Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio puściłem (po ośmiu latach) 18- letnią Zafirę 1.8 benzyna 125 koni. Przebieg 325kkm. Silnik pracował jak lalka. Kwestia dbania na bieżąco. Oczywiście nie jest to demon dynamiki, ale do normalnej jazdy spoko. W 2013 do floty w mojej firmie weszły golfy z 1.4 tfsi. Przynajmniej pięć sztuk poszło do grubych remontów między 30 a 60kkm. O 200 kkm to można sobie co najwyżej pomarzyć.

Sporo ostatnio przejeżdzilem litrowym, trzygarowym Seatem Aroną. Dynamiczny. Ale dociskając gaz słyszałem, jak się motor zużywa…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mkl1 napisał(-a):

Miałem beczkę o przebiegu( według zniszczeń silnika - nie licznika) tak ok. 400 T.. klekotała ale jeżdziła... :)

Potam.... to juz służbówki.. o przebiegach 150-190 T i bywało rożnie...

wszystkie silniki zwyczjne, oprócz jednego Mondeo  1,5 150 KM ECO.. fajnie chodził do 150 t...

Co w tym mondeo padło po 150k ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tracił moc....tak sobie... byle kiedy.. Musieli wymieniać coś tam...( nie wiem, bo mnie to nie interesowało)

 To był CkoBost 1,5- 150 KM..


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, mkl1 napisał(-a):

tracił moc....tak sobie... byle kiedy.. Musieli wymieniać coś tam...( nie wiem, bo mnie to nie interesowało)

 To był CkoBost 1,5- 150 KM..

Ale jak wymienili to coś tam już jeździł ?

Pytam bo mam ten motor i 107tys 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba dalej jeździ, bo potem go sprzedałęm :), a nowy właściciel nie wnosił jakiś zażaleń...

Następny 2.0 198 KM już był bezproblemowy( mój) bo koledze  po 60 tkm automatyczna skrzynia... poprostu się "rozciekła" a ASO twierdziło, że nic się nie stało...

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku spalinowym bardzo ważne są dwie rzeczy...smarowanie i chłodzenie... Nie wiem co ma na celu zmiana oleju co 30.000 km... W moim aucie olej należy zmieniać co 8000 km i tyle... Mam na liczniku 518.000 ...😉


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz już co 40 000 :((albo 2 lata) jak chcesz wcześniej, to ASO mówi NIE.... i nie ma, że chcesz...

Jak zmienisz na własną ręke, to możesz stracić gwarancje...??????


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest powodem padania silników...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Teraz już co 40 000 :((albo 2 lata) jak chcesz wcześniej, to ASO mówi NIE.... i nie ma, że chcesz...

Jak zmienisz na własną ręke, to możesz stracić gwarancje...??????

Absolutnie nie stracisz gwarancji, warunek ma być olej spełniający normę i filtr dobrej marki - Bosch, Mann czy Knecht na przykład.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz to w ASO... jak kupisz filtr u nich i olej u nich to może....acha. Oleju Ci nie sprzedadzą bo mają w beczce :)

Przerabiane był w firmie...

Właśnie ten co mu skrzynia ciekła, wymienił poza ASO olej i zmienił uszczelnienie, a Ford odmówił dalszej gwarancji na skrzynię....

 

 

ps wg przepisów masz rację, ale ........

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nic w ASO nie mówię po prostu sobie sam wymieniam. Jeśli zdarzyła się awaria jak piszesz, to trzeba by mieć faktury na olej i filtry i udowodnić, że wszystko robione było zgodnie z zaleceniami producenta. Jeśli zmienił coś na niedopuszczalne przez Forda to niestety, ale gwarant może odmówić naprawy... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Qdlaty napisał(-a):

Drogie w porównaniu z???? 
 

Nowoczesnym silnikiem wolnossącym o podobnej mocy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem tego mondeło to od razu wymieniłem na niby dedykowany castrol 5w30 FORD MAGNATEC.

Ja zawsze zmieniam raz w roku lub co 10tys czyli to zazwyczaj raz w roku bo robocze auto mam drugie więc te kilometry trochę się dzielą.

I zawsze razem filtry oleju, powietrza i kabinowy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie to ASO zabrania zmieniać częściej olej niż, producent zaleca? U mnie obecny samochód niby decyduje kiedy olej ma być zmieniony, ale ja i tak jadę co rok i zmieniam olej. Olej przywożę swój. Ważne żeby spełniał normę producenta. ASO wpisuje nazwę oleju na fakturę i dolicza sobie około 50-70 PLN za utylizację starego. W poprzednim samochodzie miałem wymianę oleju co 30kkm i tak samo jezdzilem co rok mimo że robiłem około 10-12kkm i też nikt nie protestował, że chcę wymienić wcześniej.

P. S. W tym roku poprosiłem o wymianę oleju w DSG, bo przekroczyłem 60kkm i mimo że producent zaleca dopiero przy 120kkm to nikt mi nie robił problemów.
P. S2. Jak kolega też pisał można wymienić samemu bądź w jakimś niezależnym warsztacie. Ciężko ASO by było udowodnić, że olej zmieniono poza ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniam co rok (robię około 6 tyś rocznie) a wg. producenta powinienem co 20 tyś km lub co dwa lata. Oczywiście w ASO. 

Edytowane przez Dorian06

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tych wymian co rok to mi dziadek mój stary kierowca wbił do głowy.

On pod koniec swojego życia robił 700km rocznie, lekarz  apteka, kościół i już tylko u mnie po wiosce a i tak wymieniał olej

Kumpel mówił że chętnie weźmie ten olej na dolewki do swojej starej renówki 😆

Wymieniam tak w lipcu przed dłuższą trasą urlopową 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


P. S. W tym roku poprosiłem o wymianę oleju w DSG, bo przekroczyłem 60kkm i mimo że producent zaleca dopiero przy 120kkm to nikt mi nie robił problemów.



z ciekawości - jakie auto? pytam, bo ca. 4 tygodnie temu miałem przegląd na 60kkm w Tiguanie (2019, z 4Montion) i bez proszenia się wszystkie oleje (silnik, skrzynia, most) poszły do wymiany - wg ASO takie zalecenia producenta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości - jakie auto? pytam, bo ca. 4 tygodnie temu miałem przegląd na 60kkm w Tiguanie (2019, z 4Montion) i bez proszenia się wszystkie oleje (silnik, skrzynia, most) poszły do wymiany - wg ASO takie zalecenia producenta
Seat Tarraco, czyli taki Tiguan Allspace default_wink.png 2.0 benzyna, 4Motion, 2019 rok. Wg zaleceń ASO: po 3 latach wymieniono olej w haldexie, świece zapłonowe, płyn hamulcowy i standardowy przegląd. Na moje życzenie dodatkowo: wymieniono olej w DSG (wg producenta dopiero przy 120kkm) olej silnikowy z filtrem (komputer wskazywał jeszcze 19kkm do wymiany), filtr powietrza (wg producenta pierwsza wymiana filtra powietrza miała nastąpić przy 90kkm!), sam sobie zrobiłem ozonowanie klimy i wymienilem filtr przeciwpyłkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seat Tarraco, czyli taki Tiguan Allspace default_wink.png 2.0 benzyna, 4Motion, 2019 rok. Na moje życzenie dodatkowo: wymieniono olej w DSG (wg producenta dopiero przy 120kkm)

czyli w zasadzie taka konfiguracja, ale inne logotypy i blachy;-)
i teraz najciekawsze- dlaczego w VW w skrzyni zmieniają po 60kkm a w Seacie po 120kkm???
marketing? "tańsza" eksploatacja? na prawdę ciekawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli w zasadzie taka konfiguracja, ale inne logotypy i blachy;-)
i teraz najciekawsze- dlaczego w VW w skrzyni zmieniają po 60kkm a w Seacie po 120kkm???
marketing? "tańsza" eksploatacja? na prawdę ciekawe
Ja myślę że to kwestia ASO do którego pojechałeś, zrobili to szybciej bo niczemu to nie przeszkadza, poprzednie DSG były serwisowane co 60kkm, a dodatkowo klient nie był awanturujący się default_smile.png Możesz sobie zadzwonić do innego ASO i zapytać o wymianę, chociaż ja bym akurat był zadowolony ze ASO coś szybciej zrobiło niż zaleca producent. Znajomy ma Atreona 2.0 TSI 190km tylko że ośka. Skrzynia biegów podobna, u nas jest DQ381, u niego DQ380 jedyna różnica, nie ma wyjścia na tylną oś. I jemu powiedzieli że wymiana wg zaleceń producenta przy 120kkm.

P. S. No chyba że masz inny silnik. Bo w Tiguanie to mogłeś mieć 2.0 180KM i wtedy skrzynia jest DQ500 i on wymaga wymian co 60kkm, ja w 2.0 190KM mam na bank Dq381 i tam jest co 120kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem poprzedniego Tiguana 2.0 TSI, i olej zmieniałem co roku w ASO i nie robili żadnego problemu, mimo leasingu. Po 60 kkm zmienili olej w DSG, Haldexie, świece, zgodnie z harmonogramem.

Teraz mam nowego i po około 3 miesiącach serwis zadzwonił i zaprosił na wymianę oleju jak to nazwali "po dotarciu" - oni robili usługę za 1 PLN plus materiały. Jak dotarłem do

ASO to akurat miałem 4999 km przebiegu. Zmienili olej, filtry, wbili wszystko w EKS. Tak więc wszystko zależy od konkretnego ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


P. S. No chyba że masz inny silnik. Bo w Tiguanie to mogłeś mieć 2.0 180KM i wtedy skrzynia jest DQ500 i on wymaga wymian co 60kkm, ja w 2.0 190KM mam na bank Dq381 i tam jest co 120kkm

no to mam dokładnie to co Ty - 2.0 TSI 190KM;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Tiguana 2.0 TDI 140 KM 4Motion, przechechał ze mną ponad 100k km, serwisowany w ASO - zero problemów.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to mam dokładnie to co Ty - 2.0 TSI 190KM;
No to tutaj masz częstotliwości przeglądów różnych modeli skrzyń jak podaje serwisowka
0GC - DQ381 ma co 120kkm
d469e19d2793368b811aa63803e3c5dc.jpg&key=988f2b578d9972da975122d1b39be20b7a0caa3b2ad6a46b424cf54cfbe7b37a

I silniki benzynowe z Tiguana

f4215e154b60b1cbe06f58488de893ca.jpgc9d82dbf2612048387e8527b88d72691.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Chorwat napisał(-a):

 

Rozwiniesz? Ja (jak dotąd) nie widzę problemów. Choć to dopiero 3 dni 🙄

 

 

 

No nie wiem jak ci wytłumaczyć 🙂

 

Jakbys obsługiwał smartfona podczas jazdy 😞

 

w O3 masz guziki do podstawowych rzeczy plus pokrętła. Prościej sie nie da. A ty wchodzenie w menu - tragedia


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.