Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

 

Myślałem, że zna. Pokazuje czasem zdjęcia aut z mediolańskich ulic, bywa w motoryzacyjnych muzeach, etc., więc po prostu założyłem, że kojarzy. Ale "nie kojarzenie" nie jest zarzutem z mojej strony.

Ciekawe czy mieszkańcy Mielca kojarzą Leoparda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

 

Myślałem, że zna. Pokazuje czasem zdjęcia aut z mediolańskich ulic, bywa w motoryzacyjnych muzeach, etc., więc po prostu założyłem, że kojarzy. Ale "nie kojarzenie" nie jest zarzutem z mojej strony.

Zapytam Włochów czy tę markę w ogóle kojarzą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy mieszkańcy Mielca kojarzą Leoparda

Stamtąd pochodzę. Kojarzę .
Młodsi pewnie już nie.

A z innej beczki, Włosi mają chyba do Ferrari mocne uczucia. Miłosne.
„Street art” z Mediolanu.

bf0fbac95b72dd305ad8bc7b59bf9ed0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włosi Ferrari kochają. Polecam wyścig F1 na Monzy kiedy wygrywa Ferrari (mnie się udało to zobaczyć w 2019 roku). To było szaleństwo. 
 

Piękny SL wypatrzony dzisiaj.

 

IMG_7095.jpeg

IMG_7094.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ferrari we Włoszech to religia. Zawsze byłem kibicem Ferrari, kiedy Raikkonen w 2007 zdobył podwójny tytuł przyszedłem do pracy w koszulce i czapeczce Ferrari, zawinięty we flagę - a jakże - Ferrari. Całe biuro świętowało ze mną, w żadnym innym kraju by to nie przeszło 😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, cordi7 napisał(-a):

Ferrari we Włoszech to religia. Zawsze byłem kibicem Ferrari, kiedy Raikkonen w 2007 zdobył podwójny tytuł przyszedłem do pracy w koszulce i czapeczce Ferrari, zawinięty we flagę - a jakże - Ferrari. Całe biuro świętowało ze mną, w żadnym innym kraju by to nie przeszło 😆

Uwielbiałem Ferrari za czasów Schumachera, później chyba nawet kibicowałem Alonso. Ale jednak najlepszy okres (dla mnie jako widza) w F1 to ten gdzie ścigali się Hakkinen, Montoya i Schumacher.

 

A dziś rozentuzjazmowany postem Kolegi @Qstopodjechałem do salonu Mercedesa, by obejrzeć GLS'a po lifcie. No i klops; pierwsze co, to po wejściu do samochodu sprawdziłem wpływ nacisku na elementy deski rozdzielczej; kurła to nie podobne by w takim samochodzie tak było to spasowane... Trzeszczące piano black na pełnej długości deski przyprawiło mnie o mdłości... Za te pieniądze? Cóż zarezerwowałem sobie na jazdy próbne w połowie czerwca. Gdzie dokładnie obejrzę sobie samochód, przetestuję, sprawdzę każdy element.

Co ciekawe; handlowcy na moje słowa zareagowali ze zdumieniem. "Nigdy od klientów nie słyszeliśmy żadnych skarg" Serio?

Obejrzałem sobie recenzję M. Watsona i ta nie jest może druzgocząca, ale jednak wytyka w niej rzeczy, które nie powinny mieć miejsca w aucie tej klasy, toć to do cholery S klasa, tylko w kabinie SUV.

 

Oczywiście można zastosować elementy drewniane jako części wyposażenia opcjonalnego, może drewno nie będzie tak podatne na wpływ naprężeń w kabinie. Więc po testach opiszę wrażenia znacznie obszerniej. Sam jestem ciekaw; przyszykują praktycznie taką wersję jaką sobie złożyłem konfiguratorze i w ten oto sposób przekonam się czy marka, którą zawsze podziwiałem pozostawia jednak w teraźniejszości wiele do życzenia...

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Uwielbiałem Ferrari za czasów Schumachera, później chyba nawet kibicowałem Alonso. Ale jednak najlepszy okres (dla mnie jako widza) w F1 to ten gdzie ścigali się Hakkinen, Montoya i Schumacher.

