Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

Jak byłem młody i takie bransolety były popularne, to wszyscy doginali i za kilka dni problem wracał. Ja wyginałem tę blaszkę, żeby była bardziej w łuk i zwykle pomagało na długo. Czyli nie zaginaj całej blaszki, tylko samo jej zakończenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, renqien napisał(-a):

Jak byłem młody i takie bransolety były popularne, to wszyscy doginali i za kilka dni problem wracał. Ja wyginałem tę blaszkę, żeby była bardziej w łuk i zwykle pomagało na długo. Czyli nie zaginaj całej blaszki, tylko samo jej zakończenie.

Rozwiązanie okazało się inne, bransoleta była poskładana z 2, klamra była taka jak w sławie pancernik czyli w zamknięciu trzymały te małe dwie blaszki na końcu klamry, jak na zdjęciu poniżej(na czerwono), a te dwie blaszki były od zapięcia jak z poprzedniego zdjęcia. Udało mi się znaleźć inne blaszki i po małym piłowaniu(w miejscach zaznaczonych na niebiesko) teraz zapięcie działa podwójnie :D (wcześniej się nie dało bo umiejscowienie zaczepu do klamry to uniemożliwiało)

 

image.png.77c6c20dce2a00f39bec78478c51a0ac.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pokaże ktoś z profilu jaki kształt ma oryginalne szkiełko do Sportivnego? Jaka jest jego średnica? W moim mam trochę kiepskie plexi i chciałbym je wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie napisałem i nie widzę, tego posta...

 

  Pomocy w ustaleniu kształtu sprężyny

 

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mkl1 napisał(-a):

Panowie napisałem i nie widzę, tego posta...

 

  Pomocy w ustaleniu kształtu sprężyny

potrzebujesz pomocy, bo nie widzisz posta,  czy z tą sprężynką?..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś pomysł jak wykręcić zardzewiały wkręt? Aktualnie po kilku cyklach w myjce ultradzwiekowej(zanurzony w wd40) nie chce drgnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy w co on jest wkręcony 😉

Może podgrzać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Odin napisał(-a):

Zależy w co on jest wkręcony 😉

Może podgrzać?

W główny mostek 3133. Myjka lekko podgrzewa, bardziej trochę się boję :). Może jak dziś nic z tego nie wyjdzie to wrzucę na noc do zamrażary, może to coś da. pytanie tylko czy później próbować wykręcać zmrożony czy ponownie ogrzać. Nie chcę urwać łepka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podgrzej miejscowo lutownicą. może coś pomoże??


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mkl1 napisał(-a):

Podgrzej miejscowo lutownicą. może coś pomoże??

 

2 godziny temu, Odin napisał(-a):

Zależy w co on jest wkręcony 😉

Może podgrzać?

a co myślicie o ałunie? nie zeżre za dużo jeśli zdecydowałbym się go użyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Szczerze mówiąc, nie mam z tym doświadczeń.

Temperatura powinna pomóc, chodzi o różną rozszerzalność stalowej śrubki i mostka z miękkiego stopu. Najlepiej nagrzać sam mostek (np suszarką do włosów albo lutownicą z czystym grotem) z 5mm od śrubki i spróbować wykręcić zanim przejmie ona ciepło. Po zamrażarce podobnie trzeba podgrzać tylko mostek, z tym, że jest szansa, że śrubka będzie dużo zimniejsza niż podgrzewany mostek i szybciej puści.

Edited by Odin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie moroziłbym.. mostek jest mosiężny, lub ze stopu.. w nim jest kamyk...

 metal się skurczy mocno a kamyk nie.. i strzeli, tym bardziej, jak po mrożeniu będziesz szybko grzał...

 


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś widziałem takie doświadczenie, że na rdzę dużo lepiej niż wd 40 działa sok z cytryny tylko to musi być długotrwałe działanie i trzeba cierpliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podgrzewanie w mostku, który jest ze stopu o lepszym współczynniku przewodzenia ciepła jak stalowa śrubka nie najlepiej się sprawdza gdyż grzejemy wszystko. Sok z cytryny czyli rozpuszczalnik organiczny może powodować odbarwienia dlatego jeżeli już to mało, punktowo i ostrożnie. Jednym ze sposobów po zdemontowaniu wszystkiego co delikatne i da się zdemontować jest lekkie stuknięcie w czoło, łeb śruby tak by wibracja poluźniła połączenie. Niestety trzeba mieć nieco gorzko okupionych doświadczeń by to skutecznie zrobić. WD40 nie jest najrzadszym olejem i proponowałbym raczej znacznie rzadszą naftę na kilka godzin kąpieli.

Decydując się na wariant ze stukaniem poprzedzonym kąpielą w nafcie należy płasko położyć pacjenta na drewnie, sklejce. Jeżeli coś wystaje to wiercimy otwór na to. Śrubę klepiemy przez stalowy wałek o płaskich końcach, lekko. Tu chodzi o powstanie wibracji a nie wbijanie gwoździ.


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, prw6 napisał(-a):

W główny mostek 3133. Myjka lekko podgrzewa, bardziej trochę się boję :). Może jak dziś nic z tego nie wyjdzie to wrzucę na noc do zamrażary, może to coś da. pytanie tylko czy później próbować wykręcać zmrożony czy ponownie ogrzać. Nie chcę urwać łepka :D

 Poka jakieś zdjęcie, żebym mógł sobie wyobrazić sytuację..

 

Jak na razie, w związku z brakiem doświadczenia ja nie przejmowałbym się aż zanadto i wziąłbym pół szklanki płynu hamulcowego, zalał cały mostek i podgrzał do jakichś 65stC utrzymując tę temperaturę przez dłuższy czas..

Płyn hamulcowy powinien dobrze spenetrować łączenie gwintowe a jeśli się nie sprawdzi, to można wymyć i próbować czegoś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanizm po myciu i smarowaniu bardzo fajnie chodzi na płasko szkłem do góry i do dołu. Przy pozycji na boku zwalnia i staje. Ne rozumiem. Gdzieś ma opory, ale gdzie? Za mało oliwy? Za dużo oliwy? Rozbierać, myć, smarować od początku?


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzywy czop osi balansu, krzywo złożone łożysko balansu, luz łożysk balansu labo kotwicy. Problem o sporym współczynniku niejasności a tym samym upierdliwości. Posłuchaj jak działa w dobrych i złych pozycjach mechanizmu. Metaliczny przydźwięk oznacza problem z kotwicą/wychwytem.
Jeżeli masz tego samego typu mechanizm testowy bądź samą płytę główną, przełóż najpierw podzespół balansu. rozkołysz balans poprzez ruch całości i sprawdź czy jest powtórka objawów. Jeżeli problem ustąpił to do wymiany łożysko w płycie i wychwyt.

 


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc, Mam problem z wyciągnięciem wałka z 3056. Prosba o pomoc, gdzie nacisnąć, co przesunąć...

20210325_115949.thumb.jpg.b740e0a0c57a4b0f66227d2725ad896c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, zegarsk1 napisał(-a):

Czesc, Mam problem z wyciągnięciem wałka z 3056. Prosba o pomoc, gdzie nacisnąć, co przesunąć...

 

 W dziale "Bezduszne Ruski" @Sthool opisywał dokładnie ten mechanizm.Trzeba czymś ostrym przesunąć w dół zaznaczoną dźwignię

20210325_115949.thumb.jpg.b740e0a0c57a4b0f66227d2725ad896c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2021 o 17:57, art_69 napisał(-a):

Kiedyś widziałem takie doświadczenie, że na rdzę dużo lepiej niż wd 40 działa sok z cytryny tylko to musi być długotrwałe działanie i trzeba cierpliwości.

 

W dniu 23.03.2021 o 00:22, Ritter napisał(-a):

Podgrzewanie w mostku, który jest ze stopu o lepszym współczynniku przewodzenia ciepła jak stalowa śrubka nie najlepiej się sprawdza gdyż grzejemy wszystko. Sok z cytryny czyli rozpuszczalnik organiczny może powodować odbarwienia dlatego jeżeli już to mało, punktowo i ostrożnie. Jednym ze sposobów po zdemontowaniu wszystkiego co delikatne i da się zdemontować jest lekkie stuknięcie w czoło, łeb śruby tak by wibracja poluźniła połączenie. Niestety trzeba mieć nieco gorzko okupionych doświadczeń by to skutecznie zrobić. WD40 nie jest najrzadszym olejem i proponowałbym raczej znacznie rzadszą naftę na kilka godzin kąpieli.

