agremi 12081 #40976 Napisano 29 Września 2023 Przypomina mi tego składaka z kartonu co to go we fnacu sprzedają w abonamencie. 🤧😉 0 "Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa" - Julian Tuwim. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bugs 4623 #40977 Napisano 30 Września 2023 10 godzin temu, zielony.m napisał(-a): Może nie aż tak dobrze, ale ja sprzed 20 lat byłbym z siebie dumny 20 lat temu zesrałbym się ze szczęścia mając taki garaż 😉 PS - 959 i F40 wywróciły rynek motoryzacyjny ale z tych dwóch F40 bardziej do mnie przemawia, to jest kwintesencja supersamochodu, prawdziwe uliczne F1, skondensowana mieszanka paniki z fascynacją, chyba żadne kolejne nie było już tak toporne i bezkompromisowe. Do tej dwójki dodałbym jeszcze Mclarena F1 do kompletu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 722 #40978 Napisano 30 Września 2023 2 minuty temu, Bugs napisał(-a): kwintesencja supersamochodu, prawdziwe uliczne F1, skondensowana mieszanka paniki z fascynacją, chyba żadne kolejne nie było już tak toporne i bezkompromisowe. Do tej dwójki dodałbym jeszcze Mclarena F1 do kompletu myślę, że tutaj ta nuta emocji w F40 to po prostu Włoskie podejście do życia a w 959 to zimna niemiecka kalkulacja. O F40 nie mówią, że wyprzedziło swoją epokę, F40 nie było dobre na asfalcie i na bezdrożach jak 959 - dla mnie w tej dwójce nie ma jednoznacznego zwycięzcy. A Mikiciuk - ostatnio podniecał się posmarkanymi spawami w Testarossie - ja wiem ta włoska nonszalancja itd ale jak jakiś włoch rozmaże psią kupę patykiem na czyimś t-shircie to nie nazywałbym tego od razu sztuką F1 bliżej do 959 - tam wszystko to wynik bezkompromisowych kalkulacji a nie "caz*o! przyklej to na zielony silikon, jak ktoś powie że mu się to nie podoba to znaczy, że nie zasługuje na to żeby należeć do rodziny F" A toporność i bezkompromisowość - myślę, że w przypadku np Vipera (który też był trochę budowany jak Ferrari czyli jak coś nie pasuje to znaczy, że trzeba przywalić gumowym młotkiem tu i tam żeby zaczęło pasować) - miał ABS i to tyle czy Carrery GT gdzie auto jest precyzyjne jak skalpel ale w niewprawnych rękach może zrobić krzywdę (chyba wyprodukowali ich za mało żeby mogła zasłużyć na przydomek widow maker jak stare corvetty) - jest kilka modeli "bez wspomagaczy", analogowych i bezpośrednich ale z tych "masowo" produkowanych to chyba tyle. A dzisiaj już gatunek wymarły. Małych manufaktur nie liczę 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beniowski 8477 #40979 Napisano 30 Września 2023 12 godzin temu, trollu napisał(-a): Ciekawa historia i film. Mała uwaga: autor wspomina że tylko Bridgestone był w stanie wykonać opony do tego modelu (ze względu na specyficzne wymogi jego twórców), a na wielu ujęciach 959 ma opony Michelin. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bugs 4623 #40980 Napisano 30 Września 2023 10 minut temu, trollu napisał(-a): myślę, że tutaj ta nuta emocji w F40 to po prostu Włoskie podejście do życia a w 959 to zimna niemiecka kalkulacja. O F40 nie mówią, że wyprzedziło swoją epokę, F40 nie było dobre na asfalcie i na bezdrożach jak 959 - dla mnie w tej dwójce nie ma jednoznacznego zwycięzcy. A Mikiciuk - ostatnio podniecał się posmarkanymi spawami w Testarossie - ja wiem ta włoska nonszalancja itd ale jak jakiś włoch rozmaże psią kupę patykiem na czyimś t-shircie to nie nazywałbym tego od razu sztuką F1 bliżej do 959 - tam wszystko to wynik bezkompromisowych kalkulacji a nie "caz*o! przyklej to na zielony silikon, jak ktoś powie że mu się to nie podoba to znaczy, że nie zasługuje na to żeby należeć do rodziny F" A toporność i bezkompromisowość - myślę, że w przypadku np Vipera (który też był trochę budowany jak Ferrari czyli jak coś nie pasuje to znaczy, że trzeba przywalić gumowym młotkiem tu i tam żeby zaczęło pasować) - miał ABS i to tyle czy Carrery GT gdzie auto jest precyzyjne jak skalpel ale w niewprawnych rękach może zrobić krzywdę (chyba wyprodukowali ich za mało żeby mogła zasłużyć na przydomek widow maker jak stare corvetty) - jest kilka modeli "bez wspomagaczy", analogowych i bezpośrednich ale z tych "masowo" produkowanych to chyba tyle. A dzisiaj już gatunek wymarły. Małych manufaktur nie liczę To fakt że Ferrari to emocje, poza włoską nonszalancją i bylejakością tak bliską naszemu polskiemu podejściu to widać tam jednak jakieś