Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Ja mam z Goodyearami całorocznymi złe doświadczenia

 

 

Goodyear 4s nowej generacji to zupelnie inna bajka

Zrobilem ponad 50tys ciezkim autem (X5) w tym dwa razy Austria/Szwajcaria ze sniegiem i nie mam zastrzezen

W NL tez od paru lat nie ma sniegu a przymrozki sa symboliczne

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Goodyear 4s nowej generacji to zupelnie inna bajka

Zrobilem ponad 50tys ciezkim autem (X5) w tym dwa razy Austria/Szwajcaria ze sniegiem i nie mam zastrzezen

W NL tez od paru lat nie ma sniegu a przymrozki sa symboliczne

 

tapatalked

Goodyear Vector 4Seasons 225/40 R18 kupione w grudniu 2020. To była chyba generacja 2. Ja jeżdżę samochodem raczej lekkim, niż ciężkim (masa własna 1336 kg).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, rafi napisał(-a):

Czołem,
Co sądzicie o oponach wielosezonowych?
No i jakie ewentualnie polecacie? Wszędzie piszą, że Michelin CrossClimate. Patrzyłem też na Pirelli Cinturato. Na papierze wyglądają dobrze…

 

 

Na wielosezonie jeżdzę od ponad 10 lat.

Spokojnie mozesz kupić - jak juz jeździsz tylko po miescie to w ciemno.

 

Miałem 2 i 3 gen GY 4s, Matadora MP60 [?], Apollo Alnac, Krótko jakąś Dębice całoroczną.

Super był Imperial All Seasons Driver - cichy i swietnie się prowadził. Falken AS210 [ten był najcichszy]

Teraz MichelinCroclimate2  -własnie 5 tys do Albani zrobiłem [głosniejszy od Falkena].

 

Moim zdaniem patrz przede wszystkim na głosność jezeli jeździsz w trasy, do miasta nie bedzie to miało wiekszego znaczenia. Z praktyki po ~ 50 tys km takie opony nadają się do odsprzedaży.

 

U mnie nie miało znaczenia, bo rzadko które auto miałem dłużej niż 2-3 lata.

Więc wolałem mieć zawsze świeżą i nie cackać się z wymianą.

 

Jak popatrzysz na testy to takie opony, szczególnie premium nie odstają od letniej  / zimówki jakoś mega.

Pamietaj, że to ty jesteś mózgiem całej wyprawy i dostoswujesz się do warunków a nie stawiasz wszystko na jedna kartę - bo mam opony premium.

22 minuty temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Goodyear 4s nowej generacji to zupelnie inna bajka

Zrobilem ponad 50tys ciezkim autem (X5) w tym dwa razy Austria/Szwajcaria ze sniegiem i nie mam zastrzezen

W NL tez od paru lat nie ma sniegu a przymrozki sa symboliczne

 

tapatalked

 

 

GY 4s po wyprawie też do Albanii w środku lata wyząbkował starsznie [Forester SH]

 


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Lawnowerman napisał(-a):

Z praktyki po ~ 50 tys km takie opony nadają się do odsprzedaży.

 

Ze swojej praktyki - po ok. 50 tys km takie opony nadają się do wyrzucenia, a nie do odsprzedaży.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

 

Mam prosiaka więc nie spieszy mnie się ze znajdowaniem;)

 

jakiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Ja jeżdżę samochodem raczej lekkim

 

To faktycznie zle swiadczy o oponie

 

 

28 minut temu, Lawnowerman napisał(-a):

GY 4s po wyprawie też do Albanii w środku lata wyząbkował starsznie

 

Przy sprawnym zawieszeniu i cisnieniu w oponach?  Ciekawe

Chwale 4S bo u mnie zachowywaly sie poprawnie, zreszta nowy komplet to tez Goodyear

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdżę na letnich Michelin Pilot Sport 4, ale od listopada wracam do całorocznych Crossclimate. Ogólnie jeżdżę głównie po mieście. Raz na miesiąc, dwa wypad poza miejsce zamieszkania i jedna (czasami dwie) trochę dłuższe trasy. raczej po Polsce, w sezonie urlopowym. W zimie w góry się nie wybrałbym, poza tym całoroczne są idealnym rozwiązaniem, przy takim trybie użytkowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do miasta i jak ktoś robi mało kilometrów też polecam wielosezonowe. 

Największe zalety to, że nie trzeba wymieniać opon/kół dwa razy w roku i, że ma się w miarę świeże opony. Wcześniej miałem kilka kompletów kół gdzie po latach opony miały bieżnik ale były stare, więc i tak nadawały się do wymiany. 

