Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

silnik musi zużywać olej i tyle. Pierścienie zgarniające nie zbiorą 100% oleju z gładzi cylindra, olej ma kontakt z bardzo gorącymi elementami i część się po prostu spala - jeśli ktoś mówi, że jego silnik nie bierze grama oleju (a są tacy) to tylko brakuje żeby dodał, że opon w ogóle nie zużywa, płynu do spryskiwaczy musi odciągać co tydzień bo przybywa a żarówki wymienia dlatego, że im dłużej jeździ tym mocniej świecą 🙃 kwestia tylko tego, czy rozmawiamy o spalaniu 0.5l na 10tys czy 5l na 10 tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, tak sobie to tłumacz, miałem auta biorące olej i nie biorące grama oleju (dla Twojej teorii przyjmijmy 50ml/10kkm) czyli calkowiecoe niezauważalne i nie ma co udawać że branie oleju jest rzeczą normalna,
Ps. od 9lat mam motocykl juz nie najnowszy bo aktualnie ma 15lat i mimo bycia szlifierą też nie bierze oleju

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec miał Avensisa z 2001 1.6 benzyna, żarł od nowości 1 litr oleju na 1k km. Po 180k km i 10 latach ojciec się wkurwil i przestał zmieniać olej, skoro tyle dolewał. Auto sprzedał w 2021 z przebiegiem 500-600 tys. km. W tym czasie 0 awarii. 

 

To tak w ramach ciekawostki o olejach ;)

Edytowane przez zielony.m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik musi zużywać olej i tyle. Pierścienie zgarniające nie zbiorą 100% oleju z gładzi cylindra, olej ma kontakt z bardzo gorącymi elementami i część się po prostu spala - jeśli ktoś mówi, że jego silnik nie bierze grama oleju (a są tacy) to tylko brakuje żeby dodał, że opon w ogóle nie zużywa, płynu do spryskiwaczy musi odciągać co tydzień bo przybywa a żarówki wymienia dlatego, że im dłużej jeździ tym mocniej świecą  kwestia tylko tego, czy rozmawiamy o spalaniu 0.5l na 10tys czy 5l na 10 tys km

Nie kojarzę żeby ktoś mówił, że nie bierze grama oleju (ale może coś przeoczyłem).
Piszemy o dolewkach.
Ktoś tu dolewa 1 litr oleju, jak ma olej w normie (czyli pewnie jakieś 0,4-05l od max do min) i komputer nie woła?

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Pastuchu 2.0 tdi 2019 z przebiegiem 145.000 dolewam 1litr oleju na 10.000km... W Dodge GC z 2008 z silnikiem 4.0 i przebiegiem 570.000 też dolewam 1litr oleju na 10.000 km ... Hmmm...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W subaru outback 2013, przebieg 260k, nigdy nie dolewałem oleju poza serwisem... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bmw f34 2.0 diesel 190km też od wymiany do wymiany ani nie dolewałem, ani na bagnecie nic nie ubywalo

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

Mój ojciec miał Avensisa z 2001 1.6 benzyna, żarł od nowości 1 litr oleju na 100k km. Po 180k km i 10 latach ojciec się wkurwil i przestał zmieniać olej, skoro tyle dolewał. Auto sprzedał w 2021 z przebiegiem 500-600 tys. km. W tym czasie 0 awarii. 

 

To tak w ramach ciekawostki o olejach ;)

Na pewno miałeś na myśli 1l na 100k km? To z jaką częstotliwością ojciec zmieniał olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w audi wszystko zależało ile tras przez Niemcy miałem pomiędzy wymianami, czasem musiałem dolać litr, a czasem pół. Co ciekawe interwał jak producent przykazał czyli co 30kkm ;)

9 minut temu, XoneX napisał(-a):

Na pewno miałeś na myśli 1l na 100k km? To z jaką częstotliwością ojciec zmieniał olej?

Pewnie miało być 1000km.

 

Miałem avensisa t25 z 1.8 i też potrafił zeżreć tyle oleju. Co ciekawe w instrukcji był zapis, że do 1l na 1kkm wszystko jest w normie producenta


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



Co ciekawe w instrukcji był zapis, że do 1l na 1kkm wszystko jest w normie producenta


Typowy dupochron w prawie każdej marce

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo fajna funkcja , jeżdżąc na apadtacyjnym tempomacie z ustawioną prędkością np. 70km/h , i zbliżając się do zakrętu,  auto automatyczne spowalnia przed zakrętem ,jeśli uzna że prędkość jest za duża do pokonania zakrętu
 

Ta funkcja mnie chciała jakiś miesiąc temu zabić. Wyprzedzałem na drodze ekspresowej jadąc na tempomacie. Jechałem 130 km/h. Droga prawie pusta. Wyprzedziłem i zmieniłem pas na prawy. I wtedy tempomat uznał, że łuk drogi jest niebezpieczny i włączył dość gwałtowne hamowanie do 80 km/h. Ja nie wiedziałem co się dzieje (jedna z pierwszych jazd nowym samochodem) a gość z tyłu musiał się na pewno mocno zdenerwować na debila jadącego przed nim, który najpierw go wyprzedził a potem zajechał drogę i dość gwałtownie zahamował bez żadnego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):


Ta funkcja mnie chciała jakiś miesiąc temu zabić. Wyprzedzałem na drodze ekspresowej jadąc na tempomacie. Jechałem 130 km/h. Droga prawie pusta. Wyprzedziłem i zmieniłem pas na prawy. I wtedy tempomat uznał, że łuk drogi jest niebezpieczny i włączył dość gwałtowne hamowanie do 80 km/h. Ja nie wiedziałem co się dzieje (jedna z pierwszych jazd nowym samochodem) a gość z tyłu musiał się na pewno mocno zdenerwować na debila jadącego przed nim, który najpierw go wyprzedził a potem zajechał drogę i dość gwałtownie zahamował bez żadnego powodu.

To o czym pisał @Krakus1 to zapewne predykcja - dodatkowy ficzer który w PL jest bardzo upierdliwy. Za to w Austrii sprawdza się bardzo dobrze. Są kraje, gdzie nie można go używać i automatycznie się dezaktywuje (Włochy bodajże). Ale generalnie to rozwiązanie ma sens, zwłaszcza dla mniej doświadczonych kierowców. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):


Ta funkcja mnie chciała jakiś miesiąc temu zabić. Wyprzedzałem na drodze ekspresowej jadąc na tempomacie. Jechałem 130 km/h. Droga prawie pusta. Wyprzedziłem i zmieniłem pas na prawy. I wtedy tempomat uznał, że łuk drogi jest niebezpieczny i włączył dość gwałtowne hamowanie do 80 km/h. Ja nie wiedziałem co się dzieje (jedna z pierwszych jazd nowym samochodem) a gość z tyłu musiał się na pewno mocno zdenerwować na debila jadącego przed nim, który najpierw go wyprzedził a potem zajechał drogę i dość gwałtownie zahamował bez żadnego powodu.

Faktycznie , niebezpieczna sytuacja , u mnie do takich zachowani systemu dochodziło w przypadku - jak słusznie zauważył @Valygaar -  włączonej predykcji , tylko że w A6 są dwa rodzaje predykcji:

-Przestrzeganie ograniczeń prędkości : czyli auto jedzie wg znaków drogowych , i tu niestety często dochodziło do takich sytuacji, że z niewiadomego powodu auto zaczyna zwalniać z ustawowej np 70km/h do 50 lub mniej , i to dość gwałtownie , jakby chciał czegoś zapobiec , ale nie wiadomo czego 😅. u mnie jest wyłączone na stałe , i więcej szans mu nie dam.👎

- Regulacja do przebiegu drogi : i ta jest super , z odpowiednim wyprzedzeniem - można regulować jak szybko ma działać system- dostosowuje prędkość auta do nadchodzącego zakrętu , czy ew. spowalnia auta przed skrzyżowaniem, czy rondem 👍

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie były wtedy włączone obie te opcje, zarówno dostosowanie się do znaków jak i przewidywanie przebiegu drogi. Wyłączyłem obie te opcje i jeżdżę na „zwykłym” tempomacie adaptacyjnym. Bez tych opcji działa dużo bardziej przewidywalnie.
Całe szczęście, że akurat te ustawienia zapamiętuje i nie muszę klikać po każdym uruchomieniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.09.2024 o 20:51, bober5264 napisał(-a):

Tak tak, tak sobie to tłumacz

ale co mam sobie tłumaczyć? Że pierścień tłokowy jest tworem idealnym i zbiera kompletne 100% oleju z gładzi cylindra? Albo że uszczelniacze zaworowe pomimo warunków pracy (olej, cykle rozgrzewania i chłodzenia) nie podlegają zużyciu? Wystarczy że ktoś ma problem jak owiane złą sławą wtryski w N63 BMW i okazuje się, że mamy "źródełko" w misce olejowej. Smierdzi benzyną ale komputer mówi, że stan oleju jest ok.

Ja zmieniam olej co ok 10tys km, lane na max. M52 brał do "pół bagnetu", N52 (znany z wadliwych pierścieni) bierze 1/2, czasami 3/4 poziomu na komputerze, bagnetu nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sie dowiedziałem że Audi nie robi dolewki oleju gratis w ramach pakietu serwisowego ,w BMW tak miałem- skorzystalem raz w 318i przy 18tyś km 

, oraz raz w 518d przy 17tyś km , I tyle z dolewkami do silnikow BMW - zobaczymy jak będzie z Audi , przy okazji dowiedzialem się że ASO używa Castrol 0W30 LL do mojego silnika 2,0 TDI 40 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na to nie wpadł ze w aso moznaby dostać firmowa dolewkę, miło że strony bmw, ale obstawiam że to kwestia indywidualna danego serwisu

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

może tak być,  bo te dolewki były w tym samym ASO 

@bober5264 @Autor1984 @mario1971 mam prośbę,  czy możecie robić fotkę nadruku przedniej szyby w Waszych autach ? dzięki 😊

Kiedyś już chyba wstawiałem, zapewne chodzi Ci Jerzy o oznaczenie dźwiękochłonności?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może tak być,  bo te dolewki były w tym samym ASO 
[mention=94337]bober5264[/mention] [mention=115934]Autor1984[/mention] [mention=105984]mario1971[/mention] mam prośbę,  czy możecie robić fotkę nadruku przedniej szyby w Waszych autach ? dzięki
Proszę bardzo, moja wg specyfikacji podwojna, atermiczna, ogrzewana0de168d8e286af96e2082e657c4ebd9f.jpg

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Krakus1 napisał(-a):

może tak być,  bo te dolewki były w tym samym ASO 

@bober5264 @Autor1984 @mario1971 mam prośbę,  czy możecie robić fotkę nadruku przedniej szyby w Waszych autach ? dzięki 😊

U mnie tak.

20240911_132753.jpg


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, bober5264 napisał(-a):

Proszę bardzo, moja wg specyfikacji podwojna, atermiczna, ogrzewana0de168d8e286af96e2082e657c4ebd9f.jpg

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

I co najważniejsze akustyczne , podwójne - znak II- nie oznacza akustyczne , musi być napis Acustic lub A 

 

Screenshot_20240911_163735_Chrome.jpg

4 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

U mnie tak.

20240911_132753.jpg

bardzo fajnie , standartowa w Audi Q5, to też  akustyczna , i tak powinno być w marce premium 

 

 

Screenshot_20240911_141251_Chrome.jpg

8 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

U mnie jest tak:

IMG_9883.thumb.jpeg.3ae9f8a9bef1e8dd2a258b77b11bd107.jpeg

niestety , tylko podwójna, nie akustyczna , w g30 tak samo mam 

najbardziej robiło na mnie wrażenie trójkąty przy tylnej szybie w A6, też akustyczne 👌🏼 

 

20240911_170128.jpg

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, bober5264 napisał(-a):

Proszę bardzo, moja wg specyfikacji podwojna, atermiczna, ogrzewana0de168d8e286af96e2082e657c4ebd9f.jpg

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Auto z 2023 roku? 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Auto z 2023 roku? 

Tak może być, czasem szyby schodzące z magazynu datowane są wcześniej, aniżeli rok produkcji pojazdu.

Jeżeli okres ten przekracza rok, to jest to powód do podejrzeń.

 

EDIT: Miałem w Volvo identyczny przypadek, jedna z tylnych szyb była datowana na 2020 cała reszta 2021 czyli zgodnie z rokiem produkcji,

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.