Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Myślę że 1.6 nie jest aż tak wysilony w stosunku do 1.0-1.2 ECOBOOST TSI itd po 150KM , samochód stylistycznie mi oraz małżonce bardzo się podoba. Jedyny mankament to właśnie te silniki (wielkość też) ponoć rozrząd często się rozciąga pomimo że jest na łańcuszku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, jaki silnik benzynowy w CX-5 ma

turbinę?

 

No i dodatkowo I-Stop nie da się na stałe wyłączyć w Maździe jaki pisze kolega Lemax. Przynajmniej nie bez ingerencji w system - a to oznacza kłopoty z gwarancją. Można tylko wyłączać przed każdym ruszeniem. Ale aktywuje się gdy kolejny raz "zapalimy" silnik. NA początku w CX-5 był chyba dodatkowy akumulator - jego odłączenie dezaktywowało system - ale świeciła się denerwujące kontrolka. W aktualnych modelach odbywa się to przy użyciu głównego akumulatora, więc odłączenie nie wchodzi w grę. Poza tym w egzemplarzach z I-eloop (system odzyskiwania energii) energia elektryczna na krótki czas (ok 10 min) dostarczana jest nie z akumulatora a z kondensatora, który ładuje się błyskawicznie. Pozwala to nie katować aku przy wspomaganiu zapalania. Ale jeszcze bardziej komplikuje chyba dezaktywacje systemu I-stop.

Edited by Adi

Share this post


Link to post
Share on other sites

pegi 508 kombi to dosc duze auto i 240 Nm momentu to jak dla mnie dla niego malo. przeklada sie to na zuzycie paliwa - ponad 7 litrow!!!  w cyklu mieszanym  hmmm to tyle samo co moj trzylitrowy diesel. mialem okazje jezdzic poprzednikiem 407 i zaraz po okresie gwarancji zaczely sie jaja z elektronika, ktorych zaden ASO nie byl w stanie naprawic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ma w C5 - 7l/100km to byłby szczęśliwy. Z 9 nie wychodzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemam juz sily :(
Powiem szczerze, ze jesli mnie i mojego mechanika nie naprowadzicie co to moze byc, to ja juz niewiem :(
Pisalem jakis czas temu, ze mam problem z automatyczna skrzynia w bmw e46. Naprawilem ustrojstwo, a tu nagle zaczol silnik nierowno pracowac i po nagrzaniu trudno odpala.
Podlaczylismy komputer i okazalo sie, ze pompa jest ok. Podaje 320barow na wolnych obrotach.
Komputer wykazal blad zwiazany z czujnikiem polozenia walka rozrzadu... wymienilem i caly czas to samo :(
Czy jest mozliwe, ze siadl ktorys ze wtryskow? (Nie mielismy oprogramowania, by sprawdzic wtryski), lub pompa jednak sie przegrzewa i nie jest w stanie podac odpowiedniej ilosci paliwa?
Prosze panowie o jakies sugestie.
Auto to francowate poliftowr 320d (e46)

 

Dzis bedziemy robic test przelewowy wtryskiwaczy... zobaczym co bedzie :|

 

disel suck


Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i dodatkowo I-Stop nie da się na stałe wyłączyć w Maździe jaki pisze kolega Lemax. Przynajmniej nie bez ingerencji w system - a to oznacza kłopoty z gwarancją. Można tylko wyłączać przed każdym ruszeniem. Ale aktywuje się gdy kolejny raz "zapalimy" silnik.

 

W  większosci aut tak jest, że trzeba każdorazowo wyłączać przyciskiem po zapłonie, ale można sobie wyrobić taki nawyk, jak zapinanie pasów to i wyłączanie start-stop. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prototyp :)

irekm, jako moje wsparcie od Forda, wypowiedz się czy jest cx-5 z silnikiem 2,3T z Forda?

No i dodatkowo I-Stop nie da się na stałe wyłączyć w Maździe jaki pisze kolega Lemax. Przynajmniej nie bez ingerencji w system - a to oznacza kłopoty z gwarancją. Można tylko wyłączać przed każdym ruszeniem. Ale aktywuje się gdy kolejny raz "zapalimy" silnik. NA początku w CX-5 był chyba dodatkowy akumulator - jego odłączenie dezaktywowało system - ale świeciła się denerwujące kontrolka. W aktualnych modelach odbywa się to przy użyciu głównego akumulatora, więc odłączenie nie wchodzi w grę. Poza tym w egzemplarzach z I-eloop (system odzyskiwania energii) energia elektryczna na krótki czas (ok 10 min) dostarczana jest nie z akumulatora a z kondensatora, który ładuje się błyskawicznie. Pozwala to nie katować aku przy wspomaganiu zapalania. Ale jeszcze bardziej komplikuje chyba dezaktywacje systemu I-stop.

I-eloop to się nazywa zdaje się :)

Niemam juz sily :(

Powiem szczerze, ze jesli mnie i mojego mechanika nie naprowadzicie co to moze byc, to ja juz niewiem :(

Pisalem jakis czas temu, ze mam problem z automatyczna skrzynia w bmw e46. Naprawilem ustrojstwo, a tu nagle zaczol silnik nierowno pracowac i po nagrzaniu trudno odpala.

Podlaczylismy komputer i okazalo sie, ze pompa jest ok. Podaje 320barow na wolnych obrotach.

Komputer wykazal blad zwiazany z czujnikiem polozenia walka rozrzadu... wymienilem i caly czas to samo :(

Czy jest mozliwe, ze siadl ktorys ze wtryskow? (Nie mielismy oprogramowania, by sprawdzic wtryski), lub pompa jednak sie przegrzewa i nie jest w stanie podac odpowiedniej ilosci paliwa?

Prosze panowie o jakies sugestie.

Auto to francowate poliftowr 320d (e46)

Nie do końca jestem pewny, ale klapki w kolektorze sprawdzone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie sprawdzone, ale silnik nie traci mocy, ani nic, wiec raczej to nie ten problem. taki jakis rozchwiany sie stal ten silnik :(

Ale dzieki za podpowiedz, do tych klapek i tak trzeba zajrzec ;)


Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mea culpa CX-5 nie ma oczywiście turbo, jeździłem wersją 2.5 w ramach jazd testowych. Szukam powoli nowego pojazdu i testuje co tam mi ewentualnie by pasowało, stąd pomyłka. Co do stałego wyłączenia I-Stop to pytałem się w salonie Mazdy w Lublinie i serwisant twierdził, że można to dezaktywować na stałe z poziomu komputera serwisowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angelo, zajrzyj tutaj

http://bmw-sport.pl/index.php?sid=52bdefdf18da0bd4cefa06787a1aaa91

 

Wtryski mogą być przytkane jeżeli pompa się grzeje, na przytkanym wtrysku rośnie ciśnienie i to jest wina. Taki przypadek miał mój sąsiad w A klasie z dieslem. Zapalał się check, okazało się, że jeden z wtrysków pokazuje błąd - było na nim za duże ciśnienie. Płukanka do wtrysków z shella załatwiła sprawę i jest spokój. Mechanik mówił, że to jedyna sensowna płukanka bo ma jakieś substancje czyszczące a nie naftę która ma rozpuścić nagar.

 

Z poziomu komputera serwisowego można zrobić wszystko tylko czy przewidują to przepisy/zasady itd. Może się okazać, że gość nie powiedział że się nie da, ale że jak to zrobią to tracisz gwarancję bo takie są zapisy w ich firmie. 

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Osiem

Do momentu jak Mazda wyszła z projektem skyactive, małe 4cyl. silniki mazdy/Forda byly projektem Mazdy, nawet ecoboosty bazują na tym, duże V6 w Mazdzie są silnikami Forda.


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie sprawdzone, ale silnik nie traci mocy, ani nic, wiec raczej to nie ten problem. taki jakis rozchwiany sie stal ten silnik :(

Ale dzieki za podpowiedz, do tych klapek i tak trzeba zajrzec ;)

Objawem klapek nie jest utrata mocy, tylko problemy z zapalaniem na rozgrzanym silniku oraz nierówna praca silnika.

@Osiem

Do momentu jak Mazda wyszła z projektem skyactive, małe 4cyl. silniki mazdy/Forda byly projektem Mazdy, nawet ecoboosty bazują na tym, duże V6 w Mazdzie są silnikami Forda.

