Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

3 godziny temu, etz napisał(-a):

Aktualizacja: przyczyną faktycznie okazał się ćwiertnik - zdjąłem go, umyłem benzyną ekstrakcyjną i chałupniczo presmarowałem, zaczęło chodzić w sensie wskazówki kręcą się luźniej. Mam świadomość że nie zastąpi to serwisu u zegarmistrza ale chodziło mi też o znalezienie przyczyny :)

Bardzo dziękuje Panom za Waszą pomoc i cenne uwagi odnośnie mojego mechanizmu.

Pozdrawiam.

Panie szanowny, miej świadomość, że majster nie zrobi niczego innego (w tym konkretnym przypadku) poza tym, co sam zrobiłeś. Zatem trop jest dobry a podjęte działanie - słuszne. Więc jak najbardziej serwis zastąpiłeś, oczywiście, ciągle mówimy tylko o ćwiertniku - bo jeśli tam smary się zastały, to w reszcie mechanizmu pewnie też. Powodzenia.


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasówka mi chodzi po głowie, ktoś wie gdzie mogę kupić kopertę pod tę tarczę i mechanizm? Часы Молния / Molnija рабочие

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2021 o 01:48, prw6 napisał(-a):

Pasówka mi chodzi po głowie, ktoś wie gdzie mogę kupić kopertę pod tę tarczę i mechanizm? Часы Молния / Molnija рабочие

 

Jeśli masz trochę czasu, to polecam ten produkt z AE. Musisz mieć świadomość że w zakrytych Mołniach tarcze są mniejsze niż w odkrytych, o 1mm, stąd odkryta pasuje idealnie niemal, nie potrzeba dystansów do mechanizmu. Przy tej te dystanse do mechu 6497 mogą wymagać innego dystansowania. Ale i na to jest rozwiązanie, stara sprężyna naciągowa od zegarka. można ją dociąć i dodatkowo zdystansować.

https://pl.aliexpress.com/item/32811237494.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.40b05c0fxafK26

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, krywoj75 napisał(-a):

 

Jeśli masz trochę czasu, to polecam ten produkt z AE. Musisz mieć świadomość że w zakrytych Mołniach tarcze są mniejsze niż w odkrytych, o 1mm, stąd odkryta pasuje idealnie niemal, nie potrzeba dystansów do mechanizmu. Przy tej te dystanse do mechu 6497 mogą wymagać innego dystansowania. Ale i na to jest rozwiązanie, stara sprężyna naciągowa od zegarka. można ją dociąć i dodatkowo zdystansować.

https://pl.aliexpress.com/item/32811237494.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.40b05c0fxafK26

Ktoś mi tę polecił i chyba bardziej mi się podoba. To chyba ją wezmę

https://pl.aliexpress.com/item/32907052343.html?spm=a2g0o.detail.1000014.7.70fc90eaT2aR22&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.192130.0&scm_id=1007.13338.192130.0&scm-url=1007.13338.192130.0&pvid=e95adc23-94f5-4ebb-9c47-c0f3a0bf016d&_t=gps-id%3ApcDetailBottomMoreOtherSeller%2Cscm-url%3A1007.13338.192130.0%2Cpvid%3Ae95adc23-94f5-4ebb-9c47-c0f3a0bf016d%2Ctpp_buckets%3A668%230%23131923%2391_668%23888%233325%233_3338%230%23192130%230_3338%233142%239890%239_668%232846%238110%231995_668%232717%237566%23807_668%231000022185%231000066059%230_668%233422%2315392%2313&fbclid=IwAR3KTZdCnHy1mu52v-Hxzo048Z4GgMpFEXkP--1ru__Y7SX9qXuydt-q38A

5 godzin temu, krywoj75 napisał(-a):

 

Jeśli masz trochę czasu, to polecam ten produkt z AE. Musisz mieć świadomość że w zakrytych Mołniach tarcze są mniejsze niż w odkrytych, o 1mm, stąd odkryta pasuje idealnie niemal, nie potrzeba dystansów do mechanizmu. Przy tej te dystanse do mechu 6497 mogą wymagać innego dystansowania. Ale i na to jest rozwiązanie, stara sprężyna naciągowa od zegarka. można ją dociąć i dodatkowo zdystansować.

https://pl.aliexpress.com/item/32811237494.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.40b05c0fxafK26

