Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
16 minut temu, Remy napisał(-a):


Samochody są obliczone pod okres leasingu.

Oczywiście Kia oferuje długą gwarancję a Lexus programy typu Relax na 10 lat.

 

Może konkurencja ze strony Chińskich producentów skłoni niektóre marki do poprawy jakości…

 

Trzeba też rozumieć biznes. Mercedes raz popełnił błąd konstruowania zbyt trwałych samochodów. 

Gdyby były one zbyt trwałe - po co by je było zmieniać? 

To zresztą nie tylko samochodów dotyczy. 

Trzeba też powiedzieć, że przecięty samochód nigdy nie był bardzo trwały, ale łatwiej było je naprawiać. 

Bo można było mieć dużego Fiata 20 lat, ale ile trzeba było energii i pracy żeby on te 20 lat przeżył... 

Edytowane przez pmwas

Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
^ nie skłoni. Lobby motoryzacyjne ma się w Europie b. dobrze. Popłaczą troszkę do ucha Urszuli i znajdą się nowe sposoby na ograniczenie obcej konkurencji.
Lub wymyślą kolejną euro normę, która ma służyć "naszemu dobru" I ograniczyć tą zła motoryzację. W rezultacie jak silniki dojadą do 100 tys bez remontu to będzie święto narodowe.

Wysłane z mojego SM-M515F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, marcin_poznan napisał(-a):

Lub wymyślą kolejną euro normę, która ma służyć "naszemu dobru" I ograniczyć tą zła motoryzację. W rezultacie jak silniki dojadą do 100 tys bez remontu to będzie święto narodowe.

Wysłane z mojego SM-M515F przy użyciu Tapatalka
 

 

Ja bym nie demoniziwał. Owszem europejscy (głównie) producenci popełnili w ostatnich latach kilka spektakularnych knotów, ale większość silników jednak te 200kkm przejeżdża bez istotnych problemów. 

Warto też pamiętać, że wiele samochodów jeździ na dystansach rzędu 4km do pracy i 4km z powrotem, a to niestety zużywa silnik. 

Mnie bardziej niż przebieg interesowałby sposób ekspolatacji auta. Bo niski przebieg może oznaczać codzienną jazdę na krótkich dystansach. 

Edytowane przez pmwas

Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, XoneX napisał(-a):

Paulus57 to psychofan Hyundaia. Zakład, że weźmie tucsona ;) stwierdzi, że santa fe jednak za duży. 

Jeżeli najpierw pojedzie SF, to nie wierzę, że weźmie Tucsona. Ze wszystkich, którymi jeździłem, Tucson najmniej mi pasował. :-) 

Ja obstawiam xc60. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, facecik napisał(-a):

A jak tam wrażenia z jazdy Lexem z ECVT?

 

Tu nie mam zastrzeżeń, jakiś uciążliwych brzmień nie usłyszałem. Zbiera się ładnie i oczywiście płynnie. Ogólnie bardzo pozytywnie. ES 300h nadal w grze, ale co wybiorę zdecyduję po jazdach próbnych także pozostałymi samochodami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli najpierw pojedzie SF, to nie wierzę, że weźmie Tucsona. Ze wszystkich, którymi jeździłem, Tucson najmniej mi pasował. :-) 
Ja obstawiam xc60. 

ja też myślę, że skończy się na chińskiej... wróć, szwedzkiej nudzie;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Krakus1 napisał(-a):

Odnośnie narzekania,  A6 jutro idzie na przegląd po 30tys km , a do tego zgłosiłem dwa problemy : znowu trzeszcząca deska po pół roku spokoju,  oraz ciągle komunikaty o konieczność dolewania AdBlue,  gdzie zbiornik jest pełny 🤨

….o to mamy taki sam problem z AdBlue….. tylko ja w Daczce Duster😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, XoneX napisał(-a):

Paulus57 to psychofan Hyundaia. Zakład, że weźmie tucsona ;) stwierdzi, że santa fe jednak za duży. 

Psychofan to raczej określenie pod którym bym się nie podpisał. Szacunek do jakości Kia/Hyundai wynika z osobistych doświadczeń (ProCeed i i30). Lubię sposób oferowania modeli stosowany przez Koreańczyków. Nawet podstawowa wersja bardzo dobrze wyposażona a i 5/7 lat gwarancji (o wykluczeniach wiem), też robi swoje. Dla porównania Volvo XC 60 w podstawie nie ma nawet czujników parkowania a także kamery cofania! W klasie premium takie oszczędności? Może za klamki trzeba będzie też dopłacać? No i DWA LATA GWARANCJI!! To ma przekonać klienta do zakupu i być dowodem na wysoką jakość? Mocno bulwersujące. Sytuację ratuje trochę możliwość przedłużenia gwarancji o 3 lata, ale koszt 8k zł to nie jest tanio. Dziwna polityka. Przy klasie premium podniesienie ceny o 10k i danie tego w wyższej cenie zdecydowanie lepiej by wyglądało.

Mimo wszystko, aktualnie to XC 60 wydaje się być faworytem. Zobaczę jak się poczuję w nim za kierownicą. To zdecyduje.

1 godzinę temu, Marak napisał(-a):

 

Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale silniki w tych Koreańczykach (benzynowe) GDI miewają trochę problemów ? 

Przejechane 67k km ProCeedem GT i 9k km i30 N-line. Działają.  :)  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, plszcto napisał(-a):


ja też myślę, że skończy się na chińskiej... wróć, szwedzkiej nudzie;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

XC 60 na Europę jest produkowane w Szwecji. Nudny model? Pewnie tak, ale za to sprawdzony i systematycznie modernizowany. W tym roku kolejny face lifting. 

Godzinę temu, szuwi napisał(-a):

Jeżeli najpierw pojedzie SF, to nie wierzę, że weźmie Tucsona. Ze wszystkich, którymi jeździłem, Tucson najmniej mi pasował. 🙂

Ja obstawiam xc60. 

W tej chwili wydaje się on liderem, ale najpierw jazda, potem decyzja. Może coś mi nie będzie się podobać i poszukiwania się przedłużą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

XC 60 na Europę jest produkowane w Szwecji. Nudny model? Pewnie tak, ale za to sprawdzony i systematycznie modernizowany. W tym roku kolejny face lifting. 

 

To na plus czy na minus? 🤨 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

 

To na plus czy na minus? 🤨 

 

 

To porównanie starszych modeli. Najnowszy jest z tego roku. Oglądam film i pewnie będzie narzekanie, ale oszczędności są wymuszane przez UE. Kary za emisję CO2 zmuszają do cięcia kosztów, by to zrekompensować. Volvo nadal daje mocne silniki a to musi kosztować. Nowe normy UE np. spowodowały, że Kia ProCeed zniknęła w produkcji z silnikiem 204KM. Tylko do końca roku będzie robiona wersja N-line ze 140KM a potem zaniechanie produkcji. Redukowanie mocy w Hyundaiu i30. Silnik o mocy 160KM zredukowano do 140KM. Podziękujmy Urszulce i jej kumpelom i kumplom. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Dla porównania Volvo XC 60 w podstawie nie ma nawet czujników parkowania a także kamery cofania! W klasie premium takie oszczędności? Może za klamki trzeba będzie też dopłacać? No i DWA LATA GWARANCJI!! To ma przekonać klienta do zakupu i być dowodem na wysoką jakość? Mocno bulwersujące.


Lata temu kupując pierwsze auto premium cieszyłem się jak dziecko na te wszystkie bajery i cuda w standardzie. Kilka lat i kilka samochodów później już wiem, że premium polega na tym, iż w standardzie nie ma nic i za wszystko się dopłaca. :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
25 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Oglądam film i pewnie będzie narzekanie, ale oszczędności są wymuszane przez UE. Kary za emisję CO2 zmuszają do cięcia kosztów, by to zrekompensować. Volvo nadal daje mocne silniki a to musi kosztować. Nowe normy UE np. spowodowały, że Kia ProCeed zniknęła w produkcji z silnikiem 204KM. Tylko do końca roku będzie robiona wersja N-line ze 140KM a potem zaniechanie produkcji. Redukowanie mocy w Hyundaiu i30. Silnik o mocy 160KM zredukowano do 140KM. Podziękujmy Urszulce i jej kumpelom i kumplom. 


