Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze zależy od egzemplarza. Jedne są bezproblemowe, ale zdarzają się różne przypadłości, czasem trudne do zdiagnozowania. Słyszałem o egzemplarzu - jednego z suvów Volvo, ale nie pamiętam już, którego - borykającym się z wibracjami przy wyższych prędkościach i nie umieli znaleźć przyczyny... 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 minut temu, pmwas napisał(-a):

Zawsze zależy od egzemplarza. Jedne są bezproblemowe, ale zdarzają się różne przypadłości, czasem trudne do zdiagnozowania. Słyszałem o egzemplarzu - jednego z suvów Volvo, ale nie pamiętam już, którego - borykającym się z wibracjami przy wyższych prędkościach i nie umieli znaleźć przyczyny... 

To problem występujący w T8. Nie wiem czy nadal występuje. ale tylna oś generowała hałas i wibracje. I problem głównie był skupiony wokół systemu ERAD.

Z tego co pamiętam, to głównie usterki występowały zimą.

Dlatego trzeba wybierać najmniej skomplikowane systemy; więc z musu ja zawsze MHeV! :)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
42 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Volvo nie ma takiego napędu jak Alfa – nie ma również żadnego stałego połączenia osi. Tył jest dołączany. A nie odwrotnie.

Może koledze Osiem chodzi o T8 lub T6 (nową) gdzie w trybie hybrid domyślnie chodzi napęd na tył (elektryk) a w razie potrzeby dołącza się silnik spalinowy i przód

Edytowane przez Olo_H

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Olo_H napisał(-a):

Może koledze Osiem chodzi o T8 lub T6 (nową) gdzie w trybie hybrid domyślnie chodzi napęd na tył (elektryk) a w razie potrzeby dołącza się silnik spalinowy i przód

Ciężko to wywnioskować z rozmowy, skoro cały czas "mielimy" o Haldexie :) 

Ale masz rację, w T8 nawet sam tył może pchać pojazd.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Ale masz rację, w T8 nawet sam tył może pchać pojazd.

Jak jeżdżę po mieście to w 99% tak to działa. A nawet na trasie poniżej 140km/h

A co do napędu 4x4 w volvo t8 lub t6 to w warunkach zimowych i ośnieżonych podjazdach radził sobie dokładnie tak samo jak w d5 (przynajmniej nie czułem różnicy).

Ale żaden z nich raczej nie jest typem napędu 4x4 do wykorzystania w "prawdziwym" terenie. Oczywiście dochodzi też kwestia opon 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Olo_H napisał(-a):

Jak jeżdżę po mieście to w 99% tak to działa. A nawet na trasie poniżej 140km/h

Niczym Pilot Assist ;) 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lata temu kupowałem stilo, to każdy się w głowę pukał. Mój tata mi odradzał, mówił, synu, nie tak cię wychowałem czy jakoś tak. Okazało się, że osiem lat jeździłem i zero usterek, chyba najwygodniejsze auto jakie miałem. Jedyne co w nim robiłem to żarówki wymieniałem bo jeździłem na światłach cały rok zanim to się stało modne a potem obowiązkowe. Także nie ma reguły. Trafisz źle i będziesz pluł sobie w brodę, trafisz super egzemplarz i będzie super. Ja jednak tego Volvo bym już chyba nie kupował. Mimo, że bardzo mi się podoba od początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak, chodziło mi o T8. Moje B5 w dieslu pomimo regularnych tras też "produkowało" olej. 

Co do wibracji problem był w większości modeli. U mnie też występował powyżej 120 km/h. 

Problem był zdiagnozowany (nie u mnie) jako krzywe półosie. Znana sprawa w Volvo. Cierpiała na to duża ilość aut zarówno na polskim jak i zagranicznych forach.

Volvo wiedziało, ale nic z tym nie robiło. 

Ja w każdym razie o Volvo zapomniałem. Za dużo zdrowia mnie to kosztowało, choć muszę przyznać, że do dzisiaj oglądam się za XC90 i V90. Optycznie to piękne auta.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałem wybrać auto elektryczne z firmy i padło na nowe CLA. Mocno brałem pod uwagę i4, ale chciałem mieć nowsze auto biorąc pod uwagę tempo zmian w elektrykach. Odbiór w listopadzie. 😊 

 

Oby nie był za ciężki w prowadzeniu - liczę na choć trochę fun z jazdy.

IMG_3770.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na elektryka CLA jest dość lekki ale to Mercedes - ich nie robią z myślą o frajdzie z jazdy. Ogólnie bardzo fajne auto, powinieneś być zadowolony.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, cordi7 napisał(-a):

Jak na elektryka CLA jest dość lekki ale to Mercedes - ich nie robią z myślą o frajdzie z jazdy. Ogólnie bardzo fajne auto, powinieneś być zadowolony.

 

Tak, pierwsze recenzje raczej na wielki fun nie wskazują. Gdybym miał możliwość spalinowego, to bez wachania wziąłbym serię 3. Zobaczymy - może mnie zaskoczy pod tym względem. 😊

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i4 choć starsze, to dużo ładniejsze (ale jak to mówią, "beauty is in the eye of the beholder"), niech się sprawuje.

A teraz takie pytanie. Pierwszy przegląd (po 3 latach), więc na kolejne dwa. Do CEPIK'u wprowadzone poprawne dane ale do dowodu wklepana data 2026 zamiast 2027. Odkręcać to? Diagnosta na stacji jest w stanie naprawić swój błąd czy zostaje tylko Urząd i wydział komunikacji (jeżeli tak, to załamka bo UM w Gdyni jest TRAGICZNY) i na trzeźwo nie jestem w stanie tam wejść. 
Przy braku obowiązku wożenia ze sobą dowodu rejestracyjnego, powinienem mieć to w nosie, bo w razie kontroli policja i tak sprawdza dane w CEPIK. No ale błąd, to błąd, irytuje mnie. No i może być różnie w przypadku kontroli za granicą.

