Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Też pięknie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Szyszkops napisał(-a):

Ja akurat - mimo że mi się obiektywnie podoba - od samego początku wiedziałem, że nie wezmę tego ich czerwonego lakieru, bo gdzie się nie obrócisz, tam jest czerwona mazda ;) do porzygu ich... Zapisałem się na cx30... w styczniu... czekam... nie wiem jak długo trzeba czekać :D

CX30 - fajny, no i w przeciwieństwie do mojego "łatwo-wsiadalny". :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja akurat - mimo że mi się obiektywnie podoba - od samego początku wiedziałem, że nie wezmę tego ich czerwonego lakieru, bo gdzie się nie obrócisz, tam jest czerwona mazda  do porzygu ich... Zapisałem się na cx30... w styczniu... czekam... nie wiem jak długo trzeba czekać
Halo, halo, zaraz, jaki czerwony?! Czerwonego to możesz sobie Fiata kupić, to jest Red Soul Crystal !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, mmaniek napisał(-a):

Halo, halo, zaraz jaki czerwony?! Czerwonego to możesz sobie Fiata kupić, to jest Red Soul Crystal !
emoji57.pngemoji57.pngemoji57.png

W nazwach kolorów, to producentom fantazji nie brakuje. Może zdefiniować i ograniczyć? ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, nie chciałem  zdeklasować Kia Ceed - w internecie z wszystkich ocen, testów wynikialo, że to coś więcej niż przeciętnej jakości samochód.  Może spodziewalem się  zbyt dużo i stąd rozczarowanie. Mój samochód to najniższa półka- Dacia Duster II -przy zakupie małe oczekiwania zw. z tym nie było rozczarowania, a pozytywne zaskoczenie. Tak mialem na myśli silnik i całość - wykonanie, materiały, wyposażenie, ergonomia jak dla mnie przeciętne, jedyny plus ro zawieszenie - dobrze tłumi nierówności. Tak się powoli rozglądam za nowym z tych tanich- ale  120 tys to zbyt mało by coś kupić zadowalającego. Może ma ktoś Rav4 z najtańszym wyposażeniem ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




Może ma ktoś Rav4 z najtańszym wyposażeniem ?


Mam od dwóch lat służbową - hybryda 2,5 i bieda wyposażenie, w zasadzie minimum dostępne z tym zespołem napędowym.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można tym jeździć, czy czuć, że brakuje czegoś  podstawowego ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, łowca napisał(-a):

O, nie chciałem  zdeklasować Kia Ceed - w internecie z wszystkich ocen, testów wynikialo, że to coś więcej niż przeciętnej jakości samochód.  Może spodziewalem się  zbyt dużo i stąd rozczarowanie. Mój samochód to najniższa półka- Dacia Duster II -przy zakupie małe oczekiwania zw. z tym nie było rozczarowania, a pozytywne zaskoczenie. Tak mialem na myśli silnik i całość - wykonanie, materiały, wyposażenie, ergonomia jak dla mnie przeciętne, jedyny plus ro zawieszenie - dobrze tłumi nierówności. Tak się powoli rozglądam za nowym z tych tanich- ale  120 tys to zbyt mało by coś kupić zadowalającego. Może ma ktoś Rav4 z najtańszym wyposażeniem ? :)

Myślę, że jesteś trochę niekonsekwentny w swoich wywodach. Mój znajomy kupił Dacię Duster w 2020 roku za ok. 80k zł tzw. full wypas. Z Twojej wypowiedzi wynika, że jesteś z niej zadowolony. Obecnie przy budżecie o połowę większym twierdzisz, że nic nie da się wybrać... Pomijając ofertę Kia (Ceed, ProCeed), bo chyba się nie polubiliście, to w tym przedziale cenowym można kupić sporo innych (Hyundai i30, Toyota Corolla, Skoda Octavia). Nie śledzę ostatnio cen nowych samochodów, bo swojego póki co nie zamierzam sprzedawać, ale 2 lata temu można było kupić np. Toyotę RAV4, Lexusa CT200h a nawet Mercedesa. Ten ostatni jednak chyba dla fanów marki, bo był z silnikiem, o ile dobrze pamiętam poniżej 100KM. Wiem, że ceny ostatnio wzrosły, ale przy takim budżecie jest z czego wybrać. Jak się nie boisz używek, to duży wybór staje się ogromny. Gdybyś chciał coś luksusowego z drugiej ręki, to przyjrzyj się marce Genesis. Tu jednak radziłbym kupić w USA, bo w Polsce stare modele raczej. Fotka do zapoznania się z tematem i filmik z YT. Model roku 2018. 

