Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

21 minut temu, zielony.m napisał(-a):

 

Byłeś u mnie 3 miesiące temu, nie zdążyła się zestarzeć  od tego czasu:)

 

A prawdopodobnie odmłodniał biorąc pod uwagę ile czasu i serca mu poświęciłeś przy detailingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.02.2024 o 06:22, mario1971 napisał(-a):

 

Kosz

Edited by kornel91

Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Nethuns, Orient Star, Oris, Phoibos, Sinn, Zelos

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.02.2024 o 06:22, mario1971 napisał(-a):

 

 

W dniu 27.02.2024 o 06:22, mario1971 napisał(-a):

ASO polakieruje mi błotnik gratis. 

Ja bym tego nie przyjął. Nowa część w kolorze a ten niech sobie zabierają. To nie Ty porysowałeś element. 

Edited by kornel91

Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Nethuns, Orient Star, Oris, Phoibos, Sinn, Zelos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady, był lekko podrapany, co za różnica czy nowy czy ten co był skoro i tak będą go malować u siebie, pomalowane z fabryki nie przyjezdzja

Ale w ramach rekompensaty mogliby ogarnac jakiś nie wiem, detailing całości, solidny rabat serwisowy czy cokolwiek żeby wyjść z twarzą z sytuacji, bo naprawa tego to obowiązek

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Share this post


Link to post
Share on other sites

Zderzak ładnie odmalowany, a gratisowo umyli mi całe auto z zewnątrz i wewnątrz. 😜

Co do obowiązku, mogli powiedzieć, że takie auto przywiozłem na serwis. Nie było szczegółowych oględzin w trakcie przyjęcia. Mogli..., ale tego nie zrobili, bo zadowolony klient to stały klient. A ja z takiego rozwiązania sprawy jestem zadowolony. I wrócę do tego ASO przy okazji kolejnego serwisu lub ewentualnej naprawy. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zielony.m napisał(-a):

Wiosna

 

165452308_ZdjcieWhatsApp2024-03-02o15_56.03_104553ca.thumb.jpg.c4892e72958897a4de1dd847ede184a4.jpg

Świetne auto. Pamiętam to był bodajże 2007 i znany żużlowiec jeździł F430. Jak to wydzierało mordę, do dziś mi dzwoni w uszach ;)

Bardzo ładna Wojska Polskiego i bardzo ładne auta.

Kurde korci mnie M2 z manualem. Chyba nawet moglibyśmy się spróbować ;)

2 godziny temu, eye_lip napisał(-a):

Nie wolno, ale jak jesteś z Bydgoszczu to masz policję w kieszeni;)

Ale to nie z Bydgoszczu, tylko z Londynu :D

47 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Zderzak ładnie odmalowany, a gratisowo umyli mi całe auto z zewnątrz i wewnątrz. 😜

Co do obowiązku, mogli powiedzieć, że takie auto przywiozłem na serwis. Nie było szczegółowych oględzin w trakcie przyjęcia. Mogli..., ale tego nie zrobili, bo zadowolony klient to stały klient. A ja z takiego rozwiązania sprawy jestem zadowolony. I wrócę do tego ASO przy okazji kolejnego serwisu lub ewentualnej naprawy. 

Najważniejsze, że to Ty jesteś zadowolony.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kornel91 napisał(-a):

 

Ja bym tego nie przyjął. Nowa część w kolorze a ten niech sobie zabierają. To nie Ty porysowałeś element. 

 

Nowe błotniki i zderzaki przychodzą do ASO bez koloru. Producent auta nie trzyma w magazynie wszystkich elementów karoserii od wszystkich modeli we wszystkich kolorach. Są lakierowane dopiero w ASO podczas naprawy.

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, memento mori napisał(-a):

 

 Są lakierowane dopiero w ASO podczas naprawy.

Nie w ASO , tylko w stodole która ma podpisaną umowę z ASO na naprawy po wypadowe , farba jest oryginalna od ASO , ale bezbarwny lakier i sama technika lakierowania to już dużo gorzej niż co fabryka dała 😬 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, memento mori napisał(-a):

 

Nowe błotniki i zderzaki przychodzą do ASO bez koloru. Producent auta nie trzyma w magazynie wszystkich elementów karoserii od wszystkich modeli we wszystkich kolorach. Są lakierowane dopiero w ASO podczas naprawy.

To się domyślam. Tylko tutaj zrozumiałem, że będę malować element zdjęty z auta Mariusza. 

