Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, vvv napisał(-a):

W temacie dustera widzieliście pick-upa:

news4-france

 

 

Sylwetka ładniejsza niż w takim polonezie trucku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Do Mieczysława szukasz?

Kup jak znajdziesz rozmiar Nexen N'Fera SU1. Zaufaj mi. Wydasz połowę pieniędzy, a będą kleiły lepiej niż P Zero i wolniej się zużywały.


Brak w moim rozmiarze.

 

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 
Przód mam całkiem dobry (szkoda zmieniać) a tył do wymiany.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Louis Cypher napisał(-a):


Brak w moim rozmiarze.

 

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 
Przód mam całkiem dobry (szkoda zmieniać) a tył do wymiany.

 

Nie zauważyłem aby była rużnica, oczywiscie pod warunkiem terminowej wymiany opon, parami na oś. Przy normalnej jeździe to mało wyczuwalne. Przy jeździe po torze będzie miało to znaczenie.

W twoim przypadku wymienił bym  dwie opony z tyłu a z przodu zostawił skoro są dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak w Mażdzie MX-5, gdzie tył schodził mi dwa razy szybciej i w Mini JCW, gdzie dla odmiany przód zmieniałem trzy razy częściej niż tył, bo na torze znikał w oczach, przy 16 tys. km miałem już trzeci zestaw na przód.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Louis Cypher napisał(-a):

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 

jeśli założysz gorsze opony na tył niż na przód to przód będzie sie trzymał a tył będzie puszczać i tyle. Przerabiam to w letnim zestawie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A bo to jest stara zasada, lepsze opony zawsze na tył. Bez względu na rodzaj napędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

A bo to jest stara zasada, lepsze opony zawsze na tył. Bez względu na rodzaj napędu.


No to na przedzie bydo caukiem dobre a na tyle nowe leprze. To chyba OK?

3 godziny temu, trollu napisał(-a):

jeśli założysz gorsze opony na tył niż na przód to przód będzie sie trzymał a tył będzie puszczać i tyle. Przerabiam to w letnim zestawie 


Będzie na odwrót: przód „jeszcze dobre dobrej marki” a na tył nowe.  Tylny napęd. 
Chodziło mi bardziej o różne bieżniki na przodzie i na tyle…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

A bo to jest stara zasada, lepsze opony zawsze na tył. Bez względu na rodzaj napędu.

 ja raczej spotkałem się z tym, żeby lepsze opony były na osi kierowanej przynajmniej w zimę - w przypadku FWD mamy tam też napęd a we wszystkich - hamowanie też jest realizowane przez przednia oś. A w RWD to wiadomo - nie ma wyboru bo jak jest słaba opona na tyle to nie ma jazdy a mieć przód który nie hamuje i nie skręca też bez sensu. Latem - chyba wolę jak tył delikatnie popuszcza niż kombinować jak przód miałby iść prosto na łuku - w przypadku RWD

53 minuty temu, Louis Cypher napisał(-a):

Chodziło mi bardziej o różne bieżniki na przodzie i na tyle…

domyśliłem się i też do tego się odniosłem. W samochodach raczej nie ma opon dedykowanych na przód czy tył jak w motocyklach czy rowerach. Można za to porównać bezpośrednio opony pod kątem np głośności ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i powiem Wam, że się chyba rozpłaczę 😕

ałdimercbimdablju.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

No i powiem Wam, że się chyba rozpłaczę 😕

ałdimercbimdablju.jpg

Dla mnie to dzieciństwo i złota era motoryzacji :D Nostalgia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, trollu napisał(-a):

 ja raczej spotkałem się z tym, żeby lepsze opony były na osi kierowanej przynajmniej w zimę - w przypadku FWD mamy tam też napęd a we wszystkich - hamowanie też jest realizowane przez przednia oś. A w RWD to wiadomo - nie ma wyboru bo jak jest słaba opona na tyle to nie ma jazdy a mieć przód który nie hamuje i nie skręca też bez sensu. Latem - chyba wolę jak tył delikatnie popuszcza niż kombinować jak przód miałby iść prosto na łuku - w przypadku RWD

domyśliłem się i też do tego się odniosłem. W samochodach raczej nie ma opon dedykowanych na przód czy tył jak w motocyklach czy rowerach. Można za to porównać bezpośrednio opony pod kątem np głośności ;) 

 

https://moto.pl/MotoPL/7,160672,23135517,lepsze-opony-zalozyc-na-tyl-czy-moze-na-przod-od-tego-zalezy.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Tomek ADAC zrobiło badanie, gdzie wyszło, że lepiej na tylną. Czyli zgodnie ze starą szkołą.

Michelin stwierdził, że jest to zależne od kierowcy i nie ma reguły.

21 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

Zgadzam się z Tobą. Jednak jaki jest wybór, jak wyoboru mocnej wersji benzynowej R6 nie ma i ponoć w EU ma nie być 🤐

 

No dobrze, ale takie zestawienie jest bez sensu. Moc mocą, masa, masą. Jako pasjonat motoryzacji, na pewno spotkałeś się z powiedzeniem Mazdy, iż lepiej odejmować kilogramów, aniżeli dodawać koni. EDIT! A może to Lotus rzekł ;)

1 godzinę temu, Admof napisał(-a):

Dla mnie to dzieciństwo i złota era motoryzacji :D Nostalgia

Przepiękne lata dla motoryzacji. Jako 6 latek potrafiłem odgadnąć każdą markę po znaczku, a 2 miesięczne wakacje na wsi, potrafiłem spędzić w maluchu udając, że kieruję. Kuśwa to już 4 dekady...

