Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, kiniol napisał(-a):

Spójrzcie i powiedzcie co tu jest nie tak...niemiecki fachowiec składał...IMG20230318155437.thumb.jpg.b746e8bc7b25e252fe38786e462135c8.jpg

Powinien iść tak 🤔🤔🤔

IMG_20230320_102126.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak👀… koło góra/ tył też chyba uszczypnięte co? 

3274E027-084E-4578-8951-8228C008C3D5.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Londek napisał(-a):

Raczej tak👀… koło góra/ tył też chyba uszczypnięte co? 

 

 

Po rowkach widać, że tak jak napisał @TomcioMiki


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Londek napisał(-a):

Raczej tak👀… koło góra/ tył też chyba uszczypnięte co? 

3274E027-084E-4578-8951-8228C008C3D5.jpeg

Chyba nie tak , te górne kółko ma rowki czyli pasek musi iść rowkami do niego , chyba nie  🤔🤔🤔 a alternator się dopycha do paska 😁😁😁

Edytowane przez TomcioMiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekonany byłem że to odbicie rowków na płaskiej rolce 🫢

9 minutes ago, mkoch said:

 

Po rowkach widać, że tak jak napisał @TomcioMiki

 

7 minutes ago, TomcioMiki said:

Chyba nie tak , te górne kółko ma rowki czyli pasek musi iść rowkami do niego , chyba nie  🤔🤔🤔 a alternator się dopycha do paska 😁😁😁


 

AB598022-EFC7-4E3B-A810-339C7BF55922.jpeg

E0569BDC-D9C6-4AB8-BC9A-67348EAB4F29.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Londek napisał(-a):

Przekonany byłem że to odbicie rowków na płaskiej rolce 🫢

 


 

AB598022-EFC7-4E3B-A810-339C7BF55922.jpeg

E0569BDC-D9C6-4AB8-BC9A-67348EAB4F29.jpeg

Zaraz zaraz to dla czego górne kółko ma nacięte rowki do paska wielorowkowego 🤔🤔🤔 a nie jest tak że gładkim do gładkiego a rowkami do rowków 🤔🤔🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale pasek nie powinien tą zewnętrzną stroną chodzić po rowkach bo się szybko uszkodzi. Może ktoś pokombinował z rolką i założył inną. Generalnie masakra


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minutes ago, mkoch said:

 

Po rowkach widać, że tak jak napisał @TomcioMiki

 

15 minutes ago, TomcioMiki said:

Chyba nie tak , te górne kółko ma rowki czyli pasek musi iść rowkami do niego , chyba nie  🤔🤔🤔 a alternator się dopycha do paska 😁😁😁


Tak jak pisałem, to raczej odbicie/ „wyślizganie”  się tej rolki sprawia takie wrażenie… właściciel może podpowie😉

Mechanikiem nie jestem, ale myślę że mam rację… a jak nie, to z góry przepraszam za wprowadzenie w błąd😊

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak wygląda koło pasowe alternatora 🤔🤔🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minutes ago, TomcioMiki said:

Ciekaw jestem jak wygląda koło pasowe alternatora 🤔🤔🤔


Wieloklinowe „rowki” alternator pracuje pod dużym obciążeniem, więc kontakt paska napędzającego musi być solidny😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to tylko ślady, a nie rowki per se :)

 

qCjTPXX.png


Zegarki to emocje i nawet najbogatsza historia oraz najlepsze parametry na papierze nie wygrają z głosem serca - Passero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dodge66 napisał(-a):

Wydaje mi się, że to tylko ślady, a nie rowki per se :)

 

Wróciłem do wątku i widzę że temat się rozwinął :)

Też mam takie wrażenie, ponieważ koło pasowe alternatora powinno być w maksymalnym stopniu po obwodzie owinięte paskiem, a więc ta rolka napinająca powinna dociskać pasek od jego gładkiej strony i powinna być gładka. Patrząc na zdjęcie wygląda więc jakby stożki pasa klinowego odbiły się na gładkiej rolce poprzez nieprawidłowe zamocowanie paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się przejechałem, ale tylko wokół bloku. Dźwięk jest wspaniały.

 

 

A67DD429-A27E-41F2-97C7-38ED2BCA7373.jpeg

A5D3CD32-8780-4E96-AA51-5C9FA414A06F.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@beniowskiWaldku zazdroszczę kolegów :) Pieknę auto.

A mam pytanie, którzy z Was szanowni Koledzy posiadają Lexusy i jak się odnosicie do ich eksploatacji.

Noszę się z zamiarem zakupu Porsche lub Lexusa i zbieram za i przeciw :)

Pozdrawiam

Łukasz


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, dodge66 napisał(-a):

Wydaje mi się, że to tylko ślady, a nie rowki per se :)

 

qCjTPXX.png

Oczywiście, to są ślady po wadliwie założonym pasku wielorowkowym... Długo tak to pracowało...ech... Ale kupiłem te rolki w  intercarsie... I oddałem... zupełnie niewłaściwe. Zamówiłem takie jak powinny być z febi i mam nadzieję, że jutro dotrą.

8 godzin temu, Londek napisał(-a):

Raczej tak👀… koło góra/ tył też chyba uszczypnięte co? 

3274E027-084E-4578-8951-8228C008C3D5.jpeg

Uszczypnięte, jutro muszę zamówić to koło...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

@beniowskiWaldku zazdroszczę kolegów :) Pieknę auto.

A mam pytanie, którzy z Was szanowni Koledzy posiadają Lexusy i jak się odnosicie do ich eksploatacji.

Noszę się z zamiarem zakupu Porsche lub Lexusa i zbieram za i przeciw :)

Pozdrawiam

Łukasz

Mamy GS350awd już 10lat,  prawie 250k km  i wymieniona jedna przednia Piasta, jest bardzo duże prawdopodobieństwo że rozleciała się od wjechania w dziurę, bo felga była skrzywiona po wewnętrznej części. Pozatym nic, tylko paliwo, oleje, filtry hamulce czyli zwykle elementy eksploatacyjne. Ten samochód jest tak niezawodny ze dam go swojemu synowi jak przyjdzie czas żeby kupić coś nowego. 

Z lexusem ogólnie jest tak że to nie są "najlepsze" nowe samochody do zakupu, ale z pewnością jedne z najlepszych używek. 

 

Tak że wszystko zależy wg mnie jak i po co kupujesz samochód, jak zmieniasz po 3-4 latach to niemieckie marki oferują lepsze osiągi, jak chcesz na długo to jednak lexusa ciężko jest nie brać bardzo poważnie pod uwagę. 

 

Jakbym miał np tyle kasy żeby kupić sobie dobre GT z wyższej półki, to zastanawiałbym się pewnie sekundę nad wyborem i poszedł po LC500. 

Ale ja mam samochody przez dłuższy okres czasu 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, irekm napisał(-a):

Mamy GS350awd już 10lat,  prawie 250k km  i wymieniona jedna przednia Piasta, jest bardzo duże prawdopodobieństwo że rozleciała się od wjechania w dziurę, bo felga była skrzywiona po wewnętrznej części. Pozatym nic, tylko paliwo, oleje, filtry hamulce czyli zwykle elementy eksploatacyjne. Ten samochód jest tak niezawodny ze dam go swojemu synowi jak przyjdzie czas żeby kupić coś nowego. 

Z lexusem ogólnie jest tak że to nie są "najlepsze" nowe samochody do zakupu, ale z pewnością jedne z najlepszych używek. 

 

Tak że wszystko zależy wg mnie jak i po co kupujesz samochód, jak zmieniasz po 3-4 latach to niemieckie marki oferują lepsze osiągi, jak chcesz na długo to jednak lexusa ciężko jest nie brać bardzo poważnie pod uwagę. 

 

Jakbym miał np tyle kasy żeby kupić sobie dobre GT z wyższej półki, to zastanawiałbym się pewnie sekundę nad wyborem i poszedł po LC500. 

Ale ja mam samochody przez dłuższy okres czasu 

Dzięki Irek za opinię, która potwierdza to co już usłyszałem.

