Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ehhh.....  pieknie sie starzeje :)

 

R-ka ma silnik 2.5 Turbo. Podobny jak w Focus RS. 
Naprawdę świetne silniki. 

Nie wiem czemu kojarzy mi sie ten silnik 2.0 ale mowimy o czyms sprzed 12 lat, wiec moglo mi sie pokielbasic :) 


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

R-ka ma silnik 2.5 Turbo. Podobny jak w Focus RS. 

Naprawdę świetne silniki. 

Potwierdzam świetny silnik o pięknym gangu. Najlepszy jaki miałem. Cichy zabójca wszelkiej maści "beemek" , golfów i nie tylko. Też miałem z niego 300 KM. Spalanie było ok 14,5 w Łodzi.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę i takie cacka to jedynie na youtube :) Jak przyjdzie nam doliczać do ceny nową stawkę akcyzy to zaczniemy rozmawiać o fantastycznych furach z motorami 1.6  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i bez tego ładuje się jakieś srecoboosty 1.0 do dużych aut. Niedawno widziałem test Galaxy 1,5 kontra Sharan 1,4  - żałosne........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tylko użytkowe wozidła bez duszy :) chociaż fakt że przesadzają z tymi silnikami 1,2 czy 1,4 z pakowaniem ich wszędzie gdzie się da. 

Problem po nowym roku będzie dotyczył aut z silnikami ponad 3 litry. Planowany następca mojego aktualnego auta będzie obłożony akcyzą w wysokości 35000zł :blink:  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mów, kurrr...  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam się poważnie

 

A czym ta akcyza jest uwarunkowana? Zużyciem paliwa? Przecież już są podatki w benzynie, więcej pali samochód więcej właściciel płaci podatków


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojemnością i wiekiem. Bzdura. Nie wyelimnuje to folcfagenów w tedeiku  trzymających się na szpachli tylko fajne auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek - odpowiedź jest prosta - jest uwarunkowana chciwością rządzących. W paliwie jest już akcyza, Vat i opłata paliwowa, ale dojenia podatników nigdy za wiele...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zapłacić 500+


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież efekt będzie odwrotny + wzrost cen ofert krajowych. Nie zarobią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno szufladowa i bezkosztowa  firma w Czechach kosztuje 3500 zł. płatne jednorazowo.  

Można ją założyć nie wychodząc z domu wystarczy mieć Internet. 

Jeżeli masz tam taką firmę to nie płacisz akcyzy i OC płacisz tzw. "okresowe" tak jak w Niemczech. Czyli jak masz np. motor to płacisz OC tylko na lato, albo tylko na tydzień bo na tyle jedziesz nad morze. Podobno przy okazji mając tam firmę zarejestrowaną na siebie możesz zrobić jeszcze parę innych ciekawych rzeczy.

Czechy to normalny kraj. :)   

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, wiec to jest taki uniwersalny powod na zwiekszenie akcyzy :)


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polacy mają takie zboczenie że lubią z jakiegoś powodu sprowadzać stare samochody z zagranicy. Chodzi o to żeby akcyza była duża i żeby każdy kupił sobie nowy prosto z salonu. Sam targałem 8-letniego złomka z DE, ale teraz dzięki rządowi będę mógł sobie kupić nowy. To jest genialne rozwiązanie dzięki któremu po polskich drogach będą jeździły tylko nowe i ekologiczne samochody.

 

PS Jest też szansa że będziemy jak na Kubie reanimować 50-letnie trupy, ale skoro władza próbuje budować komunizm to w sumie czemu nie dążyć do ideału.

:)

 

Ale będzie boom na używane części! Oczywiście chińskie zamienniki bo tańsze. I tak będziemy sobie reanimować autka. Czyli następny krok to za parę lat wprowadzenie podwyższonych opłat za części zamienne.

 

Najstraszniejsze jest to, że żaden kolejny rząd, obojętnie jakie zmiany by nie wprowadzał, nie obniży tych opłat :(

 

Tapaltak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A najciekawsze jest to, ze kogo by nie spytać to nie głosował na pisiorów...nieee jaaaa niiigdy... kur...a


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tych co zdążyli sprowadzić wykończy podwyżka OC, oraz benzyna po 9zł za litr.To nieuchronne i zdaje się długotrwałe. Samochód staje się na powrót dobrem luksusowym, jak w każdym szanującym się socjaliźmie.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja ujeżdżam Maserati Cygnet, wersja dla tych mniej zamożnych, czyli Grande Punto

 

post-80900-0-07461600-1480585191_thumb.jpg

 

a właściwie to więcej żona go ujeżdża, natomiast ja się muszę zadowolić staruszką Polówką

 

post-80900-0-63491500-1480585641_thumb.jpg

 

za to jak tylko pogoda pozwala jeżdżę jedynym pojazdem jakim jazda sprawia mi radość

 

post-80900-0-45316000-1480585842_thumb.jpg

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerobią sobie u mnie za gaz który przy cenie benzyny 9 zł będzie pewnie po 3 latem i 4 zimą i dadzą radę ;)


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

jestem na etapie poważnego zastanawiania się nad zmianą auta. Szukam raczej czegoś z segmentu C. I jak na razie najbardziej przemawiają do mnie Focus, Leon ewentualnie Mazda 3. No i pytanie oczywiste - który i dlaczego.

Dodam, że myślę przede wszystkim o używanych, maks dwu letnich z rozsądnym przebiegiem. Kolejna sprawa to silniki - czy te słabsze (125 i 120 Km) dają radę. mam na myśli np. jazdę na autostradzie i czy stała prędkość w okolicach 160 nie będzie dla nich (i dla mnie) męcząca.

Ewentualnie jaieś inne propozycje?

A może ma ktoś z Was akurat coś takiego do zaoferowania, albo zna dobrą ofertę? (wtedy PW) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od 7 lat kulam się V50 T5, właśnie z tym 5 cylindrowym silnikiem 2,5 z turbo. Super jednostka, pięknie brzmi, dobrze się zbiera, chociaż ja akurat mam tylko FWD więc czasem na mokrym czy jak jest zimno można się zdziwić, bo koła potrafią zakręcić w miejscu.

 

Przez owe 7 lat zero problemów z samym silnikiem, musiałem wymienić sterownik pompy paliwa, ale rzeczywiście podobno ten typ tak ma.

 

Jeśli chodzi o spalanie: Przy lekkiej nodze, w trasie na krajówce łyknie około 10l, autostrada 140-150 km/h dochodzi nawet do 15. Miasto to około 12-13 litrów. Generalnie teraz przy przebiegu 160k km umiera mi jedna z sond lambda. Poza tym tylko wspomniany wyżej sterownik plus zamek w przednich prawych drzwiach. Cała inwestycja w auto, nie licząc eksploatacyjnych tematów przez 7 lat zamyka mi się w 400 zł. (kupowałem używane części). Jest świeżo po przeglądzie i blacha dalej w idealnym stanie. Nie ma chyba nic na co mógłbym narzekać na chwilę obecną. A, że przez jakiś czas właścicielem Volvo był ford i V50 dzieli sporo części z Focusem (i mazdą 3) części można kupić za ludzkie pieniądze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,5 T zamiast tradycyjnych przewodów WN ma cewkę na każdy cylinder. Niestety, jak się zepsuje, to dość droga zabawa. Zdarzały się też pęknięcia bloku silnika bodajże między 4 a 5 cylindrem. To była wada powtarzalna. Poza tym to świetny silnik. Uwielbiałem ten gang przy wkręcaniu się pod obciążeniem na obroty :wub: Pięciocylindrówki Volvo miały dźwięk nie do podrobienia, taki gardłowy pomruk czarnej pantery :) Coś pięknego. Gdzie te silniki Volvo?!

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, teraz volvo robi tylko 4 cylindry :) 5 garów można było jeszcze znaleźć w Focusach ST i bodajże RS, kręconych na ponad 300 kuców. Z perspektywy czasu dla mnie to był zakup idealny, nie mam obecnie najmniejszej potrzeby zmiany auta, mimo, że moje ma już 11 lat na karku. Kosmicznie wygodne fotele, super ergonomia, eksploatacja nie rujnuje portfela i jednak to coś trochę innego niż wszechobecne BMW czy VW :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.