Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

To się jeszcze okaże. Śmieszna historia - przypomniałem sobie, że wieloletnia znajoma (a tak ze dwadzieścia parę lat temu przez chwilę nawet "bardzo bliska znajoma" ;) ) jest teraz współwłaścicielką i panią prezes :D salonu BMW w pewnym mieście i niezobowiązująco zagadnąłem, czy nie ma czegoś "od ręki", na co mógłbym sobie pozwolić. No i zaproponowała mi kilka opcji - cenowo miazga, chyba po kosztach, więc mam o czym myśleć. ;)

 

Raczej nie konfiguruję, bo swojego sprzedanego już Mondka muszę oddać nowemu właścicielowi do końca września, no - maks. do połowy października. Czyli w grę wchodzi coś, co już jest gotowe, ewentualnie dosłownie za chwilę będzie. A co to będzie, jeśli w ogóle BMW - to się okaże. :)

 

Ja teraz najchętniej bym zapomniał, że mam Julkę zaklepaną i trzeba do Listopada czekać. Dawno nie czułem się jak taki mały chłopiec, każdego dnia przebierający nogami, że chce już zabawkę dostać. Przydałaby się jakaś amnezja i nagłe zaskoczenie, że mam auto do odebrania :)

 

Moja znajoma, a przyjaciółka mojej eks pracuje w Audi, ale w tym przypadku to bym prędzej z gwoździem w oponie wyjechał pewnie, niż rabat dostał :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie jest Wasze zdanie nt. BMW f11 2.0d 184 xdrive po fl? Samochód z przebieg 140kkm jest wartym zainteresowania? Słyszałem różne opinie.

Plusy: spalanie ale co prócz tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jest ktoś na forum kto potrafi mi sprawdzić po nr vin historie napraw i przeglądu takiego auta i ma doświadczenie z tym modelem?

 

Ps jak mogę sprawdzić czy jest po takiej akcji?

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jest ktoś na forum kto potrafi mi sprawdzić po nr vin historie napraw i przeglądu takiego auta i ma doświadczenie z tym modelem?

 

Ps jak mogę sprawdzić czy jest po takiej akcji?

Zapytaj na Forum BMW - pomogą rozszyfrować i sprawdzić VIN. Generalnie nie ma problemów z f11 - albo inaczej są one znane i pod kontrolą serwisów. Pamietam akcje z klimatyzacja i uszczelnieniem drzwi - akcje serwisowe. Elastyczne połączenie DPF które pada. Generalnie dobry wybór i nie powinieneś mieć problemów. Przy 140kkm ZF zaleca wymianę oleju w automacie - przez głupie BMW rozwiązanie przygotuj się na wydatek 725 EUR


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli jesteś właścicielem to w każdym ASO BMW podadzą Ci historię samochodu. Jeśli nie jesteś właścicielem to musisz mieć życzliwą osobę która Ci udzieli takich info pod stołem  ;)

 

wymiana oleju w skrzyni to głupie rozwiązanie? Już kiedyś tutaj o tym pisałem - w swoim e46 miałem ZF 5HP19 - ZF jako producent jasno określa wymianę co 80-120 tys km w zależności od stylu jazdy. BMW twierdziło, że olej jest dożywotni w skrzyni a pomimo to posiadali w ofercie pakiety serwisowe. Skrzynie, które nowego oleju nie widziały przy większym przebiegu różnie pracowały. U mnie olej bym zmieniany od początku - 360tys km i skrzynia nie wykazuje oznak zużycia. 

BMW już kilka razy się nacięło na dorabianiu ideologii longlife itp. Stary olej to proszenie się o kłopoty, jak ktoś mocno eksploatuje skrzynie to 200 tys km też może jej dać po tyłku. Cenę pomijam - marka premium a w ASO płaci się za wszystko sakiewką złota. Ciekawe jak w innych markach montujących tą skrzynię bo pewnie Audi też z niej korzysta 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas na zmianę mojego wozidła czyli Peugeot 508.

Jak pare lat temu pisałem tu w tym wątku, że następne auto to Pług 508 dowiedziałem się "ło panie to kosztowne będzie i psuć się bendzie".

 

Na szczęście nic takiego nie miało miejsca. Z dużych rzeczy to świece żarowe do wymiany po 240 tys przebiegu i silniczek wycieraczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narzekaliśmy na coraz większe grille BMW. Chyba mają takich stylistów jak nasz rząd ekonomistów..................

 

post-6254-0-10463700-1568276816_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tutaj w opcji, możesz sobie uszy królika na maskę dokupić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego samego zrodla smierdzi ... polityka :lol:

 

Spalanie 911 taka ciekawostka

post-95072-0-40623600-1568280222_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie... (pewnie myślał, że na lawetę wjeżdża).

post-77739-0-22760500-1568280961_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alfa...pewnie się hamulce spsuły :lol: :lol: :lol:


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narzekaliśmy na coraz większe grille BMW. Chyba mają takich stylistów jak ...

To nie tylko kwestia stylistyki. Coraz większe moce silników wymagają intensywnego chłodzenia ... dlatego grill taki a nie inny - pomijając kwestię wyglądu.

Resztę komentarza pominę milczeniem żeby nie dać pożywki forumowym strażnikom :)


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta stylistyka podoba się w Chinach i na Bliskim Wschodzie... My tu w Europie, jesteśmy marginalnym klientem, dla takich marek jak BMW z jego produktami premium...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narzekaliśmy na coraz większe grille BMW. Chyba mają takich stylistów jak nasz rząd ekonomistów..................

 

attachicon.gifz25178580IH,BMW-Concept-4.jpg

Qwa grubo.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta stylistyka podoba się w Chinach i na Bliskim Wschodzie... My tu w Europie, jesteśmy marginalnym klientem, dla takich marek jak BMW z jego produktami premium...

to raz i jest to chyba najważniejszy czynnik

 

To nie tylko kwestia stylistyki. Coraz większe moce silników wymagają intensywnego chłodzenia ... dlatego grill taki a nie inny - pomijając kwestię wyglądu.

Resztę komentarza pominę milczeniem żeby nie dać pożywki forumowym strażnikom :)

to dwa ale to też nie do końca prawda, te wloty są w dużej mierze pozasłaniane, otwierają się kiedy jest potrzeba. Ogólnie - sportowe samochody (lambo czy 911) jakoś żyją bez zasiatkowanej połowy przodu

A stylistycznie - raz, że konkurencja nieco wymusza taki trend (ale to wypadkowa zapotrzebowania rynku - czyli Chiny) - Lexus ma atrapę jak w tirze, Audi jako pierwsze zaczęło montować grill od ziemi do szczytu maski, Mercedes - też ma przepastny grill i rosnącą gwiazdę. 

BMW zawsze też może sięgnąć do historii i bronić się np tym:

the-bmw-328-mille-miglia-touring-coupe-i

 

chociaż z drugiej strony może pójść kontra z takim argumentem  ;) :

bmw-m1-procar-social-image.jpg

 

czy e31, które chyba miało najmniejsze nerki ze wszystkich BMW

850csi1-750x500.jpg

 

gdybym miał kilka nerek na sprzedaż to znalazłbym coś ciekawego dla siebie

alpina-b3-touring-zhivye-foto.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta stylistyka podoba się w Chinach i na Bliskim Wschodzie... My tu w Europie, jesteśmy marginalnym klientem, dla takich marek jak BMW z jego produktami premium...

 

Stylistyka jest pod Azję - tak tłumaczył Zachar w teście nowej 7-ki.

 

Ale, wcale Europa nie jest marginalnym rynkiem zbytu - tu statystyki za 2017 - w Europie się sprzedawało większość BMW 1.1 mln, Azja goni - niecałe 0.85 mln sztuk:

https://magazynmotomi.pl/2018/01/16/bmw-group-najwyzszy-poziom-sprzedazy/

 

tutaj jest za 2018 rok - kolejna poprawka o 1.1% wzgledem 2017, proporcje między kontynentami raczej podobne (nie chce mi się szukać dokladnie):

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-bmw-najwiekszym-producentem-aut-premium,nId,2782755

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

wymiana oleju w skrzyni to głupie rozwiązanie? Już kiedyś tutaj o tym pisałem - w swoim e46 miałem ZF 5HP19 - ZF jako producent jasno określa wymianę co 80-120 tys km w zależności od stylu jazdy. BMW twierdziło, że olej jest dożywotni w skrzyni a pomimo to posiadali w ofercie pakiety serwisowe. Skrzynie, które nowego oleju nie widziały przy większym przebiegu różnie pracowały. U mnie olej bym zmieniany od początku - 360tys km i skrzynia nie wykazuje oznak zużycia.