 

A dziś rozentuzjazmowany postem Kolegi @Qstopodjechałem do salonu Mercedesa, by obejrzeć GLS'a po lifcie. No i klops; pierwsze co, to po wejściu do samochodu sprawdziłem wpływ nacisku na elementy deski rozdzielczej; kurła to nie podobne by w takim samochodzie tak było to spasowane... Trzeszczące piano black na pełnej długości deski przyprawiło mnie o mdłości... Za te pieniądze? Cóż zarezerwowałem sobie na jazdy próbne w połowie czerwca. Gdzie dokładnie obejrzę sobie samochód, przetestuję, sprawdzę każdy element.

Co ciekawe; handlowcy na moje słowa zareagowali ze zdumieniem. "Nigdy od klientów nie słyszeliśmy żadnych skarg" Serio?

Obejrzałem sobie recenzję M. Watsona i ta nie jest może druzgocząca, ale jednak wytyka w niej rzeczy, które nie powinny mieć miejsca w aucie tej klasy, toć to do cholery S klasa, tylko w kabinie SUV.

Oczywiście można zastosować elementy drewniane jako części wyposażenia opcjonalnego, może drewno nie będzie tak podatne na wpływ naprężeń w kabinie. Więc po testach opiszę wrażenia znacznie obszerniej. Sam jestem ciekaw; przyszykują praktycznie taką wersję jaką sobie złożyłem konfiguratorze i w ten oto sposób przekonam się czy marka, którą zawsze podziwiałem pozostawia jednak w teraźniejszości wiele do życzenia...

Rany, ale bydle - gdzie tym jeździć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parkował przez kilka dni pod domem niedawno.

 

20240416_142954_javasabr_lmc17_s23u_v13_sharp.thumb.jpg.e0251def159769932c987cdc753a16f9.jpg

 

20240416_143010_javasabr_lmc17_s23u_v13_sharp(1).thumb.jpg.30dbeeab49218c17e893ed302668b567.jpg


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to gdzie , do Biedronki po bułki 😅

Łukasz , bardzo jestem ciekaw jak będziesz oceniał GLS/S w porównanienu do 7er , zwłaszcza pod względem komfortu.

 a do tego czasu próbuję się dowiedzieć ,dlaczego szyby dźwiękoszczelne w A6 kosztują ponad 2500zł , gdzie w A4/A5 kosztują 12 zł ? 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):


Stamtąd pochodzę. Kojarzę emoji6.png.
Młodsi pewnie już nie.

A z innej beczki, Włosi mają chyba do Ferrari mocne uczucia. Miłosne.
„Street art” z Mediolanu.

 

 

Koń trojański:

 

imageproxy.jpg.47bc4bd7d022ce499eb42b8a3fb08dbb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

jak to gdzie , do Biedronki po bułki 😅

Łukasz , bardzo jestem ciekaw jak będziesz oceniał GLS/S w porównanienu do 7er , zwłaszcza pod względem komfortu.

 a do tego czasu próbuję się dowiedzieć ,dlaczego szyby dźwiękoszczelne w A6 kosztują ponad 2500zł , gdzie w A4/A5 kosztują 12 zł ? 😜

GLS, który jest w kręgu mojego zainteresowania to 450d, ciężko będzie to porównać do 740d, bo to inna platforma, a różnica w masie wynosi prawie 300 - 400kg w zależności od wyposażenia :)

Co przemawia na plus, to na pewno pneumatyka, występująca w standardzie. Niestety dziś składając go z handlowcem trochę się podirytowałem, okazuje się, że aby dobrać rolety boczne; niezwykle istotne posiadając małe dzieci należy wybrać zafajdany pakiet, który zawiera elementy potrzebne mi tak, jak psu piąta noga. Koszt pakietu to ponad 30k zł, a samych rolet nie można wybrać jako opcji i to już jest śmierdząca kupa, która mnie odpycha.

 

Jerzy jak to dlaczego kosztują więcej? Proste; klient zamożniejszy więc trzeba wycisnąć ile się da;)

 

54 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Rany, ale bydle - gdzie tym jeździć? 

Pomyśl o tych wszystkich kurierach w dużych dostawczakach, którzy muszą dojeżdżać w każdy zakątek miasta.

Ja lubię przestronne auta. GLS jest krótszy od 7mki. Więc to, że jest wyższy nie stanowi żadnego problemu, bo i tak o trakcję tramwajową/ trolejbusową nie zahaczę ;)

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio widziałem jak ogromna śmieciara wjeżdża w miejsce gdzie ja swoją nie najmniejsza osobówka bym się zastanawiał czy przejadę wszystko kwestia skilla i wyczucia auta

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka





Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Pomyśl o tych wszystkich kurierach w dużych dostawczakach, którzy muszą dojeżdżać w każdy zakątek miasta.

Ja lubię przestronne auta. GLS jest krótszy od 7mki. Więc to, że jest wyższy nie stanowi żadnego problemu, bo i tak o trakcję tramwajową/ trolejbusową nie zahaczę ;)

 

Ja kurierów u mnie nienawidzę - to są głównie chłopaki z Ameryki Południowej i jeżdżą jak wariaci, do tego parkują wszędzie, m.in. często pod moją bramą (jako jedyni na ulicy mamy garaż w budynku i często muszę klaksonem przeganiać/wołać kurierów żeby móc z domu wyjechać). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):


Stamtąd pochodzę. Kojarzę emoji6.png.
Młodsi pewnie już nie.

A z innej beczki, Włosi mają chyba do Ferrari mocne uczucia. Miłosne.
„Street art” z Mediolanu.

bf0fbac95b72dd305ad8bc7b59bf9ed0.jpg

 

ja tez i jak najbardziej kojarzyłem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, beniowski napisał(-a):

Ja kurierów u mnie nienawidzę - to są głównie chłopaki z Ameryki Południowej i jeżdżą jak wariaci, do tego parkują wszędzie, m.in. często pod moją bramą (jako jedyni na ulicy mamy garaż w budynku i często muszę klaksonem przeganiać/wołać kurierów żeby móc z domu wyjechać). 

A nie łatwiej i bezpieczniej podnieść rower do góry i obejść barykadujące auto? 🙄


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Jerzy jak to dlaczego kosztują więcej? Proste; klient zamożniejszy więc trzeba wycisnąć ile się da;)

 

wątpię Łukasz , za duża różnica jest , podobno w przypadku A6 i wyższych modeli jest to pakiet wygłuszenia obejmujący kilka elementów a nie tylko szyby , np. gumowe uszczelki dodatkowe w drzwiach , ale pewności nie mam , także ktokolwiek widział, ktokolwiek wie , prosimy o info. 😉

co do pakietów w MB , masz rację , od dawna jest ten problem , pamiętam kilka lat temu jak pytałem o dostęp komfortowy w C klasę , gdzie okazało się że owszem jest , ale w pakiecie za 25 tyś 😳, BMW też już zaczyna tą politykę prowadzić w najnowszych modelach , a za to kocham Audi , bo jeszcze można mieć pojedyncze opcje solo 😎

@beniowski czyli tak to wyglądają Twoje poranki w Milano ? 😉

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, mario1971 napisał(-a):

A nie łatwiej i bezpieczniej podnieść rower do góry i obejść barykadujące auto? 🙄

Jak samochodem wyjeżdżam to mi bramę blokują - rowerem siebie daję radę.

19 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

wątpię Łukasz , za duża różnica jest , podobno w przypadku A6 i wyższych modeli jest to pakiet wygłuszenia obejmujący kilka elementów a nie tylko szyby , np. gumowe uszczelki dodatkowe w drzwiach , ale pewności nie mam , także ktokolwiek widział, ktokolwiek wie , prosimy o info. 😉

co do pakietów w MB , masz rację , od dawna jest ten problem , pamiętam kilka lat temu jak pytałem o dostęp komfortowy w C klasę , gdzie okazało się że owszem jest , ale w pakiecie za 25 tyś 😳, BMW też już zaczyna tą politykę prowadzić w najnowszych modelach , a za to kocham Audi , bo jeszcze można mieć pojedyncze opcje solo 😎

@beniowski czyli tak to wyglądają Twoje poranki w Milano ? 😉

 

Dokładnie tak - jedyna różnica to brak Maserati 🤣.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

Pomyśl o tych wszystkich kurierach w dużych dostawczakach, którzy muszą dojeżdżać w każdy zakątek miasta.

