Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Ja prawie kupiłem q5 sportback wyposażone wycenione na 320k za 210k, ale nie zdążyłem i ktoś mi je podebrał... ostatecznie biorę Nissana x-trail - za 3 lata pogonię jak mi nie będzie pasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Krakus1 napisał(-a):

i tak właściciel z tą filiżanką / kubkiem jeździ ? 😳

czy wtedy masz faktycznie problem z działaniem tempomatu lub innych systemów , czy tylko jest komunikat o awarii ?

Wtedy tempomat faktycznie nie działa. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Jerzy, źle widzisz. Ona jest porcelanowa.

I to jest wyposażenie auta? Taka filiżanka? Po co? Trochę to zalatuje… no dobra, nie powiem czym. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, beniowski napisał(-a):

I to jest wyposażenie auta? Taka filiżanka? Po co? Trochę to zalatuje… no dobra, nie powiem czym. 

AMG SL R232 to tylko gratis do kubka.
Ludzki umysł jest niezwykle ciekawy, przypomniał się mi ten kawał.

George W. Bush i Tony Blair mają lunch w Białym Domu.
Jeden z ważnych gości podchodzi do nich i pyta:
- O czym rozmawiacie?
- Robimy plan Trzeciej Wojny Światowej.
- O, to ciekawe, a jakie są plany?
- Zamierzamy zabić 14 milionów Muzułmanów i jednego dentystę.
Gość wygląda na zdezorientowanego:
- Jednego dentystę? Czemu chcecie zabić dentystę?
Blair klepie Busha po plecach mówiąc:
- A nie mówiłem? Nikt nie będzie pytał o Muzułmanów!


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, mario1971 napisał(-a):

Wtedy tempomat faktycznie nie działa. 

to smutna sprawa 😔 ciekawy jestem czy systemy elektroniczne do Q5 są też produkowane w Meksyku , czy w UE ? może stąd cały problem z jakością w Q5 🤔 

co do kubka , pytałem tylko i wyłącznie dlatego że nienawidzę papierowych kubków- nigdy nie piję kawy z papierowych kubków- i myślałem że nie tylko sam z tym mam problem , ale żeby jeździć z porcelanowym kubkiem,  to już master level 😅 

 

 

 

Edited by Krakus1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co mnie jako klienta końcowego obchodzi gdzie Audi produkuje swoje auta. Firmują to swoim logiem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam się nie znam na samochodach więc nie zabieram głosu w tym wątku. Po prostu całe życie jeżdżę służbowymi więc nie muszę się znać.

Ale...
... a propos w/w loga to można tanim kosztem zmienić VW na Skodę.
Dziękuję za uwagę.


b63e93b8712dbc738f3cc9a85eb5a242.jpg

Wysłane z mojego SM-A556B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, szuwi napisał(-a):

Ja prawie kupiłem q5 sportback wyposażone wycenione na 320k za 210k, ale nie zdążyłem i ktoś mi je podebrał... ostatecznie biorę Nissana x-trail - za 3 lata pogonię jak mi nie będzie pasować.

Jaka wersja i kolor ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

E-power to dość ciekawa hybryda, a tak naprawdę to samochód elektryczny z range extenderem, bo silnik spalinowy nigdy nie napędza kół. Oczywiście oparta na benzynie.

Jeździ to całkiem fajnie.

 

Gratulacje

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

gratuluję @szuwi , czekamy na fotki ,ON czy PB  ?

Dziękuję. Pb, ale tam silnik wyłącznie ładuje akumulatory, które napędzają koła

46 minut temu, Tommaso napisał(-a):

E-power to dość ciekawa hybryda, a tak naprawdę to samochód elektryczny z range extenderem, bo silnik spalinowy nigdy nie napędza kół. Oczywiście oparta na benzynie.

Jeździ to całkiem fajnie.

 

Gratulacje

Dziękuję. Też mi się nim dobrze jeździło na jeździe próbnej, więc ostatecznie dam mu szansę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
23 godziny temu, szuwi napisał(-a):

Dziękuję. Pb, ale tam silnik wyłącznie ładuje akumulatory, które napędzają koła

Dziękuję. Też mi się nim dobrze jeździło na jeździe próbnej, więc ostatecznie dam mu szansę :)

Bardzo ciekawa konstrukcja : 3 cylindrowy silnik spalinowy , ładujący 2kWh baterię na okrągło,  a bateria napędza silniki elektryczne,  czyli na samym elektryku nie da się jeździć bo za mała bateria,  ciekawy jestem jak to wszystko będzie działało w upale i mrozie,  no i jak ze spalaniem ?, daj znać proszę 

Edited by Krakus1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Bardzo ciekawa konstrukcja : 3 cylindrowy silnik spalinowy , ładujący 2kWh baterię na okrągło,  a bateria napędza silniki elektryczne,  czyli na samym elektryku nie da się jeździć bo za mała bateria,  ciekawy jestem jak to wszystko będzie działało w upale i mrozie,  no i jak ze spalaniem ?, daj znać proszę 

Spalanie - podobno jak nie ma mrozu, to w mieście ok 6l, trasy podmiejskie i do 120km/h - 8l, a od 140km/h ponad 10l. Zimą 1-2l więcej, jak jest zimny (ja garażuję). Ale generalnie ja spalanie olewam.

W czasie jazdy próbnej, ok 2h, po prostu fajnie tym się jeździło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajny? 
 
 
Fajny, szkoda ze elektryk

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytłumaczcie prostemu człowiekowi, po co silnik spalinowy na okrągło ładuje akumulator? To w końcu po co jest ten akumulator, skoro nie da się tym autem jako elektrykiem jeździć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan sobie wymyślił, że silniki elektryczne są lepsze użytkowo, bo oddają moment bez opóźnienia i tak samo w całym zakresie obrotów, a silnik spalinowy sterowany przez komputer częściej będzie pracował w optymalnych warunkach niż sterowany nogą człowieka czyli gazem. Czy to się udało to inna sprawa, użytkownicy twierdzą, że nie do końca, bo pali znacznie więcej niż hybrydy toyoty, ale IMO ciekawe rozwiązanie i warto je rozwijać. Na pewno pali mniej niż czysty napęd spalinowy o podobnych osiągach.

System hybrydowy hondy jest bardzo zbliżony, chociaż tam, w szczególnych warunkach, może nastąpić bezpośrednie połączenie silnika spalinowego z kołami.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oo to zmienia postać rzeczy, serio mi się to podoba

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
57 minut temu, bober5264 napisał(-a):

Oo to zmienia postać rzeczy, serio mi się to podoba

 

Chociaż z tą benzyną to chyba jednak "przesadziłem" - ale hybryda jest. 

 

https://www.dsautomobiles.pl/gama/dsn4/hybrid.html?fbclid=IwY2xjawKYfTpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBGRFlZUUFWQXB3Q3RBTEFBAR4FO2G28_1V-uO3gYu3CWcKTb7qDGiqH54BCcmm1iwnRU0GkQpQaApcITULGg_aem_MWxLDjbFpSPYkYhr4cgNaw#interieur

 

Ale, z tego, co widzę, ma być... diesel.  :D 

 

 

 

 

Edited by Lincoln Six Echo

WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Nissan sobie wymyślił, że silniki elektryczne są lepsze użytkowo, bo oddają moment bez opóźnienia i tak samo w całym zakresie obrotów, a silnik spalinowy sterowany przez komputer częściej będzie pracował w optymalnych warunkach niż sterowany nogą człowieka czyli gazem. Czy to się udało to inna sprawa, użytkownicy twierdzą, że nie do końca, bo pali znacznie więcej niż hybrydy toyoty, ale IMO ciekawe rozwiązanie i warto je rozwijać. Na pewno pali mniej niż czysty napęd spalinowy o podobnych osiągach.

System hybrydowy hondy jest bardzo zbliżony, chociaż tam, w szczególnych warunkach, może nastąpić bezpośrednie połączenie silnika spalinowego z kołami.

 

W Hondzie: miasto 5-6 l

trasa: 7…..i do gory w zaleznosci od nogi.

ale jak Szuwi napisal… poprostu fajnie sie jezdzi

 

…dotyczy manuala 😊

 

IMG_6138.jpeg

Edited by pawel007

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Nissan sobie wymyślił, że silniki elektryczne są lepsze użytkowo, bo oddają moment bez opóźnienia i tak samo w całym zakresie obrotów, a silnik spalinowy sterowany przez komputer częściej będzie pracował w optymalnych warunkach niż sterowany nogą człowieka czyli gazem. Czy to się udało to inna sprawa, użytkownicy twierdzą, że nie do końca, bo pali znacznie więcej niż hybrydy toyoty, ale IMO ciekawe rozwiązanie i warto je rozwijać. Na pewno pali mniej niż czysty napęd spalinowy o podobnych osiągach.

System hybrydowy hondy jest bardzo zbliżony, chociaż tam, w szczególnych warunkach, może nastąpić bezpośrednie połączenie silnika spalinowego z kołami.

 

 

https://en.eeworld.com.cn/news/qcdz/eic548307.html

 

Compare the three major hybrid systems of Toyota, Honda and Nissan, and see  which one is stronger? - EEWORLD

 

Fuel economy comparison

Urban area: Nissan e-POWER>Honda iMMD≈Toyota THS

High speed: Honda iMMD>Toyota THS>Nissan e-POWER

 

Driving experience comparison

Nissan e-POWER>Honda iMMD>Toyota THS

 

Stability comparison

Toyota THS>Nissan e-POWER>Honda iMMD

 

"The three major Japanese hybrid systems can be said to have their own advantages. Nissan's e-POWER has the simplest structure, the highest efficiency in urban driving, and the best driving experience. Toyota's THS hybrid system is the most stable, and Honda's iMMD hybrid has the lowest theoretical fuel consumption at high speeds. But no matter what, these three are all pretty good hybrid systems on the market, and they can provide fuel economy and driving experience that are difficult to match with fuel vehicles."

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do takich tekstów bym podchodził z ostrożnością, to że ktoś sobie tak napisał o niczym nie świadczy, teoria a praktyka często mocno się rozjeżdża.

W testach praktycznych nissan nie wypada dobrze, mówił o tym np minimarek w swoim teście qashqaia , ale wspominało też sporo innych osób, szczególnie źle nissan wypada podczas jazdy na krótkich dystansach.

Niemniej jak dla kogoś spalanie nie jest najistotniejsze to pod względem kultury pracy to chyba najlepszy napęd hybrydowy bez klasycznej zmiany biegów na rynku.

Ciekawe tylko jak będzie wyglądało serwisowanie tych aut jeśli Nissan zbankrutuje, a to wydaje się bardzo prawdopodobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przez głupote Japończyków,  kto wsadza do więzienia takiego geniusza i stratega jak Carlos Ghosn ?! który doprowadził Nissana do niewyobrażalnych sukcesów przez ponad 20 lat .

skoro o Nissan mowa , nie można nie wspomnąć o pewnie marzenie każdego z nas w pewnym okresie ... Nissan GT-R 💔 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.