Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

A ja Ci Paweł [mention]Paulus57 [/mention] powiem tak: koledzy się ponapalali na te „SUVy”* jak szczerbaty na pączki, a tymczasem jedyny słuszny wybór to Lex es 300h. Ten samochód jest obiektywnie ładny, silnik bardzo ekonomiczny, a i dynamiki mi nie brakuje. Taka lepsza Camry.

No, chyba że Cię łamie w kręgosłupie, wtedy bierz którąś z tych damek. Albo kupujesz dla żony.

Co do samej Camry, to w nowej jest ładniejsza linia. Gęba i d*pa lepsza w poprzedniej.

*istnieją fajne SUVy (jak Range Rover, Land Cruiser, czy parę amerykańców), ale te popierdółki do nich nie należą.

Opinia, nie fakt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, rafi napisał(-a):

A ja Ci Paweł [mention]Paulus57 [/mention] powiem tak: koledzy się ponapalali na te „SUVy”* jak szczerbaty na pączki, a tymczasem jedyny słuszny wybór to Lex es 300h. Ten samochód jest obiektywnie ładny, silnik bardzo ekonomiczny, a i dynamiki mi nie brakuje. Taka lepsza Camry.

No, chyba że Cię łamie w kręgosłupie, wtedy bierz którąś z tych damek. Albo kupujesz dla żony.

Co do samej Camry, to w nowej jest ładniejsza linia. Gęba i d*pa lepsza w poprzedniej.

*istnieją fajne SUVy (jak Range Rover, Land Cruiser, czy parę amerykańców), ale te popierdółki do nich nie należą.

Opinia, nie fakt.

Na razie, mimo wieku, nie mam powodów do narzekania przy wsiadaniu do niskiego samochodu (mój ma niskie zawieszenie), ale czas biegnie nieubłaganie i kupując teraz samochód, nie wykluczam, że to będzie mój ostatni wybór, a SUV oznacza łatwiejsze wsiadanie. Brzmi to nieco dramatycznie, ale tak nie jest. ES podoba mi się, ale jego długość niestety będzie stwarzała problemy, a więc raczej na 100% SUV, choć ten Prius wygląda pięknie. Na szczęście żona wybije mi go z głowy. ;) 

Chyba ostatecznie będzie to albo nowy model RAV4, albo UX 300, ewentualnie NX 350. Jak mi się znowu nie odmieni, to zostaje na placu boju Toyota/Lexus. Na plus dla tych firm jest 10 lat gwarancji i ogólna opinia bardzo niskiej awaryjności. Problem jedynie w tym, czy wybrać coś bardziej klasycznego, ale lepiej wykonanego, czy też odwrotnie. Moc na plus dla Toyoty. Epopei ciąg dalszy... ;) 

W klimacie Range Rovera jest Santa Fe, ale jej rozmiar mnie trochę przytłaczał, choć jechała żwawo. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Na razie, mimo wieku, nie mam powodów do narzekania przy wsiadaniu do niskiego samochodu (mój ma niskie zawieszenie), ale czas biegnie nieubłaganie i kupując teraz samochód, nie wykluczam, że to będzie mój ostatni wybór, a SUV oznacza łatwiejsze wsiadanie. Brzmi to nieco dramatycznie, ale tak nie jest. ES podoba mi się, ale jego długość niestety będzie stwarzała problemy, a więc raczej na 100% SUV, choć ten Prius wygląda pięknie. Na szczęście żona wybije mi go z głowy. ;) 

Chyba ostatecznie będzie to albo nowy model RAV4, albo UX 300, ewentualnie NX 350. Jak mi się znowu nie odmieni, to zostaje na placu boju Toyota/Lexus. Na plus dla tych firm jest 10 lat gwarancji i ogólna opinia bardzo niskiej awaryjności. Problem jedynie w tym, czy wybrać coś bardziej klasycznego, ale lepiej wykonanego, czy też odwrotnie. Moc na plus dla Toyoty. Epopei ciąg dalszy... ;) 

W klimacie Range Rovera jest Santa Fe, ale jej rozmiar mnie trochę przytłaczał, choć jechała żwawo. :) 

UX to FWD taki SUV bez sensu.

