Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Ta pomyłka tylko dobrze świadczy o japońskich designerach. Projektant nowej MX-5 byłby dumny, że ktoś pomylił to wnętrze z Alfą ;)

No wiesz .. coś tam ostatnio Włosi z Japończykami kombinowali :) ND o wiele ładniejsza od NCFL - dobra zmiana ;)

Ja zostaję przy NBFL - też trochę "ruda" ale u mnie to nie lakier obawiam się. Reparaturki już zamówione :)

 

DSC0034-4_sqnawpa.jpg

Edited by Darek1974r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start-stop chyba jest wyłączalny w każdym aucie - nie jestem pewny na 100% ale chyba jest taki wymóg co nie zmienia faktu, że jest tak jak napisał Tommaso, po każdym włączeniu silnika trzeba wykonać rytuał naciskając jeden magiczny przycisk  ;)

wnętrze nowej mx-5 jest całkiem całkiem. A jak z awaryjnością tych mazd, cenami części? Ma ktoś jakieś porównanie np do BMW Z3/Z4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 5 lat gwarancji lub 150 tys. km, więc ceny części mnie średnio interesują ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra, Z3 nowego już nie kupisz  :P  domyślam się, że nówka z salonu raczej nie stwarza problemów ale taka kilku letnia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 5 lat gwarancji lub 150 tys. km, więc ceny części mnie średnio interesują ;)

 

Graty Tommaso :)  Oglądałem kilka miesięcy temu test tego auta na YT i tam stosunkowo nieduży Marek Wieruszewski miał problemy z zajęciem miejsca za kierownicą , u Ciebie też wymaga to niezłej gimnastyki ?? 

 

3 minuta filmiku 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 178 cm i nie dorobiłem się mięśnia piwnego, więc nie stwarza mi to problemów.

Ale rzeczywiście nie jest to samochód dla koszykarza, moim zdaniem absolutne maksimum to ok. 185 cm, powyżej tego wzrostu ciężko byłoby się wcisnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start-stop chyba jest wyłączalny w każdym aucie - nie jestem pewny na 100% ale chyba jest taki wymóg co nie zmienia faktu, że jest tak jak napisał Tommaso, po każdym włączeniu silnika trzeba wykonać rytuał naciskając jeden magiczny przycisk  ;)

[...]

niekoniecznie, ja zdecydowalem sie na takie rozwiazanie z uwagi na profesjonalna robote I smieszna cene

http://www.mtm-online.de/en/products?FZID=a6c7tdi230q&KIT=m-kodss-mqb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale to już ingerencja w podzespoły samochodu. Mi chodziło o to, że kupując auto w salonie jest ono wyposażone w wyłącznik start-stop. U tunera można zrobić wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest bo producenci musza podporzadkowac sie "mondrym" przepisom narzucanym przez EU I jej normy emisji spalin. mnie ten system tak denerwowal, ze po pol roku odwiedzilem MTM (sam salon mi ich wskazal) I dezaktywowalem to dziadostwo przy zachowaniu gwarancji na samochod :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do start/stop, to u siebie mam wyrobiony nawyk - starter, a potem od razu wyłączenie start/stop. Już się przyzwyczaiłem. Mam to we krwi.

MX -5 super auto. Gratulacje. Ja się zastanawiam cały czas nad taką z powiedzmy 2001 r. do zabawy.

Wczoraj czekając na zmianę oleju łaziłem po salonie i na odbiór czekał...

Bardzo fajne auto :wub:

post-57311-0-75970000-1466676694.jpg

post-57311-0-30443200-1466676695.jpg

post-57311-0-23594300-1466676696.jpg

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajne te RSy ale jednak RS II za silnik najciekawszy, sound R5 świetny.

chociaż gdyby ktoś mi podarował nowego RSa to bym się nie pogniewał  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajne te RSy ale jednak RS II za silnik najciekawszy, sound R5 świetny.

chociaż gdyby ktoś mi podarował nowego RSa to bym się nie pogniewał  :lol:

No ja też bym się nie pogniewał. Z R5 to był kozak, miałem ten silnik i to była bajka :wub: , ale nowy też daje radę. Jakby nie patrzeć 350 KM, jest czym jechać :)

Tymczasem moja Mondzina ma nowy olej i na pewno jest z tego powodu szczęśliwa :)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten silnik w swoim Volvo V50 T5. Co prawda jeszcze przed dłubaniem forda więc jest 220KM i 320 Nm ale uwielbiam każdy jego element. Kupiłem przy 70k przebiegu, ja przez 7 lat zrobiłem w sumie tylko 80, bo praca była pod nosem, ale nie zainwestowałem w niego ani złotówki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wracając do start stop, ciekawo co na to turbina, niektóre auta mają i jedno i drugie.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak nie pałujesz to powinno być ok, film olejowy jest utrzymywany, gorzej jak cisnąłeś w czerwone pole i na światłach wyłącza Ci silnik. Ale ten system ma oszczędzać tylko paliwo. Obciąża turbo, rozrusznik, aku tylko, że tym się nikt nie przejmuje. Jak padnie Ci turbo to w ASO będą się cieszyć bo przyjedziesz po nową a tak przynajmniej jest wg ich zamysłu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak było mocno jechane to start/stop nie wyłączy silnika.

 

A ja przesiadłem się z F10 530d na RS4 powracając tym samym do mocnych aut które zawsze u mnie gościły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start stop rzekomo auta maja mocniejsze akumulatory, rozruszniki, a turbiny maja okreslony czas pracy po wylaczonym silniku to z teorii. A z praktyki mial juz ktos z Was klopoty przez start stop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wielu znajomych ma ten system. Nie słyszałem o kłopotach. Żona ma od roku. 35000 przebiegu, turbo i zero problemów.

Edited by Adi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start/stop nie wyłączy silnika, kiedy turbina jest zagrzana. Będzie czekał,aż osiągnie odpowiednią temperaturę. W niektórych silnikach, jak na przykład w Leone Cupra, po zgaszeniu silnika turbina jeszcze przez jakiś czas ma chłodzenie ( objawia się to w tym silniku takim buczeniem), zresztą chyba większość TSI to ma. Sam akumulator oraz rozrusznik są wzmocnione o czym jest nawet mowa w instrukcji. W moim silniku dodatkowo turbo chłodzone jest płynem chłodniczym, aby w miarę szybko schłodzić je po pracy. Nie zmienia to jednak faktu, że nie lubię tego systemu i z niego nie korzystam.

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.