Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Starsze 5cyl Volvo, 2.3t I 2.5t są niesamowicie wytrzymałe, jednego czego nie wytrzymują to ciśnienia ładowania powyżej 20psi. Wszystko poniżej jest ok.

 

Edit

20psi = 1.35bar

 

Ja miałem wtrysk wody ustawiony tak że włączal się przy 10psi, zero problemów. Max boost wynosil 22psi, I utrzymywał się na stałe 19psi, fabryczne Mitsubishi 15g nie było w stanie utrzymać większego ciśnienia ładowania, najlepszym sposobem na to było wymienieni turbo na 16t z tego co pamiętam.

 

Uwas w EU Rica miała najmocniejsze softy do tego silnika, to było jeszcze z czasów kiedy ja bawiłem się 850 t5.Gdyby mi go żona, tzn samochodu nie pogiela, to jestem pewien że do dzisiaj by jeździł.

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiob, jesteś bardzo pozytywnym człowiekiem. Szacunek.

 

Ale żeby było na temat. Strasznie ostatnio spokorniałem za kółkiem. Przejechałem ostatnio z Roztocza na Mazury nie przekraczając 120 kmh. I tak mnie naszło że do mojej obecnej jazdy bez szaleństw pasowałby mi teraz jakiś youngtimer którym można by zrobić te 15-20 tys rocznie bez biegania po serwisach. Ma ktoś doświadczenia co się sprawdza przy intensywnym (jak na youngtimera) czy po prostu codziennym użytkowaniu? Przyglądam się Mercedesom beczkom, Volvo 850/960, BWM E39.

 

Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka

Namawiam na Volvo 945 z silnikiem benzynowym turbo te samochody mają jeszcze stare czerwone silniki na których można podobno przejechać milion kilometrów bez żadnych problemów. Poza tym jest duży, bezpieczny, wygodny i wszystko co potrzeba ma. 

 

Ja mam takie Volvo, rocznik 1998 (ostatni rok produkcji tego modelu) benzyna 2,3 turbo, bezwypadkowy, automat, bardzo dobrze wyposażony to jedna z najbogatszych wersji i bardzo sobie go chwalę, ma u mnie dożywocie, jego albo moje.  :)

 

Oczywiście combi. :wub:

 

 post-28411-0-67113400-1563087685_thumb.jpg

 

post-28411-0-23371700-1563087702_thumb.jpg

 

post-28411-0-57818700-1563087715_thumb.jpg

 

post-28411-0-42043400-1563087740.jpg

 

Pierwsza z brzegu strona z ofertami takich samochodów w Europie. 

 

https://www.autoscout24.nl/lst/volvo/940?sort=price&desc=1&ustate=N%2CU&size=20&page=1&cy=NL&atype=C&

 

No i oczywiście na autostradzie pojedziesz 150 bez większego problemu mając jeszcze spory zapas gazu na pedale. :)

Ma również bardzo dobre przyspieszenie, a jak się włączy turbo to idzie jak burza.

Proszę oczywiście wziąć pod uwagę to,że to są odczucia dziadka. :P

Edited by dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 740 jakieś 25 lat temu, to był chyba 89 rocznik. Silnik 2,3 bez turbo, automat, jechał tak do 140 (mógł szybciej, ale hałas był już jak dla mnie za duży) i palił ok 15 litrów. Do dziś pamiętam wygodę fotela...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za opinie. Przyznam że stare kanciaste Volvo to mój faworyt. Trzeba dociągnąć wakacje do końca a jak dzieci ruszą do szkół od września powiedzieć B. Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to bym nazwał przypochlebianiem się pedałowemu lobby.

Tak właśnie miałem w Jastarni. Na jednokierunkowej ( z wyłączeniem o2o) pruje taki na czołówkę a jak zatrąbiłem to święte oburzenie.

Nie wiem skąd takie przymilanie się włodarzy tego nieszczęsnego kraju pedałowemu lobby ?

BTW sam jeżdżę, ale poczuwam się do rowerzystów a nie pedalarzy :P

 

Akurat jazda rowerem pod prąd na jednokierunkowej często w moim mieście występuje, bo tak są wytyczone DDR, owszem czasami dziwnie to wygląda, ale to zgodne z prawem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pankracy111...   Testują dla nas auta? Żebyśmy mogli więcej się o nich dowiedzieć? Żebyśmy mogli je lepiej poznać? Żeby np. nie zrobić błędu i czegoś takiego nie kupić. Mój kuzyn kupił VW T-Roc 1,5 benzyna i skacze do przodu jak kangur. Bo nie zapoznał się z opinią i kupił to świństwo...

 

Kurczę u mnie ten sam silnik, ale w DSG 7 i nie ma kangurów, czyli to widać przypadłość ręcznej skrzyni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat jazda rowerem pod prąd na jednokierunkowej często w moim mieście występuje, bo tak są wytyczone DDR, owszem czasami dziwnie to wygląda, ale to zgodne z prawem...