 

 

 

 

 

333592_2019_Genesis_G70.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można tym jeździć, czy czuć, że brakuje czegoś  podstawowego ? 
Asystent pasa ruchu (moim zdaniem słaby), aktywny tempomat (działa ok) i inne systemy bezpieczeństwa są standardowe niezależnie od wersji. Tak samo jak kamera cofania - najzwyklejsza, bez żadnego pokazywania promienia skrętu, ale w zupełności wystarcza.
W tej 2,5 są podobno jakieś odrobinę lepsze światła niż w podstawie z innym silnikiem - ogólnie spoko. Jest android auto/apple car play, grzane fotele (tylko dwa stopnie regulacji, ale jest ok).

Czego brakuje?

- czujników parkowania - z tyłu mam kamerę (chociaż czujniki też powinny być), ale brak z przodu przy tym rozmiarze auta to żart.

- nagłośnienie jest słabe, radio bez dab+.

- zestaw głośnomówiący jest b. słaby, prawie wszyscy rozmówcy narzekają.

- fotele bez regulacji lędźwiowej, na szczęście mnie kształt odpowiada, niektórzy koledzy się skarżą.

- mogli sobie darować plastikowe klamki od środka, czy kawałek skaju jako zabudowę kolumny kierowniczej, czy też maskę podpieraną na "patyku".

- zupełny brak światła w bagażniku...

- podgrzewania kierownicy.

- doświetlania zakrętów.

- wskazania ciśnienia w oponach (oczywiście można dokupić czujniki).


Poprzednie auto (Tucson z 2019) miałem w wersji full - w zasadzie wszystko, co było dostępne i przez pierwszy miesiąc było trochę dziwnie, ale na dłuższą metę nie zauważam jakiegoś dyskomfortu z powodu braku automatycznej klapy bagażnika etc.

Przyzwyczajenia po przesiadce z turbo benzyny i dwusprzęgłowego automatu wymagała hybryda ze skrzynią cvt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.09.2022 o 23:05, dziadek napisał(-a):

To jest to.:)

Pytanie. Montujemy jak poniżej agregat prądotwórczy który spala na godzinę 1 litr benzyny i daje około 2 kWh. 

O ile kilometrów wydłużymy jazdę jadąc Teslą ze stałą prędkością 100 km/h?

Jest możliwość obliczenia czegoś takiego?

 

 

Oj @dziadek są o wiele bardziej nowoczesne rozwiązania niż agregat z silnikiem spalinowym. 😜

 

306155127_2427325417431978_3534943550999652887_n.jpg.946d235e7c2d845d4d3be0400b0a0524.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, memento mori napisał(-a):

 

Oj @dziadek są o wiele bardziej nowoczesne rozwiązania niż agregat z silnikiem spalinowym. 😜

 

306155127_2427325417431978_3534943550999652887_n.jpg.946d235e7c2d845d4d3be0400b0a0524.jpg

Kółeczka pod panele i będzie git. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.09.2022 o 12:33, Just1MoreWatch napisał(-a):

BMW też nie przewiduje wymiany rozrządu...:) w silniku M57 to była nieunikniona profilaktyka, serwis twierdzi że rozrząd jest wieczny i bezobsługowy 

 

W m57, z pierwszej serii, na zeliwnym bloku, który miałem kiedys było niecałe 500 kkm nalotu i rozrząd na 99% oryginalny. Miałeś na myśli np. N47, czy rzeczywiście M57, tylko późniejsze wersje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

 

W m57, z pierwszej serii, na zeliwnym bloku, który miałem kiedys było niecałe 500 kkm nalotu i rozrząd na 99% oryginalny. Miałeś na myśli np. N47, czy rzeczywiście M57, tylko późniejsze wersje?

N47 to w ogóle poza skalą, znam rekordzistę który w jednym aucie zmieniał rozrząd 3 razy.

Miałem na myśli faktycznie M57. 

Absolutnie nie ma porównania, ale znam kilka osób które miały przygodę z rozrządem. Ja w zasadzie jeżdżąc samochodem z tym silnikiem cały czas zastanawiałem się kiedy mnie to spotka

 

Udało mi się dojeździć  do około 200k km, zrobiona mapa silnika na około 300 koni i 650nm - problem finalnie mnie ominął pomimo zwiększonego obciążenia.

 

Któryś z kolegów pisał wcześniej o tym, że zmiana oleju i zauważalne tego efekty to placebo (nie cytuję, lecz przekazuję meritum).

W M57 zmiana z castrola na motula to był szok. Zmieniła sie kultura pracy silnika i stał się znacznie bardziej cichy.

Edytowane przez Just1MoreWatch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ujeżdżam M57, seryjne 231KM. Przejechane 320kkm, rozrząd seryjny i luzik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniam, widziałem ją w tym muzeum na żywo🥰


Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.