Hyundai i30 1.5 T-GDI

moc: 160 KM

CO2: 142 g/km

 

Mercedes C300

moc: 258 KM silnik spalinowy, systemowa 281 KM

CO2: 145 g/km

 

Rozumiem, że to wina Urszuli, która w Hyundaiu pracuje w dziale silników? 😆


PS. Żeby nie było, uważam za debilny system przerzucania kosztów na klienta - drogie nowe auta = rosnący średni wiek aut na drogach.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 godzin temu, marcin_poznan napisał(-a):


 

Ad. 1 - zrobić głośniej radio, lub jeździć po gładkich drogach.



 

właśnie tej odpowiedzi obawiałem pół roku temu, jak się zgłosiłem z tym problemem pierwszy raz , ale jednak poradzili sobie , tylko że to działało pół roku , zobaczymy dziś co powiedzą , usterka może wglądać na banalną , ale auto jest tak doskonale izolowane akustycznie od zewnętrznych hałasów ,że wszystko co trzeszczy w środku już jest mocno zauważalne 

7 godzin temu, pawel007 napisał(-a):

….o to mamy taki sam problem z AdBlue….. tylko ja w Daczce Duster😉

Witaj w klubie 😉

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Krakus1 napisał(-a):

Odnośnie narzekania,  A6 jutro idzie na przegląd po 30tys km , a do tego zgłosiłem dwa problemy : znowu trzeszcząca deska po pół roku spokoju,  oraz ciągle komunikaty o konieczność dolewania AdBlue,  gdzie zbiornik jest pełny 🤨

U T-roc mojej żony od nowości trzeszczy kierownica przy naciskaniu na elementy plastikowe. W moim Q5 po 45,5k km szykuję się kolejna dolewka oleju. W obu autach co jakiś czas rozłącza się nawigacja android auto. U żony ekran dwa razy zrobił się czarny, w Audi przerywa transmisję w trakcie jazdy, szczególnie przy wyższych budynkach w centrum Warszawy. Średnie spalanie w Q5 za ostatni rok to 7,8l uważam za całkiem przyzwoite. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy Hyundai czy kia będzie w standardzie mieć to za co w premium dopłacasz grube tysiące. Tak działa logika marek premium. Golas premium nie ma nic i zawsze wygląda jak nie dorobiony. Hyundai i Kia to porządne marki i nie mają się co wstydzić przy niemieckiej trójce. Jasne, materiały itp ale to są naprawdę dobre auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

To porównanie starszych modeli. Najnowszy jest z tego roku. Oglądam film i pewnie będzie narzekanie, ale oszczędności są wymuszane przez UE. Kary za emisję CO2 zmuszają do cięcia kosztów, by to zrekompensować. Volvo nadal daje mocne silniki a to musi kosztować. Nowe normy UE np. spowodowały, że Kia ProCeed zniknęła w produkcji z silnikiem 204KM. Tylko do końca roku będzie robiona wersja N-line ze 140KM a potem zaniechanie produkcji. Redukowanie mocy w Hyundaiu i30. Silnik o mocy 160KM zredukowano do 140KM. Podziękujmy Urszulce i jej kumpelom i kumplom. 

 

No właśnie wiem, że niedawno był kolejny lifting a w filmie są starsze modele - spodziewam się, że nowy lifting tylko dołożył oszczędności - stąd moje pytanie - czy to lepiej czy gorzej w dzisiejszych czasach kupować polifta. 🤨

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Remy napisał(-a):


Samochody są obliczone pod okres leasingu.

Oczywiście Kia oferuje długą gwarancję a Lexus programy typu Relax na 10 lat.

