Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba w Macanie jescze nie siedziales ;)

 

Trochę inna półka cenowa. Znaczy Macan startuje z ceną prawie 20k powyżej poziomu najwyższej wersji Stelvio (nie mówię o koniczynce)

 

 

SUV

A czemu nie coupé?

 

 

iP8

Bo to jest taki ulep że na to sie patrzeć nie da. Jak BMW X6, X4 i wszystkie BMW GT

.


Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybierał pomiędzy X3, Q5 i XC60. Kolejność nie jest przypadkowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba w Macanie jescze nie siedziales ;)

I nie zamierzam. A to Stelvio jest kumpla.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest taki ulep że na to sie patrzeć nie da. Jak BMW X6, X4 i wszystkie BMW GT

.

Ale wszystkie Merce, podobnie jak i BMW i Audi (pisze o SUV) są podobne. Tak samo nowe Volvo (XC40, XC60 i XC90).

Sugerowałbym nowe XC60, ale tam już żeby fajnie skonfigurować auto trzeba liczyć ok. 220k lekko.

 

 

iP8


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybierał pomiędzy X3, Q5 i XC60. Kolejność nie jest przypadkowa.

Czemu nie Macan?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwoch faworytów: z nowości XC60 lub stonowany Forester.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wszystkie Merce, podobnie jak i BMW i Audi (pisze o SUV) są podobne. Tak samo nowe Volvo (XC40, XC60 i XC90).

Sugerowałbym nowe XC60, ale tam już żeby fajnie skonfigurować auto trzeba liczyć ok. 220k lekko.

 

 

iP8

owszem. X5, X3 i wersje klasyczne SUV to ok. Ale te mezalianse SUV+coupe czyli X6,X4 i wersje coupe to jakiś dowód na górze dni działów projektowych.

Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również byłem tego zdania ale skoro nie każdy kto woli wsiadać i siedzieć wyżej oraz dysponować większym prześwitem i napędem AWD, potrzebuje jednocześnie dużej przestrzeni bagażowej to czemu nie?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze taki przykład ekstremalny. Dokładnie roczny Bentley mulsanne, z przebiegiem 10 kkm, jak nowy, list Price 405 000 euro. A teraz uwaga niemiecki diler (firma), oferuje za 225 000 euro. Kto tutaj zyskał, stracił i ile?

 

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Bentley-Mulsanne-Speed-First-Edition-UPE/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3100_7_,frn:2017/pg:vipcar/260896534.html

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Bentley-Mulsanne-Speed-UPE-405.000/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3100_7_,frn:2017/pg:vipcar/260896394.html

 

Firma z Polski również oferuje to samo, nie swoje auto, z doliczona marża :

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bentley-mulsanne-v10-537-km-acc-lodowka-naim-kamera-led-exclusive-vip-fv23-ID6zRDEp.html

 

Natomiast oficjalny polski diler Bentley daje minimalny rabat na wyprzedaży rocznika, tzn ze bogaty nie liczy pieniądzy i ktoś to kupi tak jak ja buty za 300 zł zamiast na wyprzedaży za 179?:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bentley-mulsanne-ID6zqC5d.html#59da8e4d76

 

 

Jeśli policzyć, że ktoś kupi takiego z danego roku np 2018 z list proce 400 000 euro, dodatkowo dostanie 10% rabatu, a po roku mu się znudzi i sprzeda za 220 kurort, czyli straci tylko na wartości, nie licząc eksploatacji, w rok 140 000 euro, to jest to w zaokrągleniu ponad 1 zł co minutę, lub niecałe 50 000 zł co miesiąc.

