Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

1 godzinę temu, StaryWilk napisał(-a):

 

To pierwsze juz chyba tu dyskutowaliśmy, ale nie pamietam szczegółów?

Co kryje się pod pojęciem: " regulacja luzów w przekładni kierowniczej - 1000zł" ? Z tego co kojarzę, w żadnym ze swoich aut nie musiałem regulować luzów na przekładni kierowniczej. W Beemkach np. f30 był problem z mocowaniem przekładni, ale to chyba nie podobny problem?  I to nie na gwarancji? 

Ja też nie pamiętam szczegółów. Jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie - daj znać, prześlę Ci na PW nr tel. mojego doradcy serwisowego z MB, który powinien rozwiać Twoje wątpliwości. Ja się na tym nie znam. Jam mi mówią, że trzeba coś zrobić w aucie, bo od tego zależy bezpieczeństwo podróżowania, to to robię i tyle. ;) 

 

MB ma tylko 2 lata gwarancji fabrycznej, a ta regulacja była robiona w 4 roku eksploatacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Hefajsto napisał(-a):

... Zastanawia tylko pozycja pierwsza i ostatnia. :D

mboffere.jpg

Zapewne dotyczy to biegów do przodu (pierwsza pozycja) oraz biegu wstecznego (ostatnia pozycja). :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xaime napisał(-a):


Dziękuje bardzo za te informacje, standardowy przegląd pewnie zawiera wymianę oleju z filtrem i wymianę filtra powietrza. Pamiętasz jak często był wymieniany olej w skrzyni i jaki był tego koszt ?
 

Jak nie zapomnę, to jutro sprawdzę i dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

Skrzynia 9G-Tronic - super sprawa, podobnie jak 4 Matic - żadnych uwag. Za chwilę będę miał przegląd mojego GLC to dam znać, ile mnie to wyniesie. W latach poprzednich standard przegląd kosztował mnie 2100zł, a ten większy (z wymianą filtra paliwa) jakieś 2900zł. Inne koszty: wymiana pióra wycieraczek przód - 250zł, tył - 70 zł, wymiana klocków hamulcowych przód i tył - ok. 1500zł, regulacja luzów w przekładni kierowniczej - 1000zł, kalibracja kamery wielofunkcyjnej - 90zł. Wszystkie podane koszty w cenach brutto.


W tym miesiącu miałem duży przegląd i tak jak u Ciebie: 2990 zł

Z innych kosztów: wymiana przednich hamulców (tarcze i klocki) i jedna końcówka drążka kierowniczego - też 3k PLN

Informacyjnie dla kolegi:

Bardzo duży przegląd z wymianą wszystkich olejów, płynów, świec(16) itd, plus wymiana jednej kolumny pneumatycznej - 15k

Sama przednia pneumatyka (lewa) - 6k

Pasek wieloklinowy z wymianą 1k

 

reszty grzechów nie pamiętam…

 

 

Edited by Louis Cypher

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Louis Cypher napisał(-a):


W tym miesiącu miałem duży przegląd i tak jak u Ciebie: 2990 zł

Z innych kosztów: wymiana przednich hamulców (tarcze i klocki) i jedna końcówka drążka kierowniczego - też 3k PLN

Informacyjnie dla kolegi:

Bardzo duży przegląd z wymianą wszystkich olejów, płynów, świec(16) itd, plus wymiana jednej kolumny pneumatycznej - 15k

Sama przednia pneumatyka (lewa) - 6k

Pasek wieloklinowy z wymianą 1k

 

reszty grzechów nie pamiętam…

 

 

Dodaj, że Twój to nie GLC,.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Dodaj, że Twój to nie GLC,.


Dodaję. Ale literki L i C też występują 😈

Ale chyba ceny w dużych samochodach są podobne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 9G Tronic wymiana oleju i filtra co 80.000 lub co 60.000 jeśli głównie kręcimy się po mieście.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam powietrze z opon spuścic i przejechać :)


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj czekałem 10minut na wyjazd z podziemnego z biura. Za szlabanem mamy zakręt 90stopni, ze słupem po wewnętrznej, który przyjął już setki samochodów ;) ogólnie zakręt nie jest bardzo wąski, każdym samochodem się przejedzie, ale pani przede mną nie szło. Ogólnie po samochodzie już było widać, że do tego albo innego słupa się przytuliła (drzwi wgniecione). 

