Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
nonsens11

Zakup nowego samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, arkad4 napisał(-a):

Spalenie benzyny około 10l, a LPG 12.5 l


 

To jak stoi. A jak jedzie? 😎


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Łukasz_M napisał(-a):

Szanuję, nie rozumiem ale jakoś tak czuję pod skórą, że jednak jest to bardziej krążownik z V6 lub V8 pod maską aniżeli popularny kompakt z zagazowaną popierdółką pod maską, który po przebiegu 300k będzie jeździł i wyglądał  jak psu z gardła wyjęty ;) 

Rodzinny van 4.0

4 godziny temu, Lawnowerman napisał(-a):


 

To jak stoi. A jak jedzie? 😎

Zdziwił byś się...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, kiniol napisał(-a):

 

Zdziwił byś się...


Mi tyle pali 1.6 w Gdańsku w lżejszym aucie. Wiec tak ciężko mi uwierzyć. 😎

 

Problem polega na tym, że dla mnie miasto to jest korek i światła a dla kolegi wyjechanie z podmiejskiej dzielnicy na dwupasmówke  bez niczego i zjechanie po 15 km pod prace. 
 

Kilka aut kupowaliśmy od rodzicow czy tesciow i oni mieli wlasnie taki układ. Dzielnica po za centrum - jazda rano bez korka i praca na drugim obrzezu. A ja na odwrót do tego krotki odcinek. Roznica w spalaniu nawet w dieslu to spokojnie 2 litry. 


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.11.2023 o 18:43, Lawnowerman napisał(-a):

 

Nie. A ty?

Nie jeździłem, chodziło mi o to, że w trasie ten silnik 1,5 TSI jest bardzo ekonomiczny, więc ja bym nie gazował, ale oczywiście, jak ktoś tych km zrobi setki tysięcy, to na pewno na gazie będzie miał oszczędności. Ja obecnie użytkuję 1,5 TSI z DSG 7 i średnie spalanie z 11000 km mam 7,1, mi to pasuje i nie mam potrzeby schodzić niżej. Przy prędkościach na DK to już jest spalanie śmieszne /nawet poniżej 5l/ i nie trzeba wcale jeździć jak dziadek. Gdybym miał większy budżet kupiłbym auto z 2.0TSI 4x4, ale nie miałem i zadowalam się tym co mam. Wracając do tematu - rzeczywiście rozważałbym dołożenie 10000 - 15000 zł i szukać nowego auta...

W dniu 6.11.2023 o 08:34, Lawnowerman napisał(-a):

 

 

Moim zdaniem nie patrz na rocznik tylko na stan.

Założenie posiadania auta na 8-10 lat jest lekko utopijne.

Nie ma już dziś samochodów na lata - szczególnie, że kupujesz używkę.

 

 

Osobiście przy tym horyzoncie celowałbym w nowe auto - nawet jakąś Dacie. Wtedy masz szanse te 180-200 tys przejechać bez jakiś większych problemów.  Oczywiście cnowo to będzie bardziej 80 kilka tys i nie bedzie automatu ale na trase automat to nie jest must have.

 

Pewnie okolice 200 tys  - wszystko zależy jak jeździsz.

Ja w swojej wymieniłem olej, objawów jakiś nie ma negatywnych plus mam gwarancje na razie.

 

Dziś będę gadał z serwisem to podpytam jeszcze.

Jak dbasz o DSG to remont polega na wymianie oleju i sprzęgieł - z 1,5 TSI pracują są tzw. "suche" sprzęgła w automacie, ale według internetów spokojnie 2000000 km wytrzyma, z tymże co 50-60 k wymiana oleju w skrzyni.

Edytowane przez Matti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Czyli zamawiałeś, a nie brałeś z placu dealera. Terminy są przerażające; mi podali 10 miesięcy...

No i gratuluję S3 to chyba 300 - 310 KM :)

 

Tak, S3 zamawiałem. na początku lutego i mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu w końcu będzie do odbioru :P tak będzie 310 koni w Quatro, zależnie od źródła 4,5-4,8s do setki, takie trochę "pocket rocket", ale, że firma daje nam tylko dwa ograniczenia co do wyboru auta (budżet i nie może być 2 drzwiowe) to można trochę poszaleć :D niedługo będzie biały diabełek :D 

 

 IMG_6802.thumb.jpeg.e5cde4c1c4ec569b7d6e5ebe38fa0eab.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Lawnowerman napisał(-a):


 

To jak stoi. A jak jedzie? 😎

Rozumiem, że jesteś fanem legend o jeepach🙂 ,ale taka jest prawda, tankowanie na stacji zawsze ją potwierdza🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, arkad4 napisał(-a):

Rozumiem, że jesteś fanem legend o jeepach🙂 ,ale taka jest prawda, tankowanie na stacji zawsze ją potwierdza🙂

 

Pogodzę Was. Tak jak napisał @Lawnowerman Zależy od warunków na drodze i stylu jazdy. Spalanie może wahać się w granicach 100% (np. od 5l do 10l / 100 km) dla tego samego auta. 

1 godzinę temu, Matti napisał(-a):

Nie jeździłem, chodziło mi o to, że w trasie ten silnik 1,5 TSI jest bardzo ekonomiczny, więc ja bym nie gazował, ale oczywiście, jak ktoś tych km zrobi setki tysięcy, to na pewno na gazie będzie miał oszczędności. Ja obecnie użytkuję 1,5 TSI z DSG 7 i średnie spalanie z 11000 km mam 7,1, mi to pasuje i nie mam potrzeby schodzić niżej. Przy prędkościach na DK to już jest spalanie śmieszne /nawet poniżej 5l/ i nie trzeba wcale jeździć jak dziadek. Gdybym miał większy budżet kupiłbym auto z 2.0TSI 4x4, ale nie miałem i zadowalam się tym co mam. Wracając do tematu - rzeczywiście rozważałbym dołożenie 10000 - 15000 zł i szukać nowego auta...

Jak dbasz o DSG to remont polega na wymianie oleju i sprzęgieł - z 1,5 TSI pracują są tzw. "suche" sprzęgła w automacie, ale według internetów spokojnie 2000000 km wytrzyma, z tymże co 50-60 k wymiana oleju w skrzyni.

 

Odnośnie DSG - Sprzęgła można uznać, za część eksploatacyjną. Dodatkowo do sprzęgieł należy doliczyć awaryjną mechatronikę, ale nie tylko. Są na youtube filmy o rozpadającej się skrzyni po niedużych przebiegach (nawet <200 kkm). 

Ponadto większość aut z DSG jest brane na firmę, wiekszość producentów nie zaleca wymiany oleju. Kolega kupi używkę, z przebiegiem powiedzmy ~ 100 kkm, to w perspektywie wiekszych przebiegów i kilku lat - remont kapitalny skrzyni prawie jak w banku :)

 

Odnośnie LPG - jeśli oszczędność na paliwie wynosiłaby te 15 zł na każde 100 km (srednio 6l x 6.5 za benzynę vs. 7,5l x 3,10 za gaz, dla instalacji wtrysku ciekłego- podawany przez wtryskiwacze benzyny), to po 100 000 km mamy różnicę na paliwie 15 000 zł, po 200 000 - 30 0000 zł.

Koszt takiej instalacji to ok 8000 zł, serwis powiedzmy co 15 kkm - (13 serwisów na dystansie 200 kkm, lub 6 serwisów na dystansie 100 kkm) po 250 zł (tak sobie przyjąłem, jak mi się wydaje) = 1600 (na 100 kkm) 3250 zł (na 200 kkm).

Pootencjalne naprawy elementów układu LPG i elemtów silnika z podowodu LPG (np. częstsza wymiana świec zapłonowych) założyłbym ok 2500 zł / 100 kkm. 

Wniosek, dla powyższych założeń, że ze po 100 kkm bedziemy do przodu jakieś 3000 zł, ale po 200 kkm ok 16 500 zł. 

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, arkad4 napisał(-a):

Rozumiem, że jesteś fanem legend o jeepach🙂 ,ale taka jest prawda, tankowanie na stacji zawsze ją potwierdza🙂

 

Nie. Jestem po prostu realistą, który miał dużo aut i takie spalanie jest realne jak jeździsz po 90 km/h.

Po mieście gdzie masz korek i światła IMO nierealne.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, StaryWilk napisał(-a):

Odnośnie DSG - Sprzęgła można uznać, za część eksploatacyjną. Dodatkowo do sprzęgieł należy doliczyć awaryjną mechatronikę, ale nie tylko. Są na youtube filmy o rozpadającej się skrzyni po niedużych przebiegach (nawet <200 kkm). 

Ponadto większość aut z DSG jest brane na firmę, wiekszość producentów nie zaleca wymiany oleju. Kolega kupi używkę, z przebiegiem powiedzmy ~ 100 kkm, to w perspektywie wiekszych przebiegów i kilku lat - remont kapitalny skrzyni prawie jak w banku :)

 

Odnośnie LPG - jeśli oszczędność na paliwie wynosiłaby te 15 zł na każde 100 km (srednio 6l x 6.5 za benzynę vs. 7,5l x 3,10 za gaz, dla instalacji wtrysku ciekłego- podawany przez wtryskiwacze benzyny), to po 100 000 km mamy różnicę na paliwie 15 000 zł, po 200 000 - 30 0000 zł.

Koszt takiej instalacji to ok 8000 zł, serwis powiedzmy co 15 kkm - (13 serwisów na dystansie 200 kkm, lub 6 serwisów na dystansie 100 kkm) po 250 zł (tak sobie przyjąłem, jak mi się wydaje) = 1600 (na 100 kkm) 3250 zł (na 200 kkm).

Pootencjalne naprawy elementów układu LPG i elemtów silnika z podowodu LPG (np. częstsza wymiana świec zapłonowych) założyłbym ok 2500 zł / 100 kkm. 

Wniosek, dla powyższych założeń, że ze po 100 kkm bedziemy do przodu jakieś 3000 zł, ale po 200 kkm ok 16 500 zł. 

 

 

Ja w DSG wymieniałem olej więc zobaczymy, czy to pomoże.

 

Odnośnie LPG to ja bardziej liczę 10 benzyny <> 12 gazu.

Czyli masz 6.8 zł <> 3.3

Czyli 70 zł <> 40 zł czyli 30 zł na każdych 100 km.

To po 100 000 km masz 30 tys zł minus [zakładając 20 tys rocznie] 5 x 250 zł za serwis.

4 gen do TSI kosztuje 5500 zł. Czyli zysk około 20 kilku tys zł. Czy ma to sens  - nie mnie oceniać bo każdy ma inne przychody ale po niecałym roku jeździsz za pół ceny.

Nie spotkałem się z częstszą wymianą świec - pewnie zależy od silnika, instalacji itp.

Ja w każdym razie nigdy częściej nie wymieniałem - oczywiście na początku tak plus kable WN, ale po założeniu tak jak przewidział producent.

 

Generalnie wszystko rozbija się o dobrą instalację a ludzie bardzo często do auta które ma 200-300 tys km, stare świece, kable zakładają najtańszą możliwą instalację i potem się dziwią.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Lawnowerman napisał(-a):

 

 

Ja w DSG wymieniałem olej więc zobaczymy, czy to pomoże.

 

Odnośnie LPG to ja bardziej liczę 10 benzyny <> 12 gazu.

Czyli masz 6.8 zł <> 3.3

Czyli 70 zł <> 40 zł czyli 30 zł na każdych 100 km.

To po 100 000 km masz 30 tys zł minus [zakładając 20 tys rocznie] 5 x 250 zł za serwis.

4 gen do TSI kosztuje 5500 zł. Czyli zysk około 20 kilku tys zł. Czy ma to sens  - nie mnie oceniać bo każdy ma inne przychody ale po niecałym roku jeździsz za pół ceny.

Nie spotkałem się z częstszą wymianą świec - pewnie zależy od silnika, instalacji itp.

Ja w każdym razie nigdy częściej nie wymieniałem - oczywiście na początku tak plus kable WN, ale po założeniu tak jak przewidział producent.

 

Generalnie wszystko rozbija się o dobrą instalację a ludzie bardzo często do auta które ma 200-300 tys km, stare świece, kable zakładają najtańszą możliwą instalację i potem się dziwią.

Co racja, to racja...Instalacja LPG generuje znaczne oszczednosci ale tylko wtedy gdy jest dobrej jakości, dobrze zestrojona i należycie serwisowana...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lawnowerman napisał(-a):

 

Nie. Jestem po prostu realistą, który miał dużo aut i takie spalanie jest realne jak jeździsz po 90 km/h.

Po mieście gdzie masz korek i światła IMO nierealne.

No ja mieszkam w małej miejscowości i nie pisałem o spalaniu w  zakorkowanych miastach. Czyli wiesz lepiej ile pali moje auto🙂 Ciekawe co jeszcze o mnie wiesz🙄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.11.2023 o 13:49, arkad4 napisał(-a):

No ja mieszkam w małej miejscowości i nie pisałem o spalaniu w  zakorkowanych miastach. Czyli wiesz lepiej ile pali moje auto🙂 Ciekawe co jeszcze o mnie wiesz🙄

 

 

Wybacz😔 Sadziłem, że piszemy o mieście. 😅

 

Why building more highways won't make your commute any better -  Environmental Defence

W przypadku korków i świateł uważam, że takie spalanie jest niemożliwe w takim aucie.

Ale jeżeli jak piszesz to miasteczko to zwracam honor.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N

6 godzin temu, Lawnowerman napisał(-a):

 

 

Wybacz😔 Sadziłem, że piszemy o mieście. 😅

 

Why building more highways won't make your commute any better -  Environmental Defence

W przypadku korków i świateł uważam, że takie spalanie jest niemożliwe w takim aucie.

Ale jeżeli jak piszesz to miasteczko to zwracam honor.

 No  autor tematu pisał, że 90 % to trasa. I dzięki, za poglądowe zdjęcie jak wygląda korek w USA🤣 My ze wsi niekumaci jesteśmy🙃

Edytowane przez arkad4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze normalnie i wymiana oleju w automacie co 50 tys km ( wymieniam co 30) to normalna rzecz eksploatacyjna a nie dbanie o skrzynie- jak olej w silniku.

Bierz subaraka/ bedzie Pan zadowlony 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za komentarze.

 

Tak wiem, że ciężko mieć wszystko (LPG i automat + rocznik) jednak jest to warunek konieczny (automat i benzyna) i to jest główny powód zmiany (aktualnie mam diesla z manualem ceed 2017).

 

A  gdyby tak zrezygnować z rocznika a zostawić budżet 80k.

 

Roczne przebieg 17-19 tys km jednak samochód odpalany raz na tydzień lub kilka dni. Nie codziennie, praca z domu.

 

Fiat Tipo na pewno odpada on w trasy się nie sprawdza,

Honda rdza przeraża, mały wybór jest civiców

Dauster i te silniki 0.9, 3 cylindry mnie nie przekonuje

Hybrydy raczej też odpadają to już kwestia budżetu, Camry byłaby super :)

 

Wiem, że marka jest sprawą drugorzędną i co będzie w dobrym stanie to trzeba będzie brać - kwestia zawężenia wyszukiwania.

 

Na razie najbliżej mi do Corolli 2017r 1.6 cm3 132 koni Prestige sedan

 

Edytowane przez nonsens11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj starszej Camry najlepiej z silnikiem 3.5 v6😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, nonsens11 napisał(-a):

Honda rdza przeraża

musiało się coś stać na przestrzeni ostatniej dekady, bo m

w mojej 16-o letniej nie jest wcale źle.

Jeszcze z dekadę wytrzyma.. 