Wiesz, trudno tu gdybać, nie znamy wszystkich szczegołów. W PL (i chyba innych krajach EU?) jest tak, że niektórzy producenci dają dealerom auta na demo czy ekspozycję i potem oni je dostaja "w prezencie za wyniki" sprzedają i sa na czysto całkiem sporo $ Może to taki przypadek. Dealer też nie kupuje aut po cenie z katalogu. Sam tez miał go już w kosztach, może przez kilka m-cy go amortyzował etc. etc. Generalnie to nie jest nierealne i uwazam, że przy tak kosztownych produktach naturalnym moga byc taki obniżki. Fiesty za to raczej na takich warunkach nie kupisz ;) Jeszcze wazne - w PL był taki niezalezny dealer, który miał wystawiona kupe super aut w rewelacyjnych cenach. Ale jak się zainteresowałeś, to "właśnie się sprzedał" ale miał cos podobnego w nieco tylko wyższej cenie ale wciąż atrakcyjnej cenie (kilkadziesiat procet) ;)

To już starszy model, niedługo będzie następca.

Ehh, nie mów, że wolałbyś TT nowej generacji niz schodzacego wkrótce Boxtera ;)

Rozglądam się za autem.

 

Przeglądałem ofertę SUVów średniej wielkości.

W kategorii premium cena takiego dobrze wyposażonego SUVa to okolice 250k.

Czy nie jest sensowniejszym zakup np Mitsubishi Pajero za 200k? 

 

Pajero oczywiście ma swoje lata i na pewno nie ma najnowszych elektronicznych bajerów, ale cena za auto wielkości Range Rovera jest wyjątkowo atrakcyjna. Co sądzicie?

Pajero to obecnie już epoka dinozaurów. 5-6 lat temu byłem bliski zakupu. ostatecznie wybrałem auto mniejsze i wyraźnie tańsze, ale konkurencja nie była wówczas tak bardzo "do przodu". Jesli analizowac % auta w aucie to świetnie się broni - taki przestronny czołg, o fajnym klasycznym wyglądzie. Niestety, mam przeczucie graniczace z pewnością, że będzie ci brakowac tego, co konkurencja obecnie oferuje w postaci zaawansowanych nowinek i wspomagaczy kierowcy. Osobiście widze, że to działa i w większości nie sa to zbędne bajery. Kupowałbym tylko pod dwoma warunkami: mega atrakcyjna cena i trudne warunki eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostra rotacja z Boxsterem. W 2016 nowy model i juz wkrotce schodzi :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, może nie nowy model, ale lifting zbliża sie duzymi krokami, zwłaszcza środka w kierunku Cayenne/Panamera ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Szanownych Panów. 

Czy zgodnie z przepisami o ruchu drogowym obowiązującymi w Polsce i Europie mogę mieć zainstalowane dwa światła przeciwmgielne z tyłu samochodu. 

 

Edit. To znaczy w prawym i lewym zespole świateł.

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przytoczę konkretnego paragrafu ale czemu nie? Wiele samochodów ma podwójne światła przeciwmgielne. Tutaj sytuacja jest chyba podobna do świateł cofania - są auta z podwójnymi i pojedynczym światłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie trafiłes  Dziadku - przepisow również nie znam, ale wczoraj na  81 mialem przyjemnośc jechac chwilę za daewoo nexia (młodsi czytelnicy muszą pogooglowac co to za cudo) i gośc lampił wszystkich włączonym podwójnym przeciwmgłowym na zadku  :blink:

aczkolwiek ogólnie auto wyglądało tak, że kierowca właczając jakikolwiek przełącznik raczej nie mial pewności czy i co zadziała  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą być dwa. Muszą być rozmieszczone symetrycznie, nie wyżej niż 100cm i nie miżej niż 25cm. Reszty warunków nie pamiętam.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, trudno tu gdybać, nie znamy wszystkich szczegołów. W PL (i chyba innych krajach EU?) jest tak, że niektórzy producenci dają dealerom auta na demo czy ekspozycję i potem oni je dostaja "w prezencie za wyniki" sprzedają i sa na czysto całkiem sporo $ Może to taki przypadek. Dealer też nie kupuje aut po cenie z katalogu. Sam tez miał go już w kosztach, może przez kilka m-cy go amortyzował etc. etc. Generalnie to nie jest nierealne i uwazam, że przy tak kosztownych produktach naturalnym moga byc taki obniżki. Fiesty za to raczej na takich warunkach nie kupisz ;) Jeszcze wazne - w PL był taki niezalezny dealer, który miał wystawiona kupe super aut w rewelacyjnych cenach. Ale jak się zainteresowałeś, to "właśnie się sprzedał" ale miał cos podobnego w nieco tylko wyższej cenie ale wciąż atrakcyjnej cenie (kilkadziesiat procet) ;)

 

Na mobile jest w tej chwili 10 sztuk Benteya Mulsanna - roczniki 2017 w cenie poniżej 259 000 euro. Cena katalogowa tych aut startuje z poziomu ok 300 000 euro, realnie skonfigurowane z kilkoma dodatkami to ok. 350 000 euro i więcej katalogowo:

 

Powyższe oferty 2 po 225 000 euro wiszą od długiego czasu, ich cena systematycznie spada (zaczynało się od około 260 000 euro). Myślę, że to nie ten przypadek, że "właśnie się sprzedał", bo za 229 000 jest do kupienia inny - 6 misięcy młodszy, z przebiegiem 5 kkm:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Bentley-Mulsanne-Speed-Cocktail/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3100_7_,frn:2017/pg:vipcar/261102866.html

 

Może ktoś woli "dziewiczy", zafoliowany, z wyprzedaży rocznika? z przebiegiem JEDEN km:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Bentley-Mulsanne-TwinTurboV8-249tEUR-BiColor/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3100_7_,frn:2017/pg:vipcar/249414717.html

 

Ciekawy jestem jeśli ktoś przychodzi do salonu i konfiguruje wszsytko pod siebie z katalogu, wyjdzie cena powiedzmy 382 000 euro, to za ile go jest w stanie finalnie kupić?

 

To nie są niezwykłe przypadki w świecie luksusowych aut. BMW M760 Li V12? Katalogowo za 210 000 euro - poniżej za 116 000 (do negocjacji) - 02/2017, 18 kkm:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-M760Li-xDrive-V12-EXCELLENCE-Executive/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2017,pwn:334/pg:vipcar/257679267.html

 

Merc S600L też się da kupić za - 100 000 euro roczny.

 

Nie jest jednak tak kolorowo np. w przypadku modnego Bentleya Bentaygi (używki póki co prezentują nie za duży spadek), tak samo po pierwszych 3 latach ceny Mulsanna się mocno stabilizują, a za najtańsze (2010-2012) wołają ok 100 000 euro. Cena katalogowa dobrze wyposażonych te 6-8 lat temu była ok. 320 000 euro, także spadek 220 000 euro w 6-8 lat i ok 100 000 km tak nie bije po oczach jak wspomniane 180 000 euro w rok i minimalny przebieg. 

 

Im tańsze, mniejsze auto już tak nie jest z tymi spadkami wartości jak z resztą wspomniałeś na przykładzie Fiesty, ale nawet BMW serii 3 skonfigurowanej za 70 000 euro katalogowo, raczej też nie kupisz za ok 35 000 od ręki rocznej.   

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty zajmujesz się profesjonalnie sprzedażą samochodów, czy masz takie hobby? Tzn wyszukiwania ofert samochodowych


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozglądam się za autem.

 

Przeglądałem ofertę SUVów średniej wielkości.

W kategorii premium cena takiego dobrze wyposażonego SUVa to okolice 250k.

Czy nie jest sensowniejszym zakup np Mitsubishi Pajero za 200k? 

 

Pajero oczywiście ma swoje lata i na pewno nie ma najnowszych elektronicznych bajerów, ale cena za auto wielkości Range Rovera jest wyjątkowo atrakcyjna. Co sądzicie?

 

Jeżeli rozważasz terenówkę (Pajero) to jedno nowe auto wywarło na mnie bardzo pozytywne wrażenie cena/jakość - Ssangyong Rexton - ogromny skok względem poprzedniej generacji. 

Największe plusy jakie widzę:

- auto wg mnie na równi konkurencujne np. z Toyą Land Cruiser 2,8 TD, na slidnej ramie

- solidna jakość wnętrza i detali (organoleptycznie) 

- bardzo przestronne (zewnętrznie minimalnie większe od Land Cruiser 5D), wewnątrz wg mnie jeszcze lepiej

- wiele prostych i sprawdzonych rozwiązań (bez AdBlue), technika (silnik, skrzynia, napędy-  na licencji Mercedesa udanego 2150 ccm.

- 5 lat gwarancji lub 150 000 km

- cena topowej wersji ze wszystkim dodatkami z dieslem (skóra nappa, navi 9,2", kamera 360 stopni, wszyscy asystencji itp itd), 7 osób, automat, ok 210 000 z, to ok 100 000 zł tańsza niż Land Criuiser

- bazowa wersjia z niezłym wyposażeniem od 109 000 zł.

 

Największy minus w tej cenie (pomijąc minusy prawdziwej terenówki na ramie) to wg mnie:

- raczej duży spadek wartości (marka o niskiej renomie), podobnie jak Land Rover i Jaguar w Hinduskich rękach (Mahindra). 

 

 

https://autogaleria.pl/pierwsze-jazdy/ssangyong-rexton-g4-coz-za-zaskoczenie/

https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/ssangyong-rexton-g4-2-2-4wd-prawdziwa-terenowka/

https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/ssangyong-rexton-g4-oko-w-oko-z-wielkoludem/

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty zajmujesz się profesjonalnie sprzedażą samochodów, czy masz takie hobby? Tzn wyszukiwania ofert samochodowych

Hobby. Szeroko pojęta motoryzacja, nowe, stare, używane, newsy, naprawa, awaryjność, wartość, rynek itp. Jak widzisz mocno ograniczone czasem, jeden post na parę dni.

 

Myślę, że gdybym sprzedawał to bym znał odpowiedź na zadane pytania.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mobile jest w tej chwili 10 sztuk Benteya Mulsanna - roczniki 2017 w cenie poniżej 259 000 euro. Cena katalogowa tych aut startuje z poziomu ok 300 000 euro, realnie skonfigurowane z kilkoma dodatkami to ok. 350 000 euro i więcej katalogowo:

 

Powyższe oferty 2 po 225 000 euro wiszą od długiego czasu, ich cena systematycznie spada (zaczynało się od około 260 000 euro). Myślę, że to nie ten przypadek, że "właśnie się sprzedał", bo za 229 000 jest do kupienia inny - 6 misięcy młodszy, z przebiegiem 5 kkm:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Bentley-Mulsanne-Speed-Cocktail/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3100_7_,frn:2017/pg:vipcar/261102866.html

 

Może ktoś woli "dziewiczy", zafoliowany, z wyprzedaży rocznika? z przebiegiem JEDEN km:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Bentley-Mulsanne-TwinTurboV8-249tEUR-BiColor/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3100_7_,frn:2017/pg:vipcar/249414717.html

 

Ciekawy jestem jeśli ktoś przychodzi do salonu i konfiguruje wszsytko pod siebie z katalogu, wyjdzie cena powiedzmy 382 000 euro, to za ile go jest w stanie finalnie kupić?

 

To nie są niezwykłe przypadki w świecie luksusowych aut. BMW M760 Li V12? Katalogowo za 210 000 euro - poniżej za 116 000 (do negocjacji) - 02/2017, 18 kkm:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-M760Li-xDrive-V12-EXCELLENCE-Executive/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2017,pwn:334/pg:vipcar/257679267.html

 

Merc S600L też się da kupić za - 100 000 euro roczny.

 

Nie jest jednak tak kolorowo np. w przypadku modnego Bentleya Bentaygi (używki póki co prezentują nie za duży spadek), tak samo po pierwszych 3 latach ceny Mulsanna się mocno stabilizują, a za najtańsze (2010-2012) wołają ok 100 000 euro. Cena katalogowa dobrze wyposażonych te 6-8 lat temu była ok. 320 000 euro, także spadek 220 000 euro w 6-8 lat i ok 100 000 km tak nie bije po oczach jak wspomniane 180 000 euro w rok i minimalny przebieg. 

