Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

post-95072-0-07145200-1553343757_thumb.jpg

 

Cayenne coupe wchodzi na rynek. Nie jest to zaskoczenie skoro  dostępne są X6 oraz  GLE coupe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wygląda lepiej niż zwykłe cayenne, no i bardziej taki kształt do Porsche pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy w miarę ładny suv coupe. Ale i tak brałbym Panamerę Gran Turismo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam z suwów coupe najładniejsza wydaje się Galenda :-)


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę służbowym berlingo 1,6hdi.

przebieg auta około 340tys km

trzecia turbina

drugi silnik przy około 3000tys km(padło smarowanie na A2)

nowe sprzęgło przy 300tys km

prawda, dwumasy nie ma

no ale w9lnym od problemów bym go nie nazwał

 

Jak dbasz tak masz :) Znany problem to sitko w rurce do turbo, lubiło się zapychać, jeśli lany był byle jaki olej lub niezbyt często był wymieniany. Można zakupić przewód bez sitka.

Nowe sprzęgło przy 300 tys to chyba dobry wynik, ja u siebie wymieniałem przy 125 tys, ale nie dlatego, że padło, a że wyciera się teflonowa podkładka pod łapą sprzęgła, a jak już była skrzynia wyjęta, to grzechem było nie wymienić tarczy z dociskiem na zaś.

attachicon.gifporsche-presents-the_1600x0w.jpg

 

Cayenne coupe wchodzi na rynek. Nie jest to zaskoczenie skoro  dostępne są X6 oraz  GLE coupe.

Podoba mnie się i ta czerwień też.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tommly wszystkie przeglądy, wymiany itp wg wskazań producenta

tak - dbam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tommly wszystkie przeglądy, wymiany itp wg wskazań producenta

tak - dbam

A wiesz jakie są teraz wskazania producentów :D Wymiana oleju co 30 tys. itd...


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale nie można też popadać w paranoję. Chciałoby się wierzyć, że jednak zalecenia producenta są cokolwiek warte...choć wszyscy wiemy jak jest- przykre to :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiesz jakie są teraz wskazania producentów :D Wymiana oleju co 30 tys. itd...

wymiana oleju w 1.6hdi co 20k km

wszystkie czynności serwisowe wg wskazań

trzeba dolać oleju - dolewam

niepokojące dźwięki - serwis

także nie uważam żeby auto miało złe warunki

co do tego sprzęgła, to dostałem auto jak miało koło 140k km przebiegu, może było już zmieniane, nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzielę zalecenia producentów przez dwa i jeżdżę bezawaryjnie.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalecenia producenta dotyczą jedynie czynności okresowych dotyczących wymiany płynów i oględzin stanu pozostałych. Jako użytkownicy mamy stosunkowo ograniczony wpływ na wystąpienie awarii, moim zdaniem polegający tylko na tym żeby nie zepsuć czegoś za szybko (np poprzez styl jazdy, wlanie syfu itd). Nie mamy żadnego wpływu np na rozciaganie łańcuchów rozrządu (VW), pęknięcia bloków, pożary egr itp. Generalnie, z moich obserwacji, najbardziej bolesne awarie powstają w wyniku błędów konstrukcyjnych lub zastosowania słabych materiałów, na co eksploatujac auto nie mamy wpływu. Musimy żyć z frustracją, że pomimo właściwego serwisowania i używania awarie będą występować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar

Martwicie sie czy wymieniac olej co 30 tys ,czy polowe z tego ,a u mnie norma to od 5 tys do 8 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie mamy czasy niestety, że awarie są planowane przez księgowych. Prędzej czy później się przytrafią.

Ja w swoim HDI wymieniam olej co 10000 +- 1000 km.

Zresztą w innych autach też, jakie by nie były zalecenia. Jedynie stosuje się do lepkości oleju, która ma być.

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Martwicie sie czy wymieniac olej co 30 tys ,czy polowe z tego ,a u mnie norma to od 5 tys do 8 :)

Ja wymieniam co 5 tys mil czyli co 8 tys km.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie mamy czasy niestety, że awarie są planowane przez księgowych. Prędzej czy później się przytrafią.

 

Dlatego samochody elektryczne nie są im na rękę.

Oczywiście tam też można coś zaprojektować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widziałem VW caddy 2018 z Albani i tam książka serwisowa była co 10tys,auto trafiło do de i tam zostało uzdrowione na co 30 ,

Lexus w silnikach v8 zaleca co 15(lub 12miesiecy),a jeżeli warunki eksploatacji są ciężkie-trudne(np,samo miasto) 7,5-lub  max 6 miesięcy, dane LC 500 2017

Hitem natomiast jest nowe Porsche 911,ale pierw coś o cenie ,o ile cena bazowa ,jak już jesteśmy zdecydowani i ją pomijamy ,to ceny dodatków ,są napompowane w kosmos,auto zdecydowanie dla fana marki :)

wracamy do interwałów przeglądów 911, 60 000    dane-więcej    https://porsche.pl/nowe-porsche-911/?utm_source=Google&utm_content=Txt&utm_campaign=PL_BRS_DIG_LANCH_PD_NC_2019Q1Feb_911_Digital_Feb-Mar&utm_medium=SEM&gclid=EAIaIQobChMI2bHPnsaa4QIVDaqaCh1LRgowEAAYASAAEgIRRvD_BwE

 

 

635a2400baa7de55gen.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalecenia producenta dotyczą jedynie czynności okresowych dotyczących wymiany płynów i oględzin stanu pozostałych. Jako użytkownicy mamy stosunkowo ograniczony wpływ na wystąpienie awarii, moim zdaniem polegający tylko na tym żeby nie zepsuć czegoś za szybko (np poprzez styl jazdy, wlanie syfu itd). Nie mamy żadnego wpływu np na rozciaganie łańcuchów rozrządu (VW), pęknięcia bloków, pożary egr itp. Generalnie, z moich obserwacji, najbardziej bolesne awarie powstają w wyniku błędów konstrukcyjnych lub zastosowania słabych materiałów, na co eksploatujac auto nie mamy wpływu. Musimy żyć z frustracją, że pomimo właściwego serwisowania i używania awarie będą występować.

dużo racji ale np olej - gdy masz hydrauliczny napinacz łańcucha to jakoś oleju ma już kluczowe znaczenie. Loglife ok ale w naszych warunkach gdy olej musi pracować od temperatur grubo poniżej zera do temp roboczej - to duże obciążenie.

 

W elektrykach też bez problemu mogą sterować długością życia podzespołów, nawet łatwiej niż w mechanice. Programują ilość cykli, później coś się upala na płytce i laweta na serwis.

 

A Porsche i 60tys - tutaj raczej nie chodzi o interwały olejowe. Kumpel pracuje w BMW - zwykłe ma pierwszą wymianę chyba po 30 tys, następne co 25 tys km. M Powery o ile dobrze pamiętam na pierwszą wymianę wszystkich płynów jadą po 4 tys km. W AMG jest tak samo. Gdzie oszczędzają tam oszczędzają. A Porsche zawsze jest wysoko w testach niezawodności, wiedzą jak robić mocne i wytrzymałe podzespoły, przynajmniej w B6 bo z V8 chyba bywało już różnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Japonczycy zalecają   pierwsza wymiana oleju po 1000 km, a kolejne raz do roku lub 15 000km i wysokoobrotowe silniki działają jak należy.

 

 


Hitem natomiast jest nowe Porsche 911,ale pierw coś o cenie ,o ile cena bazowa ,jak już jesteśmy zdecydowani i ją pomijamy ,to ceny dodatków ,są napompowane w kosmos,auto zdecydowanie dla fana marki :)


 

 

np gasnica za 980 zł , też się z tego śmiałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Martwicie sie czy wymieniac olej co 30 tys ,czy polowe z tego ,a u mnie norma to od 5 tys do 8 :)

wyczuwam coś z GM :)

Kiniol też pewnie uscar jakiś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodge , tylko Dodge... :)  Grand Caravan 4.0l z '08..., następny planuję z po 2011 z silnikiem Pentastar, ponoć genialny...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio oglądałem film na youtube , twórca Profesor Chris, gdzie analizował on przekrój turbosprężarki. Zwrócił uwagę na kanały odpowiadające za smarowanie i chłodzenie wału turbosprężarki. Były niewiele szersze od średnicy igły. To teraz wyobraźmy sobie, że jakimś cudem taki niewielki opiłek metalu trafia do takiego miejsca (wiem, opiłki opadają na dno miski olejowej i są wyłapywane przez filtr oleju) ale niema pewności, że jeden taki się nie trafi w tym miejscu i wtedy mamy już po turbo w najlepszym razie. W najlepszym, bo awaria turbo może się skończyć eksplozją silnika ale to w sumie drobiazg przy bombie car czy Krakatau, więc czym tu się martwić, opiłkiem jakimś jednym, wymianą oleju czy bzdurami o longlajwach, phi!

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodge , tylko Dodge... :)  Grand Caravan 4.0l z '08..., następny planuję z po 2011 z silnikiem Pentastar, ponoć genialny...

Jeden i drugi silnik fajny.

Ja miałem 3,3 V6 w Voyagerze i chciałem ostatnio wrócić do jakiegoś vana rodem z US, ale trafiło się coś innego niestety.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi silnik fajny.

Ja miałem 3,3 V6 w Voyagerze i chciałem ostatnio wrócić do jakiegoś vana rodem z US, ale trafiło się coś innego niestety.

No niestety 3,3 to wołek roboczy. Kolega uparł się, że chce takiego Dodge jak mój i zakupił za niewielkie pieniądze w Niemczech powojskowego RT ale z wywaloną uszczelką pod głowicą... Gdy rozmontowałem silnik okazało się, że uszczelki wywaliły obydwie, a blok pękł wzdłuż trzeciego cylindra. Kupiliśmy używany silnik, wmontowałem go i podczas jazdy próbnej cały czas nie mogłem dojrzeć tej przyczepy, którą miałem dopiętą do auta... ;)  Jednak ten motor jest trochę za słaby do tego nadwozia... ale jeździ... :)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pisałem kiedyś, że pracowałem w firmie gdzie flota osobówek liczyła 1500 samochodów. Wtedy jakieś 300 to były Ople Vectra 1.9 cdti 16v. Wymiana wg wskazań, zwykle co ok 30 000. Nie słyszałem o awarii z winy oleju. Raczej standard. Podciśnieniowe rury turbo, intercoolera, jakaś elektronika. Przebiegi w firmie od 150 000 do 200 000. Potem wiele lądował w rodzinach i jeździły dalej.

Wcześniej były 2.0 i 2.2 dti. Tam interwały były ok 50 000 km. I sytuacja podobna. O auto trzeba dbać, ale czy w normalnym, niewysilonym, niewyczynowym silniku wymiana co kilka tysięcy ma sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju co 8 tys. km wymagana jest przez producenta, o czym przypomina napis "change oil" pojawiająca się na ekraniku. 

Zbliżający się termin wymiany słychać, gdyż silnik zaczyna pracować głośniej, po wymianie cichnie. Olej, który jest wymagany to 10W30, ja leję Petro Canada. Wiem z forów, że lano do tych silników 10W40 i padały panewki...Gdy kupiłem to auto okazało się, że bierze około litr oleju na 3 tys. kilometrów... sporo... Teraz ma przebieg 377.000 km i przestał brać olej. Poprzedni właściciel wymieniał olej co 20tys km co spowodowało zapieczenie się pierścieni tłokowych. Ja wymieniam przez 150.000 co 8 tys. i pierścienie puściły... Teraz, między zmianami, dolewam może z 0,8 l na 8 tys km...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.