Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, zielony.m napisał(-a):

 

Panowie nie psujcie mi wizji przyszłości. Zamówiłem V8 z nadzieją, że to będzie pierwsze auto, którego nie sprzedam po 2 latach xD

 

Też sobie chwalę, ja mam te z dopiskiem 4s

 

No i nie sprzedasz ponieważ nikt nie będzie chciał kupić miny na kołach. 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem IMO jest to, że ludzie wymieniają olej co 30 tys., żaden silnik przy takich interwałach nie będzie długowieczny. A że zdecydowana większość tego typu aut jest brana w wynajem na 2-3-4 lata, to nie za bardzo użytkowników interesuje długowieczność silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to się przyczynia do przedwczesnej agonii, ale nie tylko to. Błędy konstrukcyjne też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tommaso napisał(-a):

A co złego dzieje się z benzynowym 3.0 R6 (B58) z modeli 340, 440, 540, X3 M40i, X5 40i itd?

 

M550xi ostatecznie?

Mam jedną bawarke w wersji 40i i spokój, ale przebieg malutki. Wśród znajomych też bez awarii.

S58 jeszcze nie wiem, zbyt nowy silnik ale zapowiada się bardzo dobrze. Ogromny potencjał.

Godzinę temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Z nowszych BMW chyba nie ma za wiele udanych pod względem trwałości i długowieczności na dłuższe lata, niż tylko lizing/ gwarancja i setki tysięcy km? Chyba, że znasz taki?

Silniki 40i wydają się całkiem niezłe, nic nie słyszałem i nie doświadczyłem jeśli chodzi o większe bolączki.

3.0d to sprawdzona konstrukcja, szczególnie na 1 turbinie (nie wiem czy jeszcze je robią, bo nie jeżdżę dieslami od dłuższego czasu).

Silniki w poprzedniej M3 i M4 zbierały wysokie noty, profilaktycznie panewki i tak większość użytkowników zmienia...

Nowy silnik S58 to wyeliminowane niedociągnięcia z poprzedniego R6 w Mkach no i masa kutych elementów. Dam znać jak więcej pojeżdżę. Potencjał jest przeogromny. Same downpipes + soft i mamy w okolicach 700 koni bez jakichkolwiek ingerencji mechanicznych. Wynik nie do osiągnięcia w poprzedniej Mce bez solidnych modyfikacji.

To też pokazuje jak dużo ten silnik może znieść i że fabrycznie jest potraktowany bardzo "lajtowo".

Edytowane przez Just1MoreWatch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety obecne silniki BM nie dorównują trwałością starszym, na których wbudowana została opinia o ich niezawodności. 

 

Ja na przykład lubię związać się z samochodem na długo. Wprowadzam swoje modyfikacje dostosowuje go o ile to możliwe pod siebie, dbam o niego najlepiej jak mogę (przy okazji olej w silniku zmieniam co 10.000 km), poznaje słabe punkty i każdy to mówią wiem co mam.

 

Obecnie dysponujemy takimi technologiami że można wyprodukować trwaly i długowieczny silnik i cały samochód ale trend jest raczej taki. żeby skrócić żywotność samochodu i nie tylko i najlepiej kupić nowy niedługo po okresie gwarancji. Najlepiej wymienić samochod na następny jak najszybciej, przecież fabryki potrzebują klientów na kolejne nowe samochody. I gdzie tu ekologia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbowałem - spodobało mi się 🙂
posłuchałem o realiach i na swojego nie zachoruje, ale na pewno powtórzę;-)

2f2b5fc916b89bb75c87043de68eed94.jpg

ab6c0cc51ba9acb801600b9216ef5636.jpg

98fcb666ba59dcc80dc3e471c3b65814.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długowieczność /żywotność silnika z reguły zależy od tego jak się o niego dba,szczególnie teraz w dobie wszystko turbo, twin turbo, direct injection etc. Wystarczy wyrzucić książke serwisową nowego samochodu na śmieci , wymieniać płyny serwisowe, filtry, świece zdecydowanie częściej niż mówią o tym producenci I cieszyć się niezawodnością przez dłuższy czas. 

