Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

O problemach Volvo słychać na YT, także na amerykańskich kanałach. W zasadzie wyleczyłem się z zauroczenia T8. Jedyna wątpliwość dotyczy sposobu wyłączania "pikacza kilometrowego" w Toyocie. Jak wyjdzie, że będzie to wymagać PIĘCIU czynności i nie da się tego łatwo wyłączyć (a podobno się da), to będzie "zabawa" od nowa. Na szczęście da się to nie tylko zrobić w Volvo, ale i Hyundaiu Santa Fe, a ten ostatni poza rozmiarem (duży) zrobił na mnie dobre wrażenie. Jakby co — pierwszy rezerwowy. 


i dobrze, nowe Volvo pozostawia duzo do zyczenia. Testowalem (tu mowie o kilku tys zrobionych km danym modelem) XC60 T8, XC60 T6, S90 T8, XC40, C40,  XC90 sprzed liftu i… Volvo rozczarowuje mocno. T8 nie jest niczym szczegolnym i nawet w wersji ponad 400 konnej nie jezdzi to poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Paweł Bohacz napisał(-a):


i dobrze, nowe Volvo pozostawia duzo do zyczenia. Testowalem (tu mowie o kilku tys zrobionych km danym modelem) XC60 T8, XC60 T6, S90 T8, XC40, C40,  XC90 sprzed liftu i… Volvo rozczarowuje mocno. T8 nie jest niczym szczegolnym i nawet w wersji ponad 400 konnej nie jezdzi to poprawnie.

Jakie wychwyciłeś usterki w XC 60 T8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Jakie wychwyciłeś usterki w XC 60 T8?


- Zauwazalne dolaczanie sie tylnego napedu.
- Nowy system oparty na androidzie, ktory potrafi sie wylaczac, zamrazac, nie dzialac na dotyk.
- Bardzo ograniczone mozliwosci ustawienia ekranu glownego.
- Brak mozlowscii ustawienia zawieszenia pneumatycznego. Zawieszenie ustawia sie do wybranego trybu jadzdy i tyle. Czyli w trybie Power masz utwardzone i obnizone zawieszenie. Jesli chcialbys miec pelna moc i komfortowe zawieszenie to musisz kupic inny samochod.
- Kiepskie swiatla w porownaniu do konkurencji
- Jak na 455KM to osiagi pozostawiaja troche do zyczenia
- Problem z dzialaniem aplikacji - nie dalo sie ustawic temperatury zdalnie
- kiepska kamera 3D

Jesli rozwazalbym Volvo to jeszcze z systemem Senus, te oparte na Androidzie sa straszne. 

Bardziej szczegolowo to musialbys zlalezc moj maly opis, ktory opelnilem po testach XC60tki T8 (mozesz tez dodac sobie ten o s90 T8) :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Paweł Bohacz napisał(-a):


- Zauwazalne dolaczanie sie tylnego napedu.
- Nowy system oparty na androidzie, ktory potrafi sie wylaczac, zamrazac, nie dzialac na dotyk.
- Bardzo ograniczone mozliwosci ustawienia ekranu glownego.
- Brak mozlowscii ustawienia zawieszenia pneumatycznego. Zawieszenie ustawia sie do wybranego trybu jadzdy i tyle. Czyli w trybie Power masz utwardzone i obnizone zawieszenie. Jesli chcialbys miec pelna moc i komfortowe zawieszenie to musisz kupic inny samochod.
- Kiepskie swiatla w porownaniu do konkurencji
- Jak na 455KM to osiagi pozostawiaja troche do zyczenia
- Problem z dzialaniem aplikacji - nie dalo sie ustawic temperatury zdalnie
- kiepska kamera 3D

Jesli rozwazalbym Volvo to jeszcze z systemem Senus, te oparte na Androidzie sa straszne. 

Bardziej szczegolowo to musialbys zlalezc moj maly opis, ktory opelnilem po testach XC60tki T8 (mozesz tez dodac sobie ten o s90 T8) :) 

"Masowe" ostrzeżenia przed XC 60 ostudziły moje zapały. Wolę jednak mniej ryzykowne marki. Dzięki za informacje. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paweł Bohacz napisał(-a):


Na co sie finalnie zdecydowales?

Jestem praktycznie zdecydowany na nowy model RAV4. Pozostały dwie małe wątpliwości: o ile zdrożeje w stosunku do modelu schodzącego i kwestia wyłączenia "pikacza kilometrowego". Najbardziej podoba mi się wersja Woodland, ale jak zwykle musi być utrudnienie — niedostępna w UE. Z kolei trochę gorszy odpowiednik europejski Adventure, tylko HEV a ja jednak chcę PHEV-a. Pozostaje więc wersja GR Sport, która też mi się podoba, albo zwykła, której grill, jak na mój gust, zbytnio "elektryczny". Zapisy we wrześniu a odbiór około marca. Co ciekawe, to takie trochę kupowanie kota w worku, bo egzemplarze pokazowe najwcześniej w grudniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest naczelna zasada - nigdy nie kupuj samochodu z pierwszego roku produkcji. Ja to rozciągam na 2 lata. Zawsze wyjdą jakieś niedoróbki, które najpewniej będą poprawione w procesie produkcji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Paweł Bohacz napisał(-a):


- Zauwazalne dolaczanie sie tylnego napedu.
- Nowy system oparty na androidzie, ktory potrafi sie wylaczac, zamrazac, nie dzialac na dotyk.
- Bardzo ograniczone mozliwosci ustawienia ekranu glownego.
- Brak mozlowscii ustawienia zawieszenia pneumatycznego. Zawieszenie ustawia sie do wybranego trybu jadzdy i tyle. Czyli w trybie Power masz utwardzone i obnizone zawieszenie. Jesli chcialbys miec pelna moc i komfortowe zawieszenie to musisz kupic inny samochod.
- Kiepskie swiatla w porownaniu do konkurencji
- Jak na 455KM to osiagi pozostawiaja troche do zyczenia
- Problem z dzialaniem aplikacji - nie dalo sie ustawic temperatury zdalnie
- kiepska kamera 3D

Jesli rozwazalbym Volvo to jeszcze z systemem Senus, te oparte na Androidzie sa straszne. 

Bardziej szczegolowo to musialbys zlalezc moj maly opis, ktory opelnilem po testach XC60tki T8 (mozesz tez dodac sobie ten o s90 T8) :) 

Broń Boże nie chcę wchodzić w dyskusję, natomiast widać tutaj jak wiele rzeczy jest bardzo subiektywnych. Dla mnie np. kamera 3d jest lepsza niż w nowym Q8, osiągi dla mnie są wystarczające (ale ja jeżdżę jak emeryt 😂), ekran zawiesił mi się może z 3 razy od września ubiegłego roku (a może mniej).

Dla porównania kolega z firmy ma A7 50TDI i musiał ustawiać w nim kierownicę (jak była prosto to koła nie były) i chyba 2 lub 3 razy jeździł z webasto do serwisu. Mam wrażenie, że w dzisiejszych samochodach 90% zależy od danego egzemplarza, a nie od modelu (może lexus jest chlubnym wyjątkiem, nie wiem jak w Ferrari, Rollsie i Bentleyu 😉)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne, żeby w praktycznie nowym samochodzie konieczne było ustawianie geometrii. Generalnie trudno dzisiaj kupić samochód marki, która nie ma złych opinii. A to silnik, a to skrzynia biegów, a to krzywa kierownica, itd. itp. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo dziś są dostawcy. Każdy kupuje od każdego, liczy się jak najniższy koszt, premie dla menadżerów i kolumny arkuszy kalkulacyjnych. Firmy obrosły w piórka, wydają miliony na menadżerów i ich przywileje, a wystarczyłoby wywalić połowę z nich, to druga połowa wzięłaby się do roboty. Służbowe samochody, laptopy, komórki, bilety do kina czy na siłownię. Kto rozsądny tak prowadzi biznes? Dziś jak się kupuje mercedesa, to połowa części jest z peugeota czy innego geely. Nie ma się co oszukiwać, znam trochę te firmy od podszewki i widzę jak to działa. No i oczywiście samobójcza decyzja o przejściu na elektryki i zakaz rejestracji spalinówek. Europa będzie miała elektryczne auta, koszty ich serwisowania wywalone w kosmos, i do tego dojdzie masa bezrobotnych pracowników zlikwidowanych zakładów produkcyjnych. A syfiaste powietrze też będzie, bo reszta świata w nosie ma ekologię.

 

A dodatkowo z geometrią to jest tak, że ja w sowich autach co chwila muszę ustawiać, bo zanim dojadę do domu, to mam drogę w takim stanie, że strach jechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Olo_H napisał(-a):

Broń Boże nie chcę wchodzić w dyskusję, natomiast widać tutaj jak wiele rzeczy jest bardzo subiektywnych. Dla mnie np. kamera 3d jest lepsza niż w nowym Q8, osiągi dla mnie są wystarczające (ale ja jeżdżę jak emeryt 😂), ekran zawiesił mi się może z 3 razy od września ubiegłego roku (a może mniej).

Dla porównania kolega z firmy ma A7 50TDI i musiał ustawiać w nim kierownicę (jak była prosto to koła nie były) i chyba 2 lub 3 razy jeździł z webasto do serwisu. Mam wrażenie, że w dzisiejszych samochodach 90% zależy od danego egzemplarza, a nie od modelu (może lexus jest chlubnym wyjątkiem, nie wiem jak w Ferrari, Rollsie i Bentleyu 😉)

Po to jest forum dyskusyjne, żeby rozmawiać – ale też żeby nie wprowadzać ludzi w błąd.

Jak czytam te bzdury wypisywane przez Pawła @Paweł Bohacz, to ręce opadają. Skąd ty bierzesz te informacje? Bo na pewno nie z użytkowania aktualnych modeli. Ja jeżdżę XC90 od 4 lat, obecnie mam nowy egzemplarz od maja, i jedyne, co realnie można mu zarzucić, to ograniczona możliwość personalizacji ustawień oraz fakt, że system multimedialny na początku potrafił się przywiesić – co zresztą zostało rozwiązane po aktualizacji przy serwisie. Poza tym: absolutnie nic się z autem nie dzieje.

Jeśli chcesz pisać o samochodzie, to rób to rzetelnie – a nie powielaj opinie sprzed dekady. To, co piszesz o wyraźnym dołączaniu tylnego napędu, to mit z czasów pierwszych generacji hybryd. Dziś tego problemu już po prostu nie ma – i każdy, kto naprawdę jeździ nowym Volvo, doskonale o tym wie.

Zanim kolejny raz wrzucisz coś takiego, zrób porządny rekonesans. Serio. Bo takie komentarze szkodzą – nie tylko wizerunkowi marki, ale też wprowadzają w błąd potencjalnych nabywców. A prawda jest taka, że wbrew temu, co napisał jeden z kolegów, Volvo faktycznie rozwiązuje problemy swoich aut. Inaczej nie utrzymałoby się na rynku.

A że obecnie nad marką trzymają łapę Chińczycy – tym bardziej nie ma mowy, żeby takie buble były codziennością dla volviarzy. Tego po prostu nie ma


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mandaryn44 napisał(-a):

 No i oczywiście samobójcza decyzja o przejściu na elektryki i zakaz rejestracji spalinówek. Europa będzie miała elektryczne auta, koszty ich serwisowania wywalone w kosmos, i do tego dojdzie masa bezrobotnych pracowników zlikwidowanych zakładów produkcyjnych. A syfiaste powietrze też będzie, bo reszta świata w nosie ma ekologię.

 

 


Moim zdaniem to skuteczny lobbing a nie samobójcze decyzje.

Czyj lobbing nie trzeba się zbyt mocno zastanawiać.

 

Edytowane przez Remy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Remy napisał(-a):


Moim zdaniem to skuteczny lobbing a nie samobójcze decyzje.

Czyj lobbing nie trzeba się zbyt mocno zastanawiać.

 

Czyj? Bo ja serio nie mogę sobie tego wytłumaczyć.

Co do Rav4, to raczej bezpieczny wybór (nawet najnowszej generacji). Tyle tylko, że to straszny brzydal... no i ten środek. Volvo zjada tutaj Toyotę na śniadanie (choć i u nich widać oszczędności).

Sam, im dłużej się zastanawiam, tym bardziej nic nie wiem, najrozsądniej olać fanaberie i nic nie kupować🤭

Jeszcze co prawda wizyta w MB i oglądanie GLC w planach.

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, XoneX napisał(-a):

jest naczelna zasada - nigdy nie kupuj samochodu z pierwszego roku produkcji. Ja to rozciągam na 2 lata. Zawsze wyjdą jakieś niedoróbki, które najpewniej będą poprawione w procesie produkcji. 

Wiem, że nowy model może mieć jakieś niedoróbki, ale Toyota/Lexus raczej nie słyną z problemów z jakością, a i 10 lat gwarancji daje większy luz przy zakupie. Jak dla mnie słabo wizerunkowo wyglądają dwa lata gwarancji wliczonej w cenę samochodu a płacenie za kolejne 2-3 lata iluś tam tysięcy, tylko negatywne wrażenie pogłębia. A samochód chcę mieć nowy na wiosnę '26. Nie będę czekał aż do 2028. 

52 minuty temu, Keniutek napisał(-a):

Czyj? Bo ja serio nie mogę sobie tego wytłumaczyć.

Co do Rav4, to raczej bezpieczny wybór (nawet najnowssej generacji). Tyle tylko, że to straszny brzydal... no i ten środek. Volvo zjada tutaj Toyotę na śniadanie (choć i u nich widać oszczędności).

Sam, im dłużej się zastanawiam, tym bardziej nic nie wiem, najrozsądniej olać fanaberie i nic nie kupować🤭

Jeszcze co prawda wizyta w MB i oglądanie GLC w planach.

