Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Szerokiej drogi .

 

 

 

W Europie  narzucane są producentom aut normy emisji co2, ktorych nie spełnią. Na kary finansowe koncerny  muszą dodatkowo zarobić  Koło się zamyka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, rafi napisał(-a):

Start - stop - używać, nie używać? Użytkowo mi nie przeszkadza, pytam od strony wpływu na zużycie. Do tej pory jeździłem z tym ustrojstwem w samochodach, których kosztów eksploatacji i napraw nie ponosiłem, wiec było mi wszystko jedno…

Ja używam, ale to auto służbowe, więc wiesz sam 😆.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wsiadając do auta wyłączam start-stop. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy w historii motoryzacji powstało rozwiązanie głupsze niż start stop. Może i spoko by było, gdyby można było taki system uaktywniać na życzenie widząc, ze postój będzie dłuższy. Ale automatyczny start stop to porażka...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rafi87 napisał(-a):

Ramek pod tablice rej w języku niemieckim nie dowiezli? 🤣

Nie załapałem o co chodzi?

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Start-stop wyłączam zaraz po uruchomieniu silnika.


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Paweł Bury. napisał(-a):

Nie załapałem o co chodzi?

:)

Krummhübel 😁

Hirschberg

Erdmannsdorf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, rafi87 napisał(-a):

Krummhübel 😁

Aaaa o to chodzi 

 

Zbieram przedwojenne  widokówki z moich okolic- po niemiecku trzeba szukać bo tu wtedy Niemieckie tereny były i tak jakoś sobie wpisałem 

Niemcy teraz fajni ludzie - bywam tam często, znam ludzi, mam znajomych

Ale mocno jestem związany ze swoimi rejonami co manifestuję naklejką ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro tez  mozna zamowic naklejki pod tablice rej wedlug wlasnego projektu , kilkanascie zl za 2 szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te akurat rozdają za darmo w naszym wydziale komunikacji przy rejestracji - wziąłem sobie kilka sztuk na moje sprzęty 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Paweł Bury. napisał(-a):

Elektryki to od razu poznać na autostradzie- choć może polecieć 200 to jedzie 100 😆

 Czy ja coś przeoczyłem i zmienili limity prędkości u nas?

Czy mieszkasz w Niemczech?

 

 

3 godziny temu, Paweł Bury. napisał(-a):

😆

 

 

 

3 godziny temu, beniowski napisał(-a):

Wiesz co, ja rozumiem szybkie ładowanie na mieście w razie potrzeby, ale nie  po to płacę 200 euro co miesiąc za garaż żeby jeździć autem po dzielni w poszukiwaniu ładowarki, a potem znowu szukając miejsca do zaparkowania - u mnie czasem trzeba szukać prawie pół godziny; no chyba że rozwiązaniem jest zrezygnowanie z garażu. Wydać wagon kasy na Teslę aby potem biegać gdzieś pod dom nad ranem aby ją odpiąć/podpiąć od/do ładowarki, do tego zimą czy w deszczu, to ja jednak dziękuję. Poczekam chyba aż może będzie możliwość zamontowania wallboxa w garażu. Podatkowo coraz bardziej się opłaca brać hybrydę/elektryka tu u mnie, ale z tym też są problemy, no bo firma moje żony nie rozlicza jeszcze prądu. A skoro dają jej full hybrydę/elektryka to trzeba by jeszcze aby rozliczali prąd. Człowiek się rozbestwia: jak masz paliwo za darmo, to dlaczego nie prąd😁

 A dużo robisz km po tym mieście? Bo wiesz, to może słabe rozwiązanie, ale przez 12h w nocy z gniadka zwykłego doładujesz ok 24kwh. To w mieście przy małym elektryku daCm Ci ok 100km zasięgu... A jak będziesz robił zakupy to na w miarę szybkiej ładowarce naładujesz baterię do pełna w 2h.. akurat sobie pogadać w salonie Rolexa o listach i kolejkach...  A takie ładowanie e mieście da ci 250-300km spokojnie...  Więc wystarczy 1 duże ładowanie na tydzień i z 4x  garażu z gniazdka, aby zrobić 500km  po mieście w tygodniu. Ja w całym ostatnim miesiącu zrobiłem po mieście niecały 1000km, jeżdżąc praktycznie codziennie... Czyli połowę mniej...