 

I nie zawsze wjadą, zawracają na kilka razy, do tego nie zaparkują w garażu podziemnym, galerii, ciasnej uliczce... Ostatnio pojeździłem trochę Fiatem 500, strasznie sympatyczne autko, w jakiejś mocniejszej wersji to do miasta albo i trochę poza miasto nic więcej by mi nie potrzeba, wszędzie wjedzie, wszędzie zaparkuje. Jak jeżdżę sam albo w 2 osoby to w zupełności wystarcza.

Godzinę temu, bober5264 napisał(-a):

Ostatnio widziałem jak ogromna śmieciara wjeżdża w miejsce gdzie ja swoją nie najmniejsza osobówka bym się zastanawiał czy przejadę emoji1787.png wszystko kwestia skilla i wyczucia auta
 

Śmieciara ma dwie osie skrętne, jest zdumiewająco zwrotna, prawie jak czołg 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

rolety boczne; niezwykle istotne posiadając małe dzieci

 

Dlaczego są takie istotne?

Edytowane przez Chorwat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Niestety dziś składając go z handlowcem trochę się podirytowałem, okazuje się, że aby dobrać rolety boczne; niezwykle istotne posiadając małe dzieci należy wybrać zafajdany pakiet, który zawiera elementy potrzebne mi tak, jak psu piąta noga. Koszt pakietu to ponad 30k zł, a samych rolet nie można wybrać jako opcji i to już jest śmierdząca kupa, która mnie odpycha.

 

 

 

To niestety prawda. Przy konfiguracji samochodu trzeba bazować na pakietach, w których wiele rzeczy jest zbędnych,  a pakiety wypadają drogo. 

Narzekają na to również sami handlowcy, ale Mercedes ma to w d, tłumacząc podobno sytuację faktem, iż chcą być teraz marką luxury, a nie premium.

A wracając do jakości spasowania wnętrza,  u mnie jest naprawdę ok. Tylko te kilka miejsc o których wspominał kolega Krakus1, gdzie został użyty najtańszy plastik nijak nie koresponduje z luksusem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Bugs napisał(-a):

I nie zawsze wjadą, zawracają na kilka razy, do tego nie zaparkują w garażu podziemnym, galerii, ciasnej uliczce... Ostatnio pojeździłem trochę Fiatem 500, strasznie sympatyczne autko, w jakiejś mocniejszej wersji to do miasta albo i trochę poza miasto nic więcej by mi nie potrzeba, wszędzie wjedzie, wszędzie zaparkuje. Jak jeżdżę sam albo w 2 osoby to w zupełności wystarcza.

Śmieciara ma dwie osie skrętne, jest zdumiewająco zwrotna, prawie jak czołg 😉

No tak Fiat 500 to idealne rozwiązanie do miasta po jakieś zakupy. Ja mam w domu 3 kobiety :) Także, myślę również o pojemności bagażnika, a ta po złożeniu trzeciego rzędu wynosi 890litrów, co jest kolosalną różnicą w stosunku do XC90; gdzie pojemność jest równa 720 litrów, a śmiem sądzić, że na siłę upchnąłbym tam krowę. Tutaj mam dodatkowe 170 litrów, to kolos, ale w tym przypadku in plus.

7 godzin temu, Chorwat napisał(-a):

 

Dlaczego są takie istotne?

Pytasz poważnie?

10 godzin temu, Krakus1 napisał(-a):

wątpię Łukasz , za duża różnica jest , podobno w przypadku A6 i wyższych modeli jest to pakiet wygłuszenia obejmujący kilka elementów a nie tylko szyby , np. gumowe uszczelki dodatkowe w drzwiach , ale pewności nie mam , także ktokolwiek widział, ktokolwiek wie , prosimy o info. 😉

co do pakietów w MB , masz rację , od dawna jest ten problem , pamiętam kilka lat temu jak pytałem o dostęp komfortowy w C klasę , gdzie okazało się że owszem jest , ale w pakiecie za 25 tyś 😳, BMW też już zaczyna tą politykę prowadzić w najnowszych modelach , a za to kocham Audi , bo jeszcze można mieć pojedyncze opcje solo 😎

Całkiem możliwe, że m.in. uszczelnienie i wygłuszenie drzwi jest na innym poziomie, aniżeli w modelach niższych.