Wygląd to kwestia dyskusyjna, mnie się akurat podoba. A poza tym ma dla mnie kilka istotnych zalet. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Jestem praktycznie zdecydowany na nowy model RAV4. Pozostały dwie małe wątpliwości: o ile zdrożeje w stosunku do modelu schodzącego i kwestia wyłączenia "pikacza kilometrowego". Najbardziej podoba mi się wersja Woodland, ale jak zwykle musi być utrudnienie — niedostępna w UE. Z kolei trochę gorszy odpowiednik europejski Adventure, tylko HEV a ja jednak chcę PHEV-a. Pozostaje więc wersja GR Sport, która też mi się podoba, albo zwykła, której grill, jak na mój gust, zbytnio "elektryczny". Zapisy we wrześniu a odbiór około marca. Co ciekawe, to takie trochę kupowanie kota w worku, bo egzemplarze pokazowe najwcześniej w grudniu. 

Całkiem dobry wybór. Tylko zamów sobie jakieś dodatkowe zabezpieczenia. Może być popularny wśród złodziei.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, facecik napisał(-a):

Całkiem dobry wybór. Tylko zamów sobie jakieś dodatkowe zabezpieczenia. Może być popularny wśród złodziei.

 

W toyotach standardem jest zabezpieczenie na bazie BLE - Meta. Ewentualnie Vodafone Pro.

Niby dalej da się prosto ukraść samochód - wystarczy repeater sygnału od pastylki BLE, ale zawsze to jakieś utrudnienie.
Wydaje mi się, że większość skradzionych samochodów Toyoty nie miało tego, bo ktoś zaoszczędził kilkaset zł na to zabezpieczenie. ;)

Wg aktualnego cennika to kosztuje 690 zł.


FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, machlo napisał(-a):

 

W toyotach standardem jest zabezpieczenie na bazie BLE - Meta. Ewentualnie Vodafone Pro.

Niby dalej da się prosto ukraść samochód - wystarczy repeater sygnału od pastylki BLE, ale zawsze to jakieś utrudnienie.
Wydaje mi się, że większość skradzionych samochodów Toyoty nie miało tego, bo ktoś zaoszczędził kilkaset zł na to zabezpieczenie. ;)

Toyty, KIE i szpica koreańska to samochide, które są kradzione na potęgę.

Warto założyć dodatkowe zabezpieczenie takie jak np Can Code.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, machlo napisał(-a):

 

W toyotach standardem jest zabezpieczenie na bazie BLE - Meta. Ewentualnie Vodafone Pro.

Niby dalej da się prosto ukraść samochód - wystarczy repeater sygnału od pastylki BLE, ale zawsze to jakieś utrudnienie.
Wydaje mi się, że większość skradzionych samochodów Toyoty nie miało tego, bo ktoś zaoszczędził kilkaset zł na to zabezpieczenie. ;)

Wg aktualnego cennika to kosztuje 690 zł.

Sam się zastanawiam czy nie zrezygnować z tego (Vodafone), bo właśnie kończy mi się darmowy abonament. Użytkownicy ESów zgłaszali w grupie problemy z odpalaniem auta własie przez to zabezpieczenie. U mnie zostaje jeszcze fizyczna blokada skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, facecik napisał(-a):

Całkiem dobry wybór. Tylko zamów sobie jakieś dodatkowe zabezpieczenia. Może być popularny wśród złodziei.

Dziękuję. Przewiduję jeszcze jeden dodatkowy oprócz cennikowego. 

9 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Toyty, KIE i szpica koreańska to samochide, które są kradzione na potęgę.

Warto założyć dodatkowe zabezpieczenie takie jak np Can Code.

Co to za zabezpieczenie i ile kosztuje?

8 minut temu, facecik napisał(-a):

Sam się zastanawiam czy nie zrezygnować z tego (Vodafone), bo właśnie kończy mi się darmowy abonament. Użytkownicy ESów zgłaszali w grupie problemy z odpalaniem auta własie przez to zabezpieczenie. U mnie zostaje jeszcze fizyczna blokada skrzyni.

Też słyszałem, że booster przez to bywa potrzebny. Mnie stalowa "laga" kiedyś uratowała przed stratą i to było prawie 30 lat temu, gdy ubezpieczenia od kradzieży nie miałem wykupionego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam META i działa ok - jedyna niedogodność to wymiana baterii co rok. Abonamentu nie ma.


FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, machlo napisał(-a):

Ja mam META i działa ok - jedyna niedogodność to wymiana baterii co rok. Abonamentu nie ma.

Możesz rozwinąć temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.