Gorzej z silnikami w ostatnim czasie, ale chyba da się coś wybrać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, satanic napisał(-a):

Szukaj starszej Camry najlepiej z silnikiem 3.5 v6😀

Mało ich 

Edytowane przez nonsens11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.11.2023 o 11:52, nonsens11 napisał(-a):

Cześć, przymierzam się do zakupu nowego (dla mnie) samochodu. Jaki silnik/model polecacie. Tylko i wyłącznie benzyna. Chciałbym dołożyć LPG to też pytanie jaki silnik nadawałby się pod LPG. A teraz trochę wymagań:
- auto na trasy 90% trasa, 10% miasto (wygląda na to, że hybryda odpada)
- rocznik 2018+
- zakup na 8-10 lat
- najważniejsze kwota 60-70 tys.
- sedan/kombi - SUV odpada
- skrzynia automatyczna

 

 

Taki sobie kup.

- Zapłacisz połowę przeznaczonego budżetu.

- Dziesięć lat bezawaryjnej jazdy masz jak w banku.

- Silnik idealny do podłączenia gazu. 

- Ma automat i wszystko co niezbędne do komfortowej jazdy.

- Jest bardzo bezpieczny.

- Za dwa lata z automatu masz żółte blachy, co daje możliwość wjechania do centrum każdego miasta niezależnie od stref czystego powietrza. 

- Jak zrobisz mu polerkę i dobrze nałożysz ceramikę, to gwarantuję, że będzie wzbudzał zainteresowanie zdecydowanie większe niż najnowsze Porsche.

- No i za 10 lat sprzedasz go znacznie drożej niż teraz za niego zapłacisz. 

Aktualnie mam trzy samochody marki Volvo i między innymi jeden 945 i jest to mój najbardziej ulubiony samochód do codziennej jazdy. :)

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volvo-seria-900-swietny-stan-ID6FX6Yi.html

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy Hyundai Elantra po rabacie 82 000 pln, z wolnossącym 1,6 123KM  z 5-letnią gwarancją,

za jakiś czas dozbierasz kasę i założysz instalację LPG


JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, dziadek napisał(-a):

- Za dwa lata z automatu masz żółte blachy, co daje możliwość wjechania do centrum każdego miasta niezależnie od stref czystego powietrza. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volvo-seria-900-swietny-stan-ID6FX6Yi.html

No niestety nie. W Warszawie Konserwator Zabytków podniósł limit wieku do 35 lat. Podobnie jest w Krakowie. Poza tym dowalił kryterium mocno ograniczające - auto nie mogło być produkowane wielkoseryjnie (może to da się jakoś obejść).

Rozpoznawałem temat, bo sam chciałem swojego zarejestrować na żółte i nie da się, mimo że w przyszłym roku będzie miał 30 lat. Kto zarejestrował wcześniej i już ma, ten szczęśliwie może korzystać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się nie dziwię, zaczęła się robić wolna amerykanka z tym i ludzie na żółte blachy zaczęli przenosić zwykle Ople , VW, fordy, które ledwie skończyły 25 lat, a chwilę wcześniej były niewiele wartymi strupami. 

22 godziny temu, nonsens11 napisał(-a):

Dziękuję wszystkim za komentarze.

 

Tak wiem, że ciężko mieć wszystko (LPG i automat + rocznik) jednak jest to warunek konieczny (automat i benzyna) i to jest główny powód zmiany (aktualnie mam diesla z manualem ceed 2017).

 

Na razie najbliżej mi do Corolli 2017r 1.6 cm3 132 koni Prestige sedan

 

 

Mógłbyś wytłumaczyć w czym miałaby być lepsza benzyna od diesla do jazdy w trasie 90%? Co jest nie tak z Kia diesel na wspomniane warunki, w czym corolla 1.6 miałby przynieść ukojenie? 

 

Automat w trasie chyba też nie jest tak pomocny jak w mieście, chyba że korzystamy często z aktywnego tempomatu - ale Corolla 2017 tego nie ma przecież... Poza tym ta Corolla ma średnią skrzynie cvt, która wyje przy rozpędzaniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie brać kryterium wieku, to szukałbym Lexa CT lub RX (tak wiem SUV) ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.