NX to samo, chyba, że myślisz o 450h...

Toyoty z całym szacunkiem do marki, to straszna tandeta w środku. Kupa tworzywa sztucznego, zresztą w nawiązaniu do słów Kolegi @łowcanapisałem to samo w kontekście do nowej RAV 

 

To krok w tył Pawle i to duży.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, rafi napisał(-a):

A ja Ci Paweł [mention]Paulus57 [/mention] powiem tak: koledzy się ponapalali na te „SUVy”* jak szczerbaty na pączki, a tymczasem jedyny słuszny wybór to Lex es 300h. Ten samochód jest obiektywnie ładny, silnik bardzo ekonomiczny, a i dynamiki mi nie brakuje. Taka lepsza Camry.

No, chyba że Cię łamie w kręgosłupie, wtedy bierz którąś z tych damek. Albo kupujesz dla żony.

Co do samej Camry, to w nowej jest ładniejsza linia. Gęba i d*pa lepsza w poprzedniej.

*istnieją fajne SUVy (jak Range Rover, Land Cruiser, czy parę amerykańców), ale te popierdółki do nich nie należą.

Opinia, nie fakt.

 

Tak jest, ES 300, niejednemu spodobał się 🙂 

 

Strzelanina pod Biedronką w Bolkowie. Służby sprawdzają, kto ukradł Lexusa - Wiadomości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

UX to FWD taki SUV bez sensu.

NX to samo, chyba, że myślisz o 450h...

Toyoty z całym szacunkiem do marki, to straszna tandeta w środku. Kupa tworzywa sztucznego, zresztą w nawiązaniu do słów Kolegi @łowcanapisałem to samo w kontekście do nowej RAV 

 

To krok w tył Pawle i to duży.

 

A któryś z SUVów AWD, który jest wg Ciebie godny uwagi ma blokadę dyferencjału? ;) 


FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, machlo napisał(-a):

 

A któryś z SUVów AWD, który jest wg Ciebie godny uwagi ma blokadę dyferencjału? ;) 

Rozmawiamy o SUV, a nie terenówkach. Ale jeśli mialbym sie kierować napędem w zbliżonych kwotach to pewnie Subaru Forester.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

Rozmawiamy o SUV, a nie terenówkach. Ale jeśli mialbym sie kierować napędem w zbliżonych kwotach to pewnie Subaru Forester.


No właśnie - niewiele tego jest z normalnym AWD. ;)

Generalnie te pseudo AWD to w czym ma pomóc? Wyjechać z zaśnieżonego parkingu? Ile z tych SUVów AWD działa w pełnym zakresie prędkości? Przecież są te wynalazki z elektrykami podpiętymi pod drugą oś - po co to komu? Niby "AWD", ale tak nie do końca. ;)
Mało kto robi koszerne AWD, które rzeczywiście działa tak, jak należy.
Ja bym nie dopłacał do takiego udawanego AWD, właśnie na przykład w 450h.


FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

UX to FWD taki SUV bez sensu.

NX to samo, chyba, że myślisz o 450h...

Toyoty z całym szacunkiem do marki, to straszna tandeta w środku. Kupa tworzywa sztucznego, zresztą w nawiązaniu do słów Kolegi @łowcanapisałem to samo w kontekście do nowej RAV 

 

To krok w tył Pawle i to duży.

Mam dwie konfiguracje z salonu w Łodzi na UX 300h i obie są 4x4. F Sport (192k zł) i Omotenashi (240k zł). NX 350h też można mieć 4x4. W czwartek przejadę się RAV4 i zobaczę, jak się to je? Nic mnie nie ciśnie, jak nie będzie mi skrzypiało, to czemu nie. Jednak nawet gdyby wrażenia były pozytywne, to i tak poczekam do chwili, gdy będzie można obejrzeć na żywo nowy model. 

Zresztą patrząc na coraz to wyższe ceny z konfiguracji UX i NX, a nawet RAV4, to okazuje się, że ES jest prawie najtańszy... Może wrócić do początku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Mam dwie konfiguracje z salonu w Łodzi na UX 300h i obie są 4x4. F Sport (192k zł) i Omotenashi (240k zł). NX 350h też można mieć 4x4. W czwartek przejadę się RAV4 i zobaczę, jak się to je? Nic mnie nie ciśnie, jak nie będzie mi skrzypiało, to czemu nie. Jednak nawet gdyby wrażenia były pozytywne, to i tak poczekam do chwili, gdy będzie można obejrzeć na żywo nowy model. 

Zresztą patrząc na coraz to wyższe ceny z konfiguracji UX i NX, a nawet RAV4, to okazuje się, że ES jest prawie najtańszy... Może wrócić do początku?

 

Jak już pisałem - nie podpalałbym się tym AWD w Lexusach. W 450h na tylnej osi jest 40kW (18% całkowitej mocy napędu) i załącza się tylko czasem - "jak jest potrzeba". Może przy drobnych uślizgach przy małej prędkości coś to pomoże, a może nie. ;)
https://media.lexus.co.uk/wp-content/uploads/sites/3/pdf/230203M-NX-Tech-Spec.pdf
Jedyne IMO realne przełożenie na jazdę to nieco lepsze przyspieszenie i elastyczność.


FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Paulus57 znajdź spokojnie NX'a z 2024. Przedłużasz gwarancje do 10 lat, w tym okresie tylko tankujesz i jeździsz. Lepiej niż nowy UX, znacznie lepiej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Mam dwie konfiguracje z salonu w Łodzi na UX 300h i obie są 4x4. F Sport (192k zł) i Omotenashi (240k zł). NX 350h też można mieć 4x4. W czwartek przejadę się RAV4 i zobaczę, jak się to je? Nic mnie nie ciśnie, jak nie będzie mi skrzypiało, to czemu nie. Jednak nawet gdyby wrażenia były pozytywne, to i tak poczekam do chwili, gdy będzie można obejrzeć na żywo nowy model. 

Zresztą patrząc na coraz to wyższe ceny z konfiguracji UX i NX, a nawet RAV4, to okazuje się, że ES jest prawie najtańszy... Może wrócić do początku?

Paweł to nie jest 4x4 :) Nawet jak tak mówią, to nie ma nic wspólnego z napędem AWD. Silnik elektryczny napędzający tylną oś "w razie W" to wsparcie nic więcej. On tam czasem pchnie, aby pomóc. Ogólnie koncepcja zbliżona do T8 w Volvo, ale ten drugi ma znacznie wyższą moc, daje wsparcie przy wyższych prędkościach, a nawet może samodzielnie "pchać" auto do ładowarki. Z tego co wiem można nawet wybrać tryb stałego napędu AWD w wersji T8 - poprzez menu. Czego nie uzyskasz w Lexusie i zgodnie z tym co napisał Kolega @machloto taki bajer do miasta jak poprószy śnieg na stromym podjeździe. Na tym kończy się "4x4" E-four. 

Co do Toyoty to ona nigdy nie będzie na poziomie Lexusa, nie może być. Więc jeżeli Lexus wychodzi najtaniej to musisz to dobrze przemyśleć ;) 

Zagmatwałeś sobie wybór ;) 

@machlo zależy jak pojmujesz "normalność 4x4" ;)

"Święta trójca" ma dobre napędy 4x4 z preferencją na tył, ale to nie działa tak jak w starym prawilnym quattro. Volvo kiedyś używało bodajże Haldexa 5 gen. ale wiem, że mają opracowany własny system, który jest dobry.

Dla przykładu symmetrical AWD w Subaru, jest realnym napędem na obie osie, ale w tym przypadku z innym rozdziałem mocy i preferencją bodajże na przód, który optymalizuje się do warunków drogowych. 

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do napędu w Lexie to nie do końca masz rację. To auto jest głównie napędzane przez silniki elektryczne, dopiero jak zabraknie mu mocy to pomaga napęd spalinowy, więc brak mocy na tyle z silnika spalinowego nie jest takim problemem. Gdy włączysz sobie informacje o napędzie to widzisz ile mocy jest aktualnie przekazywane na tył, a ile na przód. To auto jest FWD tylko podczas jazdy po prostej, wystarczy zakręt czy nawet ciaśniejszy łuk i dołącza się napęd na tył, a przy ruszaniu zawsze jest to auto AWD, nawet na suchym przyczepnym asfalcie. A wszystko dzieje się płynnie i za bardzo tego nie czujesz, za to czujesz, że nawet na mokrym, śliskim asfalcie zawsze masz dużo trakcji i nie szarpiesz przednią osią jak w autach FWD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

ES podoba mi się, ale jego długość niestety będzie stwarzała problemy

Nie robiłbym z tego wielkiego problemu. Przez paręnaście lat jeździłem po Warszawie Hiluxem, który miał 5,25m, czujniki tylko z tyłu. Tak samo z ostatnio z LS - 5,05m, bez żadnych czujników. W ES masz kamery, pomagają w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych. W ES dla mnie dużym problemem okazała się szerokość samochodu, nie czułem tego na początku. Do wszystkiego można się przyzwyczaić.

PS, odkąd nie ma mnie w domu, ESa używa żona. Początkowo nawet nie potrafiła nim jeździć, bo to automat. Przesiadła się Corsy 1.2 w manualu. Zakochała się w ES.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Keniutek napisał(-a):

@Paulus57 znajdź spokojnie NX'a z 2024. Przedłużasz gwarancje do 10 lat, w tym okresie tylko tankujesz i jeździsz. Lepiej niż nowy UX, znacznie lepiej ;)

Mam nawet taką ofertę NX z 2024, nowy PRESTIGE (Tazuna, Design Premium), ale trochę ponad budżet. Teoretycznie rabat ponad 73k, ale sprawdzę ile by wyniosła cena rocznika 2025, bo łatwo dać się zwieźć. Z UX problem, że nie za duży, z drugiej strony, to plus, bo najczęściej będę jeździł sam, czasami z żoną, więc mały bagażnik i ograniczona przestrzeń z tyłu, to nie problem. Za to rocznik 2025 i nawet najwyższa wersja mogłaby być, ewentualnie koszt poniżej 200k z napędem 4x4. To jedna zagadka a na pewno nie ostatnia.

Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

Paweł to nie jest 4x4 :) Nawet jak tak mówią, to nie ma nic wspólnego z napędem AWD. Silnik elektryczny napędzający tylną oś "w razie W" to wsparcie nic więcej. On tam czasem pchnie, aby pomóc. Ogólnie koncepcja zbliżona do T8 w Volvo, ale ten drugi ma znacznie wyższą moc, daje wsparcie przy wyższych prędkościach, a nawet może samodzielnie "pchać" auto do ładowarki. Z tego co wiem można nawet wybrać tryb stałego napędu AWD w wersji T8 - poprzez menu. Czego nie uzyskasz w Lexusie i zgodnie z tym co napisał Kolega @machloto taki bajer do miasta jak poprószy śnieg na stromym podjeździe. Na tym kończy się "4x4" E-four. 

Co do Toyoty to ona nigdy nie będzie na poziomie Lexusa, nie może być. Więc jeżeli Lexus wychodzi najtaniej to musisz to dobrze przemyśleć ;) 

Zagmatwałeś sobie wybór ;) 

@machlo zależy jak pojmujesz "normalność 4x4" ;)

"Święta trójca" ma dobre napędy 4x4 z preferencją na tył, ale to nie działa tak jak w starym prawilnym quattro. Volvo kiedyś używało bodajże Haldexa 5 gen. ale wiem, że mają opracowany własny system, który jest dobry.

Dla przykładu symmetrical AWD w Subaru, jest realnym napędem na obie osie, ale w tym przypadku z innym rozdziałem mocy i preferencją bodajże na przód, który optymalizuje się do warunków drogowych. 

 

Dopłata do 4x4 w Lexusie, to nie jest wielka kwota a niezależnie od tego jak się to ma do jazdy off-roadowej, to czasami się może przydać nawet na zwykłej drodze. O tym, że Toyota to niższa półka od Lexusa, to wiem, ale tu jest dylemat wizualnie lepiej, wypada ta pierwsza (ogólna sylwetka, nie, wykonanie wnętrza). Wg mnie ładniejszym jest nowy RAV4 GR, niż NX, oczywiście taka ocena jest subiektywna. Na BMW, czy Audi nie będę się porywał, to nie moja półka (koszty użytkowania). Subaru to mało popularna marka, dla koneserów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, facecik napisał(-a):

Nie robiłbym z tego wielkiego problemu. Przez paręnaście lat jeździłem po Warszawie Hiluxem, który miał 5,25m, czujniki tylko z tyłu. Tak samo z ostatnio z LS - 5,05m, bez żadnych czujników. W ES masz kamery, pomagają w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych. W ES dla mnie dużym problemem okazała się szerokość samochodu, nie czułem tego na początku. Do wszystkiego można się przyzwyczaić.

PS, odkąd nie ma mnie w domu, ESa używa żona. Początkowo nawet nie potrafiła nim jeździć, bo to automat. Przesiadła się Corsy 1.2 w manualu. Zakochała się w ES.

Wiem, kobiety na ogół łatwo zmieniają zdanie. Moja żona uczyła się jeździć Hyundaiem i20, oczywiście w manualu i na początku absolutnie nie chciała nic innego. Trzeba ją było najpierw oswoić z automatem, teraz oczywiście nie wyobraża sobie innej skrzyni biegów. Z dużymi oporami namówiłem ją na i30 z tyłkiem (Fastback), bała się, że za duży (niecałe 4,5 m). Teraz ma się rozumieć, w pełni zadowolona, choć wolałaby nieco wyższe zawieszenie (krawężniki). To, że kobiety potrafią jeździć "maluszkami" znam "rodzinnie" (Raptor - 536 cm). W sobotę kolejny tour z żoną może wrócimy do ES-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chat GPT - ocena w kategorii SUV-ów. 

📊 Porównanie popularnych SUV-ów 2024/2025

Marka Model Niezawodność 🔧 Koszt serwisu 💰 Gwarancja 🛡️ Napęd HEV/PHEV 🔋 Wartość po 5 latach 🔁
Lexus UX 300h AWD / NX 350h 🟢 Niski 10 lat / 200k km HEV – bezładowy ⬆️ Bardzo dobra (60–65%)
Toyota RAV4 HEV/PHEV AWD ½ 🟢 Niski 10 lat / 200k km HEV & PHEV ⬆️ Bardzo dobra (58–65%)
BMW X1 25e / X3 xDrive30e ½ 🔴 Wysoki 3 lata / bez limitu PHEV ⬇️ Średnia (45–50%)
Mercedes GLC 300e / GLA 250e 🔴 Wysoki 2 lata / bez limitu PHEV ⬇️ Średnia (42–48%)
Audi Q3 45 TFSIe / Q5 55 TFSIe 🔴 Wysoki 2 lata / bez limitu PHEV ⬇️ Słaba (40–47%)
Volvo XC60 T6/T8 Recharge AWD 🔴 Średni–wysoki 3 lata / 100k km PHEV ⬇️ Średnia (45–50%)
Subaru Forester e-Boxer AWD ½ 🟡 Średni 5 lat / 160k km MHEV (słabe wsparcie)

⬆️ Dobra (50–55%)

📌 Wnioski:

Najmniej awaryjne SUV-y z niskimi kosztami:

  • Lexus UX/NX i Toyota RAV4 – hybrydy klasy HEV, bezproblemowe, tanie w serwisie i z najwyższą gwarancją w Polsce.

⚠️ Największe ryzyko awarii / kosztów eksploatacji:

  • Audi i Mercedes PHEV – skomplikowana elektronika, skrzynie DSG / DCT, słabsze wsparcie po gwarancji.

🔋 Napędy PHEV – różnice:

  • Lexus/Toyota PHEV (RAV4) – wysoka trwałość, realny zasięg EV (60–75 km), dobra rekuperacja.