Edited by kornel91

Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Nethuns, Orient Star, Oris, Phoibos, Sinn, Zelos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Krakus1 napisał(-a):

Nie w ASO , tylko w stodole która ma podpisaną umowę z ASO na naprawy po wypadowe , farba jest oryginalna od ASO , ale bezbarwny lakier i sama technika lakierowania to już dużo gorzej niż co fabryka dała 😬 

 

Często tak bywa, a dawniej to była nawet reguła. Teraz są autoryzowane stacje blacharsko - lakiernicze danej marki - przeważnie premium.

47 minut temu, mario1971 napisał(-a):

I tak było. Malowany był błotnik zdjęty z auta.

Zachowaj fotkę, przy sprzedaży bystre oko wychwyci różnicę.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

 

Będzie kulturalnie po bożemu, ale muszę polakierować zderzak bo ma milion odprysków i wtedy wrzucę magnesy. 

 

Byłeś u mnie 3 miesiące temu, nie zdążyła się zestarzeć  od tego czasu:)

Blachy zachowałeś z jakiegoś prosiaka? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez okno zobaczyłem, że się zjeżdżają i w ten sposób trafiłem na minizlot jangtajmerów:

 

IMG_20240303_122439.jpg

IMG_20240303_121934.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Krakus1 napisał(-a):

Nie w ASO , tylko w stodole która ma podpisaną umowę z ASO na naprawy po wypadowe , farba jest oryginalna od ASO , ale bezbarwny lakier i sama technika lakierowania to już dużo gorzej niż co fabryka dała 😬 

 

 

To już zależy od marki i miasta. Cześć ASO ma swoje lakiernie, część umowy z lakierniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, memento mori napisał(-a):

 

To już zależy od marki i miasta. Cześć ASO ma swoje lakiernie, część umowy z lakierniami.

Znasz jakieś ASO, które pomaluje jak fabryka? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w fabryce to jest jakaś technologia z nasa której inni nie znają?

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, bober5264 napisał(-a):

A w fabryce to jest jakaś technologia z nasa której inni nie znają?

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Zanim niektóre samochody wjadą na lakiernię odpowiednio się je zabezpiecza; np cynkiem tworząc warstwę tlenku cynku. Następnie taką antykorozyjną powłokę odpowiednio się przygotowuje. Dlatego ASO jak zamawia, to zamawia gotowy element, który należy tylko ukończyć. Moja wiedza jest tu nikła, ale coś tam słyszałem.

W fabrykach samochodów są automaty lakiernicze, które położą poszczególne warstwy z dokładnością do pewnie wartości 0,5 mikrona.

Wiadomo u Mariusza to było tworzywo, ale różnice są znaczące.

Natomiast najdroższe projekty są kończone przez artystów, pamiętam, że w Rolls Royce pracował Polak, który ręcznie nakładał linie na nadwoziu.

EDIT: ORT... Za nim i zanim! ;)

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Valygaar napisał(-a):

Znasz jakieś ASO, które pomaluje jak fabryka? 🤔

 

Nie wiem jak to wygląda teraz, ale kilka lat temu lokalna lakiernia Toyoty dzięki 2 pracownikom regularnie zdobywająca nagrody w branżowych konkursach dostawała do malowania auta premium innych marek, które miały trojwarstwowe lakiery specjalne lub gradientowy dach. Pokazywali też właścicielom fabryczne babole lakiernicze ich aut jakie zauważyli. 🙂

 

59 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Zanim niektóre samochody wjadą na lakiernię odpowiednio się je zabezpiecza; np cynkiem tworząc warstwę tlenku cynku. Następnie taką antykorozyjną powłokę odpowiednio się przygotowuje. Dlatego ASO jak zamawia, to zamawia gotowy element, który należy tylko ukończyć. Moja wiedza jest tu nikła, ale coś tam słyszałem.

W fabrykach samochodów są automaty lakiernicze, które położą poszczególne warstwy z dokładnością do pewnie wartości 0,5 mikrona.

Wiadomo u Mariusza to było tworzywo, ale różnice są znaczące.

Natomiast najdroższe projekty są kończone przez artystów, pamiętam, że w Rolls Royce pracował Polak, który ręcznie nakładał linie na nadwoziu.

EDIT: ORT... Za nim i zanim! ;)

 

Zgadza się, położą dokładnie tak, żeby było 80-120 mikronow, a nie 150-200 jak kilkanaście lat temu. To nie względy precyzji i jakości a szybkość i oszczędność spowodowały pojawienie się robotów. Warstwa lakieru jest inna na górze drzwi i na dole drzwi. Logika wskazuje żeby na dole była grubsza i technologicznie jest to możliwe, ale znowu liczy się czas i oszczędność i często jest odwrotnie. Dół drzwi 82 mikronów a góra 125. Obecnie to nie jakość jest priorytetem lakiernii w fabryce.