uczucia, więcej życia niż niż kalkulacji. F430 Michała i M2 mają praktycznie takie same osiągi ale - mimo że jestem fanem BMW - więcej radości miałbym na pewno z jazdy Ferrari ( okazjonalnej oczywiście, jako daily mam moje biedaM i nie widzę póki co sensownej alternatywy ) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 722 #40981 Napisano 30 Września 2023 nie zwróciłem na to uwagi ale pytanie czy te ujęcia są "z epoki" czy współczesne. Może być trochę jak z Michelinami TRX, kiedyś np BMW na nich wyjeżdżały z fabryki a dzisiaj (pomijając ile samochodów przetrwało) to raczej tylko gadżet 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 130618 #40982 Napisano 30 Września 2023 14 godzin temu, beniowski napisał(-a): Za prawe lusterko w 959 (bo to chyba 959 jest) była dopłata jak w Golfie czy też w ogóle go nie przewidziano😀? Bo tylko w tych najszybszych nie jest potrzebne. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2409 #40983 Napisano 30 Września 2023 54 minuty temu, Bugs napisał(-a): To fakt że Ferrari to emocje, poza włoską nonszalancją i bylejakością tak bliską naszemu polskiemu podejściu to widać tam jednak jakieś uczucia, więcej życia niż niż kalkulacji. F430 Michała i M2 mają praktycznie takie same osiągi ale - mimo że jestem fanem BMW - więcej radości miałbym na pewno z jazdy Ferrari ( okazjonalnej oczywiście, jako daily mam moje biedaM i nie widzę póki co sensownej alternatywy ) To prawda, Michał przewiózł mnie w zeszłym tygodniu i auto robi niesamowite wrażenie. Mimo, że obiektywnie jest wolniejszy od mojego daily, to jadąc w środku masz wrażenie, że jest znacznie szybszy. Duża oczywiście w tym zasługa dźwięku wydechu i samego silnika za plecami. IMG_6941.MOV 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lynx27 2568 #40984 Napisano 30 Września 2023 12 godzin temu, zielony.m napisał(-a): Może nie aż tak dobrze, ale ja sprzed 20 lat byłbym z siebie dumny Czy mógłbyś porównać 997 Turbo (to 997.1 Mezger prawda?) z F430? Przewinąłem już 991.1 tts ale szukam czegoś starszego, z duszą . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 722 #40985 Napisano 30 Września 2023 jak na zawołanie gdybym miał wybierać to brałbym F50 a nie F40 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomcioMiki 64482 #40986 Napisano 30 Września 2023 W ostatniej chwili 😁😁😁 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielony.m 2129 #40987 Napisano 30 Września 2023 Czy mógłbyś porównać 997 Turbo (to 997.1 Mezger prawda?) z F430? Przewinąłem już 991.1 tts ale szukam czegoś starszego, z duszą .Co do duszy- miałem zamówione 992 i chciałem sprzedać 997, ale mi było go zal. Stąd Alpine:)Co do porównania. Wbrew pozorom to są dwa zupełnie różne samochody. Każdy ma swój klimat i każdy ma swoje plusy i minusy. W dużym uproszczeniu:F430: sama pozycja za kierownicą wygodna, łatwiej się wsiada niż do 997, design wnętrza... cóż ma się wrażenie że niektóre elementy są tam przypadkiem. Samo prowadzenie bajka, moim zdaniem skrzynia F1 nie lubi miasta. W trasie super, poza tym że przy 150 i więcej nie da się rozmawiać za to dźwięk to poezja. Typowy samochód zabawka, nie nadaje się na daily.997.1 TT: tez wygodnie, chociaż mój jest twardszy od F430 zwłaszcza w trybie sport. Da się wsadzić do tyłu dzieci do 160cm wzrostu, powyżej to będzie męka. Tiptronic jest dość wolny, ale samochód ma tyle mocy, że nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu. Brzmi gorzej niż Ferrari, w sumie nawet gorzej niż moje 4 cylindrowe Alpine. Zdecydowanie bardziej uniwersalne niż F430.Jakbym miał zostawić jednego- pewnie 997 TT. Jakbym nie miał Turbo na pewno wolałbym F430 od zwykłej 911. Tak czy inaczej liczę że za 2-3 lata uda się dołożyć do kompletu coś żółtego z bykiem, byle biznes się kręcił. Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka 4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lynx27 2568 #40988 Napisano 1 Października 2023 12 godzin temu, zielony.m napisał(-a): Co do duszy- miałem zamówione 992 i chciałem sprzedać 997, ale mi było go zal. Stąd Alpine:) Co do porównania. Wbrew pozorom to są dwa zupełnie różne samochody. Każdy ma swój klimat i każdy ma swoje plusy i minusy. W dużym uproszczeniu: F430: sama pozycja za kierownicą wygodna, łatwiej się wsiada niż do 997, design wnętrza... cóż ma się wrażenie że niektóre elementy są tam przypadkiem. Samo prowadzenie bajka, moim zdaniem skrzynia F1 nie lubi miasta. W trasie super, poza tym że przy 150 i więcej nie da się rozmawiać za to dźwięk to poezja. Typowy samochód zabawka, nie nadaje się na daily. 