 

Druga sprawa to jest taka jak pisał Tomek, nowe samochody są brane na "Liz" I wynajem, więc użytkownicy mają w d*pie długowieczność samochodu. 

Mój 3.5ecoboost zrobił w 6lat 200k km, z czego ze 190kkm na różnych softach. Zmieniałem softy w nim 108razy 😁, mam do niego 11róznych. 

I zero problemów mechanicznych. Nawet nie zużywa oleju na tyle żeby trzeba było dolewać między wymiana. 

Ale.... 

Jest na 4-tym komplecie świec 

20-stej wymianie oleju w silniku 

2-wóch wymianach oleju w skrzyni biegów i mostach 

Nowym płynie chłodniczym 

Filter powietrza co 20k km 

Płynie hamulcowym 

Etc. 

 

Ale od początku planowałem trzymać ten samochód przez dłuższy czas, więc dbam o niego a on odpłaca mi się narazie 100% mechaniczną niezawodnością. 

 

A silnik ogólnie znany jest z tego że ma. pewne fabryczne "niedociągnięcia" 

 

3.5 w Lexusie podobnie, z tym że o  jest naprawdę idiotoodporny. 

 

Natomiast 5.0 coyote, po tym jak  dostał nowy soft i dodatkowo zwiększyłem mu obroty maxymalne, powiedział "enough" przy 65k km. Dostał w zamian cały nowy rozrząd, jestem pewien że gdybym nie grzebał przy obrotach, to nic by mu się nie stało. 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, irekm napisał(-a):

Długowieczność /żywotność silnika z reguły zależy od tego jak się o niego dba,szczególnie teraz w dobie wszystko turbo, twin turbo, direct injection etc. Wystarczy wyrzucić książke serwisową nowego samochodu na śmieci , wymieniać płyny serwisowe, filtry, świece zdecydowanie częściej niż mówią o tym producenci I cieszyć się niezawodnością przez dłuższy czas. 

 

Druga sprawa to jest taka jak pisał Tomek, nowe samochody są brane na "Liz" I wynajem, więc użytkownicy mają w d*pie długowieczność samochodu. 

Mój 3.5ecoboost zrobił w 6lat 200k km, z czego ze 190kkm na różnych softach. Zmieniałem softy w nim 108razy 😁, mam do niego 11róznych. 

I zero problemów mechanicznych. Nawet nie zużywa oleju na tyle żeby trzeba było dolewać między wymiana. 

Ale.... 

Jest na 4-tym komplecie świec 

20-stej wymianie oleju w silniku 

2-wóch wymianach oleju w skrzyni biegów i mostach 

Nowym płynie chłodniczym 

Filter powietrza co 20k km 

Płynie hamulcowym 

Etc. 

 

Ale od początku planowałem trzymać ten samochód przez dłuższy czas, więc dbam o niego a on odpłaca mi się narazie 100% mechaniczną niezawodnością. 

 

A silnik ogólnie znany jest z tego że ma. pewne fabryczne "niedociągnięcia" 

 

3.5 w Lexusie podobnie, z tym że o  jest naprawdę idiotoodporny. 

 

Natomiast 5.0 coyote, po tym jak  dostał nowy soft i dodatkowo zwiększyłem mu obroty maxymalne, powiedział "enough" przy 65k km. Dostał w zamian cały nowy rozrząd, jestem pewien że gdybym nie grzebał przy obrotach, to nic by mu się nie stało. 

Jak dbasz, tak masz.

Ja zmieniam olej i wszystkie filtry co 8000km.

Każdy samochód do tej pory odpłaca się niezawodnością.

 

Do zmiany oleju w skrzyni mam mieszany stosunek. Dawno temu zmieniłem olej w E92 330d i od tej pory zaczęła mi szarpać. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką, adaptacje etc...

 

Dobór samego oleju jak i kupowanie go w pewnych sklepach jest równie ważny. Oleje są podrabiane tak samo jak zegarki.

Edytowane przez Just1MoreWatch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą oleju w skrzyni automatycznej jest podobno tak, że jak się nie zmieni w ciągu pierwszych 100k km to już lepiej nie zmieniać. Tak usłyszałem w ASO BMW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Z wymianą oleju w skrzyni automatycznej jest podobno tak, że jak się nie zmieni w ciągu pierwszych 100k km to już lepiej nie zmieniać. Tak usłyszałem w ASO BMW.

Ja w moim subaru nie zmieniłem i przy chyba 180kkm kupowałem nową... 😞

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem przy 75 tys. km w ASO BMW. Niby nie jest to wymóg (a w związku z tym nie jest objęte bezpłatnym pakietem serwisowym), ale zdecydowanie zalecają wymienić między 60 a 90 k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni automatycznej należy wymieniać niezależnie od tego co pisze producent samochodu, bo już producenci owych skrzyń biegów zalecają coś innego. Interwał w zależności od skrzyni ale na pewno 60 - 80 tys to dobry czas na wymianę. Przy wymianie należy mieć na uwadze zmieniać na olej właściwy to znaczy O takich parametrach jakie zaleca producent I najlepiej żeby był to olej dobrej firmy, wtedy nie powinno być problemów. Zaznaczam jednak wyraźnie, że to tylko moje doświadczenie i rada i każdy zrobi jak chce, tak na wszelki wypadek gdyby pojawił się tu ten co ostatnio wywołał g.. burze z oponami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzuciłbym jeszcze, że wymiana powinna być dynamiczna i że należy pamiętać aby wtedy wymienić też filtr.

No i już mamy temat na burzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem olej w automatycznej skrzyni po 120k km, zgodnie z zaleceniami producenta. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, pechagto napisał(-a):

Dorzuciłbym jeszcze, że wymiana powinna być dynamiczna i że należy pamiętać aby wtedy wymienić też filtr.

No i już mamy temat na burzę :)

Ale wymiana filtra z olejem to norma. Chyba w każdym ASO robią to bez wyjątków.

14 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Ja zmieniałem olej w automatycznej skrzyni po 120k km, zgodnie z zaleceniami producenta. 

Z tego co ja wyczytałem wymiany w skrzyniach bez wyjątków powinno się robić co 60kkm.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO żyje swoim życiem, a raczej farmazonami które muszą przekazywać.

Czy ktoś gdzieś widział w zaleceniach BMW zmianę oliwy w skrzyni? Ja nie kojarzę, w Dodge jest zalecana zdaje się przy przebiegu 80k.

 

BMW też nie przewiduje wymiany rozrządu...:) w silniku M57 to była nieunikniona profilaktyka, serwis twierdzi że rozrząd jest wieczny i bezobsługowy 😁

 

Ale mimo mojego sceptycyzmu co do wymiany oleju w skrzyni, to właśnie go zmieniłem w aucie z przebiegiem 20k.

 

Wymiana statyczna vs dynamiczna.

To faktycznie zacny kandydat na gównoburze 😃

ASO żyje swoim życiem, a raczej farmazonami które muszą przekazywać.

Czy ktoś gdzieś widział w zaleceniach BMW zmianę oliwy w skrzyni? Ja nie kojarzę, w Dodge jest zalecana zdaje się przy przebiegu 80k.

 

BMW też nie przewiduje wymiany rozrządu...:) w silniku M57 to była nieunikniona profilaktyka, serwis twierdzi że rozrząd jest wieczny i bezobsługowy 😁

 

Ale mimo mojego sceptycyzmu co do wymiany oleju w skrzyni, to właśnie go zmieniłem w aucie z przebiegiem 20k.

 

Wymiana statyczna vs dynamiczna.

To faktycznie zacny kandydat na gównoburze 😃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam olej co drugie tankowanie, a olej w skrzyni co roku. Do tego 4 komplety opon, grzany garaż i wosk co 3 tygodnie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Z tego co ja wyczytałem wymiany w skrzyniach bez wyjątków powinno się robić co 60kkm.

W MB 9G-Tronic wg ASO raz na 5 lat lub co 120k km. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Ja zmieniam olej co drugie tankowanie, a olej w skrzyni co roku. Do tego 4 komplety opon, grzany garaż i wosk co 3 tygodnie... 

To co to za wyczynowy potwór?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Ja zmieniam olej co drugie tankowanie, a olej w skrzyni co roku. Do tego 4 komplety opon, grzany garaż i wosk co 3 tygodnie... 

A jak często zmieniasz samochód?:)


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mercedes też "nie przewidywał" wymiany oleju w 7G-Tronic ale każdy porządny serwis specjalizujący się w MB zalecał 60-80 KKM i wymianę.

Ja robiłem co 60-70 kkm i skrzynia pracowała zawsze perfekcyjnie.  Teraz w VW w DSG robiłem wymianę po 60 kkm i tu już ASO tak zaleca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

Ja zmieniałem olej w automatycznej skrzyni po 120k km, zgodnie z zaleceniami producenta. 

 

Najważniejsze, ze został zmieniony i dobrze, że producent z gwiazdą to zaleca bo nie wszyscy producenci tak robią, jak np. ten z Bawarii.

 

Te wszystkie rozbieżności wymieniać czy nie wymieniać i kiedy związane są z tym, że producentowi samochód (samochodów, nie skrzyń biegów) nie tak bardzo zależy na długowieczności aut, jak na tym, żeby skrzynia, bo o niej teraz dyskusja się toczy, wytrzymała okres gwarancyjny i trochę po. Po gwarancji tak na tyle, żeby nie nadszarpnelo to dobrego imienia marki. 

 

A przecież nie jest to tajemnicą ani jakąś wiedzą dostępna dla niewielu, że pracujący olej starzeje się i degraduje tracąc swoje właściwości (podobnie jak opony sezonowe i wielosezonowe również ;) ) myjąco czyszczące, odbioru ciepła, a przede wszystkim smarne. Nie trzeba chyba podkreślać, że pojawiają się w coraz eiekszyvh ilościach zanieczyszczenia powstałe jako wynik tarcia elementów, które samruje. 

 

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mario1971 napisał(-a):

W MB 9G-Tronic wg ASO raz na 5 lat lub co 120k km. 

WOW !!!


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Ale wymiana filtra z olejem to norma. Chyba w każdym ASO robią to bez wyjątków.

 

 

Problem w tym, że wymieniając olej statycznie odkręcasz miskę i od razu masz filtr na wierzchu, a przy dynamicznej wymianie odkręcać miski nie potrzeba więc wymiana filtra to już coś całkowicie dodatkowego. Nie, nie piszę tylko o ASO bo nie tylko ASO może wymienić olej w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, pechagto napisał(-a):

 

 

Problem w tym, że wymieniając olej statycznie odkręcasz miskę i od razu masz filtr na wierzchu, a przy dynamicznej wymianie odkręcać miski nie potrzeba więc wymiana filtra to już coś całkowicie dodatkowego. Nie, nie piszę tylko o ASO bo nie tylko ASO może wymienić olej w skrzyni.

Oooo, mnie na moje zlecenie w ASO wymieniali olej przy około 90 000 km i wymieniali mi dynamicznie (podobno to lepiej dla skrzyni), czyli wymienili olej a filtra zapewne już nie wymienili. 

Ciekawe czy na fakturze miałem wpisany filtr.  


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.