Kupuję auto na dłużej i chcę wiedzieć, czy nie będę stał w serwisie ;). Żonie prawdopodobnie zostawię Volvo, a sam chcę mieć coś do klientów. I tutaj upatrzyłem sobie świetny stosunek jakości do ceny w modelu ES, który urzekł mnie komfortem podróżowania. Ciągnie mnie mocno w stronę Panamery, ale Lexus jest dużo korzystniejszy cenowo i jakość wykończenia w wersji omotenashi jest tip top.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, irekm napisał(-a):

Mamy GS350awd już 10lat,  prawie 250k km  i wymieniona jedna przednia Piasta, jest bardzo duże prawdopodobieństwo że rozleciała się od wjechania w dziurę, bo felga była skrzywiona po wewnętrznej części. Pozatym nic, tylko paliwo, oleje, filtry hamulce czyli zwykle elementy eksploatacyjne. Ten samochód jest tak niezawodny ze dam go swojemu synowi jak przyjdzie czas żeby kupić coś nowego. 

Z lexusem ogólnie jest tak że to nie są "najlepsze" nowe samochody do zakupu, ale z pewnością jedne z najlepszych używek. 

 

Tak że wszystko zależy wg mnie jak i po co kupujesz samochód, jak zmieniasz po 3-4 latach to niemieckie marki oferują lepsze osiągi, jak chcesz na długo to jednak lexusa ciężko jest nie brać bardzo poważnie pod uwagę. 

 

Jakbym miał np tyle kasy żeby kupić sobie dobre GT z wyższej półki, to zastanawiałbym się pewnie sekundę nad wyborem i poszedł po LC500. 

Ale ja mam samochody przez dłuższy okres czasu 

 

Zgadzam się w 100%. Mam już trzeciego z kolei Lexusa i nigdy żadnych problemów czy awarii, tylko wymiany eksploatacyjne :)  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu się z Irkiem zgodzę, jeśli auto premium na lata to tylko Lexus. Szkoda tylko, że oferta Lexusa na Polskę jest tak ograniczona silnikowo, właściwie tylko hybrydy z wyjącą e-cvt. 

Ja natomiast z żadnym autem nie wytrzymałem dłużej niż 4 lata, więc mi awaryjność starszych niemieckich aut premium nie przeszkadza, niech się martwią kolejni właściciele.

A chcąc mieć naprawdę dynamiczną limuzynę, Lexus nie oferuje niestety dzisiaj nic, przynajmniej u nas. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Tu się z Irkiem zgodzę, jeśli auto premium na lata to tylko Lexus. Szkoda tylko, że oferta Lexusa na Polskę jest tak ograniczona silnikowo, właściwie tylko hybrydy z wyjącą e-cvt. 

Ja natomiast z żadnym autem nie wytrzymałem dłużej niż 4 lata, więc mi awaryjność starszych niemieckich aut premium nie przeszkadza, niech się martwią kolejni właściciele.

A chcąc mieć naprawdę dynamiczną limuzynę, Lexus nie oferuje niestety dzisiaj nic, przynajmniej u nas. 

No i to są dwie główne przyczyny, które mnie trochę do niego zniechęcają. Skrzynia i silnik. W zasadzie Kolegom z Lexusa zwróciłem uwagę, że gdyby to był czterobut z normalną skrzynią i jakąś V6 pod maską, to bym się nie wahał minuty.

Z drugiej strony zauważyłem, że z wiekiem już tej dynamiki nie poszukuję jak 10 lat temu, teraz chcę mieć wygodę i aby czasem nie trzeszczał w środku po roku eksploatacji.

Dlatego podpytuję, czy auto z tej stajni da się lubić ;)

Wczoraj dali mi też LS'a ten sześciocylindrowiec daje radę :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ten napęd jest po prostu za słaby do limuzyny premium, a każde dynamiczniejsze przyspieszanie wiążę się z dyskomfortem akustycznym. 

Ale co kto lubi, dla mnie nawet BMW 540 było trochę za wolne, a znam takich, którzy są zadowoleni z aut przyspieszających powyżej 10s do setki.

LS to zupełnie inna bajka

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.