gustaw6666 324 #14826 Napisano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) StaryWilk i Xpovoc oraz Trollu widzę, że merytorycznie rozjechaliście obu kolegów więc nic nie mam do dodania Pudzianowski powiedział bodajże jeszcze, że po co ma wydawać dwa razy więcej jeśli bez różnicy w jeździe może wydać mniej?!?!Po co, w imię czego?!Jako ciekawostkę dodam, że żółtego Hummera Pudziana osobiście stroiłem pod koniec 2006 roku. A instalację tam miał taką, że mimo iż to była już 4 generacja - to była "pożal się Boże" w stosunku do poziomu dzisiejszego. Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zibi8 442 #14827 Napisano 24 Sierpnia 2016 Temat gazu w aucie to temat rzeka...ile ludzi , tyle opini.Ja osobiscie nie lubie i nie używam lpg w swoich autach ,rozumiem firmy i niektórych użytkowników prywatnych.Ale nigdy nie zrozumiem ludzi posiadających "samochody klasyczne" na niedziele i wpakowany w takie "perelki" gaz. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #14828 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Z ciekawosci w jakich samochodach macie gaz i ile zrobiliscie km? butla z lpg w kole zapasowym czy w bagazniku? Nie rozumiem tez czemu broniac gaz nie bronicie tak zaciekle tanich podrobek markowych zegarkow? Przeciez np taki tissel za 1k jest 30x tanszy niz jego pierwowzor i tez pokazuje godzine, a wyglada niemal identycznie W linku ponizej znalazlem wypowiedz pudziana na temat lpg w jego hummerze i Mercedesie: http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=55194&wid=16726208 Ps. Samochody typu S500 nie sa stworzone do oszczedzania. To samochody w ktorych "czuc pieniadz", a nie smrod gazu Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez overrange 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo122 1316 #14829 Napisano 25 Sierpnia 2016 Z ciekawosci w jakich samochodach macie gaz i ile zrobiliscie km? butla z lpg w kole zapasowym czy w bagazniku?Nie rozumiem tez czemu broniac gaz nie bronicie tak zaciekle tanich podrobek markowych zegarkow? Przeciez np taki tissel za 1k jest 30x tanszy niz jego pierwowzor i tez pokazuje godzine, a wyglada niemal identycznie W linku ponizej znalazlem wypowiedz pudziana na temat lpg w jego hummerze i Mercedesie:http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=55194&wid=16726208Jesli chodzi o gaz to jest jeszcze kwestia ochrony srodowiska. W Krakowie kilku radnych pracuje na uchwala, ktora dawalaby specjalne bonusy dla sakochodow z lpg. Niestety mentalnosci sie nie przeskoczy, np zakaz wjazdu na parkingi podziemne, uzasadniany wiedza sprzed dwudziestu lat 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
etz 37 #14830 Napisano 25 Sierpnia 2016 mam LPG w citroenie c5 1.8 - dla mnie gaz to nie tylko oszczędność ale także kwestia psychlogiczna, leje zawsze do pełna, nie przeliczam jechać gdzieś nie jechać? a ile mi spali? itdButla w kole, nie jeżdzę dużo w trasy, głównie miasto, ale lpg zakładałem świadomie.Spalanie benzyny było 11l, gazu spala 13l. Rachunek chyba prosty. Sednem dyskusji jest post kolegi Ricardo:"Zawsze też można kupić dobre auto z v8, zagazować, a potem mieć głęboko gdzieś co inni sobie o tym myślą A komfort dobrego auta i dźwięk v8 ciężko czymkolwiek zastąpić" 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #14831 Napisano 25 Sierpnia 2016 W C5 itp samochodach zrozumiem. Bo to samochod na codzien dla ludzi. Ale np w cayenne wzbudza to we mnie smiech 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ricardo216 104 #14832 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) To śmiej się głośno, bo ja m. in. mam też lpg w cayenne z v8 edit: cytrynka to samochód na codzień dla ludzi, a porsche dla kogo jest? Nie może być na codzień? Czy nie jest dla ludzi? Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez ricardo216 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