 

Im tańsze, mniejsze auto już tak nie jest z tymi spadkami wartości jak z resztą wspomniałeś na przykładzie Fiesty, ale nawet BMW serii 3 skonfigurowanej za 70 000 euro katalogowo, raczej też nie kupisz za ok 35 000 od ręki rocznej.   

Część prawdy jest też w tym, że takie limo sedan to nie jest w tej chwili szczyt lansu ;) Na dodatek to ciągle zaporowe kwoty, większość ludzi z dużym portfelem wybrałoby pewnie Cayenne - praktyczne, szybkie, dość poręczne. A takie limo to już dużo większe wydatki (Bentley, BMW aż tyle nie) i dużo większe problemy (wyskocz Mulasannem do galerii :D), no i nie zapominaj iz to są z zasady auta dla tych co siedzą z tyłu. Jako flota top managementu pod biurowce to pewnie tak, ale ile masz w PL takich firm??

Niemniej tak ogólnie to byś zrobił spory performance gdybyś się takich autem pochwalił na forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozważasz terenówkę (Pajero) to jedno nowe auto wywarło na mnie bardzo pozytywne wrażenie cena/jakość - Ssangyong Rexton - ogromny skok względem poprzedniej generacji.

Największe plusy jakie widzę:

- auto wg mnie na równi konkurencujne np. z Toyą Land Cruiser 2,8 TD, na slidnej ramie

- solidna jakość wnętrza i detali (organoleptycznie)

- bardzo przestronne (zewnętrznie minimalnie większe od Land Cruiser 5D), wewnątrz wg mnie jeszcze lepiej

- wiele prostych i sprawdzonych rozwiązań (bez AdBlue), technika (silnik, skrzynia, napędy- na licencji Mercedesa udanego 2150 ccm.

- 5 lat gwarancji lub 150 000 km

- cena topowej wersji ze wszystkim dodatkami z dieslem (skóra nappa, navi 9,2", kamera 360 stopni, wszyscy asystencji itp itd), 7 osób, automat, ok 210 000 z, to ok 100 000 zł tańsza niż Land Criuiser

- bazowa wersjia z niezłym wyposażeniem od 109 000 zł.

 

Największy minus w tej cenie (pomijąc minusy prawdziwej terenówki na ramie) to wg mnie:

- raczej duży spadek wartości (marka o niskiej renomie), podobnie jak Land Rover i Jaguar w Hinduskich rękach (Mahindra).

 

 

https://autogaleria.pl/pierwsze-jazdy/ssangyong-rexton-g4-coz-za-zaskoczenie/

https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/ssangyong-rexton-g4-2-2-4wd-prawdziwa-terenowka/

https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/ssangyong-rexton-g4-oko-w-oko-z-wielkoludem/

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=r_U6DnNggeE

https://www.youtube.com/watch?v=DdPT7yE5oPM

Czy to nie ta sama firma, której importer się zmienił i nowy nie honorował gwarancji na samochody sprzedane wcześniej?

 

Taplaltakl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to nie ta sama firma, której importer się zmienił i nowy nie honorował gwarancji na samochody sprzedane wcześniej?

Taplaltakl.

 

 

Być może. Nie wiem, możesz rozwinąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może. Nie wiem, możesz rozwinąć?

Nie dam rady teraz tego odszukać coś mi świta, że widziałem program w tvn turbo na ten temat.

Pamiętam, że chyba właśnie u nich nastąpiła zmiana firmy będącej głównym importerem na PL i ich stanowisko n.t. gwarancji na samochody sprzedane przez poprzedniego importera - coś w rodzaju, że były objęte gwarancją importera, a skoro ten się zmienił, to oni nie są zobligowani tej gwarancji honorować. Stanowisko mega słabe IMO i dlatego to zapamiętałem.

Mam nadzieję, że w końcu to jakoś zostało rozwiązane i że w ogóle nie mam racji ale osobiście nigdy bym nie kupił tej marki. Jakoś nigdy nie miałem do niej zaufania.

 

Taplaltakl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.