 

Na trasy niestety nawet przy sprawnym zawieszeniu i ciśnieniu zdarzylo mi sie wyząbkować tył... 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Wielosezonowe opony są do wszystkiego i do niczego. Dla mnie to towar jedynie dla kogoś kto nie mieszka w wymagającym terenie zimą, nie rozwija większych prędkości i nie robi dużych przebiegów. Oczywiście dotyczy to samochodów osobowych.

 

Jeśli tylko kogoś stać to dla własnego i cudzego bezpieczeństwa polecam zmianę opon na typowo letnie i zimowe niezależnie od ilości przejeżdżanych km.

 

 

I po co takie pierdoły piszesz? ;)

Sam masz 4 koplety opon na każdą porę roku? :wacko:

Rano wyciągasz Intermediaty i docinasz na deszcz ? 😅

 

Tak się generalnie kończy każda dyskusja na temat wyższości jednych swiąt nad drugimi :(

Godzinę temu, Czujnik napisał(-a):

 

Przy sprawnym zawieszeniu i cisnieniu w oponach?  Ciekawe

 

 

Też byliśmy zdziwieni  - ale przy wielowahaczu to standard niestety jak się nie jeździ obciązonym.

Godzinę temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

 

Ze swojej praktyki - po ok. 50 tys km takie opony nadają się do wyrzucenia, a nie do odsprzedaży.. 

 

 

Komplet Falkenów po 2 latach i 57 tys miał  - teraz strzelam 5.5mm i 4 mm - miały lekkie objawy sparcenia na brzegach ale zdania były podzielone co do zużycia. Tym niemniej poszły w ciągu 1h na OLX. Gdybym nie jechal w dłuższa podróż to bym je zostawił na jeszcze sezon.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lawnowerman napisał(-a):

 

I po co takie pierdoły piszesz? ;)

Sam masz 4 koplety opon na każdą porę roku? :wacko:

Rano wyciągasz Intermediaty i docinasz na deszcz ? 😅

 

 

Nie wiem czy chcesz mnie obrazić czy nie rozumiesz ale chyba dyskusja toczy się o oponach wielosezonowych i wyraziłem swoje zdanie na ten temat nie obrażając nikogo w kulturalny sposób w przeciwieństwie do ciebie.

 

Jeśli już o to pytasz, to do każdego że swoich samochodów za wyjątkiem jednego (Fiat 126p) nie mam 4 kompletów opon (ta twoja sugestia o 4 kompletach nie jest śmieszna, raczej żenujaca), tylko 2 komplety opon, a w zasadzie dwa komplety kół, jedne z oponami zimowymi, których używam w zimie i drugie z oponami typowo letnimi, których używam w lecie (gdybyś miał wątpliwości).  Mieszkam na południu Polski gdzie jest nieco więcej śniegu i mam rodzinę w górzystym terenie, poza tym jezdze dosyć dużo, a jak warunki na to pozwalają lubie również szybko, stąd taki mój wybór w którym nie musisz się zgadzać bo rozumiem że to cię zabolało.

 

4 godziny temu, Lawnowerman napisał(-a):

 

Komplet Falkenów po 2 latach i 57 tys miał  - teraz strzelam 5.5mm i 4 mm - miały lekkie objawy sparcenia na brzegach ale zdania były podzielone co do zużycia. Tym niemniej poszły w ciągu 1h na OLX. Gdybym nie jechal w dłuższa podróż to bym je zostawił na jeszcze sezon.

 

To że twoje opony miały 4 czy 5 mm bieżnika i dlatego na OLX poszły w ciągu jednej godziny wcale nie oznacza że byly dobre, a takie pojmowanie istoty rzeczy świadczy o tym że nie masz pojęcia o czym piszesz. 

 

Skoro były takie dobre to po co je sprzedawałeś przed dłuższą podróżą? :)

 

Czy ci się to podoba czy nie 5 letnia opona, nawet nieużywana traci swoje właściwości, bo starzeję się mieszanka gumowa zupełnie niezależnie od ilości bieżnika, a opony które sprzedałeś to były opony wielosezonowe, a więc na starcie o uśrednionych parametrach, które to parametry po pięciu latach jeszcze się pogorszyły, więc "po co piszesz takie pierdoły", że były dobre? 

 

Zadam pytanie (retoryczne) na twoim poziomie. Czy przed każdą dłuższą podróżą wymieniasz opony na nowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, plszcto napisał(-a):


używałem Michelin'ów - zrobiłem na nich ca. 55kkm ( jesień 2017 do jesień 2020).
O ile pierwszej zimy, na śniegu nadspodziewanie dobrze, to drugiej momentami robiło się niepewnie i trzeba było zwalniać. Ze względu na to zmieniłem świadomie przed 3 zimą, mimo tego, że bieżnika by jeszcze wystarczyło (zostało ca.3,8 mm/opona jeśli dobrze pamiętam). Wiosna/lato/jesień zero zastrzeżeń bez względu na temperaturę/aurę i sposób jazdy.
Zmieniłem na Goodyear 4seasons gen-3 w jesieni 2020. Pierwsza zima bez zastrzeżeń, miałem wrażenie, że nawet lepiej niż na Michelin'ach; druga zima nie obiektywna, bo z wiadomych przyczyn było dużo mniej jeżdżenia, więc i bieżnik po lecie mniej zużyty. Wiosna/lato/jesień - również bez zastrzeżeń. W tym roku auto sprzedane razem z oponami po przebiegu ca. 20kkm; bieżnika zostało ca. 5,5mm.
Auto jeździło głównie po nizinnej części Małopolski;-)
Do nowego auta raczej zamówię Goodyear'a.

Pytanie, czy michelin z 2017 i 2022 to to samo i czy można to w ogóle obiektywnie porównać. Pewnie nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, XoneX napisał(-a):

Pytanie, czy michelin z 2017 i 2022 to to samo i czy można to w ogóle obiektywnie porównać. Pewnie nie. 

Będę mógł porównać w listopadzie, bo póki co letnie Pilot Sport 4 w użyciu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



 
To że twoje opony miały 4 czy 5 mm bieżnika i dlatego na OLX poszły w ciągu jednej godziny wcale nie oznacza że byly dobre, a takie pojmowanie istoty rzeczy świadczy o tym że nie masz pojęcia o czym piszesz. 
 
Skoro były takie dobre to po co je sprzedawałeś przed dłuższą podróżą?
 



Kolega nie napisał, że były dobre tylko, że nadawały się do sprzedaży. Niestety, wciąż nie każdy kierowca widzi różnicę... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie, czy michelin z 2017 i 2022 to to samo i czy można to w ogóle obiektywnie porównać. Pewnie nie. 

raczej na pewno - wcześniej była wersja "+", teraz jest "2"; trzeba by oglądnąć testy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 letnie i starsze, a nawet łyse też nadają się do sprzedaży... Wystarczy kliknąć na olx i zobaczyć jakie są wystawione.
Właśnie to mnie przeraża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki bardzo za Wasze opinie.
Wiem, jak było z całorocznymi pare lat temu. Ale zakładałem, że jednak coś się przez lata poprawiło. I z części opinii użytkowników tak wynika.
Samochód jeździ 80% czasu i jakieś 50% przebiegu po mieście, reszta to trasa po ekspresowej ok. 200km 1x tydzień + 2-3 dłuższe trasy na rok. Zimą w góry się nie pcham.
Cross Climate raczej widzę dobre opinie. Jeszcze jakby ktoś coś o tych Pirelli napisał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ach tak mi się przypomniały dobre czasy, jakieś 10 lat temu taką fotę popełniłem swojemu autku. Tęsknię za nim. Trzeba było nie sprzedawać.

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, pechagto napisał(-a):

Ach tak mi się przypomniały dobre czasy, jakieś 10 lat temu taką fotę popełniłem swojemu autku. Tęsknię za nim. Trzeba było nie sprzedawać.

spacer.png

W dzieciństwie kochałem się w Pontiacach :) jaki silnik? Strzelam, że V6 (L36)?

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

W dzieciństwie kochałem się w Pontiacach :) jaki silnik? Strzelam, że V6 (L36)?

Nie no :) Toż to WS6 - LS1 5,7l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pechagto napisał(-a):

Nie no :) Toż to WS6 - LS1 5,7l

Oo! Paaniee!

TC.gif.115d7be49b2a5a3ad774fff64722eb54.gif

W tamtym okresie też miałem podobnej mocy powóz ;)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.09.2022 o 21:44, rafi napisał(-a):

Panowie, dzięki bardzo za Wasze opinie.
Wiem, jak było z całorocznymi pare lat temu. Ale zakładałem, że jednak coś się przez lata poprawiło. I z części opinii użytkowników tak wynika.
Samochód jeździ 80% czasu i jakieś 50% przebiegu po mieście, reszta to trasa po ekspresowej ok. 200km 1x tydzień + 2-3 dłuższe trasy na rok. Zimą w góry się nie pcham.
Cross Climate raczej widzę dobre opinie. Jeszcze jakby ktoś coś o tych Pirelli napisał?

 

Od siebie polecę Bridgestone Weather Control A005. Moim zdaniem lepsze od 4S, które miałem wcześniej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem sympatyczna dyskusja się tutaj wywiązała. Kibicując jednej i drugiej stronie czekamy na więcej. 🤣

 

8178-gif.gif


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam, to nic jeszcze. Miałem kolegę w pracy, co to tak zarobiony był, że zimowe opony zmieniał na letnie jesienią, a letnie na zimowe wiosną, bo wcześniaj nie miał  czasu i nie zdanżał 🤣.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.