 

Może konkurencja ze strony Chińskich producentów skłoni niektóre marki do poprawy jakości…

Coś w temacie chińskiej konkurencji zaczyna być widać. W salonie Mazdy, już na pierwszej rozmowie, pojawiło się słowo rabat i gratis. To hasła, za które parę lat temu chcieli mnie stamtąd wyprosić i wysyłali do VW. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.06.2025 o 09:19, mandaryn44 napisał(-a):

Chyba jeden silnik i za drogi. Ale ponoć świetne auto. Lexus NX rozumiem? Moje największe rozczarowanie. Napalony byłem jak nie wiem na co. Wziąłem na weekend wersję jakaś super hiper i podziękowałem. Wyjąca jak cholera skrzynia biegów, gumowy układ kierowniczy, żadnego czucia drogi, kompletnie. Strasznie czuć prędkośc, jechałem 110 a żona mówi co tak pędzę, jakbym jechał że 160. Wyświetlacz kierowcy pokazuje nie wiadomo co, HUD tak samo, chaos. Ekran centralny nie da się podzielić na części, masz wielki telewizor i dużo piątek przestrzeni na nim jak jest np. radio. Baba od nawigacji się na ciebie drze, naprawdę, polecam sprawdzić. Fotele skóra ale bez wentylacji i ogrzewane bez podparcia bocznego ud, kierownica ogrzewana częściowo i nie grzeje na szwach, więc końce palców czują zimno. Lusterko prawe nie ściemnia się. I pełno takich dupereli. Bagaznik całkiem całkiem. Jedyny plus to chyba bezawaryjność, ale to taka lepsza toyota, a jedyny samochód jaki mi się rozkraczyl na drodze to toyota. No bardzo emerycko-kobiecy. To auto się kupuje dla żony / moja była zachwycona/ albo jak zaczyna ci dokuczać prostata.

Czy Ty na pewno jeździłeś Lexusem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Teraz jest w ogóle dobry okres na zakup auta, salony prześcigają się rabatami cenowymi.

W markach premium 20% rabatu zaczyna być normą, w niektórych są modele na które można dostać prawie 30%. Nawet Porsche daje całkiem solidne rabaty dochodzące do prawie 20% na SUVY i 10-12% na 911, gdzie jeszcze dwa lata temu były kolejki chętnych jak na Rolexa.

 

Elit: Właśnie dostałem mailing z Hyundaia z rabatami na Santa Fe dochodzącymi do 30k. 

 

 

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Nawet Porsche daje całkiem solidne rabaty dochodzące do prawie 20% na SUVY i 10-12% na 911, gdzie jeszcze dwa lata temu były kolejki chętnych jak na Rolexa.


 

Strategia elektryfikacji, wycofanie spalinowego Macana oraz kalkulacja cenowa nowego w oparciu o parytet mocy najsłabszego elektryka z mocniejszymi spalinowymi były świetnymi ruchami. 😂

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Macana... ja bym SUVa Porsche nie kupił. Owszem, jeśli mam wymienić niemiecką markę, która najbardziej mi się podoab, to pierwsza myśl Porsche, ale to raczej Carrera czy nawet Panamera.

Natomiast gdybym miał mieć Porsche, to na pewno nie Macan ;)

 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Troche zmienie watek. Na zdjeciu typowy nawyk mojego taty. Walcze z tym od lat, gdy z nim jade. Jak widac zero sukcesow ;) *

A zegarek starszy id Golfa :) 

 

PS.

*Redakcjo pomoz 😁

20250706_115225.jpg

Edytowane przez piku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 minut temu, pmwas napisał(-a):

Co do Macana... ja bym SUVa Porsche nie kupił. Owszem, jeśli mam wymienić niemiecką markę, która najbardziej mi się podoab, to pierwsza myśl Porsche, ale to raczej Carrera czy nawet Panamera.

Natomiast gdybym miał mieć Porsche, to na pewno nie Macan ;)


Jechałeś Macanem? Jeśli nie to polecam się przejechać przed wydawaniem sądów.

Panamera jest ogromna i szczerze mówiąc nie jest konkurencją dla Macana.

 

A tak w ogóle to 60% sprzedaży Porsche to SUVy, które to finansują fanaberie jak 911 :)

IMG_3833.thumb.jpeg.c217507ad79cc925b79b4de14edc305c.jpeg


PS. Wynik dla Macana (od kwietnia 2024 niedostępnego jako spalinowy w Europie) za 2025 wygląda jeszcze gorzej. Dodatkowo ciężko tąpnęła im sprzedaż w Chinach.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że teraz Macan to już tylko elektryki, a te sprzedają się kiepsko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.