Ktoś mi tę polecił i chyba bardziej mi się podoba. To chyba ją wezmę

https://pl.aliexpress.com/item/32907052343.html?spm=a2g0o.detail.1000014.7.70fc90eaT2aR22&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.192130.0&scm_id=1007.13338.192130.0&scm-url=1007.13338.192130.0&pvid=e95adc23-94f5-4ebb-9c47-c0f3a0bf016d&_t=gps-id%3ApcDetailBottomMoreOtherSeller%2Cscm-url%3A1007.13338.192130.0%2Cpvid%3Ae95adc23-94f5-4ebb-9c47-c0f3a0bf016d%2Ctpp_buckets%3A668%230%23131923%2391_668%23888%233325%233_3338%230%23192130%230_3338%233142%239890%239_668%232846%238110%231995_668%232717%237566%23807_668%231000022185%231000066059%230_668%233422%2315392%2313&fbclid=IwAR3KTZdCnHy1mu52v-Hxzo048Z4GgMpFEXkP--1ru__Y7SX9qXuydt-q38A

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, prw6 napisał(-a):

Ktoś mi tę polecił i chyba bardziej mi się podoba. To chyba ją wezmę

 

A zwróciłeś uwagę na średnicę tarczy? w tej kopercie będziesz musiał toczyć kopertę albo tarczę bo tu maksymalnie 36mm a masz 38mm

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, krywoj75 napisał(-a):

A zwróciłeś uwagę na średnicę tarczy? w tej kopercie będziesz musiał toczyć kopertę albo tarczę bo tu maksymalnie 36mm a masz 38mm

hmmm, pytałem jednego "pasówkarza" to mi napisał tylko, że pierścień będzie potrzebny i to wszystko. Jesteś pewny? Pełno widuje pasówek w tej kopercie, myślisz, że ktoś się tak z nimi bawi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem pewien bo sam je robię 🤪

W tej kopercie możesz zamontować mechanizm 3602 z tarczą 36mm max. Dystans jak najbardziej starczy tylko nie ten z zestawu. W kopercie którą Ci podałem w linku montujesz tarczę 39mm wchodzi na styk, nie trzeba nawet ringu. Jednak... W tej mołni tarcza ma 38mm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to roboty ciąg dalszy, bo dotarła oś do mołni...

zakładamy/nabijamy koło balansu na oś. a potem plato z drugiej strony..

 

IMG_1389.JPG

IMG_1387.JPG

 

Teraz włosisko nabić, potem założyć na półmostek i regulacja :)

 

 

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak zdjąć szkiełko w Sportivnym? Czy trzeba się dostać od środka czy da się ściągnąć ten ring razem ze szkiełkiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Progfan_87 napisał(-a):

Panowie jak zdjąć szkiełko w Sportivnym? Czy trzeba się dostać od środka czy da się ściągnąć ten ring razem ze szkiełkiem?

Od środka, ring jest zespolony z kopertą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, TenPrzegryw napisał(-a):

Może do złego działu się odnoszę, ale nie wiem gdzie pytać. Chłopaki powiedźcie mi jaką rezerwę chodu ma mechanizm w slavie chorągiewce?

Około 40h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, wyjaśni mi ktoś jak wygląd regulacja chodu w mechanizmie 2809a? Co przekręcić? Co przestawić? Wołna trochę mi się spieszy i za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać, bo tutaj to jednak trochę inaczej wygląda niż w innych mechanizmach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasada jest zawsze taka sama: jeśli przesuwką skracasz działającą część włosa, to balans oscyluje z większą częstotliwością - zegarek szybciej "chodzi". Jeśli efektywną część włosa wydłużasz, to cyka on wolniej, wtedy zegarek późni. W 2809 Wołny masz kółko do mikroregulacji z oznaczeniami "+" o góry i "-" u dołu, które po swojej wewnętrznej stronie ma ślimakowate nacięcie, a w nim siedzi końcówka przesuwki regulatora chodu. Tą końcówkę dociska z prawej strony sprężynka. No i jak pokręcisz tym kółkiem w kierunku minusa, to przesunie ono przesuwkę w ten sposób, że mechanizm zwolni. 


