Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

3 godziny temu, art_69 napisał:

Ale czy jak ten element jest uszkodzony to (kupując zegarek) - to może być sytuacja, że da się poruszać wskazówkami?

Jeżeli układ jest włączony, to oczywiście da się poruszac wskazówkami, ale wg. mnie po wduszeniu koronki na pozycję nakręcanie .. nie będzie funkcji "nakręcasz. bo jest odłączona..


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mkl1 napisał:

Jeżeli układ jest włączony, to oczywiście da się poruszac wskazówkami, ale wg. mnie po wduszeniu koronki na pozycję nakręcanie .. nie będzie funkcji "nakręcasz. bo jest odłączona..

A co jeśli ponownie wyciągnę koronkę - będzie możliwość ustawienia godziny? Wynika z tego, że chyba będzie...
 

Edited by art_69

Share this post


Link to post
Share on other sites

będzie...

Nie lepiej rozebrać i wymienić/ naparwić?

 Czasami nie jest złamany tiret, tylko śrubka zabezpieczająca się zluzowała i koronka nie włącza układu..----- bo luźna i wlata i wylata...


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 jakie są wwymiary sprężyny napędowej do budzika slava.

U mnie jest pewnie walnięta, a narazie nie chcę go otwierać, bo muszę poprcować nad innymi Poltikami, Mołaniami itp.

 


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jak w krysztale - klasyczny, bez wydziwów..

 

jak dostać się do wskazówek?

chciałem wyczyścić mechanizm, ale zleźć nie chce bez demontażu wskazówek..

wskazówki pod szkłem, tarcza zanitowana do ozdobnego chromowanego ringu okalającego z zewnątrz cyferblat.

W jaki sposób np dostać się do srubek mocujących zestaw balansu do spodniej płyty?

Myślałem, że temat szybko ogarnę, ale niestety bez pytania nie da rady..

 

Może trzeba wszystko od góry rozkładać.. ?

16101362337252515959973876598481.jpg

16101363020081219191873256382599.jpg

16101363528772118255558506739722.jpg

1610136461607438855157653879307.jpg

16101365029396629340419269072426.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś tu znajdziesz..

 na niektórych fotkach widać, że jest już tylko tarcza.

 

 na Twojej widać zaczepu/zagięte.. może je poprostu należy odgiąc??

 Nie wiem. Nie miałem Majaka..


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety odgięcie zaczepów nie załatwia sprawy, bo tarcza - cyferblat jest przynitowana do chromowanego ringu w którym osadzone jest szkło. 

wskazówki są osadzone między szkłem a cyferblatem - klasycznie nakładane na ośkę na wcisk i zabezpieczone nakrętką(tak wygląda przez szkiełko).

 

nie wydaje mi się za prawidłowe, aby przy każdym serwisie trzeba było roznitowywać ring od cyferblatu ale kto wie co te ruskie wymyśliły..

 

Przejrzę kolejny raz temat o majakach- może coś wypatrzę..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zegarek koleżanki. Czyściłem tarczę i jak widzicie na godzinach 6 - 8 za mocno przycisnąłem. Macie może jakąś radę żeby tarczę pożółcić w tych jasnych obszarach???

IMG_20210109_173617.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest odbarwienie spowodowane usunięciem lakieru ochronnego, zabezpieczającego tarczę?


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Ritter napisał:

A to nie jest odbarwienie spowodowane usunięciem lakieru ochronnego, zabezpieczającego tarczę?

 

Niestety właśnie to. Nie do odtworzenia. Poza tym schodzi z napisami


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, niestety chwila nieuwagi i lipa...na zdjęciu poniżej stan przed.

IMG_20210109_173531.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj też podobną czyściłem.

Powiedzcie, ten żółtawy kolor jest naturalny, czy to wynik przebarwienia lakieru bezbarwnego związanego z wiekiem zegarka.

Tak myślę że w nowym mogło to być bezbarwne (tarcza srebrna) a potem po prostu pożółkło, dobrze myślę ?

 

PS

Co do Majaka, trzeba odgiąć te 4 blaszki i zdjąć ring, potem zejdzie szkło, potem nakrętkę na wskazówkach i wskazówki.

