mati7811 98 #13551 Napisano 26 Marca 2016 Dzisiaj 3.0d to dopracowana jednostka. Wiem Tommaso że jesteś fanem fanem Audi wiec nie muszę chyba ci przypominać silnika 2,5tdi i początków 3.0tdi. Kolorowo z nimi nie było a bolączki Bmw można uznać przy tym za błahostki. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lemax 180 #13552 Napisano 26 Marca 2016 Mercedes też produkuje SUV-y w USA, do niedawna chyba jedynie tam. Moja R-ka wyprodukowana w Tuscaloosa AL, z przeznaczeniem na rynek niemiecki. Jak ją porownywalem z wersją na USA z prywatnego importu tu zdecydowanie widać że amerykaniec bardziej tandetny w srodku. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #13553 Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) @YouAreNext Ten fordowski 3.5l ecoboost ma 380KM przy 5000 obr/min I 625Nm przy 2500 obr/min, wiec slaby nie jest, ale zauwazylem jeden powazny "drawback" jeżeli chodzi o montowanie go w trucku, ma tak male opory wewnetrzne ( nie wiem czy tak to sie polsku okresla) ze praktycznie nie hamuje silnikiem. Jak 5.7 v8 był w stanie praktycznie spowolnic tak trucka jadacego z gory ze trzeba bylo mu pomagac gazem, to w takich samych warunkach ten v6 nie jest w stanie, swmochod rozpedza sie jakby był na luzie. Tego aspektu nie wzialem niestety pod uwage, no nic bede czesciej zmienial tarcze I klocki, chociaz jadac z przyczepa po gorach jest to powazna niedogodnosc Druga opcja był GMC z 6.2 v8, ale tam nie podoba mi sie deska rozdzielcza Edytowane 27 Marca 2016 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2412 #13554 Napisano 27 Marca 2016 Dzisiaj 3.0d to dopracowana jednostka. Wiem Tommaso że jesteś fanem fanem Audi wiec nie muszę chyba ci przypominać silnika 2,5tdi i początków 3.0tdi. Kolorowo z nimi nie było a bolączki Bmw można uznać przy tym za błahostki.Fanem to ja jestem, ale Mazdy Mx-5. Audi ma mnie po prostu szybko, komfortowo i bezawaryjnie przewieźć z punktu A do punktu B i tyle. Bardzo podobają mi się BMW i dałem im szanse 2 razy (e60 i f10). W obydwu przypadkach okazały się bardzo awaryjne, a podejście serwisu imo nieakceptowalne. Co do Audi to wiem, że niektóre silniki, nie tylko te wymienione przez Ciebie, nie są szczytem bezawaryjności. Ja wybrałem 3.0 TDI 245 KM, który podobno jest już dopracowany, na razie 80kkm i nie ma problemów, Obydwa bmw przy tym przebiegu już przynajmniej raz miały sporą naprawę. PozdrawiamTomek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13555 Napisano 27 Marca 2016 pękające kolektory to chyba dość częsty przypadek w 3.0d. Obydwa miałeś nowe? Awarie trafiały się przy przebiegu poniżej 100tys? Ogólnie kiedyś irytowały pierdoły, teraz każda jednostka ma mniejsze lub większe bolączki 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #13556 Napisano 27 Marca 2016 . Ja wybrałem 3.0 TDI 245 KM, który podobno jest już dopracowany, na razie 80kkm i nie ma problemów, Tomek, a bierze Ci olej - 1 raz miałem komunikat uzupełnij olej po 15kkm. Teraz mam na liczniku prawie 30k i pierwszy przegląd zaplanowany wiec zapytam co sie dzieje.Pozdrawiam 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bugs 4623 #13557 Napisano 27 Marca 2016 Bardzo podobają mi się BMW i dałem im szanse 2 razy (e60 i f10). W obydwu przypadkach okazały się bardzo awaryjne, a podejście serwisu imo nieakceptowalne. Bardzo pechowo, u mnie jeden egzemplarz E90 przejechał ponad 160k, drugi dobija do 130k i poza jednorazową zwiechą oprogramowania skrzyni nigdy nie przydarzyła im się żadna awaria, mimo problematycznych silników N47 i napędu x-drive. Inna sprawa że ja ignoruję zalecenia serwisowe wymiany oleju i zmieniam max co 15tys a nie wg tego co komp pokazuje, bo w takie LongLife nie wierzę. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #13558 Napisano 27 Marca 2016 Mimo, ze nie jest sympatykiem fordow to wracajac do tematu nowe mondeo zwraca moja uwage i gdybym szukal samochodu nowego z tego segmentu to rozwazylbym jego zakup. 3.0d z bmw takie klopotliwe? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiem 291 #13559 Napisano 27 Marca 2016 @YouAreNext Ten fordowski 3.5l ecoboost ma 380KM przy 5000 obr/min I 625Nm przy 2500 obr/min, wiec slaby nie jest, ale zauwazylem jeden powazny "drawback" jeżeli chodzi o montowanie go w trucku, ma tak male opory wewnetrzne ( nie wiem czy tak to sie polsku okresla) ze praktycznie nie hamuje silnikiem. Jak 5.7 v8 był w stanie praktycznie spowolnic tak trucka jadacego z gory ze trzeba bylo mu pomagac gazem, to w takich samych warunkach ten v6 nie jest w stanie, swmochod rozpedza sie jakby był na luzie. Tego aspektu nie wzialem niestety pod uwage, no nic bede czesciej zmienial tarcze I klocki, chociaz jadac z przyczepa po gorach jest to powazna niedogodnosc Druga opcja był GMC z 6.2 v8, ale tam nie podoba mi sie deska rozdzielczaDokładnie tak samo ma mój evoboost. Od razu zwróciłem na to uwagę. Praktycznie nie hamuje silnikiem i ma bardzo małe opory toczenia. Ma to jedną zaletę, że można sporo przejechać bez gazu, co powoduje praktycznie zerowe spalanie i mocno podnosi ekinomikę jazdy. Ja zawsze tak jeździłem, a to auto jest do tego wręcz idealne. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiem 291 #13560 Napisano 27 Marca 2016 Gratuluje fajnego Mondeo. Ja zamowilem i czekam na nowe BMW X1 i jeszcze troche poczekam Moze ktos z kolegow juz jezdzi?Dzięki. Ja też gratuluję. Nowe X1, to naprawdę fajne auto. Urosło i wygląda już na kawał auta. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bugs 4623 #13561 Napisano 27 Marca 2016 A skoro o eco mowa to się pochwale spalaniem z 3tys kmTo jest X3? Przy jakiej średniej prędkości? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13562 Napisano 27 Marca 2016 wymiany oleju co 25 tys to zarzynanie silnika. BMW robiło akcję serwisową na N42 - pękały łańcuchy rozrządu i przyczyną były zbyt duże interwały między wymianami oleju. 3.0d raczej nie jest jakiś kłopotliwy, zdarzają się jakieś pierdoły, od czasu do czasy padnie coś poważniejszego ale ogólnie uchodzi za solidny silnik a nie ma rzeczy niezniszczalnych. Tak samo trzeba brać poprawkę na to, jak silnik jest użytkowany. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2412 #13563 Napisano 27 Marca 2016 pękające kolektory to chyba dość częsty przypadek w 3.0d. Obydwa miałeś nowe? Awarie trafiały się przy przebiegu poniżej 100tys? Ogólnie kiedyś irytowały pierdoły, teraz każda jednostka ma mniejsze lub większe bolączki Tak, obydwa od nowości. W E60 kolektor ssący poszedł do wymiany przy 70 tys. km, a wydechowy przy 80. I mimo, że doradca serwisowy rozbrajająco oznajmił mi, że to standard w tych silnikach, to o jakimkolwiek pokryciu kosztów nie było mowy. Tomek, a bierze Ci olej - 1 raz miałem komunikat uzupełnij olej po 15kkm. Teraz mam na liczniku prawie 30k i pierwszy przegląd zaplanowany wiec zapytam co sie dzieje.Pozdrawiam Nie, jeszcze ani razu nie dolewałem oleju, od wymiany do wymiany gubi mi jakieś pół zakresu skali min-max. Mimo, ze nie jest sympatykiem fordow to wracajac do tematu nowe mondeo zwraca moja uwage i gdybym szukal samochodu nowego z tego segmentu to rozwazylbym jego zakup. 