loco50 20590 #30976 Napisano 19 Grudnia 2020 Ja do wielosezonowych gumek mam stosunek😁 zdystansowany. Jak coś jest do wszystkiego to znaczy, że do niczego. W tym moim Rangerze miałem z fabryki jakieś Goodyeary wielosezonowe i na pierwszej ślizgawicy jazda była ze ściśniętymi pośladkami. Założyłem Nokiany WR SUV 3 i zupełnie inna bajka. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iko 618 #30977 Napisano 19 Grudnia 2020 Wielosezony w dużych autach SUV i terenowych się pewnie gorzej sprawdzają - to trzeba zobaczyć w testach. Jestem z natury sceptyczny wobec takich wyglaszanych tezach typu powyżej. Założyłeś i jechałeś po tym samym odcinku? W tej samej temperaturze? Nawierzchni? Z tą samą prędkością? Nawet jak odpowiesz na każde pytanie Tak, ja nie uwierzę. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #30978 Napisano 19 Grudnia 2020 (edytowane) 6 godzin temu, loco50 napisał: Ja do wielosezonowych gumek mam stosunek😁 zdystansowany. Jak coś jest do wszystkiego to znaczy, że do niczego. W tym moim Rangerze miałem z fabryki jakieś Goodyeary wielosezonowe i na pierwszej ślizgawicy jazda była ze ściśniętymi pośladkami. Założyłem Nokiany WR SUV 3 i zupełnie inna bajka. Porównujesz jabłka z gruszkami. Piszemy o standardowych osobówkach FWD, a Ty podajesz przykład pickupa. Ponadto w Rangerze miałeś pewnie fabrycznie opony całoroczne, ale z bieżnikiem H/T (lub nawet A/T), a założyłeś teraz 100% szosowe opony zimowe. My zaś piszemy o całorocznych oponach szosowych. Warto wgryźć się nieco w temat dyskusji zanim coś się napisze. 🙂 Edytowane 19 Grudnia 2020 przez memento mori 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loco50 20590 #30979 Napisano 19 Grudnia 2020 Z pewnością masz racje, zwłaszcza jak jeszcze podkreślisz to dość obcesowym wpisem. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo122 1316 #30980 Napisano 19 Grudnia 2020 @loco50Silnik w Twoim Fordzie z jaką skrzynia jest skojarzony? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czujnik 584 #30981 Napisano 19 Grudnia 2020 kupilem w nl duzego suva z fabrycznymi goodyearami 4season i po 2latach nadal jestem zadowolony warto brac pod uwage ze tu nie ma praktycznie sniegu i jezdzi sie duzo wolniej niz w niemczech w zeszlym roku na wiosne bylem na nartach we francji i wysoko po sniegu jezdzilo sie calkiem niezle ale wtedy opony byly prawie nowe teraz mam ponad 40tys przebiegu i dojade jeszcze max 10tys i wymiana poprzednio mialem tez spore auto i zywot opon letnich i zimowych byl mniej wiecej 50tys przebiegu tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng #30982 Napisano 19 Grudnia 2020 W zasadzie do wszystkich aut pomiędzy 100 -200 KM z napędem na przód, jeżdżących po polskich drogach, dobre opony całoroczne będą OK. Do mocniejszych (zwłaszcza tylnonapędowych) raczej dobre zimowe. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #30983 Napisano 19 Grudnia 2020 (edytowane) 18 minut temu, loco50 napisał: Z pewnością masz racje, zwłaszcza jak jeszcze podkreślisz to dość obcesowym wpisem. Eee tam, przestań się mazać, lepiej sprawdź sobie co tam dokładnie kupiłeś z tym Rangerem 😉 Kiedyś do Rangera dawali na pierwszy montaż całoroczne Goodyeary Wrangler i były to właśnie opony typy AT, ale to było chyba tylko w topowych wersjach. Ford ma umowę z Goodyerem i od kilku lat opcjonalnie daje ich opony całoroczne na pierwszy montaż. W popularnych osobówkach był to model Vector 4Seasons, w Rangerze nie wiem. Narzekanie na trakcję zimą na całorocznych oponach AT i HT to standard wśród kierowców terenówek i pickupów, ponieważ te opony mają inne przeznaczenie i nie ma w tym nic dziwnego. Edytowane 19 Grudnia 2020 przez memento mori 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loco50 20590 #30984 Napisano 19 Grudnia 2020 12 minut temu, pablo122 napisał: @loco50Silnik w Twoim Fordzie z jaką skrzynia jest skojarzony? 10 biegowy automat Może w normalnej Polsce opony całoroczne są ok, ale u mnie na dzikiej północy i w lesie na zimę tylko "zima". Ja nie mam 19 lat i nie kupiłem wczoraj pierwszego samochodu. Jeździłem i słabymi i mocnymi, i przedbnionapedowymi i 4x4 i zawsze kupowałem "zimę". Możecie się obrazić, ale uważam, że całoroczne gumki to trochę takie dziadowanie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #30985 Napisano 19 Grudnia 2020 (edytowane) 20 minut temu, maritimeeng napisał: W zasadzie do wszystkich aut pomiędzy 100 -200 KM z napędem na przód, jeżdżących po polskich drogach, dobre opony całoroczne będą OK. Do mocniejszych (zwłaszcza tylnonapędowych) raczej dobre zimowe. I nikt dorosły i rozsądny nie będzie z taką tezą polemizował. Auta o których piszesz na całorocznej, topowej oponie premium mają więcej niż wystarczający zapas przyczepności, dla pozostałych (RWD, 4x4, mocne FWD lub osób lubiących zap...ć nawet gdy to jest Seicento Sporting, mieszkających w górach itd.) są opony sezonowe. Tylko i aż tyle. Pisanie w oderwaniu tez typy "jak coś jest do wszystkiego..." lub "mam opony X i są dla mnie dobre", "szwagier miał Y i narzekał" nie ma kompletnie sensu. Można tak przez 100 lat klepać posty i to nie tylko na temat opon ;-) Edytowane 19 Grudnia 2020 przez memento mori 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loco50 20590 #30986 Napisano 19 Grudnia 2020 Można.A tak jak piszesz-lubię zap... ć. Nawet pikapami. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #30987 Napisano 19 Grudnia 2020 No i od razu tak trzeba było. 🙂 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alleck 3883 #30988 Napisano 19 Grudnia 2020 Możecie się obrazić, ale uważam, że całoroczne gumki to trochę takie dziadowanie. Samochód żony całe 60 koni mocy. Nie opuszczajacy miasta Wrocław w którym ostatnia zima że śniegiem leżącym na drogach miała miejsce chyba 10 lat temu. Od razu po zakupie fabryczne Hankooki poszły na olx. W zamian za nie kupiłem Michelin crossclimate. Drugi samochód którym jeździmy w dłuższe trasy ma nadal dwa komplety opon mimo, że okazja do zmiany była już. Dla mnie to świadomy wybór w obu przypadkach.Także nie generalizował bym, że to dziadowanie. Opony całoroczne sprawdzają się idealnie, ale nikt nie mówi, że zawsze i wszędzie.Dyskuje czy całoroczne, czy dwa komplety są od zawsze. Są tacy co chwalą jedne, a są tacy co drugie. Szkoda prądu na roztrząsanie tego, niech każdy wybiera co dla niego jest lepsze. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loco50 20590 #30989 Napisano 19 Grudnia 2020 No tak Wrocław - wieczne lato😁. U mnie w maju bywają przymrozki. A o dziadowaniu napisałem trochę ironicznie, zważywszy, że wydatek raz na 3-4 lata jakichś 1600 przy małych kołach i jakichś 2500 do 3000 przy dużych kolach w premium to jest nic przy tym co wydajecie na zegarki. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobwoj 22 #30990 Napisano 19 Grudnia 2020 U mnie całoroczne premium wychodzą drożej niż letnie premium. Zimówki na oddzielnych kołach po 8 latach miały jeszcze 6 mm bieżnika. Sprzedałem ze względu na ich wiek, nie były spękane. Teraz kupuje wielosezon. Dla mnie to optymalne rozwiązanie. Mieszkam w Wielkopolsce zimy u nas od kilku lat już nie ma. Auto jako drugie w rodzinie pokonuje 15tyś rocznie głównie jako dojazd do pracy. Nawet się zastanawiam, czy potrzebuje całorocznych premium, czy nie wystarczyły by że średniej półki. Auto to Avensis T27 1.8 147km, więc szału z mocą nie ma. Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka 0 "Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iko 618 #30991 Napisano 20 Grudnia 2020 To, że całoroczne premium są droższe, niż sezony to normalne i byłbym zdziwiony, gdyby było inaczej. Pewnie takie przypadki jednak są. Jak już wcześniej pisałem, dla mojego własnego komfortu i bezpieczeństwa kupuję wielosezony premium i to do tego markę, która dominuje w testach. Nazwę sobie darujmy, by nie robić kryptoreklamy. Premium wielosezon jest lepsza, niż przeciętny sezon. Pamiętaj, że prawdopodobnie przeciętny wielosezon jest na poziomie słabego sezonu. To generalizowanie, ale moim zdaniem tak to działa. Testy konkretnych modeli i ich porównanie do sezonowych dają dużo do myslenia. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loco50 20590 #30992 Napisano 20 Grudnia 2020 Ja i lato i zimę zawsze kupuję premium. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1582 #30993 Napisano 20 Grudnia 2020 Sama marka nie czyni z danej opony lepszej - premium- , a jedynie konkretny model opony , co do całorocznych one bazują na średniej klasy opon danej marki , nawet tych premium . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pechagto 1087 #30994 Napisano 20 Grudnia 2020 W dniu 18.12.2020 o 11:14, pablo122 napisał: Multipla zabytek 💪👏 (nie moja) mam magików, którzy każde auto na zabytek dadzą, nawet tak brzydkie jak multipla 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng #30995 Napisano 21 Grudnia 2020 W dniu 19.12.2020 o 19:24, loco50 napisał: No tak Wrocław - wieczne lato😁. U mnie w maju bywają przymrozki. A o dziadowaniu napisałem trochę ironicznie, zważywszy, że wydatek raz na 3-4 lata jakichś 1600 przy małych kołach i jakichś 2500 do 3000 przy dużych kolach w premium to jest nic przy tym co wydajecie na zegarki. Ja bez żadnego trybu... Premium przy dużych kołach (19/285) to niestety 5 koła... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #30996 Napisano 21 Grudnia 2020 11 godzin temu, loco50 napisał: Ja i lato i zimę zawsze kupuję premium. Zreguly nie doradzam jak się mnie nikt nie pyta o zdanie 😉,ale polecam Tobie zainteresować się Falken Wildpeak At3w do Rangera. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić warunków w których by Cię te opony zawiodły. Mam je na F150 , jeżdżę zima po górach w warunkach których większość z Was pewnie na oczy nie widziała. Nawet z przyczepa 😉. Świetne opony na każde warunki, na swoich mam już zrobione 60k km, i będę je musiał wymienić dopiero przed następna zima. Rewelacyjna opona 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobwoj 22 #30997 Napisano 21 Grudnia 2020 12 godzin temu, Iko napisał: .......... Testy konkretnych modeli i ich porównanie do sezonowych dają dużo do myslenia. Mam takie samo zdanie co Ty. Dopiero po przeczytaniu tego testu: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm pojawiły się wątpliwości. Jak to możliwe, że producent opon premium i półki średniej produkuję oponę premium, która wg oceniających jest gorsza od opony średniego poziomu? Można byłoby pomyśleć, że oceniający nie jest obiektywny, ale w tym wypadku mówimy o Auto Bild, nie jakimś podrzędnym magazynie. Wg podlinkowanego testu Bridgestone i Pirelli ze swoimi oponami wypadają gorzej od typowych średniaków takich jak Kleber, czy Firestone. Chociaż ten Firestone całkiem nieźle wypada: 0 "Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wacor 1182 #30998 Napisano 21 Grudnia 2020 1 godzinę temu, irekm napisał: Zreguly nie doradzam jak się mnie nikt nie pyta o zdanie 😉,ale polecam Tobie zainteresować się Falken Wildpeak At3w do Rangera. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić warunków w których by Cię te opony zawiodły. Mam je na F150 , jeżdżę zima po górach w warunkach których większość z Was pewnie na oczy nie widziała. Nawet z przyczepa 😉. Świetne opony na każde warunki, na swoich mam już zrobione 60k km, i będę je musiał wymienić dopiero przed następna zima. Rewelacyjna opona Ja jeżdżę cały rok na jednych - Cooper Discoverer S/T maxx - najlepsze opony jakie miałem w życiu. Do Rangera byłyby w sam raz. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loco50 20590 #30999 Napisano 21 Grudnia 2020 8 godzin temu, maritimeeng napisał: Ja bez żadnego trybu... Premium przy dużych kołach (19/285) to niestety 5 koła... Przy takim rozmiarze to tak. Ja w Rangerze mam 17 to wyszło mi 640 za sztukę. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iko 618 #31000 Napisano 21 Grudnia 2020 17 godzin temu, Krakus1 napisał: Sama marka nie czyni z danej opony lepszej - premium- , a jedynie konkretny model opony , co do całorocznych one bazują na średniej klasy opon danej marki , nawet tych premium . Nie wiem, o co CI chodzi, na razie (chyba) marka ma 1 oponę wielosezonową = 1 model. Oczywiście są równolegle sprzedawane modele różnych generacji, ale ta zakładka wynika z zapasu starej generacji, a nie strategii producenta. W przyszłości pewnie rosnąca popularność wielosezonów wymusi różne linie produktowe w jednej marce, jak to jest z oponami sezonowymi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach