Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Nowe Mazdy w silnikach benzynowych sytem start/stop mają oparty nie o rozrusznik tylko silnik zatrzymuje się w ściśle określony sposób i w jednym z cylindrów (który ma wykonać suw pracy) jest inicjowany zapłon i silnik rusza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to jest ciekawe rozwiazanie.....

 

 

2edbfe8f110bf4292531abbff1b282cc.jpg

 

Sent from my SGP312 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli mam rozumieć, że w jednym cylindrze jest iskra i wybuch mieszanki?


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się. W Maździe stosowany jest taki właśnie system. Stosowany jest on po to, aby maksymalnie skrócić czas rozruchu. Nie ma to nic wspólnego z Turbo, bo go tam po prostu nie ma (mówimy o benzynie).

Czyli mam rozumieć, że w jednym cylindrze jest iskra i wybuch mieszanki?

Z tego co wiem wał ustawia się tak aby cylinder był ustawiony do możliwie najszybszego rozruchu (w zasadzie tłok jest tak ustawiony) i to on pierwszy dostaje iskrę.

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

żadna nowość, nie pamiętam która makra ale któraś z niemieckich (może Porsche - ostatnio dość mocno "inwestowali" w takie rozwiązania w 911 m.im. tryb "dryfowania" skrzyni biegów itd) omawiając start-stop wspominała, że wał silnika jest ustawiany w ściśle określony sposób, żeby rozruch był jak najbardziej efektywny. Czy takie "odpalanie od strzała" jest zdrowe w dłuższej perspektywie czasu - nie wiem ale coś mi się to nie widzi  :P

jakby nie było - podczas pracy czy rozruchu silnika od rozrusznika - wał pracuje i siły które występują działają w inny sposób, jak w przypadku takiego "strzału" na zatrzymanym silniku. Ale, że a takim fanatykiem fizyki nie byłem to nie kończyłem PKM czy samochodówki a to chyba nieco wyższe rozkminy  ;)

 

ale - w sumie co tutaj niezwykłego wymyśliła Mazda? Sam start silnika inicjuje rozrusznik. Nawet w silnikach na rozdzielaczu iskra występuje w ściśle określonym miejscu a podczas zatrzymania silnika nigdy nie ma sytuacji, że wszystkie cylindry są puste

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem Mazdą w benzynie z turbo (CX-5), ma ona start/stop który nie gasi silnika jeśli turbina jest "za gorąca". System działa szybko i można się do niego przyzwyczaić ale można go wyłączyć na stałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche zmienie temat na mniej ekologiczny: Land Cruser V8 w benzynie 5.7 l : czy ktos cos moze o tym silniku powiedziec (wiem ze byly jakies klopoty w 2008, pozniej "uleczone")?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche zmienie temat na mniej ekologiczny: Land Cruser V8 w benzynie 5.7 l : czy ktos cos moze o tym silniku powiedziec (wiem ze byly jakies klopoty w 2008, pozniej "uleczone")?

Moge duzo powiedziec, silnik nie do zdarcia praktycznie bezobslugowy, o problemach nie slyszalem,chociaz  pewnie cos tam komus moze sie przydarzyc.  Toyota zalecala  wymiane oleju 0w20 / 5w20 co 8k km, teraz wydluzyli do 16k km ale tylko pdzy użyciu 0w20,  wymiane swiec po 160k km najlepiej kupic je oryginalne  u dilera ( Denso)  nie warto kupowac zamiennikow,  wymienic filtr powietrza od czasu do czasu I tyle.  Warto do tego silnika kupic " cold air intake " 

 

Spalanie 50-50 trasa miasto około 15- 16l/100 km,  spalanje jest wysokie  ale biorac pod uwage ze praktycznie nie ma zadnych nie planowanych wydatkow ( samochod jest tak dobry)  wiec koszty utrzymania nie sa jakies wieksze od innych pojazdow w tej klasie 

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem Mazdą w benzynie z turbo (CX-5), ma ona start/stop który nie gasi silnika jeśli turbina jest "za gorąca". System działa szybko i można się do niego przyzwyczaić ale można go wyłączyć na stałe.

Benzyna turbo? Konkretnie jaki silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana świec po 160k km? Nieźle biorąc pod uwagę fakt, że większość obecnych R4 ma wymianę po 40-80k km.

Jak tylko znajde swiece, mammgdzies w garazu to pokaze zdjecie wyciagnietej swiecy Denso ( iridium)   z tego silnika, po przebiegu właśnie 160k km.  

W lexus GS, Wymiana jest po 100k km

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko ładnie pięknie, i że niby po 30 tyś wymienia się olej. Albo co dwa lata. I naprawdę ludzie w to wierzą.

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece z napisem irydowe też są lekko mylące, dlatego że w zwykłych irydowych jedna elektroda jest z irydu druga platynowa :) , te "lepsze" irydowe są maja dwie elektrody z tego materiału : D ztad też zwiększony czas wymiany.

A i tak najlepsze w normalnych samochodach są z miedziana elektroda lub srebrna, te ostatnie to chyba jeszcze Beru robi, tylko że okres pomiędzy wymianami jest krotki

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moge duzo powiedziec, silnik nie do zdarcia praktycznie bezobslugowy, o problemach nie slyszalem,chociaz  pewnie cos tam komus moze sie przydarzyc.  Toyota zalecala  wymiane oleju 0w20 / 5w20 co 8k km, teraz wydluzyli do 16k km ale tylko pdzy użyciu 0w20,  wymiane swiec po 160k km najlepiej kupic je oryginalne  u dilera ( Denso)  nie warto kupowac zamiennikow,  wymienic filtr powietrza od czasu do czasu I tyle.  Warto do tego silnika kupic " cold air intake " 

 

Spalanie 50-50 trasa miasto około 15- 16l/100 km,  spalanje jest wysokie  ale biorac pod uwage ze praktycznie nie ma zadnych nie planowanych wydatkow ( samochod jest tak dobry)  wiec koszty utrzymania nie sa jakies wieksze od innych pojazdow w tej klasie 

Dzieki za info - slyszalem tylko o problemach z walem (?) w 2008 I o padajacych pompach wody.

Co do swiec/oleju/filtrow - mam w zwyczaju skracac zalecane przez producenta przebiegi o polowe (olej wymieniam co 10, w skrzyni co 30, swiece co 2 lata).

Spalanie mnie nie przeraza - moj ekologiczny 2.0 turbo pali 15 w miescie wiec portfel przyzwyczajony, a frajda z wolnossaka V8 bezcenna.

Niestety mialem okazje pojezdzic tylko wersja 4.5 D4D - prowadzenie I co gorsza hamulce to najslabsza strona tego mastodonta. Wiem ze w USA chlopaki kombinuja z hamulcami od bodajze Sequoi, a Toyota dopiero od modelu 2016 poprawila uklad.

Pozostaje sprawdzic samochod (2014 niby 65 kkm), podrapac sie w glowe I zdecydowac.

Edited by Zoltyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem zdziwiony że w tym modelu Toyota nie zastosowała systemu hamulcowego z Tundry / Sequoia / lexus lx 570.

Jeżeli da się zamontować zaciski hamulcowe ( Toyota podobnie jak Honda robi dużo elementów które używają takiego samego mocowania pomiędzy modelami) to wtedy załóż tarcze i klocki z Tundry i napewno nie będziesz narzekał na system hamulcowy :)

 

O problemach z wałem i pompa wody nigdy nie słyszałem, używałem samochód z 2007 roku przez kilka lat, zero problemów, dałem ja w z przebiegiem 200k km w rozliczeniu za nowego trucka.

U nas Tundra jest najlepiej sprzedającym się używanym truckiem na rynku,po prostu się nie psuje.

 

Ja tylko wymieniłem oleje, filtry, raz świece jak już wspominałem i pasek klinowy, tak to sie chyba nazywa, raz zmieniłem tarcze i klocki

Tyle


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna Beemka.

Teraz już takich nie robią. :(


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzyna turbo? Konkretnie jaki silnik?

Dokładnie, jaki silnik benzynowy w CX-5 ma

turbinę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordowski 2,3

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie o Peugeot 508 SW 1.6 THP 156KM, czytam i czytam jedni że te silniki to porażka (niby poprawione po 2011-2012) a jedni jeżdżą i chwalą sobie.

Ma ktoś jakieś informacje z pierwszej bądź też drugiej ręki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja coś nie mam zaufania do tych małych silników turbo w dużych autach. Jak nowy - to pewnie pojeździsz - ale na dłuższą metę, czy używany..... sam nie wiem. 

Kolega kupił Skodę Superb. 1.4! - 150 KM. Po mieście - daje radę - i to nieźle ale przy dużych prędkościach fajne doły dzięki turbo psu na budę....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie to ta cala idea ekoterrorystow z downsizeingiem w aspekcie trwalosci jednostek napedowych I ich osprzetu nalezy skwitowac znanym juz memem. oczywiscie to jaknajbardziej jest na reke producentow ale wiadomo ze to niby o ekologie idzie....

 

post-78191-0-94684000-1467187704_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.