997.1 TT: tez wygodnie, chociaż mój jest twardszy od F430 zwłaszcza w trybie sport. Da się wsadzić do tyłu dzieci do 160cm wzrostu, powyżej to będzie męka. Tiptronic jest dość wolny, ale samochód ma tyle mocy, że nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu. Brzmi gorzej niż Ferrari, w sumie nawet gorzej niż moje 4 cylindrowe Alpine. Zdecydowanie bardziej uniwersalne niż F430. Jakbym miał zostawić jednego- pewnie 997 TT. Jakbym nie miał Turbo na pewno wolałbym F430 od zwykłej 911. Tak czy inaczej liczę że za 2-3 lata uda się dołożyć do kompletu coś żółtego z bykiem, byle biznes się kręcił. Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka Super ciekawe to co pisałeś o F430. Zaskakuje to co mówisz o wygodzie wsiadania. A masz może odniesienie do poprzedników? 360, 355, 348, testarossa? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9096 #40989 Napisano 1 Października 2023 Się śmieją, a płyn do migaczy faktycznie istnieje 2 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 72429 #40990 Napisano 1 Października 2023 384307214_996551238223968_603696636555477006_n.mp4 1 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomcioMiki 64482 #40991 Napisano 1 Października 2023 31 minut temu, Lincoln Six Echo napisał(-a): 384307214_996551238223968_603696636555477006_n.mp4 17 MB · 0 pobrań A jak by mimo to doszło do wypadku to kto będzie odpowiedzialny 🤔🤔🤔 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 72429 #40992 Napisano 1 Października 2023 40 minut temu, TomcioMiki napisał(-a): A jak by mimo to doszło do wypadku to kto będzie odpowiedzialny 🤔🤔🤔 Roszczenia zapewne będą kierowane do operatora systemu. 0 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomcioMiki 64482 #40993 Napisano 1 Października 2023 3 minuty temu, Lincoln Six Echo napisał(-a): Roszczenia zapewne będą kierowane do operatora systemu. Już to widzę, a wypadek śmiertelny 🤔🤔🤔 jakoś tego nie widzę, operator systemu czyli kto , z imienia i nazwiska, słabo 🤔🤔🤔 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beniowski 8477 #40994 Napisano 1 Października 2023 (edytowane) A może ścigać tego kto napisał kod? Czyli np. jakiegoś Hindusa w Gudzźaracie 😂? Edytowane 1 Października 2023 przez beniowski 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chorwat 9554 #40995 Napisano 1 Października 2023 (edytowane) Niedawno w moim garażu pojawił się taki potworek Edytowane 1 Października 2023 przez Chorwat 9 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielony.m 2129 #40996 Napisano 1 Października 2023 Super ciekawe to co pisałeś o F430. Zaskakuje to co mówisz o wygodzie wsiadania. A masz może odniesienie do poprzedników? 360, 355, 348, testarossa? Fotele nie maja takich wysokich boczków jak 997. Co do starszych mam odniesienie pod względem awaryjnosci. Zrobiłem research i jak nie chcesz często bywać w serwisie to wszystko przed 360 jest słabym pomysłem. Natomiast nigdy żadnym z wymienionych nie jeździłem. Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valygaar 4830 #40997 Napisano 1 Października 2023 @zielony.m chyba mnie coś ominęło i nie zarejestrowałem (nowego?) zakupu 🤔 Gratuluję Rarri 👍 była jakaś obszerniejsza fotogaleria? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomcioMiki 64482 #40998 Napisano 1 Października 2023 Dobra zejdźmy na ziemię takie coś mi się stało 🤔🤔🤔 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkoch 826 #40999 Napisano 1 Października 2023 36 minut temu, TomcioMiki napisał(-a): Dobra zejdźmy na ziemię takie coś mi się stało 🤔🤔🤔 Naprawdę nie słyszałeś jak walił sworzeń? Na diagnostyce nic nie wyszło? Na szczęście chyba wszyscy cali i zdrowi... 0 TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)MARIANEK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomcioMiki 64482 #41000 Napisano 1 Października 2023 (edytowane) 2 minuty temu, mkoch napisał(-a): Naprawdę nie słyszałeś jak walił sworzeń? Na diagnostyce nic nie wyszło? Na szczęście chyba wszyscy cali i zdrowi... To nie sworzeń tylko granitowych krawężnik ☹️☹️☹️ nikomu włos z głowy nie spadł 🤗🤗🤗 Edytowane 1 Października 2023 przez TomcioMiki 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach