Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Jimny to terenówka. Może ugłaskana wobec pierwowzoru czyli Samuraia, ale to terenówka, na ramie i klasycznych sztywnych mostach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko wg mnie suv to kategoria aut, które krótko mówiąc i nieco upraszczając są autami o nieco lepszych właściwościach terenowych, ale to nie terenówki. Brak ramy, zawieszenie o charakterystyce szosowej, zwykle uproszczony napęd na 4 koła lub nawet jego brak, zazwyczaj brak reduktora czy blokad przekreśla tzw Suvy w prawdziwych terenowych warunkach. Pewnie "przejadą" ale używane tak stałe czy często, poddadzą się szybko. Pewnie ta granica jest płynna i wiele terenówek stało się już bulwaruwkami czyli właśnie suvami. ;) Takich prawdziwych dzikusów niewiele zostało ale sądzę, że to małe Suzuki się do nich zalicza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli idąc Waszym tokiem myślenia, SUV to nie "terenówka"?

Polecam: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sport_utility_vehicle

Obydwa te samochody to SUVy, różniące się rozmiarem ale należące do tej samej kategorii.

 

 

Taplaltakl.

 

 

W tej definicji co podrzuciłeś to stoi jak wół, że to jest samochód, który ma pewne cechy terenówki, ale znaku równości tam nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do definicji "wikipedycznych" podchodzę z rezerwą - ale rzeczywiście - nawet ona nie zrównuje tych aut, choć szerzej definiuje suvy niż ja i wielu innych. W naszej Wiki piszą nawet że w USA niesłusznie utożsamia się określenie SUV z samochodem terenowym. :) To nie tylko wysokie zawieszenie i 4x4, ale właśnie zestrojenie podwozia, rama, reduktor, blokady, możliwość brodzenia, holowania dużych mas itp. SUV to auto na szosę, do miasta z możliwością wjechania w wertep, często wyposażony w 4x4. To za mało by być terenówką. 

Mogę się mylić bo nie jestem fachowcem ale dziś jak myślę terenówka to widzę:

Suzuki Jimny

Jeep Wrangler

Land Rover Defender

Mercedes G

Toyota Land Cruiser, 4runner

Mitsu Pajero - mimo braku ramy

 

Nissan Patrol był bo Y62 to drewno, skóra i luksus chyba tylko na rynek bliskowschodni i USA ;) ale podobno daje rade...

Pewnie jakieś amerykańce o których wiele nie wiem i egzotyki typu nowy UAZ i pewnie niektóre pick-upy no ale to pisk upy ;)

 

Ogólne to dyskusja akademicka i za parę lat wszystko to będą SUVy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam abyś wsiadł do Jimny'ego i np. Kugi/Q5/Qashqai etc. i przejechał się nimi nawet w lekkim terenie typu piach czy błoto po osie jak i 120 km/h ma ekspresówce i sam się przekonasz jak bardzo Cię oszukuje wikipedia  :D

 

Jimny to auto terenowe.

 

 

Dokładnie.

Dla mnie SUV to coś co jest duże, szybkie, raczej 4x4.

 

Jimny to jest dla mnie raczej nieporozumienie.

Ani to terenówka - bo w prawdziwy teren to ma za małe koła, brak mozliwośc sensownego liftu - oczywiscie można ale ten dychawiczny agregat pod maska nienapedzi tego.

Do tego mosty powodują, ze jazda tym w miescie jest tragedia.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

za małe koła, brak mozliwośc sensownego liftu - oczywiscie można ale ten dychawiczny agregat pod maska nienapedzi tego.

 

 

Nieco byś się zdziwił, szczególnie jeśli są przeprawy w wąskich rowach, między drzewami itp. Idealnie sobie radzi w przeciwieństwie do dużych aut. Terenówki nie są uniwersalne. Do lasu Jimny jest jak stworzony. Na coś w stylu poligon są inne, lepsze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój kuzyn jest zawodowym leśnikiem i z tego co mówił, to u nich podstawowe woły to UAZ, Niva, Defender i Jimny właśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój kuzyn jest zawodowym leśnikiem i z tego co mówił, to u nich podstawowe woły to UAZ, Niva, Defender i Jimny właśnie.

Jimmy to podobna konstrukcja do Samuraja, którego z powodzeniem ujeżdżałem. Koledzy mieli wypasione Patrole i Land Rovery, nie przeczę, to zupełnie inna klasa terenówki, jednak dosyć często zdarzało się, że te wypasione fury, swoim Samurajem z błota musiałem wyciągać. Prawda jest taka, że Patrol czy LR wszędzie wjedzie. Nie zawsze tylko stamtąd wyjedzie :)

 

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś oglądałem Fifth Geara i testowali Nive. Jest jakaś trasa terenowa którą można przejechać anglie w poprzek nie używając prawie wogóle asfaltu. Niva jest lekka, nie zapadała się w błoto i sobie poradziła a Land Rover Discovery kamerzystów nie ;)

Edited by siruspan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiki po angielsku vs Wiki po polsku to nawet nie ma co porównywać. Dużo obszerniejsze opisy tematów oraz dokładniejsze niż w Wiki PL.