  • BMW/Mercedes/Audi – wyższa dynamika, ale często problemy z ładowaniem, kablami, układem chłodzenia baterii.

🔧 Typowe usterki (raporty ADAC / TÜV / WhatCar):

  • Lexus/Toyota: drobne usterki czujników, czasem zawilgocenia czujnika parkowania.

  • BMW: usterki układu chłodzenia PHEV, adaptacyjne zawieszenie, elektronika multimediów.

  • Mercedes: problemy z infotainment, skrzynią DCT, bateria PHEV.

  • Audi: DSG, zużycie oleju, błędy systemów asystujących.

  • Volvo: zawieszenie, układ hamulcowy, błędy w PHEV.

  • Subaru: zawilgocenie czujników EyeSight, średnia trwałość akumulatora 12V.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

GLC 300e nie ma ani DSG ani DCT… tam jest 9G-Tronic, klasyczny automat. Nie zauważyłem też słabszego wsparcia po gwarancji - jak w każdej firmie płacisz za usunięcie usterek albo przedłużasz gwarancję.

 

Spadek wartości niektórych marek gra na twoją korzyść. Możesz kupić roczne auto z przebiegiem 15-20 tysięcy km za zachodnią granicą z gwarancją (np. Junge Sterne w przypadku Mercedesa), która będzie honorowana i w Polsce a kto inny weźmie uderzenie na siebie.


PS. Swoją drogą ja nie potrafiłbym podjąć decyzji w oparciu o Chat GPT bo to ja będę tym jeździł a nie Chat GPT.
 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, cordi7 napisał(-a):

GLC 300e nie ma ani DSG ani DCT… tam jest 9G-Tronic, klasyczny automat. Nie zauważyłem też słabszego wsparcia po gwarancji - jak w każdej firmie płacisz za usunięcie usterek albo przedłużasz gwarancję.

 

Spadek wartości niektórych marek gra na twoją korzyść. Możesz kupić roczne auto z przebiegiem 15-20 tysięcy km za zachodnią granicą z gwarancją (np. Jungę Sterne”), która będzie honorowana i w Polsce a kto inny weźmie uderzenie na siebie.


PS. Swoją drogą ja nie potrafiłbym podjąć decyzji w oparciu o Chat GPT bo to ja będę tym jeździł a nie Chat GPT.
 

Staram się stosować tzw. ograniczone zaufanie, bo porady Chata niekoniecznie są bezbłędne. ;) Nie planuję zakupu samochodu używanego. Niemieckie marki tylko dodałem z ciekawości jak to GPT widzi. Żeby sobie bardziej nie komplikować, pozostawiam tylko dwie marki Lexus i Toyota. 

Poniżej znowu AI, widzisz jakieś błędy?

⚙️ Rodzaje skrzyń biegów w Mercedesach (2024–2025)

Skrzynia Typ Liczba biegów Modele Uwagi
7G-DCT dwusprzęgłowa (DCT) 7 A, B, CLA, GLA, niektóre GLC Stosowana z małymi silnikami (1.3 / 2.0), typowa w PHEV
8G-DCT dwusprzęgłowa (DCT) 8 Niektóre PHEV (np. GLC 300e), nowsze modele kompaktowe Ulepszona wersja 7G-DCT, szybsze przełożenia
9G-TRONIC (9G-TCT) klasyczna automatyczna (hydrauliczna) 9 Większość modeli RWD i AWD (C, E, S, GLC, GLE, GLS, AMG 6-cyl.) Komfortowa, trwała, stosowana także w AMG
AMG SPEEDSHIFT MCT zautomatyzowana manualna z mokrym sprzęgłem 9 Modele AMG (np. C63 AMG) Superszybkie zmiany, bardziej sportowe
AMG SPEEDSHIFT TCT DCT 8 lub 9 AMG 35 / 45 / 53 (np. CLA 45 AMG) Sportowe DCT, czasem z problemami przy starcie
EQ Power Transmission DCT / Hybrydowa 7 lub 8 PHEV (GLC 300e, C 300e, E 300e) Przystosowana do silnika elektrycznego, nieco wolniejsza przy kickdown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Mam nawet taką ofertę NX z 2024, nowy PRESTIGE (Tazuna, Design Premium), ale trochę ponad budżet. Teoretycznie rabat ponad 73k, ale sprawdzę ile by wyniosła cena rocznika 2025, bo łatwo dać się zwieźć. Z UX problem, że nie za duży, z drugiej strony, to plus, bo najczęściej będę jeździł sam, czasami z żoną, więc mały bagażnik i ograniczona przestrzeń z tyłu, to nie problem. Za to rocznik 2025 i nawet najwyższa wersja mogłaby być, ewentualnie koszt poniżej 200k z napędem 4x4. To jedna zagadka a na pewno nie ostatnia.

Z tego co widzę, to NXa w 2025 odświeżyli, więc jakieś tam mniej lub bardziej kosmetyczne zmiany są. Pytanie, czy zmiany są istotne z Twojego punktu widzenia.

Ja nie miałbym tyle samozaparcia, żeby to analizować tygodniami, robić więcej niż 2-3 jazdy próbne przed zakupem. ;)

Taki NX powinien robić robotę, jak ma być w miarę wygodnie i ma jeździć po prostu. Sam napęd z e-CVT u mnie skreśla całą konkurencję spalinowych samochodów za to, że nie ma żadnych biegów i działa super płynnie.

Manualną skrzynię, czy automat z łopatkami przy kierownicy rozważałbym tylko w samochodzie, który miałby przede wszystkim dawać frajdę z jazdy, ale takich nie kupuje się do codziennej jazdy.


FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Forrestera w ogóle nie rozważal - jeździłem 13 lat OBK i myślałem, że dalej będę jeździł subaru, ale OBK (cena ok 250k) wychodzi z produkcji, a Forrester (cena ok 200k i (byłem na dwóch jazdach) w ogóle nie jedzie - 11s do setki... :-( 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, machlo napisał(-a):

Z tego co widzę, to NXa w 2025 odświeżyli, więc jakieś tam mniej lub bardziej kosmetyczne zmiany są. Pytanie, czy zmiany są istotne z Twojego punktu widzenia.

Ja nie miałbym tyle samozaparcia, żeby to analizować tygodniami, robić więcej niż 2-3 jazdy próbne przed zakupem. ;)

Taki NX powinien robić robotę, jak ma być w miarę wygodnie i ma jeździć po prostu. Sam napęd z e-CVT u mnie skreśla całą konkurencję spalinowych samochodów za to, że nie ma żadnych biegów i działa super płynnie.

Manualną skrzynię, czy automat z łopatkami przy kierownicy rozważałbym tylko w samochodzie, który miałby przede wszystkim dawać frajdę z jazdy, ale takich nie kupuje się do codziennej jazdy.

Przed poważnymi zakupami zwykle robię "risercz". Do e-CVT nie musisz mnie przekonywać. Jechałem kilka godzin ES 300h i nie miałem zastrzeżeń. Selekcja trwa, ale dzięki zebranym informacjom od Kolegów z Forum, a także penetrowaniu netu, doszedłem do wyboru tylko z Lexusa/Toyoty. Teraz dwie decyzje, marka i SUV, czy nie-SUV. Jest więc blisko. :) 

Na tę chwilę, znowu ES jest najwyżej (wygląd, cena).

10 minut temu, szuwi napisał(-a):

Ja bym Forrestera w ogóle nie rozważal - jeździłem 13 lat OBK i myślałem, że dalej będę jeździł subaru, ale OBK (cena ok 250k) wychodzi z produkcji, a Forrester (cena ok 200k i (byłem na dwóch jazdach) w ogóle nie jedzie - 11s do setki... 😞

 

 

Zajrzałem na stronę Subaru, ale dynamika nie dla mnie. To fajne auto dla kogoś, kto regularnie jeździ po fatalnych drogach, bezdrożach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

 na 100% SUV

 

Godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

Teraz dwie decyzje, marka i SUV, czy nie-SUV.

🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, XoneX napisał(-a):

 

🤣

Namieszałem faktycznie. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.