Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Darecki - Xaviera, który zapewne wie wszystko o Avensisach urzecze Twoja historia.

Ja pisałem kiedyś - w tym samym temacie - historia o tyle mogąca urzec, że nie na podstawie wieści gminnej a na podstawie kłopotów z flotą 50 Avensisów. 50 kupionych na próbę, bo wówczas było w owej flocie ponad 1000 samochodów, głównie Opli i VW. Na próbie się skończyło. Pwenie z powodu danych od sprytnych Niemców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pisałem kiedyś - w tym samym temacie - historia o tyle mogąca urzec, że nie na podstawie wieści gminnej a na podstawie kłopotów z flotą 50 Avensisów. 50 kupionych na próbę, bo wówczas było w owej flocie ponad 1000 samochodów, głównie Opli i VW. Na próbie się skończyło.

To jeszcze podaj jaka firma w kraju ma we "flocie" 1000 samochodów osobowych w wersjach z silnikami powyżej 1800 cm. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Polskim przypadku będą to zapewne żółte ''Anioły Śmierci'' , będzie po kosztach i pic na wodę fotomontaż...już widzę tych fachowych Aniołów od młotka i przecinaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze podaj jaka firma w kraju ma we "flocie" 1000 samochodów osobowych w wersjach z silnikami powyżej 1800 cm. :rolleyes:

Novartis group (Novartis, Sandoz, Ciba Vision, a gdy tam pracowałem jeszcze Alima Gerber) Jeden Prezes, jeden zarządca floty w 100% własnej. 0 leasingu, 0 usług flotowych, a aut było może i ponad 2000. Poza tym gdzie napisałem, że powyżej 1800? Akurat Avensisy były 1,6. Ale owszem Vectry były 1.9, 2.0, 2.2 i 3.2, Passaty 2.0,

Świat jest pełen wszystkowiedzących, drwiących z innych, buńczucznych niedowiarków przekonanych o swojej nieomylności. Źle tacy mają, źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świat jest pełen wszystkowiedzących, drwiących z innych, buńczucznych niedowiarków przekonanych o swojej nieomylności. Źle tacy mają, źle.

Właśnie. Powinieneś wyciągnąć z tego wnioski w stosunku do siebie. Zwłaszcza powołując się na dane, których nie da się zweryfikować.

Raporty TUV są robione na podstawie przebadanych setek tysięcy samochodów, a nie 50 czy 1000. Przeważnie prywatnych, a nie "firmowych". Są powszechnie dostępne. To raz.

A dwa... Przykładowo można wyposażyć wojsko i policję w Omegi i Rolexy lub jeszcze lepszy sprzęt. Co z tego, że świetny - jak będą się skarżyć, że awaryjny i kosztowny w naprawach, a Casio g-shock będzie lepszy! Jest takie powiedzenie "g... chłopu nie zegarek". Znasz?

Trzy:

"Oto dziesięć najbardziej niezawodnych modeli używanych jako auta służbowe:

 

1. Honda Civic

2. BMW serii 3

3. Honda Jazz

4. Honda Accord

5. BMW serii 5

6. Audi A4

7. Mercedes klasy C

8. Mini

9. Toyota Avensis

10. Volkswagen Golf"

http://www.autokrata.pl/artykul/najbardziej-niezawodne-auta-subowe-7860

Edited by XAVIER7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy przesiadam się na diesla i mam wahacza, co mu lać i dlaczego? Normalnego ON czy droższego V-Power/Ultimate/Gold itp. Jedne serwisy mówią, że lepiej dla trwałości silnika lać zwykłego inne, że wzbogacone...


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy przesiadam się na diesla i mam wahacza, co mu lać i dlaczego? Normalnego ON czy droższego V-Power/Ultimate/Gold itp. Jedne serwisy mówią, że lepiej dla trwałości silnika lać zwykłego inne, że wzbogacone...

 

Kupując te drozsze, masz większe prawdopodobieństwo kupić po prostu przyzwoite paliwo. Róznicy w osiągach to pewnie duzej nie zauważysz, ale silnik mniej kopci no i w ogóle dla układu paliwowego lepiej. Tak przynajmniej powinno być :lol:

Ja tam leję te "lepsze" i póki co problemów nie miałem.

 

Podziel się wrazeniami po przesiadce :)

Edited by chronofil

Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy przesiadam się na diesla i mam wahacza, co mu lać i dlaczego? Normalnego ON czy droższego V-Power/Ultimate/Gold itp. Jedne serwisy mówią, że lepiej dla trwałości silnika lać zwykłego inne, że wzbogacone...

 

Ja i tak bym lał zwykłego, nigdy nie zauważyłem różnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakiej firmy diesel ??? PSA czy niemiecki ?

 

FIAT/GM

 

Podziel się wrazeniami po przesiadce :)

 

Zmieniłem auto 3,83m na 4,63m, 260l bagażnika na 500l, moc 75km na 150km, benzynę na diesla, więc nie ma porównania, auto jest lepsze we wszystkim, no może poza łatwością zaparkowania samochodu :lol:


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam co prawda benzynke i leje zwykłą 95 ale z dobrych stacji (BP, Shell, Orlen...) Słyszałem, że te niby lepsze po pierwsze nie poprawiają osiągów, a po drugie dodają do nich sporo uszlachetniaczy i dodatków płuczących co może nie być zbyt dobre dla silnika. Silnik z biegiem czasu zużywa się i jakoś uszczelnia nagarem :) np. przy zmianie aleju mineralnego na syntetyczny widać w czym rzecz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darek, ja tez leję na dobrych i ciągle tych samych, ale po prostu nie wiem, którą lać, chyba zostanę przy zwykłym ON :)


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem auto 3,83m na 4,63m, 260l bagażnika na 500l, moc 75km na 150km, benzynę na diesla, więc nie ma porównania, auto jest lepsze we wszystkim, no może poza łatwością zaparkowania samochodu :)

 

Chodziło mi o wrażenia diesel-benzyna. Ja po przesiadce na diesla przez pierwsze dni "wyjeżdżałem" niższe biegi. Drażniło mnie, że te biegi takie krótkie - przyciskm gaz i za chwilę mam maksymalne obroty.

Ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i polubiłem diesla.

Teraz np, kiedy jadę benzynowym, drażni mnie, że przy 2000obr/min silnik ledwo żyje :)


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem 2.4

strasznie plastikowy ale jednocześnie klimatyczny.

 

Po dwóch miesiącach upolowałem :-) wersja Limited 2.0 automat. Bardzo miłe autko - najważniejsze, że Żona zadowolona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko benzyna.

Jakoś nie mogę przyzwyczaić się do diesla i zazwyczaj wybieram jazdę benzyniakiem. Głównie przez "krótkie biegi"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel vs. Benzyna. Zawsze benzyna. Diesel pomimo że nie mogę mu nic zarzucić nie daje mi takiej przyjemności z jazdy, ot samochód. Pomijam już fakt że co ciekawsze pojazdy występują tylko w benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Le Mans wygrywaja Diesle...

 

No tak trzylitrowe uturbione diesle wygrywają z dwulitrowymi benzyniakami bez sprężarek. Tak mniej więcej to wygląda. Le Mans to wyścigi ustawione pod ropniaki, więc argument to słaby. Nie wiem jak można porównywać benzyne i diesla w takim układzie? Bez turba diesel nie istnieje a benzyna z turbiną i o tej samej pojemności co ropniak zamiata każdym sadzomiotem.

Na marginesie w Le Mans powinna być jeszcze konkurencja kto najmniej spali paliwa;) Jak wyścigi to wyścigi!

Edited by Hank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o wrażenia diesel-benzyna. Ja po przesiadce na diesla przez pierwsze dni "wyjeżdżałem" niższe biegi. Drażniło mnie, że te biegi takie krótkie - przyciskm gaz i za chwilę mam maksymalne obroty.

Ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i polubiłem diesla.

Teraz np, kiedy jadę benzynowym, drażni mnie, że przy 2000obr/min silnik ledwo żyje :)

 

Jakoś nie miałem z tym problemu :)


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednym z waznych argumentow przy wyborze auta z silnikiem diesla jest niskie spalanie a raczej mala amplituda wachan przecietna jazda vs korki czy dynamiczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednym z waznych argumentow przy wyborze auta z silnikiem diesla jest niskie spalanie a raczej mala amplituda wachan przecietna jazda vs korki czy dynamiczna.

 

I duży moment przy niskich obrotach a co za tym idzie przyjemność z jazdy :rolleyes:


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le Mans to wyścigi ustawione pod ropniaki, więc argument to słaby. Nie wiem jak można porównywać benzyne i diesla w takim układzie?

 

Tak czulem, ze to "UKŁAD" ustawia wyscigi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś nie miałem z tym problemu :rolleyes:

 

Czasami jeżdżę moją turbo benzyną. Czasami żony też turbo tyle, że dieslem. Nie mam problemu z przestawieniem się z jednym drobnym wyjątkiem. Dieselek często gaśnie mi przy ruszaniu . Jak ruszę ze dwa razy to się przestawiam ale średnio fajne uczucie.

 

Paliwo jedynie na dobrych stacjach a rodzaj paliwa na zmianę raz lepsze raz gorsze, choć nie wiem czy to coś daje. Przy dieslu na paliwo uważam zdecydowanie bardziej, łatwiej o uszkodzenie, naprawy droższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.