdy raz uzupełniałem) to tu chyba nie słyszeli (może gdzieś na stacji na autostradzie - tamte jako tako wyglądają i są w miarę nowoczesne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dizlu to som traktory a nie samochody... Panowie nie wygłupiajcie się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, zielony.m napisał(-a):

W dizlu to som traktory a nie samochody... Panowie nie wygłupiajcie się

 

Właśnie. Czas najwyższy rozdzielić ten wątek na dwa. Dla normalnych aut 😜 i diesli. Gdyby ktoś rozdawał auta za darmo z opcją wyboru paliwa to pewnie z 1% wybraloby diesla, żeby rzadziej zjeżdżać na tankowanie przy dużych przebiegach. Zgadza się, dawno shitstormu tu nie było. 😜

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minute ago, memento mori said:

Zgadza się, dawno shitstormu tu nie było.

 

Przeczytałem głosem Walaszka xD

 

Też bym wybrał diesla ze względu na zasięg, bo tak to trzeba co chwilę na te cepeny jeździć,a hotdogi kuszą i potem strach na wagę wejść...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, memento mori napisał(-a):

 

Właśnie. Czas najwyższy rozdzielić ten wątek na dwa. Dla normalnych aut 😜 i diesli. Gdyby ktoś rozdawał auta za darmo z opcją wyboru paliwa to pewnie z 1% wybraloby diesla, żeby rzadziej zjeżdżać na tankowanie przy dużych przebiegach. Zgadza się, dawno shitstormu tu nie było. 😜

 

Diesel? Co pan, czy ja jestem rolnikiem? 🤭

Nie oszukujmy sie, gorszy od diesla jest tylko LPG!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, zielony.m napisał(-a):

W dizlu to som traktory a nie samochody... Panowie nie wygłupiajcie się

 

9 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Diesel? Co pan, czy ja jestem rolnikiem? 🤭

Nie oszukujmy sie, gorszy od diesla jest tylko LPG!

Ale pierdzielicie Panowie :D

Gdybyśmy żyli w normalnej części Świata, to przetrawiłbym lichwę i wziąłbym 760i, które jest czysto-spalinowe, dostępne jedynie w USA, tak samo jak 380konna R6. U nas NIET!

Mamy do wyboru traktor, opasłą hybrydę i duracelle. Dla mnie wybór był oczywisty.

2 godziny temu, beniowski napisał(-a):

Ciekawe co piszecie od AdBlue - ja lałem 4 lata do Volvo i nic się nie działo. Teraz nalałem do nowego Volvo i też nic się nie dzieje od 2 miesięcy. Ale może to dlatego że ja leję z butelki, bo we Włoszech większość stacji przypomina CPN-y za komuny w Polsce i o takich cudach jak lanie AdBlue z dystrybutora (w Polsce mnie to zaskoczyło gdy raz uzupełniałem) to tu chyba nie słyszeli (może gdzieś na stacji na autostradzie - tamte jako tako wyglądają i są w miarę nowoczesne).

Tak samo, ja też nie mam żadnych problemów w XC90, nawet do garażu nie chce mi się go wstawiać i stoi praktycznie cały czas przed domem...

Sądzę, że to kwestia "przypadku" jak u @Tommasoi wadliwych prawdopodobnie układów wtrysku, które generują problemy, o których wspomniał @StaryWilkPrawdopodobnie się zapychają co wpływa negatywnie na pompę.

 

3 godziny temu, Lynx27 napisał(-a):

Zima ciutkę odpuściła, to trzeba prosiaczka nakarmić i przewietrzyć :)  

IMG_2239.jpeg

👍

2 godziny temu, vvv napisał(-a):

Ja miałem awarię AdBlue koło 90kkm, również w Audi. W serwisie powiedzieli, że to przez to, że tankowałem AdBlue z dystrybutora i że ciśnienie jest za duże. Po wymianie dojechałem do 160kkm bez awarii, a potem w nowym kolejne 100kkm bez żadnych problemów.

Jedyna zmiana, jaką wprowadziłem, to przestałem blokować pistolet i zacząłem ręcznie wolniej dolewać AdBlue.

Ciśnienie z dystrybutorów, na których ja tankuje jest tak niskie, że mam wrażenie iż szybciej bym napluł do zbiornika ;)

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

W Chinach może wiele rzyczy nie jest w porządku, ale ceny aut? Ale muszą mieć bekę z Europejczyków...

Chiny | BYD Auto wprowadza hybrydę plug-in za 11 000$ | www.samar.pl

spacer.png

No mają...

Nawet w USA jak składałem przez ichniejszy konfigurator 7mkę, to 760i z opcjami wychodzi tyle ile u nas podstawowa zaropiała ropa bez lakieru...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Ciśnienie z dystrybutorów, na których ja tankuje jest tak niskie, że mam wrażenie iż szybciej bym napluł do zbiornika ;)

 

Ja tankowałem na AS24 (stacja dla ciężarówek) to nawet diesel mam wrażenie, że leciał szybciej ;) 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, vvv napisał(-a):

Ja tankowałem na AS24 (stacja dla ciężarówek) to nawet diesel mam wrażenie, że leciał szybciej ;) 

Całkiem możliwe.

Ja przeważnie leję z dystrybutora na Orlenie i tam to ciśnienie jak przy powiększonej prostacie ;)

BTW, trochę prawdziwej motoryzacji...

Brabus.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postawienie przez niemieckie koncerny na diesla w Europie to największy syf jaki się wydarzył w motoryzacji. Powinno to być ograniczone do ciężarówek i traktorów. To co wylatuje tam z rur to największe ścierwo, tylko benzyna albo elektryk!

https://swiatlekarza.pl/diesel-rakotworczy-jak-azbest/

Edytowane przez Admof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam, psioczycie na diesle, a te mogą być za**biaste. 

Do F-series  pickupa  6.7L 500KM 1630Nm 🤷

two-wide_preview.jpg

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Corka znalazla takiego cudaka, niestety 1.4 i sprzedawca ma troche za duze oczekiwania finansowe
Po dwulitrowke pewnie bym jechal  :rolleyes:
 
fiat.thumb.jpg.80be745c535acca30a7d53382b84e169.jpg
 
tapatalked
Kolega miał nowe białe 2.0GT digital, jak chodziliśmy do technikum i odwoził nas czasem. Ależ to było wtedy piękne i szybkie auto. A mi marzyło się "zwykłe" Uno Turbo.
Z fajniejszych takie spotkałem ostatnio na drodze:
2f8203a27f60bbc391787dca5565d176.jpg
f83fcc529ea6cb923396b87fc1cc0c4f.jpg
4 godziny temu, zielony.m napisał(-a):

W dizlu to som traktory a nie samochody... Panowie nie wygłupiajcie się

A gaz to do kuchenek i zapalniczki ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Admof pamiętaj nasi eksperci są zawsze przeciwko tym drugim :) 

Wydobycie litu; jest po pierwsze czasochłonne i niezwykle drogie oraz działa degeneracyjnie na środowisko. Można przeczytać tomy na ten temat, a jest ich po sam sufit.

Przetworzenie litu to kolejny(ekologiczny etap wytwarzania baterii). Uzyskanie litu klasy akumulatorowej jest zwykle powierzane Chinom. Ciekawe dlaczego??

Lit to jeden z metali wykorzystywanych do budowy akumulatorów, ale są to również kobalt i mangan. Poczytaj sobie o wydobyciu kobaltu w Demokratycznej Republice Konga. Później dochodzi do okresu eksploatacyjnego danej baterii. Głównie chodzi o ładowanie. Jak zapewne się orientujesz, nie wszyscy ładują ze słoneczka. Jest to na tym etapie i przez najbliższą dekadę fizycznie niemożliwe. Dochodząc do kresu użyteczności danej baterii samochodowej, którą trzeba zdać do recyklingu - ładujemy się  w kolejny ekologiczny, ale już "na szczęście" końcowy etap jej "żywota". Tutaj też zachęcam do zasięgnięcia lektury, z której to można się dowiedzieć o metodach odzysku materiału ze zużytych źródeł elektrochemicznych. Tak, tak wszystkie są oczywiście ekologiczne.

Warto wiedzę, zestawić m.in. z tym co obecne diesle z siebie "wydalają". Jak wiemy wydobycie ropy odbywa się bardzo "niskim" kosztem w porównaniu do metali rzadkich. Ponadto emisja spalin w nowoczesnych silnikach i wyśrubowanych normach jest stosunkowo niska. Nowoczesny silnik diesla potrafi spalić przy większym obciążeniu do 6l/100km emitując przy tym ograniczone ilości cząstek stałych i tlenków azotu. Problem z nowoczesnymi samochodami diesla jest jednak inny; chodzi tutaj o proces samoczynnego oczyszczania filtra cząstek stałych, który rzekomo nie jest ujęty w testach...

Trzeba zestawić wszystkie składowe i jak się juz to zrobi; to okazuje się, że "najczystszym" paliwem stosowanym na szeroką skalę, na chwilę obecną jest LPG.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie AdBlue. Mamy w firmie kilkanaście Octavii i Superbów. Są też jakieś Audi A4 i A6. Wszystko w dieslu. W żadnym, odkąd pamiętam, nigdy nie było żadnego problemu z AdBlue.
Sam przerabiam już trzeciego Superba i nigdy nie miałem w żadnym awarii. Serwis, olej, klocki, filtry i robi kolejne 30 kkm. Podobnie jest też u innych użytkowników w firmie. Kiedyś były Ople Insignie. One na okrągło odwiedzały serwisy. Podobno dlatego, że z początku produkcji. Ale mój pierwszy Superb też był z „początku produkcji” a chorób wieku dziecięcego nie przechodził jak Ople.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu przywiozłem z Niemiec, dla znajomej... Zastanawiam się, po dzisiejszej jeździe próbnej, po co te nowe furki...przecież to idzie jak złe...1.8 turbo, quattro z 6-biegowym manualem...od pierwszego właściciela...może lepiej kupować tanie auta w fajnym stanie, a po roku fru...i następne...IMG20240214171509.thumb.jpg.24fa4ebabb320d0a7ac72ffefd281727.jpg

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.