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Louis Cypher napisał(-a):


Brak w moim rozmiarze.

 

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 
Przód mam całkiem dobry (szkoda zmieniać) a tył do wymiany.

 

 

Jak to mówi mój wulkanizator - gorsze na przód, a lepsze na tył (przy napędzie na przednią oś). I ja mu wierzę 😁

Przy prędkościach do stówki różnica w różnych oponach na osiach żadna, przy prędkościach mocno autostradowych to już może być odczuwalne - choć dużo robi też solidne wyważenie kół i zbieżność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Admof napisał(-a):

Nostalgia

 

 

Pelna zgoda

Od 45lat mieszkam w Holandii i w koncowce 80tych takie auta byly rownie nieosiagalne dla wiekszosci co w Polsce

Pierwszego merca w124 w Noordoost miala pani doktor stomatolog a mnie 18letniego chlopaka stac bylo na daihatsu z trzeciej czy czwartej reki

Potem wjechal rownie stary civic i to juz byla fura marzen  :lol:

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I oto jest - nowy  dżip dla ludu. 

dacia-duster-iii-2024-57-1140x760.jpg

Edytowane przez łowca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, łowca napisał(-a):

I oto jest - nowy  dżip dla ludu. 

dacia-duster-iii-2024-57-1140x760.jpg

A tu przód 😁😁😁

dacia-duster-2024-premiera-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisuje się w obecne trendy, nic nie udaje. Ciekawe czy cena pozostanie dla ludu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, TomcioMiki napisał(-a):

A tu przód 😁😁😁

dacia-duster-2024-premiera-1.jpg

 

 

Ależ to się będzie sprzedawało :)

 

 

Wnętrze 

 

 

nowy-duster-2024-00034.thumb.jpg.487da5b8f355a688b3bc373b0e4658f4.jpg

nowy-duster-2024-00025.thumb.jpg.53836c46632fab8d54e2d1ed51d1b360.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje oczy!

co to w ogóle jest od lewej strony tabletu jakiś mały ekranik na wysięgniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pechagto napisał(-a):

moje oczy!

co to w ogóle jest od lewej strony tabletu jakiś mały ekranik na wysięgniku?

akcesoryjny, systemowy uchwyt na telefon ;) 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, pechagto napisał(-a):

moje oczy!

co to w ogóle jest od lewej strony tabletu jakiś mały ekranik na wysięgniku?

Ja myślałem że to kamera do zdjęć na Insta😂, ale to chyba jest uchwyt na telefon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajny, nowoczesny, tak samo mi się podobają w designie te nowe Hyundaie i Kia w Suvie - ale pewnie będzie tak, że co kolejny Duster to droższy i lepiej wyposażony :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, beniowski napisał(-a):

Ja myślałem że to kamera do zdjęć na Insta😂, ale to chyba jest uchwyt na telefon.

A ja, że to info z reduktora, aktualny wykrzyż i dostępny rampowy... ;) 

 

edit:literówka

Edytowane przez Valygaar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Skoro jesteśmy już w kabinie, trzeba tu wspomnieć o nowości, jaką jest system YouClip. We wnętrzu auta, w zależności od wersji, może się znaleźć nawet sześć specjalnych zaczepów, do których da się przymocować choćby uchwyt na telefon, czy latarkę. Mogą posłużyć również jako haczyki albo miejsca na kubek. Ich dodatkowa zaleta to szybki montaż i możliwość dowolnej konfiguracji w zależności od potrzeb"

dacia-duster-iii-2024-30-1140x760.jpg

Edytowane przez łowca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę pięknie rozwija się Duster. Pamiętam, że gdy wszedł na rynek, zaczynał się od około ~40 000 zł, a teraz ceny sięgają ponad 100 000 zł. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że ogólne podwyżki cen odgrywają rolę, i aktualne 100 000 zł to zupełnie inna kwota niż kilka lat temu, kiedy Duster zadebiutował. Jednak patrząc na design i wyposażenie wnętrza to zupełnie inny samochód, wydaje się, że teraz celują w innego klienta niż na samym początku. Kiedyś Duster 4x4 na stalówkach i z czarnymi plastikowymi zderzakami to był samochód roboczy. W międzyczasie opcja 4x4 stała się dostępna tylko w wyższych wersjach wyposażenia niż podstawowa. A teraz samochód ten zdaje się przynależeć do kategorii modnych SUV-ów. Ciekawe na ile wycenią ten nowy model i jak to odbierze rynek, ale mogą mieć bardzo dobrą sprzedaż. Już obecny model widywałem wśród sąsiadów jako drugi samochód w domu obok X5 czy innych większych SUVów, a ten nowy model wpasuje się tylko lepiej ;) 

 

Edytowane przez vvv

Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.