Zastanawiam się po co ludzie sobie to robią, są miejsca na dworze przy ulicy...


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się zastanawiam, jak patodeweloperom ciągle uchodzi robienie bram wjazdowych na Fiata 126p, miejsc parkingowych/garażowych na hulajnogi i nieustanne badanie, czy każdy posiadacz prawa jazdy ma piendolony laser w oczach.  ;)


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmiar miejsc parkingowych jest odgórnie określony wiec pewnie wjazdów do nich też. Ktoś taką budowę odebrał po jej skończeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jest określone minimum to nie znaczy, że jest zabronione zrobienie szerszego miejsca parkingowego, bramy itd.

 

Ale po co. Byle było właśnie "odebrane" i kasa na rachunku, dlatego mamy właśnie jakie koszmarki jakie można zobaczyć na każdym kroku. Widziałem kiedyś plac zabaw o szerokości ok. 4 m max. o długości kilkunastu.. cos "pieknego" ale zostal odebrany, bo najważniejsze że m² wymagana są.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

Ja się zastanawiam, jak patodeweloperom ciągle uchodzi robienie bram wjazdowych na Fiata 126p, miejsc parkingowych/garażowych na hulajnogi i nieustanne badanie, czy każdy posiadacz prawa jazdy ma piendolony laser w oczach.  ;)

To wynika z warunków technicznych. Są tam określone wymogi. Większość elementów wykonywana jest wg stawianego minimum, ponieważ każdy szuka optymalizacji i oszczędności w budżecie. Tu - mniejsza brama, mniejszy koszt. Prace odebrane, robota wykonana :)


Wojtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w bloku w warunkach zabudowy chyba określili, że ma być 1,5 miejsca na mieszkanie. Połowy z tych wyznaczonych miejsc nie chciałbym nawet za pół ceny. Szczytem są podwójne miejsca, które są podwójne tylko w przypadku posiadania smarta... 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, wojtech napisał(-a):

To wynika z warunków technicznych. Są tam określone wymogi. Większość elementów wykonywana jest wg stawianego minimum, ponieważ każdy szuka optymalizacji i oszczędności w budżecie. Tu - mniejsza brama, mniejszy koszt. Prace odebrane, robota wykonana :)

Ja kiedyś szukałem mieszkania i oglądałem takie z garażem, gdzie skręt za zjazdem  bramy garażowej był tak zaprojektowany że.... właściciel mieszkania, który był, uwaga, deweloperem który wybudował ten mały blok (sic!) nie mieścił się swoim dużym BMW🤣. Gdy mieliśmy podjąć decyzję odnośnie kupna mieszkania, zapytał nas jakie mamy auto, po czym powiedział, że niestety się nie wyrobimy ze skrętem i trzeba będzie parkować gdzieś na zewnątrz. Wiwat polski model deweloperski! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, xaime napisał(-a):


Dziękuje bardzo za te informacje, standardowy przegląd pewnie zawiera wymianę oleju z filtrem i wymianę filtra powietrza. Pamiętasz jak często był wymieniany olej w skrzyni i jaki był tego koszt ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W standard przeglądzie jest wymieniany; olej silnikowy, filtr oleju, płyn hamulcowy, filtr mikropyłkowy i filtr powietrza. W tym większym dochodzi extra filtr paliwa - koszt ok. 600zł.

 

W kwestii wymiany oleju w skrzyni 9G -Tronic - zaleca się wymianę co 125k km lub co 5 lat. Koszt to równe 2 tys.zł. Akurat przy tym przeglądzie będę musiał wymienić olej w skrzyni w swoim aucie.

 

Wszystkie ceny usług i materiałów podawałem z 15% stałym rabatem klienta, a na olej silnikowy i AdBlue - 20%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, mario1971 napisał(-a):

W standard przeglądzie jest wymieniany; olej silnikowy, filtr oleju, płyn hamulcowy, filtr mikropyłkowy i filtr powietrza. W tym większym dochodzi extra filtr paliwa - koszt ok. 600zł.

 

W kwestii wymiany oleju w skrzyni 9G -Tronic - zaleca się wymianę co 125k km lub co 5 lat. Koszt to równe 2 tys.zł. Akurat przy tym przeglądzie będę musiał wymienić olej w skrzyni w swoim aucie.

 

Wszystkie ceny usług i materiałów podawałem z 15% stałym rabatem klienta, a na olej silnikowy i AdBlue - 20%.

Bardzo Ci dziękuje za podzielenie się wiedzą - nie wyglądają zabójczo te ceny - jak na klasę premium 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, xaime napisał(-a):

Bardzo Ci dziękuje za podzielenie się wiedzą - nie wyglądają zabójczo te ceny - jak na klasę premium 😉

GLC to tak naprawdę dopiero przedsionek klasy premium w Mercedesie, stąd te w miarę przyzwoite koszty serwisowania. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mario1971 napisał(-a):

W standard przeglądzie jest wymieniany; olej silnikowy, filtr oleju, płyn hamulcowy, filtr mikropyłkowy i filtr powietrza. W tym większym dochodzi extra filtr paliwa - koszt ok. 600zł.

 

W kwestii wymiany oleju w skrzyni 9G -Tronic - zaleca się wymianę co 125k km lub co 5 lat. Koszt to równe 2 tys.zł. Akurat przy tym przeglądzie będę musiał wymienić olej w skrzyni w swoim aucie.

 

Wszystkie ceny usług i materiałów podawałem z 15% stałym rabatem klienta, a na olej silnikowy i AdBlue - 20%.

Cena jak cena, ale u mnie problemem jest wytłumaczenie żonie, że to konieczne bo zawsze mówi, że znowu wydziwiam.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, albiNOS 01 napisał(-a):

Cena jak cena, ale u mnie problemem jest wytłumaczenie żonie, że to konieczne bo zawsze mówi, że znowu wydziwiam.

Samochód trzeba darzyć tak mocnym uczuciem jak ulubiony zegarek. Żona nie powinna mieć w tym względzie nic do powiedzenia. :rolleyes: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.10.2021 o 10:53, pechagto napisał(-a):

Ja widząc Twój zakup w październiku od razu pomyślałem sobie, że do wyszalenia zimowego go kupiłeś :)

Cóż, z bólem serca stwierdzam, że nie jestem tak majętny. ;) To niestety nie sezonowa zabawka, a klasyczne daily. Zimowych zabaw oczywiście nie wykluczam, ale to pierwsze naprawdę moje rwd (miałem kiedyś e39 530i, ale było w automacie i w sumie to żona nim jeździła, nie ja), więc chyba więcej będzie nauki niż zabawy. Stanąłem, delikatnie mówiąc, na karierowym rozdrożu i tracę darmowy powóz, zatem trzeba było coś kupić. Oszczędności niewiele, a na swoje nieszczęście kocham starą motoryzację z przełomu wieków i po latach jeżdżenia bezdusznymi firmowymi nówkami nie potrafiłem szukać czegoś w miarę młodego, ale nudnego. Dlatego zamiast 10-letniej Mazdy czy kilkuketniego Peugeota znalazłem sobie 21-letniego Japończyka, bo to tylnonapędowe, wolnossące r6 Z DUSZĄ. Doceniam nowoczesne czujniki, kamery, podgrzewane kierownice, xenony, turbiny, android auto i inne takie, ale od lat nie czułem takiej frajdy z jazdy, jak podczas przejażdżek IS-em w tym tygodniu. A czy nie o to chodzi? ;)

 

Tzn. oczywiście pewną rolę odgrywa fakt, że ten dziarski, pełnoletni samuraj jest tylko minimalnie gorzej dopakowany wyposażeniem niż niemal nowiutka służbowa Astra czy dość młody Auris mojej żony, ale oldschoolowy feeling jest nie do pominięcia. ;)

Edited by brz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.