Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

powiem tak, te hybrydy są znakomitym wyborem dla firm które przemieszczają się autami po dużej aglomeracji. Jeśli natomiast ktoś ma dojazd do pracy złożony choćby w 50% z jazdy obwodnicą lub autostradą to traci to trochę sens. Auto przy prędkościach autostradowych spala tyle samo lub nawet więcej co doładowana benzyna. Mi wczoraj raport po 30-40min jeździe ( korek + wyjazd na obwodnicę i powrót znowu w korku ) wyszedł 7.9L. Arona w tych samych warunkach spaliłaby ok 7.5L.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Te mocniejsze hybrydy u Toyoty nie są królami oszczędzania. U mnie przy 100% miasto ok 9l. Dla przykładu - niedawna trasa na ferie do Włoch w obie strony z boxem dachowym - 9.2l. Poprzedni huinday 1.6 gdi 135km, który był 300kg lżejszy i sporo wolniejszy palił odpowiednio - 12l w samym mieście i ok 10l na samej autostradzie. Ch-r ze słabszym silnikiem jest ponoć już naprawdę oszczędna. Nie przekracza 6l w samym mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o niebo lepiej, od 20 lat uważałem, że są to najlepiej wyglądające i wszechstronne felgi aż w końcu je nabyłem6d42d392f07ae337e9c02f397d50c99e.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry driver to i Teslą dobrze pojedzie:

 

 

Ciekawe jakie to ma zawieszenie i hamulce bo wygląda że niezłe - nie przechyla się, hamuje późno i skutecznie, odejście elektryka - wiadomo, obłędne.

Za to podkład muzyczny lepszy niż u Stiga :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przechyłów dużo do znaczenia mają baterie w podłodze, Tesla ma przez to nisko środek ciężkości. Samo hamowanie silnikiem w Tesli już swoje robi, są chyba 2-3 tryby ale wystarczy zdjąć nogę z prawego pedała i auto może ostro zwalniać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wrzeciono czasu w ostatnim odcinku polskiego porsche 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie coś, co potwierdza że wersję 65 AMG są ultra rzadkie.

 

https://mbworld.org/forums/s55-amg-s65-amg-s63-amg-w220-w221/329551-how-many-s65s-made-each-year.html

 

S 65 AMG

 

2006 427

2007 477

2008 295

 

CL 65 AMG

 

2005 142

2006 52

2008 327

 

 

SL 65 AMG

 

2005 651

2006 390

2007 144

2008 120

 

Dla porównania w 2006 roku Continental GT + Flying spur łącznie sprzedanych ponad 9000 egzemplarzy. Pokrywa się to mniej więcej z ofertą używek na mobile.de - 8.5 razy więcej Continentala GT niż 65 AMG.

 

Pewnie ta absurdalna cena to polityka budowania prestiżu i poczucia, że 63 AMG za 800 000 zł to super okazja, skoro 65 kosztuje 1.2 mln.

 

Ciekawy przypadek - CL 65 AMG, Salon Polska, 2008 = 11 lat - 334 000 km przebiegu, silnik po remoncie w ASO przy przebiegu 270 tyś km, pełny serwis ASO od 2008 do 2015 roku do 300tys km:

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-cl-65-amg-zamiana-v12-biturbo-612-km-1000nm-salon-polska-ID6BRqGe.html?

 

Ktoś jeździł sobie taką furą niczym flotową fabią / octavią w kombi i tdi >30 000 km/ rok.

 

Jak to się ma w liczbach na przestrzeni tych 11 lat?

 

Utrata wartości - ok 1 mln zł

Paliwo (srednia lekko liczac 20 litrów / 100 km) x 5 zł x 3340 setki km = 334 000 zł

Ubezpieczenie - 100-200 000 zł?

Pełny Serwis ASO? Włączając w to remont silnika V12 AMG biturbo? - 200-300 000 zł?

 

Suma 1,6 mln - 2 mln zł?