 

Mój znajomy zajmuje się programowaniem i uruchamianiem stanowisk lakierniczych i spawalniczych/zgrzewajacych m. in. dla niektórych modeli Skody i BMW. Potrafi w danym modelu pokazać gdzie fabryce szkoda było pieniędzy na poprawki, data premiery ponaglała i wypuszczają auta z babolami, których 99.9999% śmiertelników nigdy nie zauważy. W danym modelu podnosi klapę bagażnika i pokazuje palcem co jest nie tak i gdzie się pojawi korozja. Oczywiście będzie już wtedy po gwarancji na perforacje nadwozia, ale który z producentów dziś patrzy na to co będzie z autem za 10 lat?

 

 

Swoją drogą robicie obowiązkowe przeglądy powłoki lakierniczej w autach? Są warunkiem koniecznym, żeby mieć 10-12 letnią gwarancję na perforacje nadwozia. Nie bez przyczyny po gwarancji mechanicznej, 2-3 letniej,  ASO nie przypominają już o tym klientom. Często nawet w pierwszych latach o tym nie wspominają. Ważne tylko żeby w folderze reklamowym ładnie wyglądało. 

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wieszalem psy na RAV4, ludzie z Toyoty najwyrazniej przeczytali moj wpis i zabrali mi samochod. W ramach pokuty dostalem Volvo XC60 T8.
Ufff powiew normalnosci, choc jest to konstrukcja leciwa.
Kilka rzeczy w porownaniu z Toyota i SQ5.
1. Wyciszenie - samochod jest o wiele cichszy niz RAV4. Natomiast przy predkosciach autostadowych glosniejszy niz SQ5.
2. Naped - silnik spalinowy - 310KM (naped przod) i elektryczny 145KM (naped tyl). Nawet dobrze reaguje na gaz. Zawsze zostawia sobie prad w akumulatorze na ewentualne przyspieszenia (w przeciwnosci do RAV4). Skrzynia z niewiadomych mi powodow trzymala czesto dosc niskie biegi, co powodowalo zwiekszona glosnosc i zuzycie paliwa. Strzynia czasem potrafila szarpnac albo zmienic bieg z trudnoscia. Mialem juz XC60 przez dwa tyg na testach, ale rozczarowalo mnie wtedy jedna rzecza - dolaczaniem napedow. Na sliskiej nawierzni to byla tragedia. Aczkolwiek, byl to przedliftowy model. W polifcie jest lepiej, ale nie jest super. Nadal czuc dolaczanie elektrycznego silnika przy wcisnieciu gazu na sliskim asfalcie w zakrecie.
3. Zuzycie paliwa - w 330km trasie - autostrada - duze miasto - autostrada. Zaczynajac z pustym aku, samochod sam zdecydowal kiedy ma doladowac aku na autostradzie, tak, zeby w miescie uzywac aku. Niestety, zuzyl wtedy az. 7.5l. Niby nieduzo na ponad 2.1t samochod, ale z drugiej strony SQ5 zuzywa na podobnej trasie troche mniej. RAV4 nie ma opcji automatycznego doladowywania (chyba, ze nie znalazlem), ale przy recznej zabawie, zlazlem do 5,5l-6l. Zdecydowanie mniej.
4. Zawieszenie - dostalem samochod wyposazony w zawieszenie pneumatyczne - nie ma co porownywac do RAV4, porownajmy do SQ5. Audi ma o wiele wieksze mozliwosci regulacji. Nie dosc, ze wysokosc i twardosc zawieszenia jest zalezna od trybow, to jeszcze mozna ustawic je jak sie chce w trybie indywidual. W Volvo - tryb Hybrid (nisko zawieszone i dosc twardo), Power (jescze nizej i tak samo twardo), Pure (tez nisko i taka sama twardosc) i Offroad (super wysoko, ale mozna jechac w tym trybie do 30km/h). Nie ma trybu komfortowego i w sumie twardosc zawieszenia sie nie zmienia. Audi jest pod tym wzgledem o wiele lepsze takze jesli chodzi o sportowe odczucia z jazdy.
5. Fotele - aaaah... zapomnialem, ze Volvo ma najlepsze fotele na swiecie (ok, w Panamerze byly wygodniejsze, ale twardsze). Tu mozna zrobic za jednym zamachem 2000km i dupka tego nie odczuje.
6. Bagaznik - tak, ma garbik.
7. Infosystemy - niby wszystko jest, ale brakuje mozliwosci konfiguracji. Zegary pokazuja mape, albo jej nie pokazuja i to jest cala konfiguracja.

Podsumowujac XC60 trzyma sie dzielnie, moze jest za swieta trojca czyli Mercem, Audi, BMW, ale cenowo jest przed. Volvo u mnie oferuje super rabaty i znizki na leasingi, wiec jest bardzo popularne.
Nie jest to samochod, ktory warto kupic nowy raczej, ale uzywke w dobrym stanie... jak najbardziej.


 
69dee7ca33b57be4f2bc7cbab65809cf.jpg

b79fce579390bfee22afa522fc296639.jpg

7eaa94ec0ee78634e344622f105a6d23.jpg

75b3b529c997ab186e9b1146cab84248.jpg

 

 

W dniu 22.12.2023 o 15:27, SzefSzefow napisał(-a):

Ostatnio musialem dwa razy wyskoczyc do PL i z tej okazji postanowilem potestowac BMW serii 5. Raz 2500km machnalem w BMW G31, druga 2500 kilometrowa "wycieczke" zrobilem w G60. Oba samochody byly wyposazone w silnniki diesla o oznaczeniu 520d, ale G60 wspomagala jednostka elektryczna. Zaznnacze ze dosc duzo jezdzilem nowa A6, Macan, Pannamera, Volvo XC60, a sam mam SQ5, natomiast nie jestem fanem Audi. Przejechalem sie raz W216, ale nie na tyle zeby wrzucac go do porownania.

 

Wlasnosci jezdne:

Po wjezdzie na autostrade G31 bylem rozczarowany tym samochodem, zachowywal sie jak ponton, kazda zmiana pasa odbywala sie z opoznieniem i wymagala kontry z mojej strony. Samochod mial adaptacyjne amortyzatory i problem wystepowal nawet w ustawieniu SPORT. Przy predkosciach ponad 160km/h oblewalem sie potem, poniewaz musialem byc non stop czujny. Bleeee...
Dla odmiany G60 prowadzila sie swietnie, dokladnie, zawieszenie bylo zestrojonne idealnie - komfortowo-sportowo.

 

Wielkosc:

W G60 czulem sie jak w czolgu, po obnizeniu fotela, linia deski oraz poczatek okien przebiega bardzo wysoko, daje to poczucie bezpieczenstwa. G60 jest zdecydowanie wieksza od G31, ma teraz ponad 5 metrow. Zeby uzmyslowic sobie jak duza jest to... jest porownywalna do Mercedesa S-klasy 220 i 221 (1998-2013), do Audi A8 D3 (2002-2010) i BMW 7 E65 i F01 (2001 - 2015). Jednak tej wielkosci nie czuc, wydawalo mi sie ze jestem w o wiele mniejszym samochodzie. Do tego skretna tylna os, robi robote. Zawracam mozna bez problemu.

Spalanie:

Oba BMW mnie zaskoczyly. G31 miedzy CH a PL, spalila 6.3l (srednia 110km/h), G60 przy gorszych warunkach (wiecej korkow), ale podobnej predkosci sredniej 5.8l. Bardzo malo. Na krajowce z wieloma wioskami i swiatlami, z bardzo wieloma tirami, kilkoma wyprzedzeniami (70km) G31 zlazla do 4.3l, a G60 4.1l. Duze, ciezkie limuzyny... 😳

Obsluga:

O ile szybko rozminilem menu w G31, o tyle G60 i ich system 8.5 to tragedia. Zrobiony jest w formie aplikacji, ktore mam wrazenie sa porozrzucane losowo. Np zeby skasowac spalanie nalezy wejsc w "wyswietlacze". Nie udalo mi sie znalezc komputera pokladowego 🙈 Chyba za glupi jestem. Do tego G60 nie zapamietywalo pewnych ustawien. Za kazdym razem musialem zmieniac tryby jazdy. Za kazdym wlaczeniem samochodu musialem zmieniac co ma byc wyswietlane na HUD. Nie wszystkie tryby sa konfigurowalne. Nie uzywalem aplikacji BMW ID, moze tam mozna wszystko poustawiac? Jedna z najwiekszych porazek jest brak na kierownicy ustawiania dystansu adaptacyjnego tempomatu. O ile w wiekszosci samochodow to jest (w G31 bylo) o tyle w G60 trzeba wejsc w menu. Glupota. Tak sie sklada, ze na autostradzie dosc czesto uzywam tej fukcji, przy wiekszych predkosciach mam ustawiona odleglosc na srednia, przy nizszych na najmniejsza. Kolejna tragedia jest brak kratek nawiewow w G60, ok nie tyle sam ich brak, co ich malutka regulacja (w czerwonych kolkach). W dzien jest spoko, ale w nocy... Musialem za kazdym razem zapalac swiatlo zeby to znalezc, bo nie jest podswietlone - masakra.

 

Minusy:
Duzym problemem BMW jest o dziwo technologia. Tryby Efficient sa kiepskie, Audi potrafi przewidziec swietnie czy bedzie skrzyzowanie, poinformowac o tym kierowce wibracja pedalu gazu, a po jego sciagnieciu podtrzymywac predkosc silnikiem elektrycznym. Teoretycznie BMW potrafi to tez, ale w praktyce jest to tragedia. Adaptacyjne tempomaty... w G31 dzialal on bardzo kiepsko. Mialem nadzieje, ze ze wzgledu na to, ze to schodzacy model i ze w G60 bedzie lepiej. Jest odrobine lepiej, ale nie dobrze. Nadal gdy ktos za szybko zjedzie na nasz pas, ale jedzie szybciej niz my, samochod hamuje. Gdy jest ktos przed nami, kto przyspiesza i hamuje (jazda w malym korku), to tempomat robi to samo ale z opoznieniem, wiec musi o wiele bardziej hamowac i przespieszac niz samochod przed nami. Porazka... Lepiej jest nawet w plastikowej Toyocie... ze o Audi czy Volvo nie wspomne. G60 raz mnie zdziwil, wyjezdzalem z podporzadkowanej i samochod nie chcial przespieszyc, jakby zlapal zadyszke. dobrze, ze bylo szeroko, to uniknalem wypadku z tirem 😱 Pakiet M jest z glupimi znaczkami M - wyglada jakby wlasciciel sam je dolozyl zeby udawac, ze ma M5. 

Plusy:

G60 nie jest najcichszym samochodem swiata, ale dzieki pochodzace z kol zostaly bardzo wyciszone (szum wiatru juz nie). Trzeba uwazac, bo mozna sie zdziwic - nie czuje sie predkosci. Komfort, spalanie, prowadzenie. Jakosc wykonczenia wnetrza jest troche gorsza od G31, ale nadal bardzo dobra. Hamulce w G60 sa swietne. O dziwo, G60 robila w PL wrazenie, ludzie jeszcze nie przyzwyczajeni sa, zatrzymywali sie, robili zdjecia, ogladali. Mysle, ze wypasiona 5tka moze teraz spokojnie konkurowac z 7ka, tym bardziej, ze jest ladniejsza.

 

IMG_6239.jpg

IMG_6301.jpg

IMG_6601.jpg

IMG_6620.jpg

IMG_6630.jpg


Nawiasem, Mat zauwazyl ten sam fuckup w nowej X5, ktory ja w G60. Brak regulacji odleglosci adaptacyjnego tempomatu na kierownicy. Do dzis nie moge tego pojac...
 

 

Edited by SzefSzefow

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Dzięki za ciekawe porównanie @SzefSzefow 👍 , jak oceniasz A6 C8 w porównaniu do G30 i G60 pod względem wyciszenia , komfortu i jakości wnętrza ?


Pod wzgledem wyciszenia to zdecydowanie 1. G60 - jest niesamowicie wyciszony od strony nawierzchni. Czujesz sie jak w odizolowanym czolgu, 2. C8, 3. G30
Pod wzgledem jakosci wnetrza - moim zdaniem sa na podobnym poziome choc 1. G30/C8, 2. G60 - tu jest dziwnie, pewne czesci sa bardzo dobrej jakosci, inne (mniej widoczne) - twardy plastik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze kusi to wyciszenie g60 ale imo g30 jest w środku 1000x ładniejsze, te 'nowoczesne' tablety to taka tandeta jest

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem G30, mam G80 i też obawiałem się tabletów, ale po tygodniu przestały mi przeszkadzać. Właściwie to nie obraziłbym się na osobne przyciski do podgrzewania i wentylacji foteli i więcej zastrzeżeń do ergonomii nie mam. Natomiast bezdyskusyjnie jakość ekranów i działanie aplikacji to zupełnie inny poziom niż G30. Mam auto rok i zawsze wszystko działa, nic się nie zawiesiło, a apple car play zawsze działa bez kabla i bez opóźnień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.