BMW już kilka razy się nacięło na dorabianiu ideologii longlife itp. Stary olej to proszenie się o kłopoty, jak ktoś mocno eksploatuje skrzynie to 200 tys km też może jej dać po tyłku. Cenę pomijam - marka premium a w ASO płaci się za wszystko sakiewką złota. Ciekawe jak w innych markach montujących tą skrzynię bo pewnie Audi też z niej korzysta

Wymiana oleju jest niezbędna - głupie rozwiązanie ma BMW - po pierwsze filtr jest zintegrowany z osłoną skrzyni. Wymiana oleju przez ZF jest zalecana co 120kkm - BMW twierdzi że nie potrzeba. Sam ten zintegrowany filtr kosztuje jako aftermarket 350 Eur. Dodatkowo Xdrive nie jest zintegrowany ze skrzynia lecz jakby jako dodatkowy moduł i wymaga innego oleju. Cała wymiana kosztuje chore pieniądze tak jak napisałem przez głupie rozwiązanie BMW. W C klassie 4matic wymiana oleju co 80kkm i filtr OEM kosztuje 30 Eur a cały zestaw z wanną i uszczelka 100 Eur ponieważ .... przewidziano ze jest to część eksploatacyjna.


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raport nie bierze pod uwagę jednej istotnej różnicy.

 

1) Takie auta jak BMW, AUDI, Mercedes - w Azji zazwyczaj jeżdżą w wersjach Long (nawet seria 3, a4 czy C klasa) bo większe auto to większy status.

2) Auta do Azji, są specyfikowane "pod korek". W takich Chinach bywam regularnie, podróżuję tam najczęściej samochodem jako pasażer i praktycznie wszystko czym miałem okazję jeździć było wypasione na maksa. 

 

Tam panuje takie założenie, że trzeba pokazać swój status, pokazać, że Cię stać na najlepsze itd. itd. Ogólnie "zastaw się a pokaż się". Bliski wschód, Singapur, Indie, dokładnie to samo podejście. W Azji są ogromne, ogromne pieniądze i tak dla zegarków jak i aut, jest to ogromny rynek, który dodatkowo, rośnie w bardzo dużym tempie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Switch mylisz fakty. Piszesz, że skrzynia jest produkcji ZF a BMW zastosowało w niej zintegrowany filtr z misą - widzisz oksymoron? Zresztą ostatnią skrzynią ZF bez tego rozwiązania było chyba 5hp bo 6hp na pewno miało plastikową misę z filtrem.

A XDrive jest bmw - wiec nic dziwnego, że to osobny moduł niezależny od skrzyni skoro skrzynia jest podzespołem kupionym z zewnętrznej firmy. Merc ma swoje skrzynie więc to inna historia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Decyzja o zastosowaniu tego rozwiązania to niezawisła decyzja BMW więc ??? Audi ma własną konstrukcję (poza chyba Multitronikiem które było zrobione w kooperacji). Te ZF używane są prze inne marki jak Jeep czy Alfa - nie mam pojęcia czy też inne marki twierdzą że skrzynia jest bezobsługowa czy są zgodne z wytycznymi ZF. . Nowe 8HP50 wg ZF wymaga wymiany oleju i filtrów co 60kkm


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co jest niezawisłą decyzją BMW? Zastosowanie skrzyni ZF czy plastikowej misy? Audi korzystało ze skrzyń ZF 6hp tak samo jak teraz korzysta z 8hp (RS6 czy SQ7)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie rozumiemy - ja nie mam nic przeciwko skrzyniom ZF. To są dobre skrzynie i sam używam do szybkiej jazdy 6HP (niestety ona ma tylko 600Nm i tu się kończy) . Wciąż jednak uważam że montowanie ich do budżetowych samochodów jak 1 albo 3 to pomyłka. Można je sobie montować w RS i podobnych. Tam klient jest przygotowany zapłacić 1000 Eur za wymianę oleju co 60kkm


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.