Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem w firmie lekko 10-15 aut demo i nie różniły się niczym od tych "dziewiczych". Jak mają być problemy, to będą i tyle. Zamknąłem budę na 2 tygodnie, z 10 corolli odpaliły 3, nie będę wieszał psów na Toyocie, dostały nowe bateryjki i poszły jak wściekłe.

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

 

C5 to inny segment - klasa średnia - następca - xsanti, a wcześniej bx-a. C6 to powrót to klasy średniej-wyższej - wg niektórych ostatni prawdziwy Citroen - coś w tym jest 😉

spacer.png

spacer.png

Racja. Choć C5 w kombiaku to jest wielkie auto


Creeping like frost. As slow as grave moss. Like drowning in dry oceans of bone dust

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rodzicielka kupiła sobie w zeszłym roku Toyotę Yaris, jakąś hybrydę. Ostatnio wyjechała na dwa tygodnie i po powrocie nawet nie dało się otworzyć auta. Wezwany assistance stwierdził, że jakaśtam bateria się rozładowała, i że to znany problem w hybrydach, trzeba często jeździć to nie będzie problemu.

 

I teraz tak się zastanawiam, czy to wszystkich hybryd dotyczy, czy tylko tej toyotowskiej?

Bo jestem na etapie rozglądania się za czymś dla siebie, ale u mnie np. zdarza się dość regularnie że auto stoi 2 tyg nieruszane, a wyprowadzam je tylko w jakąś dłuższą trasę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, meinard napisał(-a):

Toyotę Yaris, jakąś hybrydę. Ostatnio wyjechała na dwa tygodnie i po powrocie nawet nie dało się otworzyć auta

 

 

Córka od roku ma yarisa hybrydę force 130KM i też wymieniała małą baterię tę rozruchową bo po kilku dniach postoju nie dało się odpalić

Trakcyjna działała OK

Serwis założył nową bez gęgania, podobno dużo aut stało kilka miesięcy przed sprzedażą i dlatego te małe aku padają

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W chr to samo. Tydzień za granicą i z lotniska nie mogłem odjechać.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hybrydowy Lexus stał trzy tygodnie i odpalił bez problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, meinard napisał(-a):

Moja rodzicielka kupiła sobie w zeszłym roku Toyotę Yaris, jakąś hybrydę. Ostatnio wyjechała na dwa tygodnie i po powrocie nawet nie dało się otworzyć auta. Wezwany assistance stwierdził, że jakaśtam bateria się rozładowała, i że to znany problem w hybrydach, trzeba często jeździć to nie będzie problemu.

 

I teraz tak się zastanawiam, czy to wszystkich hybryd dotyczy, czy tylko tej toyotowskiej?

Bo jestem na etapie rozglądania się za czymś dla siebie, ale u mnie np. zdarza się dość regularnie że auto stoi 2 tyg nieruszane, a wyprowadzam je tylko w jakąś dłuższą trasę. 

Twoje użytkowanie wskazuje na wybór diesla. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Twoje użytkowanie wskazuje na wybór diesla. 

Nie znalazłem interesujących mnie silników diesla. Nie chcę też elektryka ze względu na wciąż niesatysfakcjonującą infrastrukturę, więc metodą eliminacji musi być benzyniak. Modele, które chodzą mi po głowie (Mazda CX-30, Alfa Tonale, Volvo XC40 i cośtam jeszcze) wszystkie mają hybrydy albo miękkie hybrydy - dlatego właśnie zastanawiam się, czy poza Toyotami takie problemy również występują. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, meinard napisał(-a):

Nie znalazłem interesujących mnie silników diesla. Nie chcę też elektryka ze względu na wciąż niesatysfakcjonującą infrastrukturę, więc metodą eliminacji musi być benzyniak. Modele, które chodzą mi po głowie (Mazda CX-30, Alfa Tonale, Volvo XC40 i cośtam jeszcze) wszystkie mają hybrydy albo miękkie hybrydy - dlatego właśnie zastanawiam się, czy poza Toyotami takie problemy również występują. 

XC 40 mild-hybrid (4x4) w pełnym "wypasie" zmieści się do 200k. Przy wersjach mild-hybrid dają bonifikatę 21%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Kcp85 napisał(-a):

Raczej nowe, dopuszczam demo ewentualnie. Natomiast nie sądziłem że w takim budżecie można dostać nx 

Dużo (również tutaj) pisze się o problemach Volvo. Dlatego początkowo odpuściłem te markę 

 

Z tego co można przeczytać to dotyczy to wersji T6 i T8.

Volvo przoduje w dziedzinie bezpieczeństwa.

Jak będę zmieniał samochód to zarejestruję się na forum Volvo i poczytam/popytam.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę z innej beczki... 

Dziś rano jechałem no Nowego Targu. Zawsze omijam płatny odcinek A4, bo taniej, ale dziś chciałem szybciej, to miałem tylko drożej, bo wypadek, LPR i blokada drogi. 

Teraz mama z bratem chcieli dojechać do mnie na kolację w Krakowie - znów wypadek i blokada. Drugi raz dzisiaj. 

W ciągu 2 miesięcy 3x trafiłem na zablokowaną drogę, a licząc z tym korkiem, w którym teraz stoi brat z mamą, to już czwarty. Czy tylko ja uważam, ze ludziom się coś porobiło, czy też to widzicie? Bo ostatnio na drogach naprawdę jest jakby gorzej, tak jak miałem wrażenie, że polscy kierowcy się ogólnie cywilizują, to ostatnio jeździ się średnio... 

Statystyki wypadkow też nienajlepsze... 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale temat wpadł 😄 - ja dziś po praz pierwszy od 29 sierpnia odpaliłem  samochód (Renault Austral  1.3 mild hybrid). Jak podeszłem-  nawet się nie odblokował- musiałem przyciskiem na karcie, ekrany też się nie włączyły- dopiero po odpaleniu. Na początku był komunikat ładowanie aku. Co chwilę się wł. chyba wentylator (?) pod maską. Spalił na trasie Świdnica- Wrocław  7.6 ! Przy jeździe 70 km/h.  W drodze powrotnej już wszystko ok. Ciekawe co będzie  zimą przy dwutygodniowej przerwie.... 🥸. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Hybrydowy Lexus stał trzy tygodnie i odpalił bez problemu. 

Żonki po 4 tygodniach odpalił. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dlatego ja jak wybierałem, to wziąłem czystą benzynę :D Kusił Lex hybryda, ale jako drugie auto, które więcej stoi niż jeździ, po prostu bałem się degradacji baterii.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku hybryd dotkniętych problemem z akumulatorem, przed dłuższym postojem trzeba zdjąć z niego klemę, jak za dawnych czasów 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

Hybrydowy Lexus stał trzy tygodnie i odpalił bez problemu. 

Mój też nigdy nie miał z tym problemu. Może dlatego, że sporo jeżdżę. 

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, tommly napisał(-a):

I dlatego ja jak wybierałem, to wziąłem czystą benzynę :D Kusił Lex hybryda, ale jako drugie auto, które więcej stoi niż jeździ, po prostu bałem się degradacji baterii.

I prawidłowo - ja jestem tego samego zdania. A jak już w dzisiejszych czasach to miękką hybrydę. Bo to zawsze może generować jakieś kłopoty. 

Co ciekawe Niemieccy inżynierowie tak zaprojektowali 740d - że mała bateria daje dodatkowe 200Nm - a to jest wyraźnie odczuwalne. W szczytowym punkcie pojazd krzesa 700Nm.
Szwedzi już się tak nie popisali, bo ta wartość jest 5-10 krotnie niższa - nie pamiętam dokładnie, ale chyb 20 lub 40Nm. Także zrywniejsze będą oczywiście - pluginy, ale to zawsze dodatkowe obciążenie.
Choć wartości robią wrażenie, bo np T8 - sumarycznie cały układ daje 710Nm. Żona była zachwycona. Ja sceptyczny.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

I prawidłowo - ja jestem tego samego zdania. A jak już w dzisiejszych czasach to miękką hybrydę. Bo to zawsze może generować jakieś kłopoty. 

Co ciekawe Niemieccy inżynierowie tak zaprojektowali 740d - że mała bateria daje dodatkowe 200Nm - a to jest wyraźnie odczuwalne. W szczytowym punkcie pojazd krzesa 700Nm.
Szwedzi już się tak nie popisali, bo ta wartość jest 5-10 krotnie niższa - nie pamiętam dokładnie, ale chyb 20 lub 40Nm. Także zrywniejsze będą oczywiście - pluginy, ale to zawsze dodatkowe obciążenie.
Choć wartości robią wrażenie, bo np T8 - sumarycznie cały układ daje 710Nm. Żona była zachwycona. Ja sceptyczny.

Robi wrażenie, może kiedyś wrócę do XC90, choć ostatnio coraz bardziej XC40 mi się podoba, dziwne to. Na razie u mnie skromne 400Nm.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, tommly napisał(-a):

Robi wrażenie, może kiedyś wrócę do XC90, choć ostatnio coraz bardziej XC40 mi się podoba, dziwne to. Na razie u mnie skromne 400Nm.

Nowa miękka hybryda - B5 ma jedynie 360Nm, w poprzedniej było ponad 500Nm, ale to diesel był... Więc - sprawa oczywista. 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na autobanie przy 140km/h spala ok.5,5l na 100km. Na drogach wewnętrznych z ograniczeniem do 90-tki plus przejazdy przez miasteczka 50-tką potrafi zejść poniżej 4l/100km. 1000083026.thumb.jpg.4f9c02266619c28d354d959c4cfa2b2c.jpg


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Na autobanie przy 140km/h spala ok.5,5l na 100km. Na drogach wewnętrznych z ograniczeniem do 90-tki plus przejazdy przez miasteczka 50-tką potrafi zejść poniżej 4l/100km. 1000083026.thumb.jpg.4f9c02266619c28d354d959c4cfa2b2c.jpg

Mariusz ja coś przeczuwam, że to może być jednak to...

Choć nie mam zielonego pojęcia czy będzie gama hybryd. Bo tutaj mamy full EV.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem sobie ten filmik. Mam pytanie do posiadaczy cudów niemieckiej motoryzacji (bo to chyba Mercedesy czy BMW w tym przodują). Czy owo oświetlenie wnętrza was nie wkurza? Przecież te auta świecą się w środku jak dyskoteka w Wąchocku w latach 90-tych.  Wygląda to strasznie odpustowo i tandetnie. Dodatkowo, czy to nie przeszkadza podczas jazdy? Czy auto mieniące się wszystkimi kolorami tęczy nie męczy kierowcy podczas jazdy? Pewnie da się to wyłączyć, ale po jaką cholerę oni to instalują? 

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.