foti 917 #14833 Napisano 25 Sierpnia 2016 nie, no śmieję się z tą zmianą.w dalszym cięgu nie wierze że auto które przejeżdza 10 tys rocznie nie ma nic do roboty w zawieszeniu po kilku latach.Moze jakbys w niemchcech mieszkał to tak.kupowałem kilka lat temu A6 c5 3.0 silnik ciężko wolno nie jeżdżę i nie rozwodze się nad autem. Przed kupnem w necie czytałem ze zawieszenie to się co chwila robi bo takie awaryjne. Przez ten czas miałem jeden wahacz do wymiany. Ta awaryjność to mit od tych co kupują komplet wahaczy po 200 zł uda zdziwieni po 5 kkm ze coś szwankuje. Zawsze kupowałem zawieszenie lemfoldera w każdym aucie jakie miałem i zawsze było mało do roboty. Wysłane z mojego SM-N910C 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #14834 Napisano 25 Sierpnia 2016 Glosno nie bede sie smial Dlugo juz masz lpg w tym cayenne? Kupiles z lpg czy montowales sam? Jakie oszczednosci? Piszac, auto dla ludzi mialem na mysli przecietnego Kowalskiego. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ricardo216 104 #14835 Napisano 25 Sierpnia 2016 Czy długo- najdłużej jak do tej pory z wszystkich moich aut- z 5 lat. Sam montowałem. Czy dużo jeżdżę? To trudne pytanie. Pewnie z dobrych kilkadziesiąt tys. km, ale rozkłada się to na kilka aut. Nie liczę oszczędności jak niektórzy, w sensie, że jak przejadę ileś km, to zwróci się instalacja, a w tym roku zaoszczędzę ileś tam zł. Po prostu jak najdzie mnie mnie w piątek wieczorem ochota skoczyć na weekend nad morze czy w góry, to mam komfort nie przejmowania się tym czy to "opłaca mi się". I spalanie na poziomie 25-30 litrów nie powoduje żadnego dyskomfortu psychicznego... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #14836 Napisano 25 Sierpnia 2016 Wiec w Twoim przypadku sie kalkuluje i Ci tego nie mam prawa bronic. Co nie zmienia faktu, ze nie chcialbym porsche w lpg. Moja mentalnosc mowi, ze nie wypada. Twoja z praktyki jak widze, ze sie oplaca. Oboje inaczej do tego podchodzimy poniewaz moje auto nie pali 20l, a Twoje tak i patrzysz na to inaczej. Jak ogolnie z eksploatacja takiego porsche i jaki masz nalatany przebieg calkowity? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiem 290 #14837 Napisano 25 Sierpnia 2016 Cała jatka przez 3 strony, po to, żeby na końcu wszyscy nawzajem uznali rację innych A tak serio, to też mógłbym mieć Cayenne w gazie i nie czułbym się gorszy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Master Yoda 2171 #14838 Napisano 25 Sierpnia 2016 . Co nie zmienia faktu, ze nie chcialbym porsche w lpg. Moja mentalnosc mowi, ze nie wypada.A jaka to mentalnosć, ktora zabrania jazdy samochodem z instalacją gazową?, pytam bo też może taką jestem "dotkniety' jezdzac na benzynie... 0 Pozdrawiam, Marek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ricardo216 104 #14839 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Pewnie dlatego teraz te auta tak tanio stoją, bo właśnie eksploatacja potrafi skutecznie wyleczyć. Wymiana oleju- dobre kilka stów, bo 9 litrów dobrego oleju + filtr + korek(trzeba każdorazowo wymieniać, bo jest jednorazowy) swoje kosztują. Wymiana przednich klocków z tarczami- na przyzwoite trzeba liczyć ok 2 tysiące. Oczywiście poza aso porsche. Kpl opon właśnie te minimum 3-5 tysięcy. Także spalanie przy tym to niewielkie i przewidywalne koszty. A jak padnie coś poważniejszego... szkoda gadać, bo bezawaryjność tych aut nie jest tak legendarna jak kiedyś i nie dotyczy to tylko cayenne Długo nim jeżdże i lubię go, ale jak będę kiedyś zmieniał, to raczej pójdę w stronę innej marki...edit: i pewnie to coś będzie z dużym, mocnym silnikiem i wstawię lpg Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez ricardo216 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akism 435 #14840 Napisano 25 Sierpnia 2016 Cayenne to tak naprawdę touareg w zmienionej budzie.Cała obsługa i części może być robiona w ASO VW .Bez przesady z kosztami utrzymania.Te auta są produkowane w tej samej słowackiej fabryce ..Jedyne co to Porsche podrasowało skrzynię biegów na 8 stopniową(Turek 6 biegów) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #14841 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) S500 nie jest od oszczędzania? Ok. Tylko po jakiego wacka jest 500 skoro piniondz czuć w S600? O CDI w S klasie już nawet nie wspominam. Slabe masz argumenty. Idąc tym tokiem rozumowania 911 powinno wystepowac tylko w wersji turbo i gt - w zaleznosci czy ktos chce N/A czy silnik z gwizdkiem. Rzuć argument broniący zwykla carrere skoro ma byc czuc piniondz a wychodzisz na biedaka bo nie stac Cie na turbo... Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez trollu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #14842 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Master czy ja napisalem, ze moja mentalnosc zabrania jazdy samochodem w gazie? Osiem, tak to wyglada lecz ja pisalem o swoich odczuciach i wrazeniach. Nikomu nie bronie miec lpg bo to kazdego wlasnego decyzja czy jezdzi lpg, pb czy on. Temat zaczal sie od tego, ze fajnie kupic v8 w lpg dla osiagow i dzwieku a lpg bo oszczednosci. A ja tylko pisze, ze auta pokroju v8 nie sa dla ludzi ktorzy szukaja oszczednosci poniewaz koszta ekploatacji nie pozwola oszczedzic. Ricardo tez lubie mocne auta trollu s500 od s600 rozni sie tylko brakiem turbin. Jest mniej awaryjne zarazem Ps. Prosilem by kazdy z Was napisal mi czym jezdzi w lpg i jakie ma z tego oszczednosci. A poki co zrobil to jedynie kolega z C5 w lpg i ricardo. Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez overrange 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ricardo216 104 #14843 Napisano 25 Sierpnia 2016 Cayenne to tak naprawdę touareg w zmienionej budzie.Cała obsługa i części może być robiona w ASO VW .Bez przesady z kosztami utrzymania.Te auta są produkowane w tej samej słowackiej fabryce ..Jedyne co to Porsche podrasowało skrzynię biegów na 8 stopniową(Turek 6 biegów)I tak i nie. Jest trochę elementów wspólnych- o nich właśnie pisałem- klocki, tarcze, części zawieszenia- to jest stosunkowo niedrogie. Natomiast rzeczy niestandaryzowane potrafią mocno zaskoczyć. Nie zmienia to faktu, że w tym aucie normalny, standardowy serwis/wymiana może kosztować tyle co np kapitalny remont silnika w innym aucie.Ale to ogólnie bywa zmorą w nowoczesnych autach- mnóstwo elektroniki i czasem wręcz kosmiczne technologie... które w codziennym użytku niekoniecznie się sprawdzająPs. Prosilem by kazdy z Was napisal mi czym jezdzi w lpg i jakie ma z tego oszczednosci. A poki co zrobil to jedynie kolega z C5 w lpg i ricardo.Aha- w domu mamy też octavię combi(oczywiście z lpg )- super auto, choć też trzeba je będzie kiedyś w końcu zmienić.A w firmie mamy też auta z benzyniakami, ale i diesle. I w sumie nie wiem które auto najbardziej lubię. Ale wiem na których najbardziej jakościowo się zawiodłem- i są to porsche i mercedes 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #14844 Napisano 25 Sierpnia 2016 Pod jakim wzgledem sie zawiodles? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #14845 Napisano 25 Sierpnia 2016 Cayenne to tak naprawdę touareg w zmienionej budzie.Cała obsługa i części może być robiona w ASO VW .Bez przesady z kosztami utrzymania.Te auta są produkowane w tej samej słowackiej fabryce ..Jedyne co to Porsche podrasowało skrzynię biegów na 8 stopniową(Turek 6 biegów)W tym konkretnym przypadku chyba podstawowa różnica to,,,, silnik? I koszty zupełnie inne. Nawet chyba do V8 Audi występującego w Tuaregu, 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ricardo216 104 #14846 Napisano 25 Sierpnia 2016 Jakościowym, ale nie chce mi się już rozpisywać, bo z komórki piszę. W dodatku jestem na urlopie, więc już czas wskoczyć do basenu, a nie marnować czas siedząc na forum Miłego dzionka panowie- pewnie potem zajrzę 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eugeniusz Szwed 1447 #14847 Napisano 25 Sierpnia 2016 Za chwilę cała ta nasza dyskusja o V6, V8, czy gazie, pójdzie do muzeum Świat pędzi przed siebie, a w jego krwiobiegu krążą pieniądze i czy tego chcemy czy nie pewnie już niedługo nawet u nas zaczniemy jeździć "melexami" A, takie obrazki będą czymś jak najbardziej normalnym. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #14848 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Calkiem przyjemne te melexy! Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez overrange 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #14849 Napisano 25 Sierpnia 2016 Nie narzekałbym. Wygląda super i podobno świetnie jeździ. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jash #14850 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Takie obrazki u nas za 20-30 lat a Tesla świetna, gdyby nie ten tablet na środku deski rozdzielczej, który wygląda tragicznie Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez Jash 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach