Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
szwed

Sytuacja kolejkowa ROLEXa.

Recommended Posts

14 minut temu, machlo napisał:

@beniowski czy dobrze rozumiem, że insynuujesz mi kłamstwo?

Nic ci nie insynuuję, po prostu raczej trudno uwierzyć że ktoś tak powiedział. Skoro twierdzisz że tak było, to ok. Easy, nie napinaj się tak.

Edited by beniowski

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.11.2020 o 21:32, MasterMind napisał:

 

To o czym mówią to postępowanie jakiegoś konkretnego dealera, nie firmy Rolex. Firma wykreowała mit o niedostępności a dealerzy z tego korzystają, nic dziwnego, dziwne jest tylko to że producent przymyka na to oko bo żeby odkryć brak transparentności kolejki i inne praktyki to nie trzeba być detektywem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usystematyzujmy pare kwestii w tym temacie:

1. Jest to filmik byłego dilera, który jest słupem ogłoszeniowych dla innych dilerów, próbuje złapać próg oglądalności na YT, raczej pisze o prostych i oczywistych rzeczach. Owy ex diler nie jest obecnie przy korycie i się mota w temacie.

2. Każdy w łańcuszku króla od producenta po sprzedawcę ma swoje za uszami, Ci ostatni kręcą miłośnikami jak baranie rogi. Zwłaszcza Ci ostatni a w szczególności Ci co kręcą (bo nie wszyscy) nie są żadnymi partnerami dla kupujących i powinni być traktowani tak samo jak traktują klientów, czyli z góry.

3. Rolex lansował przez lata teorie budowania relacji z AD i karmił płotki datejustami czy mniej popularnymi wersjami sportów . Teraz wyciął jednak wszystkie płotki i mrówki zostawiając w grze tylko grubsze portfele. Padli również lokalni flipperzy, odcięci od lokalnej dystrybucji którym co najwyżej może skapnąć gorący Tudor.

4. Sytuacja może się zmienić za pół roku kiedy problemy makroekonomiczne chwycą za jaja część rynku i sytuacja wróci do tej sprzed roku kiedy połowa sportowych modeli leżała w ladzie.
 

Rekomendacja dla tych co chcą kupić R jest po prostu czekać . Cierpliwy i kamień ugotuje. 
Dla tych którzy chcą sprzedać to jest idealny czas aby ugrać max premium.


  1. Niezależny, legendarny i ceniony ekspert.
  2. Promotor merytorycznej dyskusji.
  3. Mentor i coach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze to jest ta słynna komuna 2.0 🤔

Chyba jakos w '88 byłem  Mama po Atari na Krakowskiej i widziałem jak dawała kobicie 20$ plus cena retail i wtedy mając ~8lat zajarzyłem co to korupcja 😁. Moze też rozdzierałbym szaty, ale wszedzie dzisiaj tak to hula. Kolega płacił łapówke za możliwość kupienia trzy letniej poleasingowej skody superb. W polskich salonach ustawiają się kolejki Niemców po auta i tez płacą odstępne. Ekipy remontowe są podkupowane poza kolejką. Skorumpowany prawnik rzeźbi klienta, a jego rzeźbią hydraulicyi wszyscy się cieszą.

Takiej sytuacji jak teraz to ja nie widziałem, wszystkich swierzbią pieniądze, bańka na wszystkim, normalnie to oznacza manię i zaraz przyjdzie czas zapłaty, a wtedy jebnie, ale chyba normalnie nie jest.

Jak juz można w Kruku do klienta powiedzieć "weź *" w formie jak tam Kolega opisał, to znaczy, że już wszystko się dzieje 🥳🍾🚀

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Maserati napisał:

Usystematyzujmy pare kwestii w tym temacie:

1. Jest to filmik byłego dilera, który jest słupem ogłoszeniowych dla innych dilerów, próbuje złapać próg oglądalności na YT, raczej pisze o prostych i oczywistych rzeczach. Owy ex diler nie jest obecnie przy korycie i się mota w temacie.

 

Gość ma spore doświadczenie w branży i szerokie kontakty, to że nie jest już aktywnym handlarzem za dużo nie zmienia. Nadal obraca się w tym środowisku, teraz prowadzi kanał gdzie omawia różne kwestie okołozegarkowe - im więcej takiego contentu w Internecie tym lepiej dla naszej pasji. Całkowite negowanie wartości jego wypowiedzi, a właściwie przekazywania przez niego informacji które otrzymał w tym przypadku, jest trochę na odwal. Nie wiem też co masz na myśli, gdy mówisz że się "mota w temacie".

 

Umieściłem ten filmik jako kolejną ciekawostkę, "cegiełkę" w temacie - ani się nie podniecam specjalnie zawartością tego materiału, ani nie umniejszam jej znaczenia. Własnych doświadczeń z AD nie posiadam i chyba już nie zdobędę. Miałem raz styczność z Krukiem miesiąc temu, w chwili słabości chciałem zamówić Explorera I 39mm (chociaż tak naprawdę wolę stare 36mm) i po rozmowie obsługa skutecznie zniechęciła mnie do "zapisywania się w kolejce".

 

Godzinę temu, Bugs napisał:

To o czym mówią to postępowanie jakiegoś konkretnego dealera, nie firmy Rolex. Firma wykreowała mit o niedostępności a dealerzy z tego korzystają, nic dziwnego, dziwne jest tylko to że producent przymyka na to oko bo żeby odkryć brak transparentności kolejki i inne praktyki to nie trzeba być detektywem.

 

Relacja jedna z wielu. AD są końcowym ogniwem łańcucha i to oni odpowiadają ostatecznie za wizerunek firmy w praktyce (a nie w teorii, kreślony gdzieś na planszach w Szwajcarii) i z tego co czytam, proceder i reakcje klientów wszędzie są podobne. Kwestia ekskluzywności produktu to jedno, ale osobiście uważam że coś się wyraźnie psuje i obawiam się, że "lepiej to już było". Mnie to specjalnie nie martwi, nowe modele mnie nie interesują, liczy się tylko vintage i to tylko ten na który mnie stać (czyli kilka modeli :) ), ale poniekąd współczuję ludziom, którzy mają pieniądze, a zderzają się ze ścianą przy zakupie nowego Rolexa (a raczej przy próbie zakupu).


ng6mnrm.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bugs napisał:

dziwne jest tylko to że producent przymyka na to oko bo żeby odkryć brak transparentności kolejki i inne praktyki to nie trzeba być detektywem.

 

Nie wiem jak duże masz doświadczenie we współpracy z korporacjami (Rolex to trochę albo i nie trochę takie korpo). Ludzie na wysokich szczeblach w korporacjach to bardzo często osoby kompletnie oderwane od rzeczywistości, którzy zupełnie inaczej widzą rzeczywistość. Pracują niejednokrotnie w imię szeroko pojętej idei a nie głównie dla pieniądza (jak my niżej). Nie inaczej jest zapewne w Rolexie i jestem w stanie iść o gruby zakład, że management z góry nie ma zielonego pojęcia o szczegółach procederu. Znają zapewne temat ale go kalkulują jako "dopuszczalny dla biznesu procentowy fraud". 


"Muzyka po milczeniu najlepiej wyraża to co niewyobrażalne" Aldous Huxley (1894 - 1963)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie uważacie koledzy ze powinniscie miec w dupje kto za to odpowiada i jakie sa przyczyny: rolex, kruk.... co was to obchodzi.

wasza kasa- wy jestescie klientami i to wy ich utrzymujecie. 
bronienie rolexa czy bóg wie kogo jeszcze w tym lancuszku nie ma sensu- najmniejszego.

to producent powinien zadbac o to zeby nie bylo skazy na jego marce. A jak tak robi jak w obecnej sytuacji albo ma o tym widze- to znaczy ze on ma was ....własnie tam

 

macie zdrowie i nerwy i kase 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klient jest na samym końcu tego łańcuszka, a wiadomo co znajduje się na końcu układu pokarmowego 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, pisar napisał:

 

Nie wiem jak duże masz doświadczenie we współpracy z korporacjami (Rolex to trochę albo i nie trochę takie korpo). Ludzie na wysokich szczeblach w korporacjach to bardzo często osoby kompletnie oderwane od rzeczywistości, którzy zupełnie inaczej widzą rzeczywistość. Pracują niejednokrotnie w imię szeroko pojętej idei a nie głównie dla pieniądza (jak my niżej). Nie inaczej jest zapewne w Rolexie i jestem w stanie iść o gruby zakład, że management z góry nie ma zielonego pojęcia o szczegółach procederu. Znają zapewne temat ale go kalkulują jako "dopuszczalny dla biznesu procentowy fraud". 

Oj wierz mi, że nie pracują "w imię szeroko pojętej idei", pracują dla pieniędzy jak inni + dla władzy, jeśli już owe pieniądze mają. Pracowałem z managerami zarabiającymi miliony, którzy rozliczali espresso z delegacji bo uznali że nie będą płacić za coś co może kupić im firma. Byłem też świadkiem negocjowania kontraktu członka zarządu, który uparł się że nie odpuści podwyżki rzędu tysiąca zł na miesiąc (należnej pracownikom w ramach czegoś tam). Facet zarabiał kilkaset tysięcy miesięcznie, btw.

Edited by beniowski

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, MasterMind napisał:

 

Gość ma spore doświadczenie w branży i szerokie kontakty, to że nie jest już aktywnym handlarzem za dużo nie zmienia. Nadal obraca się w tym środowisku, teraz prowadzi kanał gdzie omawia różne kwestie okołozegarkowe - im więcej takiego contentu w Internecie tym lepiej dla naszej pasji. Całkowite negowanie wartości jego wypowiedzi, a właściwie przekazywania przez niego informacji które otrzymał w tym przypadku, jest trochę na odwal. Nie wiem też co masz na myśli, gdy mówisz że się "mota w temacie".

 

Umieściłem ten filmik jako kolejną ciekawostkę, "cegiełkę" w temacie - ani się nie podniecam specjalnie zawartością tego materiału, ani nie umniejszam jej znaczenia. Własnych doświadczeń z AD nie posiadam i chyba już nie zdobędę. Miałem raz styczność z Krukiem miesiąc temu, w chwili słabości chciałem zamówić Explorera I 39mm (chociaż tak naprawdę wolę stare 36mm) i po rozmowie obsługa skutecznie zniechęciła mnie do "zapisywania się w kolejce".

 

 

Relacja jedna z wielu. AD są końcowym ogniwem łańcucha i to oni odpowiadają ostatecznie za wizerunek firmy w praktyce (a nie w teorii, kreślony gdzieś na planszach w Szwajcarii) i z tego co czytam, proceder i reakcje klientów wszędzie są podobne. Kwestia ekskluzywności produktu to jedno, ale osobiście uważam że coś się wyraźnie psuje i obawiam się, że "lepiej to już było". Mnie to specjalnie nie martwi, nowe modele mnie nie interesują, liczy się tylko vintage i to tylko ten na który mnie stać (czyli kilka modeli :) ), ale poniekąd współczuję ludziom, którzy mają pieniądze, a zderzają się ze ścianą przy zakupie nowego Rolexa (a raczej przy próbie zakupu).


Przede wszystkim to nie problem że umieściłeś filmik i nie oznacza to nic więcej niż dzielenie się informacjami 👍.

Oglądałem jego kilka nagrań i były zwyczajnie o niczym , wiele słów mało treści . Choć mogłem źle trafić bo nagrywa ich sporo...

Zauważyłem też , że często mówił o wałkach, kradzieżach czy korupcji lansując się przy tym namiętnie na honest advisor.

Jego syn sprzedawał  fejki na setki tysięcy dolarów i oszukał wielu ludzi . Oczywiście, że ojciec nie odpowiada za przestępstwa syna ale potencjalnych klientów syna nie alarmował i nie  uratował przed rodzonym. Niesmak zawsze pozostanie w takiej sytuacji...Life.

 


  1. Niezależny, legendarny i ceniony ekspert.
  2. Promotor merytorycznej dyskusji.
  3. Mentor i coach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja czekałem ok 16 m-cy na EX II i dziś telefon.... krótka wymiana zdań i mówię, że nie chcę. Zapadła chwilowa cisza... po czym mówię, że kupiłem coś innego itp... Pani wykazała zrozumienie. Ktoś w kolejce trochę szybciej dostanie;) W ogóle nie miałem rozterek, to tylko zegarek. Spokoju ducha życzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maserati napisał:

 

 

 

4. Sytuacja może się zmienić za pół roku kiedy problemy makroekonomiczne chwycą za jaja część rynku i sytuacja wróci do tej sprzed roku kiedy połowa sportowych modeli leżała w ladzie.
 

 

Dużo osób na to liczylo po pierwszej fali COVIDA i co?I nic

Ceny jak szły w górę tak idą nadal w góre i imho Twoje słowa sie nie sprawdzą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego nie mieli by tak powiedzieć? Nie chcesz takiego przelicznika, zabieraj zaliczkę. Myślę, że przy kursie 6 zł albo 8 zł kolejki dalej by były za tym jakże elitarnym i niedostępnym zegarkiem. Tym samym, którego na chrono24 jest już coś koło 500 sztuk (nowy Sub). Chyba wszystkie sztuki trafiają tam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, pablo122 napisał:

Klient jest na samym końcu tego łańcuszka, a wiadomo co znajduje się na końcu układu pokarmowego 😁

 

11836784_1610364505918607_44782300058464


ng6mnrm.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, robol1 napisał:

Dużo osób na to liczylo po pierwszej fali COVIDA i co?I nic

Ceny jak szły w górę tak idą nadal w góre i imho Twoje słowa sie nie sprawdzą


Raczej myślę że dostępność będzie lepsza, to miałem na myśli. A co za tym idzie na wtórnym nie będzie wzrostów cen jak teraz, dynamika klapnie. 


  1. Niezależny, legendarny i ceniony ekspert.
  2. Promotor merytorycznej dyskusji.
  3. Mentor i coach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Majk2 napisał:

Dlaczego nie mieli by tak powiedzieć? Nie chcesz takiego przelicznika, zabieraj zaliczkę. Myślę, że przy kursie 6 zł albo 8 zł kolejki dalej by były za tym jakże elitarnym i niedostępnym zegarkiem. Tym samym, którego na chrono24 jest już coś koło 500 sztuk (nowy Sub). Chyba wszystkie sztuki trafiają tam. 

500 sztuk.Niezle.Chłopaki mysleli że złapali pana Boga za ogon a tu nici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja czekałem ok 16 m-cy na EX II i dziś telefon.... krótka wymiana zdań i mówię, że nie chcę. Zapadła chwilowa cisza... po czym mówię, że kupiłem coś innego itp... Pani wykazała zrozumienie. Ktoś w kolejce trochę szybciej dostanie;) W ogóle nie miałem rozterek, to tylko zegarek. Spokoju ducha życzę.

W Kruku?
Ja czekam szósty miesiąc na Polara, może zadzwonią :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Bugs napisał:


W Kruku?
Ja czekam szósty miesiąc na Polara, może zadzwonią :)

Nie, Bucherer Monachium.  Oczekiwanie długie jak ciąża u słonia. Gdyby byli szybsi to kto wie a tak coś innego wylądowało na  nadgarstku więc i odmowa poszła mi łatwo. Nawet fajne uczucie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O koledze będą teraz krążyć legendy wśród AD. Był tańczący z wilkami jest ten, który odmówił Rolexa. W świecie opanowanym przez pandemie, gdzie wszyscy oszaleli na punkcie jednej marki on miał odwagę powiedzieć nie. "Undziak. I am legend" :) proszę przeczytać to głosem faceta od zwiastunów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapisałem się na Polara w Kruku w październiku, dostałem termin ok roku, no ok, gdyby nie korona pewnie zapisałbym się gdzieś na zachodzie. Poczekam, ale jeśli czas oczekiwania przekroczy rok, zrezygnuję dla samej zasady, mam inne zegarki na liście zakupów, jeśli nie doczekam się polara nie będę żałował, polityka Rolexa prędzej czy później się zemści bo nie każdy będzie chciał czekać.

Edited by KamilD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na durnego OP wersji Green mi podali najpierw 6 miesięcy a za chwilę 9.Przesunięty termin ponoć spowodowany jest Covidem

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, KamilD napisał:

polityka Rolexa prędzej czy później się zemści bo nie każdy będzie chciał czekać.

 

Zarobili już na tej polityce przez tyle czasu kupe szmalu, że nawet jak masz rację to i tak mniej na tym odwróceniu stracą niż zarobili ;) 


"Muzyka po milczeniu najlepiej wyraża to co niewyobrażalne" Aldous Huxley (1894 - 1963)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do bardziej obeznanych: skoro sa modele, ktore sie sprzedaja jak buleczki a sa modele, ktore sie wciska klientom aby mogli zostac wpisani na liste oczekujacych na te popularne to czemu Rolex nie zmniejszy produkcji Cellini a nie zacznie produkowac wiecej Subow? Normalnie producent dopasowuje sie do rynku a tu cisnie rynek aby sie dopasowal ... chodzi o utrzymanie nimbu niezdobytego i +50 do charyzmy jak ktos juz w koncu przeplaci na wtornym bo nie wytrzyma?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę tworzy się rynek na koszulki stejtmenty - „odmówiłem Rolexowi”...wot maładcy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.