Edytowane przez wieloryb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, wieloryb napisał(-a):

 Czy ja coś przeoczyłem i zmienili limity prędkości u nas?

Czy mieszkasz w Niemczech?

 

 

Aście się tych Niemców uczepili

U nas i w Niemczech też - jak jedzie tesla to max 100 bo szybciej to mu dwa razy więcej prądu zżera i może nie dojechać 

 

MIESZKAM W POLSCE !!!  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to masz racje. Jazda elektrykiem powyżej 140 zabiera dużo więcej prądu... Nie mniej jednak jazda autem benzynowym z prędkością maksymalną  np przytoczonego przez ciebie 200km/h benzyna powiedzmy co ma 140KM równiez powoduje przynajmniej połowę większe spalanie ( a często i z 70% ) niż jazda 100 km/h...  Oczywiście,że benzynę szybciej się tankuje. Jednak akurat Tesla na superchargeru ładuje się do 80% w 30 minut... Niejednokrotnie podczas wakacji traci się więcej w kolejkach do tankowania przy głównych trasach.

Naprawdę niej ma co demonizować. Kto ma elektryka, to pomyślał 10 razy i policzył czy jego plusy przeważa nad minusami... 

Natomiast można łatwo znaleźć w necie wyniki badań konsumentów, gdzie ponad 90% nabywców EV bez wahania kupiłaby je ponownie...

Edytowane przez wieloryb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, wieloryb napisał(-a):

Generalnie to masz racje. Jazda elektrykiem powyżej 140 zabiera dużo więcej prądu... Nie mniej jednak jazda autem benzynowym z prędkością maksymalną  np przytoczonego przez ciebie 200km/h benzyna powiedzmy co ma 140KM równiez powoduje przynajmniej połowę większe spalanie ( a często i z 70% ) niż jazda 100 km/h...  Oczywiście,że benzynę szybciej się tankuje. Jednak akurat Tesla na superchargeru ładuje się do 80% w 30 minut... Niejednokrotnie podczas wakacji traci się więcej w kolejkach do tankowania przy głównych trasach.

Naprawdę niej ma co demonizować. Kto ma elektryka, to pomyślał 10 razy i policzył czy jego plusy przeważa nad minusami... 

Natomiast można łatwo znaleźć w necie wyniki badań konsumentów, gdzie ponad 90% nabywców EV bez wahania kupiłaby je ponownie...

To może być jakiś pomysł z tym gnizazdkiem, szczególnie gdybyśmy full hybrydę wzięli jaki następne auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli PHEVa ?  No tutaj zarobisz e zależności od marki od 30 do 60km, a nawet ponoć 100km w Mercedesie po mieście... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, wieloryb napisał(-a):

Masz na myśli PHEVa ?  No tutaj zarobisz e zależności od marki od 30 do 60km, a nawet ponoć 100km w Mercedesie po mieście... 

 

Volvo XC 60  albo XC 90 plug-in hybrid.

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, wieloryb napisał(-a):

można łatwo znaleźć w necie wyniki badań konsumentów

Trudno znaleźć takich, którzy się do błędu przyznają..

Elektryk do miasta - ok, jeśli możesz łatwo łądować swoim prądem a poza miastem moim zdaniem teraz hybryda z zasilaniem lpg..

Kto ma elektryka, tego stać również na inne tańsze auto.

Ile km przejedziesz standardowym pojazdem, zanim wypalisz paliwa za współwartość różnicy ceny pojazdów?..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na peugeot 208e. Kosztuje 145 tyś. Dopłata 18750 czyli  ok 126.tys.

Jego odpowiednik benzynowy GT pack.w automacie 114 tyś.

Różnica 12 tyś. Zwróci się po ok 30 tyś km licząc spalanie 8.5l benzyny w mieście. ( mi i np Citroen C3 1.4 94km palił ponad 10)I standardowa taryfę g11. Przy taryfie nocnej prąd jest połowę tańszy.   Przy elektryku będą niższe koszty eksploatacji ( , przeglądu, zatem mokna uznać że zwróci się jeszcze szybciej.

Wrażenia z jazdy , cisza, przyspieszenie -zwłaszcza 0-50km/h na wielką korzyść EV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz na peugeot 208e. Kosztuje 145 tyś. Dopłata 18750 czyli  ok 126.tys.
Jego odpowiednik benzynowy GT pack.w automacie 114 tyś.
Różnica 12 tyś. Zwróci się po ok 30 tyś km licząc spalanie 8.5l benzyny w mieście. ( mi i np Citroen C3 1.4 94km palił ponad 10)I standardowa taryfę g11. Przy taryfie nocnej prąd jest połowę tańszy.   Przy elektryku będą niższe koszty eksploatacji ( , przeglądu, zatem mokna uznać że zwróci się jeszcze szybciej.
Wrażenia z jazdy , cisza, przyspieszenie -zwłaszcza 0-50km/h na wielką korzyść EV

30k kilometrów po mieście - 6 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy nocnej taryfie - 15tys. A dla przykładu. Dziś wymieniłem w mini żony z przebiegiem 31 tys km tylne klocki . Przednie poszły do wymiany jesienią...  I już masz 1200zl różnicy mniej. W elektryku klocki starczą na 4x dłużej.... Tu nie chodzi o to że elektryki muszą się zwrócić. Za 5 lat będą cenowo już na równi z ceną z odpowiednikiem spalinowym.. Pytanie czy masz ochotę zapłacić coś ekstra za darmowe parkingi w centrum , za ciszę, lepsze osiągi i oszczędność czasu jazdą buspasem...  

 

Edytowane przez wieloryb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, souls_hunter napisał(-a):

Obecna koncepcja samochodów elektrycznych to ślepy zaułek motoryzacji postawiony na głowie nastawiony li tylko na zysk koncernów samochodziarskich.

Aby miało to sens cała idea powinna wyglądać jak poruszanie się dyliżansami po USA w XIX wieku. Czyli wszystkie samochody niezależnie od marki mają ten sam rodzaj zunifikowanej baterii, którą da się wymienić w samochodzie w 5 - 10 minut. Chodzi o to, aby jadąc w trasie dajmy na to przy zapasie 3% -5% energii podjeżdżamy na stację benzynową gdzie pracownik stacji wymienia nam baterię na w pełni naładowaną a naszą podpina do ładowarki. Różnica w bateriach powinna dotyczyć tylko jej rozmiaru i pojemności i niczego więcej.

Wtedy miałoby to sens i naprawdę było proekologiczne. Tylko jak napisałem wyżej - liczy się tylko zysk.

 

Taka wizja też istnieje i jest realizowana przez Chińczyków:

https://autogaleria.pl/geely-wymienne-akumulatory-auto-elektryczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czytam tą dyskusję i wtrące swoje 3 grosze - elektrosceptycy mają swoje racje, elektroentuzjasci swoje i żadna ze stron, tej drugiej nie przekona:-) - to raz.
Zalety użytkowe elektryków (cisza, osiągi, jak i wady (problemy z infrastrukturą, niski zasięg) są znane i nie ma co się nad tym rozwodzić - to dwa.
Zalety spalinówek, jak i ich wady ( mają jakieś;-)) ?) też wszyscy znamy - to trzy.
I teraz - prawda jest taka, że dopóki wady elektryków nie zostaną wyeliminowane, to nie będą one pełnoprawną alternatywą dla spalinówek. Będą tym czym jest smartwatch dla klasycznego zegarka (mechanik/quartz - nie ma znaczenia).
A to że EV, czy innych hybryd jest coraz więcej, to nie efekt tego, że ludzie to chcą, a tego, że euro-durnie (nie jestem eurosceotykiem) do tego zmuszają producentów.
Jeździłem i EV, i PHEV i zwykłą hybrydą Toyoty i jedynie to ostatnie rozwiązanie ma sens i jest faktyczną alternatywą dla czystych spalinówek. Pozostałe dwa są na razie dla entuzjastów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.