Rozbierałem jakoś w lato swojego, tyle że mam w drewnie a nie w krysztale, ale mechanizm, tarcza i wskazówki są te same.

Edycja

Jednak tych blaszek nie trzeba odginać, sprawdziłam teraz, ramka szkła schodzi ręką.

Edited by Wieniek1410

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Wieniek1410 napisał:

Wczoraj też podobną czyściłem.

Powiedzcie, ten żółtawy kolor jest naturalny, czy to wynik przebarwienia lakieru bezbarwnego związanego z wiekiem zegarka.

Tak myślę że w nowym mogło to być bezbarwne (tarcza srebrna) a potem po prostu pożółkło, dobrze myślę ?

 

PS

Co do Majaka, trzeba odgiąć te 4 blaszki i zdjąć ring, potem zejdzie szkło, potem nakrętkę na wskazówkach i wskazówki.

Rozbierałem jakoś w lato swojego, tyle że mam w drewnie a nie w krysztale, ale mechanizm, tarcza i wskazówki są te same.

 

już ogarnąłem się z tą rozbiórką. Mocno siedziała tarcza w ringu, bo nikt od ponad 40-u lat tego nie rozkładał. 

będzie jeszcze cyrk ze składaniem , ale starałem się zapamiętać co i z czym, więc chyba dam radę..

jakby co, to wstawiłem zdjęcia dla potomności jak to wygląda, bo doczytałem się, że nie tylko ja miałem z tym zagwoztkę , więc jeszcze na pewno ktoś o to zapyta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tak, przypomniałem sobie że odginałem te blaszki, ale niepotrzebnie bo to tylko pierścień pośredni był, a ramka na wcisk.

Dlatego edytowałem chwilę wcześniej swój poprzedni post.

Edited by Wieniek1410

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.01.2021 o 23:50, Remo74 napisał:

Dzięki, niestety chwila nieuwagi i lipa...na zdjęciu poniżej stan przed.

 

Niczego byś w dłuższej perspektywie nie uratował. Te czarne punkty to nieciągłości w lakierze, które dosyć szybko przy niezbyt pełnej szczelności koperty by się powiększały.

Spory czas temu miałem podobny dylemat ;) czy aby na pewno dobrze zrobiłem czyszcząc. Tak wyczyściłem, że w Wostoku zeszły nawet czarne cyfry i został po nich jedynie ślad odbarwienia na srebrnej tarczy. Koniec końców wyszło to nawet lepiej jak było przed a tarcza nabrała nieco lepszego wyglądu jak pierwotnie fabryczna. Tym razem użyłem lakieru poliuretanowego a ten jest znacznie trwalszy jak poliestrowy jakim pierwotnie były zabezpieczane.

 


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy podpowiedźcie jakie szkła (wymiarowo) idą do Sportiwnego i jakie do Kamy? 

Z góry dzięki!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Część. Sprawę mam następującą. Potrzebuje pomocy w przeglądzie i naprawie 2 zegarków odziedziczonych po dziadku. Wrzucam zdjęcia. Obydwa nie chodzą. W garniturowcu nie da się przekręcić koronki i ma pęknięte szkło. W automacie koronka się kręci, ale bez efektu. Dodatkowo jest krzywa. Mam jeszcze Wołne ze swojej kolekcji, która spóźnia, jak mi się wydaje, w momencie jak leży a przy noszeniu spóźnia mniej. Bywałem w Krakowie u, jak myślałem, znamienitych zegarmistrzów. Ale został tylko niesmak i kilkukrotne poprawki. Aaaa. Mam jeszcze lodówkę, w której kolebie się tarcza. Poprawiali ale po pewnym czasie wróciło. Czy jest tutaj ktoś  chętny, który podjąłby się weryfikacji, wyceny, naprawy, powiedział by co da się z nich zrobic? Najbardziej zależy mi na automacie, dziadek dostał go na 25lat pracy w kopalni.

IMG_20210118_095723.jpg

IMG_20210118_095730.jpg

IMG_20210118_095755.jpg

IMG_20210118_095713.jpg

IMG_20210118_101443.jpg

IMG_20210118_101452.jpg

IMG_20210118_104639_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kamil.z napisał:

Część. Sprawę mam następującą. Potrzebuje pomocy w przeglądzie i naprawie 2 zegarków odziedziczonych po dziadku. Wrzucam zdjęcia. Obydwa nie chodzą. W garniturowcu nie da się przekręcić koronki i ma pęknięte szkło. W automacie koronka się kręci, ale bez efektu. Dodatkowo jest krzywa. Mam jeszcze Wołne ze swojej kolekcji, która spóźnia, jak mi się wydaje, w momencie jak leży a przy noszeniu spóźnia mniej. Bywałem w Krakowie u, jak myślałem, znamienitych zegarmistrzów. Ale został tylko niesmak i kilkukrotne poprawki. Aaaa. Mam jeszcze lodówkę, w której kolebie się tarcza. Poprawiali ale po pewnym czasie wróciło. Czy jest tutaj ktoś  chętny, który podjąłby się weryfikacji, wyceny, naprawy, powiedział by co da się z nich zrobic? Najbardziej zależy mi na automacie, dziadek dostał go na 25lat pracy w kopalni.

IMG_20210118_095723.jpg

IMG_20210118_095730.jpg

IMG_20210118_095755.jpg

IMG_20210118_095713.jpg

IMG_20210118_101443.jpg

IMG_20210118_101452.jpg

IMG_20210118_104639_1.jpg

Kraków powiadasz... A w Kwestii Czasu byłeś? Jest ciut drożej ale gościu robi świetną robotę. Większość zegarków jest pewnie do uratowania poprzez serwis i wymianę potrzebnych części. Z lodówką może być problem. Mogły Ci nóżki pójść i po tarczy. 

Edited by Progfan_87

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Progfan_87 napisał:

Kraków powiadasz... A w Kwestii Czasu byłeś? Jest ciut drożej ale gościu robi świetną robotę. Większość zegarków jest pewnie do uratowania poprzez serwis i wymianę potrzebnych części. Z lodówką może być problem. Mogły Ci nóżki pójść i po tarczy. 

 Nie znałem. Popytam. Jeśli ktoś z forum się para naprawą też proszę o info. może być na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

W automacie koronką będziesz kręcił i nie nakręcisz do oporu, jest tam rodzaj sprzęgła, które zapobiega urwaniu sprężyny. Generalnie jest to prosty i popularny mechanizm, w ostateczności można go w całości podmienić na sprawny. No wahnik może jeszcze mieć luz i ocierać o dekiel. Nie wiem, czy na zdjęciu widać przebarwienie tarczy, czy to cień. 

Garniturowiec - rozumiem, że jest nakręcony do oporu i dlatego nie można przekręcić koronki? Czyli energia zmagazynowana przez sprężynę nie "przekłada się" przez koła zębate na zespół balansu. No to może być wszystko, od zwykłego zastania i zapieczonych smarów, przez wytarcie czopów balansu - to są najbardziej prawdopodobne przyczyny, jeśli tylko nikt nie rzucał nim w psy i nie grzebał w mechanizmie.

Lodówka - jeśli tarcza się kolebie, to nóżki poszły. Ja z powodzeniem kleiłem je do spodu tarczy, poxipolem, kropelką... prowizorka, ale jakoś tam działa.

Generalnie, wszystkie pokazane egzemplarze są "zmęczone" i cudów z nich nie zrobisz. Są plamy na tarczy, są rysy na kopertach, jedno ucho wygląda na zgięte - trochę można to wyprowadzić, ale funkiel nówki nie będzie. Owszem, ktoś może mieć w zapasie lepszą kopertę czy tarczę i je podmienić - tylko czy to będzie wtedy zegarek twojego dziadka....i w jakim stopniu....oto jest pytanie.

Edited by Po Bieda
doczytałem w oryginalnym poście, że automat jednak nie chodzi :)

"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, potrzebuję rady. Czy na tarczy tego komandirskiego da się czymś wyczyścić lume na indeksach? Wskazówki oczywiście do wymiany.

C862E278-A740-4BF3-9C84-16B42FEF9C46.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wskazówkach sądząc to dosały "wilgoci" a i "luma także' spuchła"...

 Raczej do wwymiany...

Świeci????

czy tylko JEST...


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świeci. Tarcza jest bardzo ładna, tak że zostawię tak jak jest.

Edited by rurov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.