Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Odpuść sobie dwulitrówkę, jest za słaba a co za tym idzie nie jest wcale oszczędna. Często biorę takie auta z wypożyczalni i są tam tylko 2.3... Dwulitrowe się wysypały...

Rozumiem, że chcesz zrobić kampera. Kolega przerabiał temat, lepiej kupić gotowego niż się paprać z budową... Ma dokładnie taki .. Eura Mobil z 2010 i kosztował go 100.000 zł . Auto z przebiegiem 86.000kmScreenshot_2023-12-15-19-04-39-52_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.f9528084bc33cb6fd775242f45f37988.jpg

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, kiniol napisał(-a):

Odpuść sobie dwulitrówkę, jest za słaba a co za tym idzie nie jest wcale oszczędna. Często biorę takie auta z wypożyczalni i są tam tylko 2.3... Dwulitrowe się wysypały...

Rozumiem, że chcesz zrobić kampera. Kolega przerabiał temat, lepiej kupić gotowego niż się paprać z budową... Ma dokładnie taki .. Eura Mobil z 2010 i kosztował go 100.000 zł . Auto z przebiegiem 86.000kmScreenshot_2023-12-15-19-04-39-52_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.f9528084bc33cb6fd775242f45f37988.jpg

Szanowny Kolega Marian @dziadek może posiada sporo wolnego czasu, jeżeli podjął się zadania jakiego podjął się szanowny Kolega @hiobto dlaczego go odwodzić od przyjemności tworzenia czegoś od podstaw?

Z drugiej zaś strony rozumiem Twoją troskę i faktycznie model, który zamieściłeś mieści się w granicach zdrowego rozsądku :)

Pozdrawiam!

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, dziadek said:

Postawiłem na produkt z grupy PSA bo mają moim zdaniem dość dobrą karoserię cały ocynk itd. szoferka może rzeczywiście nie jest najładniejsza. Ford czy Kraft wygląda lepiej, ale podobno Ford po kilku latach mocno rdzewieje a Kraft zaczyna się od 200 000 wzwyż. Produkty z grupy PSA mają wyrażnie lepszą cenę. 

No i dość istotna dla mnie jest szerokość paki. Citroen ma 185 cm szerokości i prawie proste ścianki. 

Karoserię i szoferkę w Citroenie w sumie akceptuję, zastanawiam się tylko nad mocą silnika 130 KM ten 2.0HDI pasuje mi najbardziej ze względów finansowych. 

Kupując busa z silnikiem 2.0 HDI mogę zaoszczędzić około od 15000 do 18000 zł. 

A w AdBlue to co się może popsuć? Tak w uproszczeniu, to przecież woda z mocznikiem lejąca się do tłumika.


U nas te auta zostały zakupione tylko z dwóch powodów, ładowność i najniższa cena… wszystko trafił szlag już w pierwszych miesiącach po zakupie, bo co chwilę któryś z chłopaków lata na aucie zastępczym, a serwis/ naprawa to kwestia tygodni lub i miesięcy w UK. 
Kupujesz busa z zamiarem przerobienia na kampera, będziesz zatem jeździł nim dla rekreacji, niestety szoferka nie pomoże tobie w tym… według mnie te nowsze modele wykonane są jeszcze gorzej niż starsze… a i tam nie było wesoło.  
Kolega na początku zatrzymywał się bo w lusterku widział uchylone drzwi boczne/ rozsuwane, one tak miały być i nie były uchylone 😂

Jeździłem Sprinterem, Crafterem, Vito, T5, T6, Transitem - Connectem i Customem… no i nieszczęsnym Jumperem, ten ostatni to diabelnie spartańskie wozidło. 
Nikt u nas ciężko załadowany nie jeździ, a odczucie przy przyspieszaniu jest takie jak by coś dławiło ten silnik, lub byłby to diesel bez turbo (wciąż porównanie z innymi busami). 
Ja na twoim miejscu zastanowiłbym się nad tym ruchem… koniec końców to twoje pieniądze i decyzja, jak byś nie wybrał życzę tobie bezawaryjności i szerokości 👍🏻

IMG_3299.png

4 hours ago, dziadek said:

Postawiłem na produkt z grupy PSA bo mają moim zdaniem dość dobrą karoserię cały ocynk itd. szoferka może rzeczywiście nie jest najładniejsza. Ford czy Kraft wygląda lepiej, ale podobno Ford po kilku latach mocno rdzewieje a Kraft zaczyna się od 200 000 wzwyż. Produkty z grupy PSA mają wyrażnie lepszą cenę. 

No i dość istotna dla mnie jest szerokość paki. Citroen ma 185 cm szerokości i prawie proste ścianki. 

Karoserię i szoferkę w Citroenie w sumie akceptuję, zastanawiam się tylko nad mocą silnika 130 KM ten 2.0HDI pasuje mi najbardziej ze względów finansowych. 

Kupując busa z silnikiem 2.0 HDI mogę zaoszczędzić około od 15000 do 18000 zł. 

A w AdBlue to co się może popsuć? Tak w uproszczeniu, to przecież woda z mocznikiem lejąca się do tłumika.


 

Edytowane przez Londek
Dubel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

W starej pewnie jak w maluchu, strefa kończy się na silniku :D

W takim razie, ze względów bezpieczeństwa, preferowana powinna być jazda tyłem. 

9 godzin temu, TomcioMiki napisał(-a):

Tak to wygląda 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

IMG_20231215_114733_01.jpg

Nie masz blisko parkingu strzeżonego? To pozwala na spokojny sen. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

W takim razie, ze względów bezpieczeństwa, preferowana powinna być jazda tyłem. 

Nie masz blisko parkingu strzeżonego? To pozwala na spokojny sen. 

Nie 😟😟😟

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, TomcioMiki napisał(-a):

Nie 😟😟😟

Słabo, ja jak miałem odebrać samochód w marcu 2020, to już od stycznia płaciłem za miejsce pod wiatą, bo się zwolniło. Poszukaj dobrze. Nie wierzę, że w promieniu 1 km nic nie znajdziesz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.12.2023 o 20:08, beniowski napisał(-a):

To po co takie drogie auto kupował 🤣?

 

On był tym pechowcem, który pierwotnie był zapisany na Syrenę. Zakończyli jej produkcję a część ludzi została na lodzie z wpłatami. Proponowali im wtedy "w zamian" 126p ponieważ 125p był za drogi. Udało mu się dopłacić i załatwić Poloneza, ale miał jeszcze dłużej przez to czekać. No i się doczekał, ale w między czasie za dużo Borewicza naoglądał. 😜 Później wyjechał do NRD i tam kupił Forda Sierrę 2.0i, którą odkupił mój ojciec. Pamiętam to wydarzenie jak dziś. Przesiadka z naszego rodzinnego 125p do 4 letniej Sierry to był kosmos. 🙂

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, dziadek napisał(-a):

No, czyli AdBlue można wysiepać i problem z głowy. Jeżeli tak jak napisał Kol. Tommaso auto przejedzie bez większych problemów te 250 000 czy nawet 300 000 to w sumie mnie wystarczy. Jak przeglądałem OTOMOTO to widziałem egzemplarze z przebiegiem nawet ponad 400000 km. i jakoś tam też funkcjonują. 

Ja chcę przerobić tego busa na kampera albo jak kto woli na luksusowy namiot i chcąc zdemontować ścianę grodziową muszę go przerejestrować na samochód tzw. specjalny i mając silnik o pojemności do 2.0 płacę akcyzę około 3% powyżej płacę akcyzę około 18% to daje sporą różnicę, bo tą akcyzę liczą od wartości przerobionego już samochodu.

No i dalej nie wiem czy silnik o tej mocy nie będzie za słaby do tej masy. 

A jesteś pewien, że po wywaleniu ściany grodziowej pozwolą Ci go zarejestrować jako "specjalny"? Ostatnio trochę pozmieniały się przepisy i nawet ze zmianą ilości miejsc w aucie nie jest już tak hop siup.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tommly napisał(-a):

A jesteś pewien, że po wywaleniu ściany grodziowej pozwolą Ci go zarejestrować jako "specjalny"? Ostatnio trochę pozmieniały się przepisy i nawet ze zmianą ilości miejsc w aucie nie jest już tak hop siup.

Takie przekształcenie to nie jest zbyt mocno skomplikowany proces. Całą przebudowę mogę zrobić w zasadzie sam tylko na koniec muszę oficjalnie zlecić montaż tylnych siedzeń lub jednego siedzenia firmie która ma w swojej działalności odpowiedni kod PKD. Koszt takiego kwitu waha się od kilku stówek do około 2000 wtedy kiedy zlecę rzeczywisty montaż tych siedzeń firmie z tym kodem PKD. 

 

Tu masz cały opis takiego przekształcenia. 

 

 https://moto-rzeczoznawca.pl/poradnik/zmiana-przeznaczenia-pojazdu-jak-z-busa-zrobic-kampera/

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, kiniol napisał(-a):

Odpuść sobie dwulitrówkę, jest za słaba a co za tym idzie nie jest wcale oszczędna. Często biorę takie auta z wypożyczalni i są tam tylko 2.3... Dwulitrowe się wysypały...

Rozumiem, że chcesz zrobić kampera. Kolega przerabiał temat, lepiej kupić gotowego niż się paprać z budową... Ma dokładnie taki .. Eura Mobil z 2010 i kosztował go 100.000 zł . Auto z przebiegiem 86.000kmScreenshot_2023-12-15-19-04-39-52_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.f9528084bc33cb6fd775242f45f37988.jpg

Krzysiu, napiszę Ci szczerze. Zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów żeby obejrzeć kilkanaście sztuk typowych gotowych kamperów (bo właśnie teorię podobną do Twojej wyznaje mój syn) i napiszę Ci tak, do kwoty około 100 000 złotych to są kampery z lat 90 ubiegłego wieku do w najlepszym przypadku około 2005 czasem 2008roku. 

Te które oglądałem z tych lat to jak dla mnie to jeżdżące trupy. Na ogół na zdjęciach wyglądają całkiem nieżle natomiast w rzeczywistości to reanimowane, często  wypudrowane i wyperfumowane zwłoki. Poza tym jak może wyglądać kamper który stoi ponad 20 lat pod gołym niebem nawet taki który ma przejechane poniżej 100 000km. Większość z nich wygląda tak jak zapyziałe mieszkanie po zmarłej babci. :)

Natomiast busy przerobione na kampery zdarzają się w tej cenie nieco młodsze, ale żadnego z tych które oglądałem bym nie kupił bo wykończenie wnętrza najogólniej rzecz ujmując mi nie odpowiadało. Więc postanowiłem zrobić sobie takiego kampera sam i zrobię go wyłącznie na miarę swoich potrzeb. Będzie to kamper dwuosobowy, plus ewentualnie trzecie miejsce dla wnuczka, prosty w budowie i pełne incognito. Nie interesują mnie kampery gdzie z daleka widać że to jeżdżąca mikro kawalerka. 

Moje założenia są takie że wyjazdy będą się odbywały od wczesnej wiosny do póżniej jesieni jak będzie ciepło i bezdeszczowo. Zimą siedzę w chałupie i dłubię w zegarach.  Zamierzam również w zdecydowanej większości korzystać z pełnej wolności i nocować na dziko. Wyjazdy nie dłuższe niż max trzydziestodniowe.  Podstawowe wyposażenie to niewielka kuchnia, dość duża kabina, prysznicowa, WC i wygodne łóżko plus oczywiście pełna infrastruktura oparta na zasilaniu z dwóch lub trzech dużych akumulatorów z przetwornicą na 220V i generatora Honda EU22I i oczywiście Webasto podłączone do baku na chłodniejsze noce. Wszystko zrobię sam oprócz wycięcia kilkunastu formatek z lekkiej sklejki na CNC. 

I zrobię napis na boku "Ekspresowa dostawa zsiadłego mleka".:)

Samochód kupię na początku stycznia, pracę adaptacyjne rozpocznę na wiosnę, a kiedy skończę to jeszcze nie wiem.:) 

 

Mam rozrysowany jeden projekt w którym zostawiam ścianę grodziową, wtenczas kabina by została  trzyosobowa i mógłbym kupić busa z większym silnikiem , ale minus takiego rozwiązania jest taki że nie ubezpieczę całego wyposażenia paki, no i żona by siedziała na twardej i mało wygodnej ławeczce bo trzech wygodnych foteli w szoferce nie zamontuję.


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, memento mori napisał(-a):

 

On był tym pechowcem, który pierwotnie był zapisany na Syrenę. Zakończyli jej produkcję a część ludzi została na lodzie z wpłatami. Proponowali im wtedy "w zamian" 126p ponieważ 125p był za drogi. Udało mu się dopłacić i załatwić Poloneza, ale miał jeszcze dłużej przez to czekać. No i się doczekał, ale w między czasie za dużo Borewicza naoglądał. 😜 Później wyjechał do NRD i tam kupił Forda Sierrę 2.0i, którą odkupił mój ojciec. Pamiętam to wydarzenie jak dziś. Przesiadka z naszego rodzinnego 125p do 4 letniej Sierry to był kosmos. 🙂

Mój wujek miał podobną sytuację z Polmozbytem. Zapisał się na Poloneza i po jakichś 10 latach dostał pismo że albo bierze Fiata 125p albo niech spada. No to wziął. To był bodajże 1988 rok. Tak był dumny z maszyny, że rok z folią na siedzeniach jeździł 😁. Fiat mu służył 20 lat i był w świetnym stanie. Ciotka go sprzedała zaraz po śmierci wujka za jakieś grosze, a teraz takie modele chodzą w bardzo dobrych pieniądzach. Dla nas Fiat to nie było żadne aj waj, bo brat mojego taty handlował Mercedesami w latach 80-tych i zawsze jakimś fajnym jeździł (z tym

że mieszkał daleko, a ten wujek za płotem), więc fura wujka, jakkolwiek dumny by z niej nie był, wrażenia na mnie i bracie nie robiła. Eech, to były czasy…..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, dziadek napisał(-a):

Krzysiu, napiszę Ci szczerze. Zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów żeby obejrzeć kilkanaście sztuk typowych gotowych kamperów (bo właśnie teorię podobną do Twojej wyznaje mój syn) i napiszę Ci tak, do kwoty około 100 000 złotych to są kampery z lat 90 ubiegłego wieku do w najlepszym przypadku około 2005 czasem 2008roku. 

Te które oglądałem z tych lat to jak dla mnie to jeżdżące trupy. Na ogół na zdjęciach wyglądają całkiem nieżle natomiast w rzeczywistości to reanimowane, często  wypudrowane i wyperfumowane zwłoki. Poza tym jak może wyglądać kamper który stoi ponad 20 lat pod gołym niebem nawet taki który ma przejechane poniżej 100 000km. Większość z nich wygląda tak jak zapyziałe mieszkanie po zmarłej babci. :)

Natomiast busy przerobione na kampery zdarzają się w tej cenie nieco młodsze, ale żadnego z tych które oglądałem bym nie kupił bo wykończenie wnętrza najogólniej rzecz ujmując mi nie odpowiadało. Więc postanowiłem zrobić sobie takiego kampera sam i zrobię go wyłącznie na miarę swoich potrzeb. Będzie to kamper dwuosobowy, plus ewentualnie trzecie miejsce dla wnuczka, prosty w budowie i pełne incognito. Nie interesują mnie kampery gdzie z daleka widać że to jeżdżąca mikro kawalerka. 

Moje założenia są takie że wyjazdy będą się odbywały od wczesnej wiosny do póżniej jesieni jak będzie ciepło i bezdeszczowo. Zimą siedzę w chałupie i dłubię w zegarach.  Zamierzam również w zdecydowanej większości korzystać z pełnej wolności i nocować na dziko. Wyjazdy nie dłuższe niż max trzydziestodniowe.  Podstawowe wyposażenie to niewielka kuchnia, dość duża kabina, prysznicowa, WC i wygodne łóżko plus oczywiście pełna infrastruktura oparta na zasilaniu z dwóch lub trzech dużych akumulatorów z przetwornicą na 220V i generatora Honda EU22I i oczywiście Webasto podłączone do baku na chłodniejsze noce. Wszystko zrobię sam oprócz wycięcia kilkunastu formatek z lekkiej sklejki na CNC. 

I zrobię napis na boku "Ekspresowa dostawa zsiadłego mleka".:)

Samochód kupię na początku stycznia, pracę adaptacyjne rozpocznę na wiosnę, a kiedy skończę to jeszcze nie wiem.:) 

 

Mam rozrysowany jeden projekt w którym zostawiam ścianę grodziową, wtenczas kabina by została  trzyosobowa i mógłbym kupić busa z większym silnikiem , ale minus takiego rozwiązania jest taki że nie ubezpieczę całego wyposażenia paki, no i żona by siedziała na twardej i mało wygodnej ławeczce bo trzech wygodnych foteli w szoferce nie zamontuję.

Marian, a rozmawiałeś z nimi? BusKamper.pl. Są w Mosinie, to dwa km ode mnie, jakby co mogę podjechać i popytać...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, dziadek napisał(-a):

Takie przekształcenie to nie jest zbyt mocno skomplikowany proces. Całą przebudowę mogę zrobić w zasadzie sam tylko na koniec muszę oficjalnie zlecić montaż tylnych siedzeń lub jednego siedzenia firmie która ma w swojej działalności odpowiedni kod PKD. Koszt takiego kwitu waha się od kilku stówek do około 2000 wtedy kiedy zlecę rzeczywisty montaż tych siedzeń firmie z tym kodem PKD. 

 

Tu masz cały opis takiego przekształcenia. 

 

 https://moto-rzeczoznawca.pl/poradnik/zmiana-przeznaczenia-pojazdu-jak-z-busa-zrobic-kampera/

Ja wiem jak "to działa". Sam nie tak dawno przechodziłem ścieżkę formalnej zmiany ilości miejsc w samochodzie z 4 na 5 (fabrycznie miałem 5 siedzeń zamontowanych i nawet nic nie musiałem robić przy aucie). Ale ostatnio się coś pozmieniało i podobno nie jest już tak "różowo".


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślicie, że się naprawdę mieści, czy to tylko taka "poza z autkiem"...? 
 
410027714_402547035674059_8923024918404359366_n.thumb.jpg.3e697eb09444112b9ec07c9bb1156998.jpg

pewnie się mieści, ale może mu być niewygodnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://autokult.pl/ustalono-norme-euro-7-sprawdza-nawet-emisje-z-klockow-hamulcowych,6975454033624000a?fbclid=IwAR1t1jmJE_3D4_VlqY-H5ve23thLRvOuUJHVD-4bMPOxZIwFq8Pn6pHpiek

 

Od 2030 r. Unia Europejska będzie wymagała spełniania przez samochody zaostrzonych norm emisji - i to nie tylko spalin. W przypadku aut osobowych zadebiutuje nowy sposób pomiaru emisji szkodliwych substancji, co może wiele zmienić. Pod uwagę będzie nawet brana emisja pyłu z klocków hamulcowych.

 

 

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w euro 8 będą mierzyć również emisję szkodliwych substancji przez kierowcę i pasażerów... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, XoneX napisał(-a):

a w euro 8 będą mierzyć również emisję szkodliwych substancji przez kierowcę i pasażerów... 

A jak bąka puszczę, to katalizator czy jak , jakiś dopalacz czy co 🤔🤔🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, TomcioMiki napisał(-a):

A jak bąka puszczę, to katalizator czy jak , jakiś dopalacz czy co 🤔🤔🤔

Nie, do pierdla...😜


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kiniol napisał(-a):

Nie, do pierdla...😜

Precedens już jest (skopiowane z działu z żartami):

 

image.thumb.png.be94f4d74767192300d935b1d9a5b263.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Precedens już jest (skopiowane z działu z żartami):

 

image.thumb.png.be94f4d74767192300d935b1d9a5b263.png

😱😱😱😱

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym śladem węglowym to polemizowałbym. Może to był ślad grochówkowy ;). No i ciekawe co z cząstkami stałymi, niektórym pewnie kazaliby założyć DPF... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ktoś jeszcze wierzy w tą ekologiczną propagandę..? Ale pewnie tak skoro krok za krokiem coraz durniejsze przepisy są wprowadzane w życie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Ciekawe czy ktoś jeszcze wierzy w tą ekologiczną propagandę..? Ale pewnie tak skoro krok za krokiem coraz durniejsze przepisy są wprowadzane w życie. 

wierzy, nie wierzy, prawdziwe pytanie jest kiedy ktoś oprócz kiwania głową i pstrykania w klawiaturę zdecyduje się w imię swojej wolności zrobić coś więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jedna sprawa. A druga jest taka że Przeraża mnie to jak wielu osobom można wmówić że te wszystkie ekologiczne dyrdymały są dla dobra nie tylko naszej planety i ogółu ale przede wszystkim dla klienta, który za to musi zapłacić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.