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Po Bieda napisał(-a):

Zasada jest zawsze taka sama: jeśli przesuwką skracasz działającą część włosa, to balans oscyluje z większą częstotliwością - zegarek szybciej "chodzi". Jeśli efektywną część włosa wydłużasz, to cyka on wolniej, wtedy zegarek późni. W 2809 Wołny masz kółko do mikroregulacji z oznaczeniami "+" o góry i "-" u dołu, które po swojej wewnętrznej stronie ma ślimakowate nacięcie, a w nim siedzi końcówka przesuwki regulatora chodu. Tą końcówkę dociska z prawej strony sprężynka. No i jak pokręcisz tym kółkiem w kierunku minusa, to przesunie ono przesuwkę w ten sposób, że mechanizm zwolni. 

Dzięki, zaraz to przećwiczę tylko boję się że mogę pogorszyć sprawę. Jeśli zegarek spieszy jakieś 2min/24h to Twoim zdaniem jak bardzo przekręcić na minus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kręć powoli i sprawdzaj, a najlepiej zainstalować aplikację na telefon i codziennie na niej sprawdzać odchyłkę dobową, Watch Check (na androida)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia. Możesz to robić albo długofalowo - pokręcić, zaobserwować zmianę, skorygować - albo przy pomocy aplikacji, jak radzi Wieniek. Ja do szybkiej obsługi używam Ticoprint na Androida. Zresztą robię różnie, zależy, czy mi się chce i co chcę osiągnąć. Ja mam stareńką Pabiedę wyregulowaną "z ręki" do - 3s/d. Ostatnio starą Rakietę ustawiłem do 8 s/d, tylko po to, żeby sprawdzić, czy się uda. Najpierw męczyłem ją kilka dni "z ręki", potem aplikacją, bo mi się znudziło. W Wołnie BYŁA możliwość dużej precyzji chodu, ale po - powiedzmy - 65 latach, w jakim stopniu ona będzie ponownie osiagnięta?... Jest to kwestia wypracowania mechanizmu i poprawności serwisu, i w przeszłości, i teraz. Dodatkowo: do jakiej dokładności chcesz dojść? Klasa chronometru to te 15 sek. różnicy dobowo. Ale czy my żyjemy z dokładnością do 15 sekund? Do czego nam taka precyzja? Ale OK, próbuj, nie mam nic przeciwko, ciekaw jestem, czy się uda. Jeśli już miałbym coś radzić, to lepiej, jeśli zegarek minimalnie późni, niż kiedy śpieszy - łatwiej jest go wówczas korygować.  Jeśli masz skorygować 2 min = 120 sek., to na godzinę robi ci 5 sek. różnicy. Ponad 1 sek. na kwadrans. Pokręć regulacją, zobacz, co się dzieje po 15, 30 min., po godzinie. Albo ściągnij Ticoprint w bezpłatnej wersji, zrobisz to samo  na biegu, tylko potrzeba aplikację najpierw wykalibrować i cisza podczas pomiarów.


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Po Bieda napisał(-a):

Nie mam pojęcia. Możesz to robić albo długofalowo - pokręcić, zaobserwować zmianę, skorygować - albo przy pomocy aplikacji, jak radzi Wieniek. Ja do szybkiej obsługi używam Ticoprint na Androida. Zresztą robię różnie, zależy, czy mi się chce i co chcę osiągnąć. Ja mam stareńką Pabiedę wyregulowaną "z ręki" do - 3s/d. Ostatnio starą Rakietę ustawiłem do 8 s/d, tylko po to, żeby sprawdzić, czy się uda. Najpierw męczyłem ją kilka dni "z ręki", potem aplikacją, bo mi się znudziło. W Wołnie BYŁA możliwość dużej precyzji chodu, ale po - powiedzmy - 65 latach, w jakim stopniu ona będzie ponownie osiagnięta?... Jest to kwestia wypracowania mechanizmu i poprawności serwisu, i w przeszłości, i teraz. Dodatkowo: do jakiej dokładności chcesz dojść? Klasa chronometru to te 15 sek. różnicy dobowo. Ale czy my żyjemy z dokładnością do 15 sekund? Do czego nam taka precyzja? Ale OK, próbuj, nie mam nic przeciwko, ciekaw jestem, czy się uda. Jeśli już miałbym coś radzić, to lepiej, jeśli zegarek minimalnie późni, niż kiedy śpieszy - łatwiej jest go wówczas korygować.  Jeśli masz skorygować 2 min = 120 sek., to na godzinę robi ci 5 sek. różnicy. Ponad 1 sek. na kwadrans. Pokręć regulacją, zobacz, co się dzieje po 15, 30 min., po godzinie. Albo ściągnij Ticoprint w bezpłatnej wersji, zrobisz to samo  na biegu, tylko potrzeba aplikację najpierw wykalibrować i cisza podczas pomiarów.