To wiem, że do bodajże 2009 roku Mazda i Ford współpracowały i silniki wolnossące np 2.0 i 2.3 były Forda, ale mnie chodzi o nowe Mazdy właśnie skyactive. To już konstrukcje Mazdy. Ford poszedł w silniki uturbione. Mazda została przy wolnossakach zwiększając kompresję na cylindrach do 14:1.

Wcześniej Focus/ Mazda 3/Volvo V50 to były konstrukcje na tej samej płycie podłogowej i z tymi samymi silnikami. To samo Mondeo/Mazda 6.

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie może ktoś z Was ma albo znajomy - chcę zastąpić swoją 95 i szukam sprawdzonego pewnego Saaba: preferowany 9-5 sedan lub ew. 9-3 kombi, tylko benzyna. Najlepiej od rocznika 2006.

Edited by eye_lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za podpowiedzi. Sprobuje tego ,,doktorka,,. Moze zatrybi ;)

Jutro jestem umowiony ze specem z ,,lepszym,, oprogramowaniem, zobaczym co powie...


Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamietam to zetec był fordowskim projektem a juz Duratec jest projektem mazdy zaadoptowanym przez Forda.

 

Ecoboost Forda 2.0t 2.3t też bazuja na maździe. 2.3 ecoboost I 2.3t mzr, maja chyba ten sam block ale inne tloki,korbowody I pewnie glowice

Jak bede mial pozniej troche czasu to poszukam wiecej info.

Ford z Mazda wspolpracowal na tyle scisle ze jak miałem Mazde mx6 to mozna bylo praktycznie uzywac wszystkie czesci poza karoseria z Forda Probe


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Osiem.

W takim razie mialem zle wyobrazenie ,,jak to dziala,, ;)

Sprawdze to napewno. Dzieki

Edited by Angelo

Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie o Peugeot 508 SW 1.6 THP 156KM, czytam i czytam jedni że te silniki to porażka (niby poprawione po 2011-2012) a jedni jeżdżą i chwalą sobie.

Ma ktoś jakieś informacje z pierwszej bądź też drugiej ręki ?

 

W nowym numerze Motoru  jest artykuł o tym silniku, nie są to pochlebne opinie. Nie mam uprzedzeń do aut francuskich, 508 wybrałbym ze sprawdzonym 2.0 dieslem,  używanych  z powodzeniem  w autach PSA i Forda, w tym Mondeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ffiltr cząstek stałych można wyciąć  itd,  co będzie i tak tańsze niż przestawiony rozrząd THP.  Rzecz gustu, bo każdy płaci za siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Osiem

 

8577e1158f8d1015072b357fc2927c68.jpg

 

 

 

 

Sent from my E6653 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to życzę powodzenia w wycięciu. Wyjedź za granicę i niech cię złapią. Druga rzecz u nas też już coraz częściej się słyszy że jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób czy to przez policję czy ITD.

Zostawisz samochód w zastaw i jeszcze dopłacisz za pazerność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

irekm@ dzięki za info. Miałem Durateca 2.0 145 km i był taki sam jak w Maździe. Ford widać czerpał garściami z Mazdy, Volvo :)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bzdura, do póki nie chcesz zarejestrować auta za zachodnią granicą i mówimy tu o osobówkach to nikt ci nic nie zrobi. Bardzo dużo ja i moi znajomi jeździmy do Niemiec czy Francji i jeszcze nikogo na spaliny nie brali. Co innego dostawcze czy ciężarowe, te są badane. A w Polsce norma spalin jest tak zawyżona że auto bez filtra spokojnie przegląd przechodzi, chyba że jest nie sprawne...

 

 

iOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj przyjechal fachowiec z komputerem i okazalo sie, ze jeden wtrysk nie zyje :(

Coz, tak to jest jak sie kupuje kilukunastoletnie disle z comonrailem.

 

Na poprawe humoru przyszly ,,butki,, do e30. Folger cup4 17´ 8,5j przod 10j tyl

post-86437-0-32815200-1467287505_thumb.jpeg

Edited by Angelo

Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.