Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

MX5 zawsze spoko!

 

Mi się trafiła gratka w weekend i ze znajomymi jechałem z Łodzi do Katowic nowiutką Teslą, moja pierwsza styczność z takim autem.

Wrażenia ogólnie pozytywne, mocy wystarczająco, najbardziej podobało mi się przy zmianie pasa wyświetlanie na ekranie obrazu z kamerki pokazującej martwy punkt.

Na minus to wgrane mapy Tesli, nie google, brak algorytmu pokazującego ile realnie można jeszcze przejechać (coś co by potrafiło obliczyć, że jeżeli np. zwolnimy na autostradzie o 10km/h to będziemy mieli o ile większy zasięg), no i ostatni minus to taki, że ładowarki tesli (2 punkty w Katowicach z czego jeden zepsuty) nie pokazują ile jeszcze czasu auto zaparkowane pod nimi będzie się ładowało, więc podjeżdżając na parking gdzie oczywiście wszystkie były zajęte nie wiesz czy jest sens czekać. W niedzielę rano byliśmy pierwsi w kolejce do ładowania, po 30 minutach czekania za nami czekało już 5 kolejnych aut :D

Czy kupiłbym? Jeżeli miałbym u siebie fotowoltaikę to jako drugie auto po ostatnich obniżkach cen pewnie i bym kupił ale na długie trasy zabierałbym inne auto.

1695108768933.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Kierownik napisał(-a):

Przywitam się nieśmiało. :)

 

IMG20230914151438.jpg

 

Mam sentyment do MX5, miałem NC i ND w sumie z 6-7 lat i szczególnie taką jak Twoja mile wspominam. Zjeździła ze mną ze 100 alpejskich przełęczy i dokładnie całą Kotlinę Kłodzką i mimo, że obiektywnie nie jest to szybkie auto, to daje mnóstwo frajdy z jazdy. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, pechagto napisał(-a):

MX5 zawsze spoko!

 

Mi się trafiła gratka w weekend i ze znajomymi jechałem z Łodzi do Katowic nowiutką Teslą, moja pierwsza styczność z takim autem.

Wrażenia ogólnie pozytywne, mocy wystarczająco, najbardziej podobało mi się przy zmianie pasa wyświetlanie na ekranie obrazu z kamerki pokazującej martwy punkt.

Na minus to wgrane mapy Tesli, nie google, brak algorytmu pokazującego ile realnie można jeszcze przejechać (coś co by potrafiło obliczyć, że jeżeli np. zwolnimy na autostradzie o 10km/h to będziemy mieli o ile większy zasięg), no i ostatni minus to taki, że ładowarki tesli (2 punkty w Katowicach z czego jeden zepsuty) nie pokazują ile jeszcze czasu auto zaparkowane pod nimi będzie się ładowało, więc podjeżdżając na parking gdzie oczywiście wszystkie były zajęte nie wiesz czy jest sens czekać. W niedzielę rano byliśmy pierwsi w kolejce do ładowania, po 30 minutach czekania za nami czekało już 5 kolejnych aut :D

Czy kupiłbym? Jeżeli miałbym u siebie fotowoltaikę to jako drugie auto po ostatnich obniżkach cen pewnie i bym kupił ale na długie trasy zabierałbym inne auto.

1695108768933.jpg

Domyślam się, że na czas łądowania na zakupy do Leclerc poszliscie ;) 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

 

Mam sentyment do MX5, miałem NC i ND w sumie z 6-7 lat i szczególnie taką jak Twoja mile wspominam. Zjeździła ze mną ze 100 alpejskich przełęczy i dokładnie całą Kotlinę Kłodzką i mimo, że obiektywnie nie jest to szybkie auto, to daje mnóstwo frajdy z jazdy. 

 

 

Ja kiedyś chciałem ND RF, ale głową dotykałem sufitu więc musiałem odpuścić


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w ND miałem miękki dach, przy moich 178 cm mieściłem się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pechagto napisał(-a):

ale na długie trasy zabierałbym inne auto

 

Powoli sytuacja w tym zakresie się poprawia - dla przykładu właśnie dziś na stronie Polenergii ukazało się postępowanie w sprawie budowy na trzech MOP-ach na A-2 koło Poznania stacji ładowania. Podpisanie umowy z wykonawcą ma być do 04.10.2023 a realizacja prac 15.10 - 15.12.2023:

MOP Chociszewo, moc 1000 kW
MOP Rogoziniec, moc 1000 kW
MOP Dopiewiec, moc 630 kW
MOP Konarzewo, moc 630 kW 
MOP Targowa Górka, moc 630 kW 
MOP Chwałszyce, moc 630 kW  

 

A to tylko jeden dostawca.

 

Odnośnie braku informacji dot. wolnych ładowarek np. na stronie ChargePoint masz mapę, na której widać ładowarki i czy są wolne czy nie. Nie wiem jednak (nie miałem potrzeby by sprawdzić), czy są tam superchargery 
Tesli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, z racji tego, że mojemu Mietkowi GLE stuknęło 5 lat, powoli zaczynam rozglądac sę za innym autem.

 

Wymagania:

- 4x4;

- suv lub przynajmniej podwyższone kombii, ze znośnym prześwitem;

-automat;

- spory bagażnik (mam dwóch chłopców w wieku przedszkolnym, więc tutaj muszę zapewnić odpowiednią przestrzeń);

- moc przynajmniej te z 250 km;

- raczej nie diesel i nie full elektryk;

- nowy ewentualnie demo z salonu (pełna faktura VAT);

- cena, im mniej tym lepiej, ale powiedzmy pomiedzy 400 a 500 k zł. Nie pogniewam się, jak się zmieścimy poniżej tej kwoty 😉 

 

Co biorę pod uwagę?:

- najnowszego Lexusa RX;

- audi A6 allroad;

- audi Q7;

- Volvo V 90 Cross Cauntry;

- może kolejnego GLE, ale mimo, że nie miałem z nim żadnych problemów, chyba chciałbym odmiany. 

 

Nie chciałbym chyba BMW (mam jeszcze X1 na podwórku). 

 

Najbardziej gada do mnie chyba Lexus, ale sam nie wiem. 

Doradźcie proszę, bo może czegoś nie dostrzegam. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RX jest znakomitym autem i o ile nie przeszkadza Ci ten przód to warto się zainteresować. RX500h ma też wreszcie normalną skrzynię i nie doświadczysz wycia podczas przyspieszania.

A6 Allroad, V90 i Q7 to już stare konstrukcje, chociaż ten ostatni chyba przechodzi właśnie facelifting.

Jak jeździłeś SUVem to ciężko będzie Ci się przesiąść do kombi, będziesz miał poczucie klaustrofobii

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, vvv napisał(-a):

Domyślam się, że na czas łądowania na zakupy do Leclerc poszliscie ;) 

W niedzielę był zamknięty, na szczęście Żabka w pobliżu uratowała nasze zmęczone śpiewem poprzedniego wieczora gardła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rafalmosty napisał(-a):

Koledzy, z racji tego, że mojemu Mietkowi GLE stuknęło 5 lat, powoli zaczynam rozglądac sę za innym autem.

 

Wymagania:

- 4x4;

- suv lub przynajmniej podwyższone kombii, ze znośnym prześwitem;

-automat;

- spory bagażnik (mam dwóch chłopców w wieku przedszkolnym, więc tutaj muszę zapewnić odpowiednią przestrzeń);

- moc przynajmniej te z 250 km;

- raczej nie diesel i nie full elektryk;

- nowy ewentualnie demo z salonu (pełna faktura VAT);

- cena, im mniej tym lepiej, ale powiedzmy pomiedzy 400 a 500 k zł. Nie pogniewam się, jak się zmieścimy poniżej tej kwoty 😉 

 

Co biorę pod uwagę?:

- najnowszego Lexusa RX;

- audi A6 allroad;

- audi Q7;

- Volvo V 90 Cross Cauntry;

- może kolejnego GLE, ale mimo, że nie miałem z nim żadnych problemów, chyba chciałbym odmiany. 

 

Nie chciałbym chyba BMW (mam jeszcze X1 na podwórku). 

 

Najbardziej gada do mnie chyba Lexus, ale sam nie wiem. 

Doradźcie proszę, bo może czegoś nie dostrzegam. 

 

A XC90? Są teraz promocje.

Długi czas jeździłem V 90 CC i tak jak napisał Tomasz, jak jeździsz SUVem i to sporym, a GLE taki jest, to kombiak średnio Ci podejdzie.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rafalmosty napisał(-a):

Koledzy, z racji tego, że mojemu Mietkowi GLE stuknęło 5 lat, powoli zaczynam rozglądac sę za innym autem.

 

Wymagania:

- 4x4;

- suv lub przynajmniej podwyższone kombii, ze znośnym prześwitem;

-automat;

- spory bagażnik (mam dwóch chłopców w wieku przedszkolnym, więc tutaj muszę zapewnić odpowiednią przestrzeń);

- moc przynajmniej te z 250 km;

- raczej nie diesel i nie full elektryk;

- nowy ewentualnie demo z salonu (pełna faktura VAT);

- cena, im mniej tym lepiej, ale powiedzmy pomiedzy 400 a 500 k zł. Nie pogniewam się, jak się zmieścimy poniżej tej kwoty 😉 

 

Co biorę pod uwagę?:

- najnowszego Lexusa RX;

- audi A6 allroad;

- audi Q7;

- Volvo V 90 Cross Cauntry;

- może kolejnego GLE, ale mimo, że nie miałem z nim żadnych problemów, chyba chciałbym odmiany. 

 

Nie chciałbym chyba BMW (mam jeszcze X1 na podwórku). 

 

Najbardziej gada do mnie chyba Lexus, ale sam nie wiem. 

Doradźcie proszę, bo może czegoś nie dostrzegam. 

 

 

Ja bym kupił CX60 w dizlu w full opcji a za resztę kasy dołożyłbym jakąś zabawkę ;)


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, zielony.m napisał(-a):

 

Ja bym kupił CX60 w dizlu w full opcji a za resztę kasy dołożyłbym jakąś zabawkę ;)

 

Z GLE na Mazdę? No jasne...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chyba został przy GLE ;) Lepsze jest wrogiem dobrego! Jedynie Q7 będzie zbliżone jeśli chodz o komfort i jakość (jeśli BMW odpada). Nowy RX jest świetny jednak ma mniej miejsca w środku i ubogą ofertę silnikową. GLE w tym roku miały lifting więc w sumie będziesz odkrywał pewne rzeczy na nowo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CX60 dobrze się zapowiadał, ale ostatecznie okazało się, że zostaliśmy betatesterami, bo ilość problemów z jakimi spotykały się pierwsze egzemplarze była wręcz monstrualna.

Kolega napisał, że diesel odpada, a hybryda jest ... taka sobie, więc i tak trzeba by czekać na benzynową szóstkę, która podobno ma się pojawić, ale nikt nie wie kiedy. 

Ale z twardym sportowym zawieszeniem i tak trzeba by się pogodzić, a po Mercedesie to mogłoby być bolesne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O widzicie, Mazdy w ogóle nie brałem pod uwagę. Dziękuję. Muszę obejrzeć, a może się przejechać😉 ja nie mówię kategorycznie nie dieslom. Jeżeli silnik miałby zauważalnie lepsze parametry, to czemu nie😉 tutaj cena jest przyjazna😉

O Volvo XC 90 myślałem, ale sam nie wiem czemu, jakoś do końca mi chyba nie leży. Niemniej fajny samochód👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, rafalmosty napisał(-a):

O widzicie, Mazdy w ogóle nie brałem pod uwagę. Dziękuję. Muszę obejrzeć, a może się przejechać😉 ja nie mówię kategorycznie nie dieslom. Jeżeli silnik miałby zauważalnie lepsze parametry, to czemu nie😉 tutaj cena jest przyjazna😉

O Volvo XC 90 myślałem, ale sam nie wiem czemu, jakoś do końca mi chyba nie leży. Niemniej fajny samochód👍

Mi też nie leżał, w sumie nadal średnio, bo to taki "matkowóz". Jednak, po wypadku wiem, że tam nie ściemniają w budowie bezpiecznych pojazdów. XC90 produkowany jest w Szwecji. Tzn 2 lata temu był :)

W dieslu masz bagażnik 720l - także jest miejsca sporo ;) W recharge są mniejsze bodajze 640l - 660l nie pamiętam dokładnie.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rafalmosty napisał(-a):

Koledzy, z racji tego, że mojemu Mietkowi GLE stuknęło 5 lat, powoli zaczynam rozglądac sę za innym autem.

 

Wymagania:

- 4x4;

- suv lub przynajmniej podwyższone kombii, ze znośnym prześwitem;

-automat;

- spory bagażnik (mam dwóch chłopców w wieku przedszkolnym, więc tutaj muszę zapewnić odpowiednią przestrzeń);

- moc przynajmniej te z 250 km;

- raczej nie diesel i nie full elektryk;

- nowy ewentualnie demo z salonu (pełna faktura VAT);

- cena, im mniej tym lepiej, ale powiedzmy pomiedzy 400 a 500 k zł. Nie pogniewam się, jak się zmieścimy poniżej tej kwoty 😉 

 

Co biorę pod uwagę?:

- najnowszego Lexusa RX;

- audi A6 allroad;

- audi Q7;

- Volvo V 90 Cross Cauntry;

- może kolejnego GLE, ale mimo, że nie miałem z nim żadnych problemów, chyba chciałbym odmiany. 

 

Nie chciałbym chyba BMW (mam jeszcze X1 na podwórku). 

 

Najbardziej gada do mnie chyba Lexus, ale sam nie wiem. 

Doradźcie proszę, bo może czegoś nie dostrzegam. 

 


Rafał, jakbym siebie czytał. Pare lat z GLE, nie da się wyrzucić do śmieci. Nie dziwie się jednak dylematom, odmiana też jest potrzebna :)

Przerabiałem już wszystkie suvy. Od q7 ( wielkie, większe od gle), przez x5 ( na siłe imho chce być sportowe), XC90 ( moim zdaniem 2 litrowy silnik w tak dużym aucie to trochę słaba sprawa, miałem). RX450h ( wyjąca skrzynia biegów w poprzednim gen ale ogólnie super auto). GLS (super wygodny, ale za wielki dla mnie). Zawsze kończyło się na GLE. Teraz wszedłem do tej rzeki czwarty raz 🙄. GLE400d idealny do tego gabarytu, ekonomia i komfort. 450 lekko ospały i sporo palił. 53GLE to moim zdaniem idealny kompromis między osiągami,ekonomią i kulturą pracy a ceną. (63 to przerost formy nad treścią). 
Z premedytacją wziąłem przedlift bo mało różnic w polifcie, ( minimalnie kierownica i lampy, kosmetyka) a ceny sporo wyższe. Ja zawsze kończę w tym samym miejscu, tak jak z zegarkami.  😅

866d55f2-b155-4f46-8867-e25e3ddb3a1a.jpeg

db81c9f1-54d9-40e7-b9b7-31c41e44ec96.jpeg

Edytowane przez Lynx27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetne zoo w Czechach, gdzie można wjechać na „ safari”.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

 

Ja kiedyś chciałem ND RF, ale głową dotykałem sufitu więc musiałem odpuścić

 

Przy 176cm pozostają jeszcze 2 palce do sufitu, akurat na okulary przeciwsłoneczne.

Ale coraz powszechniejsze stają się zestawy obniżające fotel o około 3cm.

Inna sprawa, że w "szmacie" podobno jest ciut więcej przestrzeni nad głową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest więcej, mając szmatę byłem na prezentacji RF i moim zdaniem jest tam 2-3 cm mniej miejsca nad głową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

 

Ja kiedyś chciałem ND RF, ale głową dotykałem sufitu więc musiałem odpuścić

 

Mi wizualnie bardziej podoba się bliźniak 124 Spider, ale po przymiarkach na wysokości oczu miałem głównie belkę nad szybą (187 cm) 😀 Swoją drogą w sieci trudno o porównania w 124 i MX5. 

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.