Decydując się na wariant ze stukaniem poprzedzonym kąpielą w nafcie należy płasko położyć pacjenta na drewnie, sklejce. Jeżeli coś wystaje to wiercimy otwór na to. Śrubę klepiemy przez stalowy wałek o płaskich końcach, lekko. Tu chodzi o powstanie wibracji a nie wbijanie gwoździ.

 

W dniu 23.03.2021 o 00:50, zadra napisał(-a):

 Poka jakieś zdjęcie, żebym mógł sobie wyobrazić sytuację..

 

Jak na razie, w związku z brakiem doświadczenia ja nie przejmowałbym się aż zanadto i wziąłbym pół szklanki płynu hamulcowego, zalał cały mostek i podgrzał do jakichś 65stC utrzymując tę temperaturę przez dłuższy czas..

Płyn hamulcowy powinien dobrze spenetrować łączenie gwintowe a jeśli się nie sprawdzi, to można wymyć i próbować czegoś innego.

 

Po wyciągnięciu, umyciu z wd dalej nie chciał ruszyć, ale zacząłem miejscowo podawać z 2 stron sok z cytryny i popukiwać, mocniej niż próbowałem wcześniej. Próbowałem też różnych narzędzi, zwykły płaski śrubokręt, który odpowiednio naostrzyłem(lepszy chwyt niż małe zegarmistrzowskie). Niestety bez powodzenia. Po ok godzinie wróciłem do podawania soku i popukiwania i wpadł mi w rękę otwieracz do kopert, wierzcie lub nie, ale nim udało się odkręcić. Domyślam się, że jako jedyny był wystarczająco dobrze naostrzony w odróżnieniu od zwykłego śrubokręta czy moich chińskich zegarmistrzowskich. Myślę jednak, że bez waszych porad i on nie dałby rady. Dzięki wielkie!

 

@zadra mam tylko zdjęcie po

image.thumb.png.119ef5fcd3f308ecc385e163583698c3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkret rdza na gwincie. Może wygodniejszy chwyt i zasada: siła razy gwałt okazały się skuteczne. Ciekawe jak bardzo ucierpiał gwint w otworze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
45 minut temu, drobnypijaczek napisał(-a):

Konkret rdza na gwincie. Może wygodniejszy chwyt i zasada: siła razy gwałt okazały się skuteczne. Ciekawe jak bardzo ucierpiał gwint w otworze.

Nie zauważyłem, żeby coś z nim było nie tak, testowo wkręciłem wkręta z drugiego otworu i trzyma

 

a tu wkręt po chwilowym spotkaniu z pędzelkiem i sokiem z cytryny, może jeszcze obleci ;)

image.png.cd1106a67ac6fdf1ee59b6dea2db0efa.png

 

 

Nie będę pisał posta pod postem. Ten klej się nada na połączenie wałka z koronką?

 

Klej anaerobowy CX80 RC43 10ML

 

Edited by prw6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nada się, tylko dobrze odtłuść.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

a śrubkę też bardzo dobrze wypłukaj z cytrynowego soku a na koniec lekko przetrzyj oliwką,  bo znowu rudą złapie. 

Ostatnio bawiłem się pilarką spalinową - rozłożyłem, czyściłem i składałem.

Do czyszczenia wykorzystałem środki domowe do czyszczenia kuchni, myślę, że chemia niezbyt agresywna..

Po dokładnym płukaniu wodą i wysuszeniu na następny dzień na elementach metalowych był już rudy nalot..nawet na takich jak sprężyny,  co wykonane są ze stali o podwyższonych parametrach  a nie ze zwykłej " blachy-czarnuchy"..

 

Z octem, kwaskiem, sodą, oraz inną chemią trzeba jednak bardziej uważać bo rudy wróg tylko czeka na nawet drobny błąd..

 

 

Edited by zadra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.