Z pozycji osoby zakochanej w motoryzacji zza wielkiej wody zawsze raziło mnie pojęcie SUV w Polsce wymawiane "suw" traci ono swoje znaczenie, SUV to skrót a SUW już nie i tutaj wg mnie się dużo ludzi gubi. Sport Utility Vehicle czyli samochód sportowo użytkowy czyli terenówka z udogodnieniami umożliwiającymi poruszanie się jej na codzień także w miarę wygodnych warunkach po mieście.

Dlatego zarówno Jimny jak i Yukon są SUVami.

Co do jazdy offroad - Moab, Rubicon > błoto IMHO

 

 

Taplaltakl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jimny, Niva to auta do pracy, hobby. Dla leśników, wędkarzy. Także miłosnikow sporów wodnych,żeby wjechać na plaże i zwodować skuter, gdzie te przyslowiowe suvy na szosowych oponach sie zakopią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze już dobrze :)

Ostatni mój wpis w tej materii

Cytuję Suzuki ze strony http://www.globalsuzuki.com/automobile/lineup/jimny/index.html :

 

"Explore Everywhere

Far off the beaten track. Close to home. Everywhere in between. The Suzuki Jimny is built for adventure. Nothing's standing in your way.
Tough, all-terrain, all-weather performance invites you to go everywhere. Small body with true SUV look grab attention on the streets encourage you to drive it every day. Go on. Explore."

Dla mnie terenówka wygląda tak:

terenowka.jpg

A to, to jest SUV

Jimny.png

I oczywiście jest to wszędołaz, nie spieram się w tym temacie.

BTW jak ktoś się interesuje motoryzacją to polecam stronę na którą wrzucam zdjęcia zrobione z bardzo dobrej miejscówki przez którą się przewinęło wiele ciekawych samochodów/motocykli, może kogośzainteresuje

https://www.facebook.com/profile.php?id=156066601769830

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrangler jest napewno terenówka, tym samochodem praktycznie nie da się jechać szybko, prosto, po autostradzie.

Świetny samochód


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieco byś się zdziwił, szczególnie jeśli są przeprawy w wąskich rowach, między drzewami itp. Idealnie sobie radzi w przeciwieństwie do dużych aut. Terenówki nie są uniwersalne. Do lasu Jimny jest jak stworzony. Na coś w stylu poligon są inne, lepsze. 

 

 

Na pewno masz rację, sam jeździłem Samurajem dokarmiać dziki.

Ale to jest na prawde słabe auto.

Gadałem z kilkoma ludzmi co się bawią w rajdy 4x4 i to nie jest materiał terenówkę.

 

Jak masz kupić Nive albo Jimnego na dojazdy do pracy bo masz słaba drogę  i czasem jeździsz miedzy drzewami to lepiej kupić Forestera.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu raczej chodzi o porównywanie właściwości seryjnych aut.

 

Rajdy terenowe to modyfikacje, większe  nakłady, klasa sama w sobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu raczej chodzi o porównywanie właściwości seryjnych aut.

 

Rajdy terenowe to modyfikacje, większe  nakłady, klasa sama w sobie.

 

 

To źle się wyraziłem.

Chodził mi, że auto nie jest baza nawet do modyfikacji, bo ma np.: za słaby silnik.

 

A aututów jako seryjne nie widzę.

Małe, niewygodne, dużo pali, nie jedzie.

 

Jeżeli masz jakiś specyficzny rodzaj drogi gdzie tylko tak wąskie auto wjedzie to ok. ale generalnie 99,9% miejsc [nawet w lesie] wjedziesz każdym 4x4 a czesto nawet 4x2 byl by miało odpowiedni prześwit i czasem opony.

 

lambo1523365363.png


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sport Utiliti Vehicle czyli sportowo użytkowy to Audi RS6.

 

Zgodnie z definicją jest rasowym SUV-em.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jimny to SUV i tyle. Inny rozmiar niż Yukon ale nadal jest to SUV. Sprawdź gdziekolwiek w necie :)

Taplaltakl.

Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Całkowicie odmienne.

Zresztą widzę, że część osób też.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jimny to jedno z niewielu aut, do którego się nie zmieściłem.  :P Dlatego nie potrafię go docenić.  <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

uff, Niemiaszek...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.