 

Jak znany dziennikarz motoryzacyjny powiedział AMG 63 jest dla kogoś kto jest prezesem/ szefem. AMG 65 jest dla kogoś kto może tego prezesa wykupić z jego firmą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do grobu pieniedzy sie nie zabierze. Znajomy dentysta kupil nowego Macana i  przejechał w  rok 7 tys km. Gabinet ma na swojej posesji w  drugim budynku , a na wakacje lata samolotem  wiec jezdzi  dla przyjemnosci i po zakupy :D


(Macan 400KM)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMG kozackie i good price ;)

 

Ci dentysci to tez ciekawa rasa, kolo mnie on i ona maja tak na oko po siedem fur w wersjach m, cooper, amg lub retro i widac kochaja motoryzacje :) Nie zaluje im na pewno maja wieksze problemy niz ja.

Ja powoze fiata i to jeszcze z wypozyczalni ;)

post-24954-0-35459000-1556112256_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale masz przynajmniej certine :)

post-60090-0-73809000-1556122442_thumb.jpeg


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten nowy Jeep:

post-33253-0-46604600-1556189926_thumb.jpg

 

Zresztą Mesiu też daje radę:
post-33253-0-09766700-1556190106_thumb.jpg

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obie propozycje fajne. Jeep   nawiązuje do swojego modelu z lat 60tych

post-95072-0-25055200-1556198910.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba nie wersja produkcyjna? Chyba 2 pickupow nie będą wypuszczać (wrangler puckup)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz misję dziejową, żeby przekonać wszystkich, że hybrydy z E-CVT są obiektywnie najlepszym rodzajem napędu.  ;)

Ja jeżdżę trzylitrowym benzynowym R6 z 8-biegowym automatem, który wypije tyle ile mu wleję i uważam, że nie ma lepszego napędu DLA MNIE. Ale to nie znaczy, że mam każdego przekonywać, że jest najlepszy, a reszta powinna zostać zabroniona.

Dla mnie wszystkie hybrydy z E-CVT to wyjce i nie wyobrażam sobie, żeby mogły dawać przyjemność z jazdy, ale jak już wcześniej napisałem to dobre samochody i jeśli wycie komuś nie przeszkadza to rzeczywiście ciężko dzisiaj o bardziej racjonalny zakup. Uprzedzając pytanie - jeździłem Priusem, Aurisem, RAV4 starą i nową, Lexusem NX300h, ES300h i UX250h - zawsze miałem identyczne wrażenia.

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam misji. Też jeździłem raz aurisem hybrid. Było to niemiłe doświadczenie. Film dotyczy corolli z innym napędem. który jak się okazuje jest w użytkowaniu skrajnie odmienny od poprzedniej, słabszej generacji. Ja nim nie jeździłem. I nie mam w sobie tyle pewności żeby napisać, że każda hybryda to wyjec. Bo wg mnie każdą jeździ się inaczej. Zastanawia mnie tylko, jak łatwo ludzie po 15 minutowej jeździe próbnej łatwo dochodzą do wniosków uogolniajacych całą gamę napędów a nawet poszczególnych marek...

Z mojego doświadczenia, każde benzynowe auto jakim jeździłem , przy próbie równie dynamicznej jeździe jest głośniejsze i wyje inaczej, za to zdecydowanie dłużej...

 

Ciężko jednak porównywać popularne auto jak Corolla z markami premium z V8 kosztujacymi min. 2-3 razy więcej.

I nikt rozsądny tego nie robi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi GS450h w zupełności wystarcza jak i jego skrzynia ecvt ale dla mnie jest to kanapowoz i brak w tym aucie pazura do sportowej jazdy aczkolwiek nie znaczy to, ze brak mu dynamiki bo często spod świateł widzę, ze mam lepszy start niż mocniejsze samochody (pisze to z doświadczenia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba nie wersja produkcyjna? Chyba 2 pickupow nie będą wypuszczać (wrangler puckup)?

 

Wygląda to na kolejny , wiekszy model (jak u konkurencji F150, F250, F350 ). Ten czerowny dawny z poprzedniej strony to odpowiednik Jeep Wagonera https://www.jeep.com/history/1960s.html.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba nie wersja produkcyjna? Chyba 2 pickupow nie będą wypuszczać (wrangler puckup)?

Gladiator był już w 2018 prezentowany i ma duże szanse na produkcję:

https://www.kendalldodgechryslerjeepram.com/the-2020-jeep-gladiator-is-ready-to-debut/

Natomiast mniejszy pickup na bazie Wranglera Rubicona, to na razie tylko jeden jedyny model pokazowy.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.