Zauważyłem że to kółeczko do regulacji ma po brzegach ząbki. Przekręciłem o dwa ząbki na minus i zaraz sprawdzę jak to wygląda na aplikacji. Nie oczekuję tak dużej dokładności. Dla mnie każda różnica w granicach 30sek jest do zaakceptowania i również wolę jak się zegarek lekko spóźnia. No cóż, będę powoli próbował do skutku i dam znać czy się udało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie, nic nie popsujesz. Jeśli przesadzisz, to korekta w drugą stronę. Śmiało, mój rekord to chyba ze 3 tygodnie ustawiania. Nudził się człowiek.


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Po Bieda napisał(-a):

Spokojnie, nic nie popsujesz. Jeśli przesadzisz, to korekta w drugą stronę. Śmiało, mój rekord to chyba ze 3 tygodnie ustawiania. Nudził się człowiek.

Nie wiem na ile ta aplikacja jest wiarygodna ale w różnych pozycjach pokazuje teraz mniej więcej -30sek. Przekręciłem o 3 ząbki na - to wyszło +40 więc przekręciłem o jeszcze jeden i wyszło tyle. Zobaczę rano czy pomiar był rzeczywisty. Swoją drogą to chciałbym zobaczyć jak ustawić taką dokładność jak Tobie się udało 😁

Edited by Progfan_87

Share this post


Link to post
Share on other sites

to wymaga dużej cierpliwości i wielokrotnego otwierania zegarka.

Dodatkowo inaczej zegarek chodzi odłożony, a inaczej w czasie noszenia. 

Mój Poliot 2614 2H podczas biegu mocno zwalnia, podczas leżenia śpieszy. 

Każdy ruch nadgarstka wpływa na jego opóźnienie lub przyspieszenie.

U mnie zegarek leżący robi ok +12s/dobę natomiast noszony codziennie bez zdejmowania na noc to już wysoki chronometr i stabilne -1....-3sek.

Czasami, aby "wyrównać czas " dokręcam koronkę co pół dnia albo w sobotę dodatkowo odkładam żeby ode mnie odpoczął a gdy przesadzę, to zawsze mogę poczekać 40h z nakręcaniem...

To właśnie różnica między noszeniem kwarcoka czy elektronika a prawdziwego męskiego ruskiego mechanizmu manualnego. 

To zegarki z charakterem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otóż właśnie :) Może być tak, że zegarek w każdej pozycji (np. szkłem do dołu, szkłem do góry) pokaże inną odchyłkę. Przy nakręcaniu o różnych godzinach też, żeby było ciekawiej. Automaty to już zupełnie inna historia, z reguły nie są zbyt precyzyjne, ale.....No właśnie, ale. Męska Sława, która tu na forum nie ma opinii zegarka dokładnego, na stronie "17jewels.info" jest opisana jako zegarek/mechanizm solidny i w miarę precyzyjny. Posiadane przeze mnie egzemplarze nie pozwalają na siebie psioczyć, poza najczęstszą usterką - wytartymi osiami balansu. Więc z tą dokładnością to chyba też sprawa indywidualnego egzemplarza...Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie....Ticoprint, jeśli o nim mówimy, ma w menu opcję "kalibracja", trzeba ją wykonać na  podłączonej ładowarce. Dokładny jest o tyle, o ile "usłyszy" odgłosy mechanizmu - o jakości pomiaru świadczą kolory wykresu i pulsująca kropka pomiaru w czasie rzeczywistym (optymalnie jest, gdy świeci się na zielono podczas pomiaru). Bywało tak, że dla wyciszenia otoczenia, cały układ zegarek + telefon nakrywałem kloszem. Poza cierpliwością, lekką ręką i częstą regulacją, nic więcej nie potrzeba. Próbuj po prostu, po jakimś czasie wypracujesz sobie swoją własną metodę.

Edited by Po Bieda

"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.