 

Masz rację, tylko że leszcz na rowerze jechał po angielsku, bo tak mu pasowało :(

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, tylko że leszcz na rowerze jechał po angielsku, bo tak mu pasowało :(

Jeśli nie było wytyczonej DDR to kawał dzbana, a u mnie są wytyczone, ale jest problem jak na końcu takiej jednokierunkowej skręcam w lewo a nie w prawo to łatwo o kolizję z rowerem jadącym prawidłowo, czyli jednak dyskusyjny przepis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodge caravan/chrysler voyager 3.6 283km ktoś ma/miał? Co można powiedzieć o tym aucie?

 

To jest znakomite auto, mam od trzech lat model 2008-2011 z 4 litrowym motorem, ten 3,6 Pentastar jest poliftowy. Mój ma przejechane 400.000km i następny będzie właśnie ten poliftowy lub nowa Pacifica...

Polecam wersję CREW, fajnie wyposażona, mówię tu o Dodge GC... Części nie stanowią problemu i są w umiarkowanych cenach. Silnik Pentastar jest chyba jednym z bardziej udanych motorów Chryslera... Skrzynia typowa 62TE 7 biegowa...

Miałem poprzednika z silnikiem 3.3/3.8 bardzo wygodne i fajne auto. Mile wspominam.

Kolega teraz ma Granda 3.6 i dwa razy już skrzynię robił i żeby nie było ma swój warsztat, więc wie jak się z autem obchodzić :)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem poprzednika z silnikiem 3.3/3.8 bardzo wygodne i fajne auto. Mile wspominam.

Kolega teraz ma Granda 3.6 i dwa razy już skrzynię robił i żeby nie było ma swój warsztat, więc wie jak się z autem obchodzić :)

To musi mieć jakiś feler... Ja mam przejechane na takiej skrzyni 400.000 i nie była ruszana, a chodzi bardzo dobrze...tfu, tfu... ;)

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle rodzajów kominów silniowych to ja w życiu nie widziałem. Kominy jak widać, V8, V6 V10 R4, a i R5 ki chyba nawet zauważyłem:-)

post-70090-0-80096300-1564152950_thumb.jpg


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, miałem okazję ostatnio jechać nowym BMW M5 F90. Muszę przyznać, że jest szybkie. I dla mnie ładnie. Do pełni brakuje mi porównania z RS6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lądowisko nie wróży nic dobrego.

Długo będziesz miał taki widok?


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lądowisko nie wróży nic dobrego.

Długo będziesz miał taki widok?

Nie ja, teściowa. Mam nadzieję, że jak najkrócej.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzymam kciuki za szybkie wyjście.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, miałem okazję ostatnio jechać nowym BMW M5 F90. Muszę przyznać, że jest szybkie. I dla mnie ładnie. Do pełni brakuje mi porównania z RS6.

W końcu próbują złapać konkurencję - ma x-drive jak RS6 a do tego full DTC off jak w E63


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

że niby w poprzednich M5 nie dało się wyłączyć kontroli trakcji w 100%?

a 4x4 to trochę naturalna kolej rzeczy. To jakby nie było auta cywilne, drogowe dla zwykłych ludzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby było off ale żeby było full off trzeba było kodować . Zresztą to chyba przypadłość wszystkich BMW od 2006 roku.

 

M5 bez 4x4 to samochód trudny do prowadzenia. Takie RS6 przez lata mogło służyć za samochód rodzinny.


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do trakcji to nie wiem, ale po przygodzie z wyłączoną trakcją w Mustangu, to świadomie w nie swoim aucie raczej tego nie robię.

W każdym razie to M5 przypadło mi do gustu. Miało parę dodatków i itd. I naprawdę to fajny samochód. Taki młodzieżowy :)

Edited by Kucher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też kiedyś czytałem, że Mustang z wyłączona trakcja, jak się da z buta to potrafi zawinąć ogonem podobno na mokrym jest dużo gorzej

Ale myślę że z czasem można się do tego przyzwyczaić

Też kiedyś czytałem, że Mustang z wyłączona trakcja, jak się da z buta to potrafi zawinąć ogonem podobno na mokrym jest dużo gorzej

Ale myślę że z czasem można się do tego przyzwyczaić


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w Hondzie VTR 1000 przy odrobinie pecha można zaliczyć glebę tylko dlatego, że się gaz w zakręcie za gwałtownie odpuściło, trudno mi to w jakikolwiek sposób porównać do utraty przyczepności przy zbyt dużej ilości gazu.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można porównać do krótkiego kopnięcia w hamulec. Miałem ten sam efekt, tylko trochę słabszy w Hondzie CB1300.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.