Jak to widzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, amatsukaze napisał(-a):

Musiałem wybrać auto elektryczne z firmy i padło na nowe CLA. Mocno brałem pod uwagę i4, ale chciałem mieć nowsze auto biorąc pod uwagę tempo zmian w elektrykach. Odbiór w listopadzie. 😊 

 

Oby nie był za ciężki w prowadzeniu - liczę na choć trochę fun z jazdy.

IMG_3770.jpeg

jaka jest jego pojemność baterii netto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Total 90 kWh, netto 85 kWh.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, amatsukaze napisał(-a):

Musiałem wybrać auto elektryczne z firmy i padło na nowe CLA. Mocno brałem pod uwagę i4, ale chciałem mieć nowsze auto biorąc pod uwagę tempo zmian w elektrykach. Odbiór w listopadzie. 😊 

 

Oby nie był za ciężki w prowadzeniu - liczę na choć trochę fun z jazdy.

IMG_3770.jpeg

Bardzo ładny samochód, a i dynamiki mu nie brakuje. Zasięg też robi wrażenie. Na pewno przyjemnie sobie nim pojeździsz. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, amatsukaze napisał(-a):

Musiałem wybrać auto elektryczne z firmy i padło na nowe CLA. Mocno brałem pod uwagę i4, ale chciałem mieć nowsze auto biorąc pod uwagę tempo zmian w elektrykach. Odbiór w listopadzie. 😊 

 

Oby nie był za ciężki w prowadzeniu - liczę na choć trochę fun z jazdy.

IMG_3770.jpeg


Ciekawy pomysł.

Z tyłu, bardzo ładny.

Z przodu, poprzedni model wyglądał fajniej.

W środku nie siedziałem ale poprzedni model wydaje się bardziej premium.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, cordi7 napisał(-a):

Total 90 kWh, netto 85 kWh.

 

 

 

chyba lepiej od BMW I4 z podobną mocą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że zapytam, ale czy dobrze zrozumiałem, ze Twoja firma narzuciła Ci auto elektryczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Remy napisał(-a):


Ciekawy pomysł.

Z tyłu, bardzo ładny.

Z przodu, poprzedni model wyglądał fajniej.

W środku nie siedziałem ale poprzedni model wydaje się bardziej premium.

 

 

Zgadzam się co do oceny wyglądu z zewnątrz. Nie siedziałem w poprzednim modelu, ale w i4 chyba było trochę lepiej.

 

Godzinę temu, Krakus1 napisał(-a):

chyba lepiej od BMW I4 z podobną mocą?

Zasięg ma dużo lepszy od i4.

 

53 minuty temu, Osiem napisał(-a):

Przepraszam, że zapytam, ale czy dobrze zrozumiałem, ze Twoja firma narzuciła Ci auto elektryczne?

Niestety tak, chociaż może się do niego przekonam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, amatsukaze napisał(-a):

Zgadzam się co do oceny wyglądu z zewnątrz. Nie siedziałem w poprzednim modelu, ale w i4 chyba było trochę lepiej.

 

Zasięg ma dużo lepszy od i4.

 

Niestety tak, chociaż może się do niego przekonam. 

 

17 minut temu, amatsukaze napisał(-a):

 

Niestety tak, chociaż może się do niego przekonam. 

Lekko by mnie to poirytowało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Osiem napisał(-a):

 

Lekko by mnie to poirytowało. 

Zdarza się coraz częściej. Ostatnio żona kumpla wybierała samochód firmowy (nie mają narzuconych marek, jedynie budżet), odbyła z 10 jazd próbnych różnymi autami, w końću wynegocjowała cenę żeby się zmieścić w budżecie. To było w piątek, auto było spalinowe. W poniedziałek jak przyszła do pracy żeby dostać akceptację od przełożonej i ruszyć oficjalnie z papierami, dowiedziała się, że z centrali przyszła informacja, że od tego dnia, do firmy mogą trafiać tylko hybrydy i elektryki.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Osiem napisał(-a):

 

Lekko by mnie to poirytowało. 

co za ból, musieć dostać auto służbowe, pewnie z opcją wykorzystania do prywatnych celów. Irytujące, faktycznie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

chyba lepiej od BMW I4 z podobną mocą?


Pojemność akumulatora to jedno, CLA ma szereg rozwiązań wywodzących się z konceptu EQXX Vision dających sporo niższe zużycie energii - co finalnie przekłada się na lepszy zasięg.

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, cordi7 napisał(-a):


Pojemność akumulatora to jedno, CLA ma szereg rozwiązań wywodzących się z konceptu EQXX Vision dających sporo niższe zużycie energii - co finalnie przekłada się na lepszy zasięg.

A jaki jest taki realny zasięg? 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, XoneX napisał(-a):

co za ból, musieć dostać auto służbowe, pewnie z opcją wykorzystania do prywatnych celów. Irytujące, faktycznie :)

Widzisz, można patrzeć na to nieco szerzej. Osobiście mam już 3 auto służbowe, zawsze jedynym ograniczeniem był dla mnie budżet. Mieszkam w bloku, gdzie niemiałbym jak ładować takiego samochodu. Więc zakładając, że przyzwyczajasz się do czegoś, co jest dla Ciebie wygodne, auto służbowe traktujesz jako coś normalnego, a nie specjalne wyróżnienie, zmiana polityki na "tylko elektryk" może być irytujące. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.