Co do pakietów...
W Audi jest to samo gówno. Też dobierając coś, dorzucają "extra" płatne bonusy. Na pewno nie w takim stopniu jak w Mercedesie, aczkolwiek też trzeba parować pewne elementy...  Spróbuj wybrać solo tyle światła w technice Oled ;)

A co najśmieszniejsze dla konfiguracji SQ8 wybierając np. asystenta jazdy nocnej, systemowi B&O Advanced zmienia się cena, oczywiście wzwyż... W kulki lecą wszyscy.

3 godziny temu, Qsto napisał(-a):

To niestety prawda. Przy konfiguracji samochodu trzeba bazować na pakietach, w których wiele rzeczy jest zbędnych,  a pakiety wypadają drogo. 

Narzekają na to również sami handlowcy, ale Mercedes ma to w d, tłumacząc podobno sytuację faktem, iż chcą być teraz marką luxury, a nie premium.

A wracając do jakości spasowania wnętrza,  u mnie jest naprawdę ok. Tylko te kilka miejsc o których wspominał kolega Krakus1, gdzie został użyty najtańszy plastik nijak nie koresponduje z luksusem. 

To w sumie najnowszy wypust, a w przypadku GLS'a to jedynie lift, więc w zasadzie wiele się nie zmieniło prócz drobnej kosmetyki. Co do tanich tworzyw sztucznych, to wpływ oszczędności, o której pisał wcześniej Jerzy, iż wszystkie modele poniżej tych najwyższych tj. 7,A8,S, są obecnie traktowane po macoszemu. A co do "luxury" Mercedes z Maybachem od dawien dawna jest na tym poziomie, wiec to puste pieprzenie dla zamglenia oczu, a zamiar wyciśnięcia kasy jest oczywisty.

Niestety, to również polityka zwiększania atrakcyjności modelu m.in. po ustąpieniu okresu najmu w Mercedesie okres ten wynosi maksymalnie 3 lata. 

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

 

A co najśmieszniejsze dla konfiguracji SQ8 wybierając np. asystenta jazdy nocnej, systemowi B&O Advanced zmienia się cena, oczywiście wzwyż... W kulki lecą wszyscy.

 

 

cena B&O Advanced jest stała i nie wchodzi w skład żadnego pakietu , ale biorąc jakieś pakiet zawierający B&O Premium , cena Advanced zostaje pomniejszona o cenę Premium - czyli około 6 tyś zł, co jest w porządku ze strony Audi - natomiast podejrzewam że jak dołożyłeś do konfiguracji auta Night Vision , to wywaliło automatycznie ten pakiet z Premium , i przez to cena Advanced wróciła do tej z cennika, czyli około 38K . 

BTW SQ8 to piękny, przystojny SUV, z porządnym silnikiem ,jak ktoś lubi mocne duże silniki 💪

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

cena B&O Advanced jest stała i nie wchodzi w skład żadnego pakietu , ale biorąc jakieś pakiet zawierający B&O Premium , cena Advanced zostaje pomniejszona o cenę Premium - czyli około 6 tyś zł, co jest w porządku ze strony Audi - natomiast podejrzewam że jak dołożyłeś do konfiguracji auta Night Vision , to wywaliło automatycznie ten pakiet z Premium , i przez to cena Advanced wróciła do tej z cennika, czyli około 38K . 

BTW SQ8 to piękny, przystojny SUV, z porządnym silnikiem ,jak ktoś lubi mocne duże silniki 💪

Bardzo możliwe, że tak faktycznie się zadziało.👍

W lipcu odbierasz?

 

Jerzy, a widziałeś to?

https://www.audi.pl/pl/web/pl/modele/a6/rs-6-avant-gt.html

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.