3.0d z bmw takie klopotliwe? W E60 3.0d, w F10 miałem 2.0 d, tam problemy były z wtryskiwaczami i rozrządem. PozdrawiamTomek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati7811 98 #13564 Napisano 27 Marca 2016 To jest X3? Przy jakiej średniej prędkości?520d +- 140km/h w 90% autostrada. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13565 Napisano 28 Marca 2016 (edytowane) niedawno była dyskusja o układzie hamulcowym - takie małe nawiązanie, z tego co wiem hamulce seryjne - topowe wersje Mustanga i Camaro więc hamulce już konkretne - GT500 chyba 6 tłoki Brembo. W obydwu przypadkach najprawdopobiej zagotowany płyn. Dżwięk Camaro - muzyka Edytowane 28 Marca 2016 przez trollu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #13566 Napisano 29 Marca 2016 (edytowane) Ktoś musiał pampersy zmieniać po takiej jeździe , tylko raz mi się zdarzyło coś podobnego że stałem na hamulca a samochód jechał dalej jakbym go o zatrzymanie nie prosił. Z tego co wiem to chyba max. Temperatura wrzenia dostępnych płynów to 600F. Jedne z najlepszych płynów ma o dziwo ford dot3 Heavy duty brake fluid o temperaturze min. 550F Edytowane 29 Marca 2016 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13567 Napisano 29 Marca 2016 (edytowane) niedawno była dyskusja o układzie hamulcowym - takie małe nawiązanie, z tego co wiem hamulce seryjne - topowe wersje Mustanga i Camaro więc hamulce już konkretne - GT500 chyba 6 tłoki Brembo. W obydwu przypadkach najprawdopobiej zagotowany płyn. Dżwięk Camaro - muzyka Tym Mustangiem świetny kierowca powoził Gdyby nie idealny slide bokiem to nie wróżyłbym mu długiego żywota Szacun. Edytowane 29 Marca 2016 przez Mikołaj N 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13568 Napisano 29 Marca 2016 (edytowane) widziałem już kilka filmików, gdzie driverzy się ratowali z takich opresji. Tylko zimna krew i objeżdżenie dają szanse na takie coś, pierwszy lepszy kierowca wciska hamulec, chwyta kurczowo kierownicę i zapomina pacierza Edytowane 29 Marca 2016 przez trollu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remy 308 #13569 Napisano 30 Marca 2016 Samochody europejskich koncernów na rynek USA muszą być tańsze bo konkurencja jest duża.Stąd np. Porsche na rynek USA ma zauważalnie gorsze materiały w środku.Czytałem o jakimś samochodzie z Japoni (nie pamiętam czy to nie był Nisan 350z/ Infinity) że ma mniej spawów- trn na rynek USA. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4709 #13570 Napisano 30 Marca 2016 Ee - no chyba aż tak to nie jest. Z materiałami gorszej jakości to może być prawda - zresztą łatwo sprawdzić - amerykańców z europejskim rodowodem sporo na rynku i fakty potwierdzają tę pogłoskę, ale spawy? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #13571 Napisano 30 Marca 2016 To jest bzdura, auta są zgrzewane przez roboty i w miejscach wyznaczonych przez zespół projektantów. Brak punktu oznacza znaczne osłabienie konstrukcji. 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiem 291 #13572 Napisano 30 Marca 2016 To co, Walker się zabił, bo jechał amerykańską (słabszą) wersją?Gdyby jechał europejską, to by przeżył? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #13573 Napisano 30 Marca 2016 Mercedes miał inna konstrukcje karoserii na Eu i USA. Sprawy, zgrzewy itd. Do tego dermę zamiast skóry. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #13574 Napisano 30 Marca 2016 Mercedes nie ma dermy, on ma Benztex... 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #13575 Napisano 30 Marca 2016 Mb-tex kolego, jak już chcesz błyszczeć. Ja jednak mówię o materiale bardziej przypominającym skaj / dermę, niż Mb-tex. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach